Yeterlilik Kodu | TR0030012557 | |||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Altınbaş Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Lisans programı eğitim amaçları şu şekilde belirlenmiştir: Mezunlarımız, eğitimleri sonucunda;
| |||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
(2) Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir. Küresel salgın, afet ve kriz durumlarında uzaktan öğretim yapılan dönemlerde başarı değerlendirmesi YÖK ve Senato kararları doğrultusunda uygulanır. (3) Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür: (4) Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir: a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir. b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır. c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür. ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz. d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir. e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur. f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir. | |||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akredite Eden Kuruluş; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç/Bitiş Tarihi; 01.02.2020/30.09.2026 | |||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | YÖK merkezi yerleştirme sınavı sonucu İnşaat Mühendisliği Bölümü taban puanını sağlayan öğrenciler ve YÖS-Yabancı Uyruklu Öğrenci sınavını başarıyla veren öğrenciler İstanbul Altınbaş Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümüne kaydolabilmektedir. | |||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | İnşaat Mühendisliği öğrencileri her yarıyılda 30 AKTS lik ders alırlar. Mezun olmak için minimum 240 AKTS ders almış olmak gerekir. Zorunlu derslerin yanında, Alan Seçmeli ve Serbest Seçmeli dersleri alırlar. İnşaat Mühendisliği Stajı I ve İnşaat Mühendisliği Stajı II olmak üzere iki yaz dönemi stajı yaparlar. Ayrıca fakültemizde, öğrencileri sanayiye ısındırmak için stajın dışında CO-OP uygulaması da yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnşaat mühendisliği disiplinler arası bir mühendislik dalı olup, inşaat mühendisleri hem inşaat alanında hem de farklı sektörlerde iş bulabilmektedirler. Bunlardan öne çıkanlar: o Tasarımcılık o Şantiyecilik o Yapı denetimciliği o Proje koordinatörlüğü o Bilirkişilik o Danışmanlık o Müteahhitlik o Finans o İnşaat Yönetimi o İş Güvenliği o Risk Değerlendirme o Gayrimenkul Geliştirme Ülkemizde ve yurtdışında, inşaat mühendisliğine talep zaten vardır. Ayrıca yukarıdaki çalışma alanları sürekli gelişmekte olduğundan bu talep hem yurt içinde hem de yurt dışında gittikçe de artacaktır kanısındayız. | |||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030012557
ISCO 08
ISCO 08
Altınbaş Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Lisans programı eğitim amaçları şu şekilde belirlenmiştir: Mezunlarımız, eğitimleri sonucunda;
- Yapı, hidrolik, geoteknik gibi temel inşaat mühendisliği alanlarında faaliyet gösteren kamu kurumlarında ve özel/tüzel kuruluşlarda teknik personel ve/veya yönetici olarak görev alabilir, inşaat mühendisliğinin uygulama alanlarında proje mühendisi, saha mühendisi veya şantiye şefi olarak görev yapabilir,
- Şirket kurup mesleki ve kişisel becerileriyle şirketinin gelişimini sağlayarak işveren konumuna gelebilir,
- Yurtiçinde ve yurtdışında lisansüstü çalışmalar yapabilir, üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilir,
- Kazandığı disiplinler arası çalışma becerisi, mesleki bilgi ve yabancı dil yeterliliği ile uluslararası projelerde çalışabilir,
- Kişisel ve mesleki gelişimin sürekliliğinin bilinciyle mesleki/sosyal eğitimler alarak kariyerine yön verebilir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen ve mühendislik bilgisini gerçekçi olarak uygular.
- Deney tasarlayıp, analiz yapıp, sonuçlarını yorumlar.
- Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi sınırlı koşullar altında istenen ihtiyaçları karşılamak amacıyla sistem, parça ve süreç tasarlar.
- Çok disiplinli takım ortamında çalışır.
- Mühendislik problemlerini tespit edip, tanımlayıp, formüle edip çözer.
- Profesyonel ve etik sorumluluk bilince sahip olur.
- Etkin biçimde iletişim kurar.
- Mühendislik yaklaşım ve çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal anlamdaki etkilerini anlamak için gerekli kapsamlı eğitime sahip olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayıp bunu temel ilke haline getirir.
