Yeterlilik Kodu | TR0030009371 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fırat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.firat.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme faktörleri
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | İnşaat Mühendisliği Bölümüne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. Merkezî Yerleştirmede adaylar İnşaat Mühendisliği Bölümüne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İnşaat Mühendisliği Bölümüne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.Ayrıca İnşaat Mühendisliği Bölümüne Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS ( Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır. Ayrıca ikili anlaşma yapılan Fırat Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği ve Çevre Mühendisliği bölümlerinden üniversite senato kararına göre kontenjan dahilinde öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri mezun olabilmek için, müfredatta belirlenen dersleri alması, 8 haftalık staj uygulamasının ve ağırlıklı not ortalamasının dörtlük not sisteminde en az 2 olarak tamamlanması ve zorunlu derslerini alıp geçmiş olması gerekmektedir. Programın başarıyla tamamlanabilmesi için 240 AKTS/ECTS’nin tamamlanması gerekmektedir (Her dönem için 30 AKTS/ECTS kredi).Bir öğrenci programdan mezun olabilmek için minimum 240 AKTS kredi ders almalı, minimum 2.00 genel not ortalaması olmalı ve hiç bir FF notu bulunmamalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnşaat Mühendisliği bölümü mezunları, kamu veözel kurum ve kuruluşlar da görev alabilmektedir. Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Devlet Demiryolları, İl özel idareleri ve Belediyeler bünyelerinde önemli sayıda inşaat mühendisi bulunduran kamu kuruluşlarıdır. Mezunlar, kendi şirketlerini kurarak proje çizimi ve uygulamalarını yapabilmenin yanında yurt içi ve yurt dışındaki özel şirketlerde saha mühendisi, büro mühendisi, şantiye şefi gibi çeşitli pozisyonlarda kendilerine yer bulabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030009371
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi,
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık,
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sınavlar, ölçme ve değerlendirme üniversite senatosu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uygulanır. Her ders için bir ara ve bir genel ve bütünleme sınavı yapılır. Sınavlar yazılı olarak uygulanır ancak gerekli görüldüğünde sözlü ya da grup çalışması olarak yapılmaktadır. Ayrıca bazı derslerde proje uygulamaları bulunmaktadır.
- Ders geçme notu ile ara ve genel sınav notlarının genel başarıya etki oranları müfredata göre değişmektedir. Tüm öğrenciler mezuniyet koşullarının bir parçası olarak stajını tamamlamak zorundadır. Öğrenciler stajını iki ayrı dönem halinde en az 40 iş günü olması koşulu ile tamamlamalıdır. Staj değerlendirilmesinde öğrencilerin hem staj raporu yazmak ve sözlü olarak sunma zorunluluğu vardır. Staj sunumlarında öğrencinin performansını her komite ayrı ayrı değerlendirir ve öğrenci için ortalama bir not belirlenir.
Değerlendirme faktörleri
- AA 4.0
- BA 3.5
- BB 3.0
- CB 2.5
- CC 2.0
- DC 1.5
- DD 1.0
- FF 0.0
- İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri mezun olabilmek için, müfredatta belirlenen dersleri alması, 8 haftalık staj uygulamasının ve ağırlıklı not ortalamasının dörtlük not sisteminde en az 2 olarak tamamlanması ve zorunlu derslerini alıp geçmiş olması gerekmektedir. Programın başarıyla tamamlanabilmesi için 240 AKTS/ECTS’nin tamamlanması gerekmektedir (Her dönem için 30 AKTS/ECTS kredi).
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İnşaat Mühendisliği Bölümüne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. Merkezî Yerleştirmede adaylar İnşaat Mühendisliği Bölümüne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İnşaat Mühendisliği Bölümüne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.Ayrıca İnşaat Mühendisliği Bölümüne Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS ( Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır. Ayrıca ikili anlaşma yapılan Fırat Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği ve Çevre Mühendisliği bölümlerinden üniversite senato kararına göre kontenjan dahilinde öğrenci kabul edilmektedir.
İnşaat Mühendisliği bölümü mezunları, kamu veözel kurum ve kuruluşlar da görev alabilmektedir. Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Devlet Demiryolları, İl özel idareleri ve Belediyeler bünyelerinde önemli sayıda inşaat mühendisi bulunduran kamu kuruluşlarıdır. Mezunlar, kendi şirketlerini kurarak proje çizimi ve uygulamalarını yapabilmenin yanında yurt içi ve yurt dışındaki özel şirketlerde saha mühendisi, büro mühendisi, şantiye şefi gibi çeşitli pozisyonlarda kendilerine yer bulabilmektedir.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030009371 | |
Qualification Title | Civil Engineering License | |
Awarding Body | Firat University | |
Awarding Body Contact | Firat University, 23119 Elazig, Turkey | |
Awarding Body Url | http://www.firat.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS) | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF grade. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030009371
- Recovery adequate knowledge in the field of mathematics, science and civil engineering; ability to use theoretical and applied information in these areas to model and solve Civil Engineering problems.
- Ability to determine, identify, formulate and solve the sophisticated engineering problems, to select and apply appropriate methods and techniques for this purpose.
- The ability of designing a complex system, process, device product under realistic constraints and conditions and to meet certain requirements; for this purpose, the ability of applying modern design methods.
- Skill of development, selection, using modern techniques and tools are necessary for engineering applications, ability of using information technology effectively.
- The ability of designing experiments to examine the engineering problems, conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting the results.
- Ability of working within single-disciplinary and multi-disciplinary teams effectively and skill of individual work.
- Ability of communicate effectively (oral and written) in Turkish.
- The knowledge of at least one foreign language.
- Awareness of the life-long learning, the skills to access to the information, to follow the improvements in science and technology and continuous self-development.
- Awareness of professional and ethical responsibilities.
- Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
- Knowledge about contemporary issues and the global and societal effects of engineering practices on health, environment, and safety awareness of the legal consequences of engineering solutions.
High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)
Qualification is continuous