- Güncel konu ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik yöntemleri ve araçları kullanır.
- İnşaat Mühendisliği temel prensiplerinde beceri sahibi olup, bu temel prensipleri araştırma ve uygulama alanlarında kullanır.
- Çalıştığı konuları ve ürettiklerini etkin bir biçimde sunar.
- Diğer bilimsel alanlarda bilgi sahibi olup, başka konulardaki bilimsel yenilikleri ve geliştirilen teknikleri İnşaat Mühendisliği alanına uygular..
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- İletişim yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Takım içinde çalışma yetkinliği
- Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık
- Yaşam boyu öğrenme yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği
- Etik davranış yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Bir dersin başarı değerlendirmesi; ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl/yıl sonu sınav notlarının başarı notuna etki oranları alınarak, Doğrudan Değerlendirme Sistemi (DDS) ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden (BDS) biri uygulanarak hesaplanır. Başarı değerlendirme yöntemi ve ders planı kapsamındaki çalışmaların nihai başarı notuna etki oranı ders izlencesinde belirtilir ve dersin öğretim elemanı tarafından akademik yarıyıl başında öğrencilere duyurulur.
Başarı Notu |
Katsayısı |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
FF |
0.0 |
NA |
0.0 |
(2) Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir. Küresel salgın, afet ve kriz durumlarında uzaktan öğretim yapılan dönemlerde başarı değerlendirmesi YÖK ve Senato kararları doğrultusunda uygulanır.
(3) Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür:
(4) Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir:
a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir.
b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır.
c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür.
ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz.
d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir.
e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur.
f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akredite Eden Kuruluş; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 01.02.2020/30.09.2026
YÖK merkezi yerleştirme sınavı sonucu İnşaat Mühendisliği Bölümü taban puanını sağlayan öğrenciler ve YÖS-Yabancı Uyruklu Öğrenci sınavını başarıyla veren öğrenciler İstanbul Altınbaş Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümüne kaydolabilmektedir.
İnşaat mühendisliği disiplinler arası bir mühendislik dalı olup, inşaat mühendisleri hem inşaat alanında hem de farklı sektörlerde iş bulabilmektedirler. Bunlardan öne çıkanlar: o Tasarımcılık o Şantiyecilik o Yapı denetimciliği o Proje koordinatörlüğü o Bilirkişilik o Danışmanlık o Müteahhitlik o Finans o İnşaat Yönetimi o İş Güvenliği o Risk Değerlendirme o Gayrimenkul Geliştirme Ülkemizde ve yurtdışında, inşaat mühendisliğine talep zaten vardır. Ayrıca yukarıdaki çalışma alanları sürekli gelişmekte olduğundan bu talep hem yurt içinde hem de yurt dışında gittikçe de artacaktır kanısındayız.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012557 | |||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Civil Engineering (English) | |||||||||||||||||||||
Awarding Body | Altinbas University | |||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Building and civil engineering | |||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||
Program Profile | The educational objectives of the Civil Engineering Bachelor's program at Altınbaş University are defined as follows: Upon graduation, our students will be able to: • Work as technical personnel and/or managers in public institutions and private/corporate organizations operating in fundamental civil engineering fields such as structural, hydraulic, and geotechnical engineering, or serve as project engineers, site engineers, or construction site managers in the application areas of civil engineering. | |||||||||||||||||||||
Learning Environments | The education and training are delivered through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is provided through internships or workplace training in the industry and workplaces. | |||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||
Key Competencies | The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies: • Communication competence | |||||||||||||||||||||
Further Info | (1) The evaluation of a course is calculated by considering the weight of midterm exams, in-term activities, and final exam grades in determining the final grade. Either the Direct Evaluation System (DES) or the Relative Evaluation System (RES) is applied to calculate the final grade. The evaluation method and the weight of the activities specified in the course syllabus on the final grade are indicated in the course outline and are announced to students by the course instructor at the beginning of the academic term.
(2) The impact of the midterm exam and in-term activities on the success grade is 60%, while the impact of the final exam on the success grade is 40%. For practical courses such as laboratory, workshop, project, design, and graduation project that do not require a midterm and/or final exam, the final success grade is given as the final letter grade based on the student's in-term activities. In cases of global pandemics, disasters, and crises, during periods of distance learning, success evaluation is carried out in accordance with the decisions of YÖK and the Senate. (3) A course's success grade is converted into a letter grade and success coefficient according to the principles determined by the Senate, as shown in the table below: (4) The principles regarding the letter grades for success and other letter grades are as follows: a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, and S are passing letter grades. However, in order to graduate, a student must have a GPA of at least 2.00. b) FF, NA, and U are failing letter grades. c) NA: Given when the attendance requirement for the course is not met. A student who receives an NA is considered to have failed the course, and this course is processed as an FF. ç) S: Given for courses that are passed by the competency and exemption exam results or for courses that are successful but do not contribute to the GPA. The S grade counts towards the total ECTS credits but does not contribute to the GPA. d) U: Given for courses that are failed by the competency and exemption exam results or for unsuccessful courses that do not count towards the GPA. e) M: Given for courses taken during previous higher education studies where the student was successful and received S, G, or M grades. When the student's grades cannot be converted according to the YÖK grade conversion table and the University’s grading system, the M grade is counted toward the total ECTS credits but does not contribute to the GPA. f) I: Given to students who, due to illness or another valid reason, were unable to complete some required coursework for a course despite being successful. A student who receives an I grade must complete the missing work within fifteen days after the final exam date for the course. Otherwise, the I grade will automatically convert to an FF grade. However, the above-mentioned period may be extended by the decision of the relevant administrative board. | |||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions. Based on the criteria determined by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" are prepared and published annually for higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. YÖK also publishes the "Private Higher Education Institutions Report" every year, which contains academic, administrative, and financial data about private higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of private institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."
Accrediting Body: Start/End Date:01.02.2020/30.09.2026 | |||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students who achieve the minimum score required for the Civil Engineering Department based on the YÖK central placement exam results and students who successfully pass the YÖS (Foreign National Student Exam) are eligible to enroll in the Civil Engineering Department at Altınbaş University, Istanbul. | |||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To successfully complete and graduate from the 4-year undergraduate program spread over 8 semesters, students are required to accumulate a total of 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits from Civil Engineering, service courses, and elective courses. Within these 240 ECTS credits, students must also complete two internships, each lasting 20 working days during the summer semesters of the 2nd and 3rd years. | |||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Civil engineering is an interdisciplinary branch of engineering, and civil engineers can find employment both in the construction field and in various other sectors. Some of the prominent areas include:
There is already a demand for civil engineers both in our country and abroad. Furthermore, as the above-mentioned fields of work continue to develop, we believe this demand will grow both domestically and internationally. | |||||||||||||||||||||
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation | |||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030012557
ISCO 08
ISCO 08
The educational objectives of the Civil Engineering Bachelor's program at Altınbaş University are defined as follows: Upon graduation, our students will be able to:
• Work as technical personnel and/or managers in public institutions and private/corporate organizations operating in fundamental civil engineering fields such as structural, hydraulic, and geotechnical engineering, or serve as project engineers, site engineers, or construction site managers in the application areas of civil engineering.
• Establish their own companies and, with their professional and personal skills, contribute to the development of the company, eventually becoming employers themselves.
• Pursue graduate studies both domestically and internationally, and work as academics at universities.
• Work on international projects with interdisciplinary collaboration skills, professional knowledge, and foreign language proficiency.
The education and training are delivered through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is provided through internships or workplace training in the industry and workplaces.
-
The Learning Outcomes of the Civil Engineering program include the following competencies:
• Apply mathematics, science, and engineering knowledge in a realistic manner.
• Design experiments, perform analyses, and interpret the results.
• Design systems, components, and processes to meet desired needs within the constraints of economics, environment, society, politics, ethics, health and safety, manufacturability, and sustainability.
• Work effectively in multidisciplinary team environments.
• Identify, define, formulate, and solve engineering problems.
• Have a strong sense of professional and ethical responsibility.
• Communicate effectively.
• Possess the necessary comprehensive education to understand the global, economic, environmental, and social impacts of engineering approaches and solutions.
• Recognize the necessity of lifelong learning and make it a fundamental principle.
• Be informed about current topics and issues.
• Use modern techniques and tools required for engineering applications.
• Master the fundamental principles of Civil Engineering and apply them in research and practical fields.
• Present their work and contributions effectively.
• Possess knowledge in other scientific fields and apply scientific innovations and developed techniques from other disciplines to the field of Civil Engineering.
The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
• Communication competence
• Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
• Teamwork competence
• Awareness of social responsibility and sustainability
• Lifelong learning competence
• Digital competence
• Cultural awareness and expression competence
• Awareness of sectors and industries
• Ethical behavior competence
• Entrepreneurship competence
(1) The evaluation of a course is calculated by considering the weight of midterm exams, in-term activities, and final exam grades in determining the final grade. Either the Direct Evaluation System (DES) or the Relative Evaluation System (RES) is applied to calculate the final grade. The evaluation method and the weight of the activities specified in the course syllabus on the final grade are indicated in the course outline and are announced to students by the course instructor at the beginning of the academic term.
Success Grade |
Coefficient |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
FF |
0.0 |
NA |
0.0 |
(2) The impact of the midterm exam and in-term activities on the success grade is 60%, while the impact of the final exam on the success grade is 40%. For practical courses such as laboratory, workshop, project, design, and graduation project that do not require a midterm and/or final exam, the final success grade is given as the final letter grade based on the student's in-term activities. In cases of global pandemics, disasters, and crises, during periods of distance learning, success evaluation is carried out in accordance with the decisions of YÖK and the Senate.
(3) A course's success grade is converted into a letter grade and success coefficient according to the principles determined by the Senate, as shown in the table below:
(4) The principles regarding the letter grades for success and other letter grades are as follows:
a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, and S are passing letter grades. However, in order to graduate, a student must have a GPA of at least 2.00.
b) FF, NA, and U are failing letter grades.
c) NA: Given when the attendance requirement for the course is not met. A student who receives an NA is considered to have failed the course, and this course is processed as an FF.
ç) S: Given for courses that are passed by the competency and exemption exam results or for courses that are successful but do not contribute to the GPA. The S grade counts towards the total ECTS credits but does not contribute to the GPA.
d) U: Given for courses that are failed by the competency and exemption exam results or for unsuccessful courses that do not count towards the GPA.
e) M: Given for courses taken during previous higher education studies where the student was successful and received S, G, or M grades. When the student's grades cannot be converted according to the YÖK grade conversion table and the University’s grading system, the M grade is counted toward the total ECTS credits but does not contribute to the GPA.
f) I: Given to students who, due to illness or another valid reason, were unable to complete some required coursework for a course despite being successful. A student who receives an I grade must complete the missing work within fifteen days after the final exam date for the course. Otherwise, the I grade will automatically convert to an FF grade. However, the above-mentioned period may be extended by the decision of the relevant administrative board.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions. Based on the criteria determined by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" are prepared and published annually for higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
YÖK also publishes the "Private Higher Education Institutions Report" every year, which contains academic, administrative, and financial data about private higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of private institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."
- Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs, after being accepted by the relevant Dean’s Council, is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval. - Assessment and Evaluation:
The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to provide to students are carried out in accordance with the basic principles established by YÖK, as outlined in the teaching, education, and exam regulations prepared by higher education institutions. - Certification:
Students who successfully complete the required courses and other obligations determined by higher education institutions are awarded an undergraduate diploma. - Self-Evaluation-External Evaluation:
In the context of continuous monitoring, higher education institutions submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the programs' qualifications are ensured through quality assurance. Regular review activities regarding the established qualifications, as required by YÖKAK regulations, are also conducted.
Accrediting Body:
Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Start/End Date:01.02.2020/30.09.2026
Students who achieve the minimum score required for the Civil Engineering Department based on the YÖK central placement exam results and students who successfully pass the YÖS (Foreign National Student Exam) are eligible to enroll in the Civil Engineering Department at Altınbaş University, Istanbul.
Civil engineering is an interdisciplinary branch of engineering, and civil engineers can find employment both in the construction field and in various other sectors. Some of the prominent areas include:
- Design
- Construction site management
- Structural supervision
- Project coordination
- Expert witness
- Consulting
- Contracting
- Finance
- Construction management
- Occupational safety
- Risk assessment
- Real estate development
There is already a demand for civil engineers both in our country and abroad. Furthermore, as the above-mentioned fields of work continue to develop, we believe this demand will grow both domestically and internationally.
- Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
The qualification is continuously valid.
