Yeterlilik Kodu

TR0030009704

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAfyon Kocatepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar
Sorumlu Kurum URLhttp://aku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO :08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İnşaat Mühendisliği Bölümü eğitim ve öğretim programının amacı;İnşaat Mühendisliği ile ilgili problemleri ortaya koyabilen, çözen, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olan, yazılı ve sözlü iletişimi gelişmiş, demokratik görüş ve düşüncelere saygılı, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırmayı öne çıkaran, uluslararası ölçekte de kabul görecek bilgilerle donanmış, sorumluluklarının bilincinde olarak yenilikçi düşüncelere açık, yaşam boyu öğrenme ile üretken, topluma liderlik eden, milli ve manevi değerlere saygılı kuşaklar yetişmesine katkıda bulunacak etkin mühendisler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Ahmet Necdet Sezer kampüsünde yer alan bölümümüzde 2 Profesör, 1 Doçent, 4 Yardımcı Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi tam zamanlı olarak çalışmaktadır. Bölümde laboratuvar uygulamalarıyla öğrencilerin pratiklerinin geliştirilmesi yanında bilim ve teknoloji kaynakları ile kaliteli bir eğitim almaları sağlanmaktadır.

Bölümde;

  • Geoteknik,
  • Hidrolik,
  • Ulaştırma,
  • Yapı,

Anabilim dalları olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olur.
  • İnşaat mühendisliği problemlerini saptamada, tanımlamada, formüle etmede ve çözmede uygun analitik yöntemleri, teknikleri seçer ve uygular.
  • İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlarve bu doğrultuda modern yöntemleri uygular.
  • İnşaat mühendisliği konularında deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
  • İnşaat mühendisliği uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanma becerisi ile özel ihtisas gerektiren bazı paket programları etkin kullanır.
  • Alanında bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda çalışabilir.
  • Alanında Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olur ve gereksinimlere göre kendi öğrenmesini yönlendirir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • İşyeri uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
  • İnsana ve doğaya duyarlı mühendislik çözümleri üretir.
  • Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim kazanma becerisine sahiptirİşyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
Anahtar Yetkinlikler
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu maçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Afyon Kocatepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 17 uygulanmaktadır. Alınan her ders için dersin öğretim üyesi tarafından aşağıdaki değerlendirme notlarından biri verilir. Tabloda harf notları, katsayıları ve bunların yüzdelik karşılıkları görülmektedir.

Harf Notu Değerlendirme

Katsayı Yüzdelik Değer

AA Mükemmel 4.0 90 – 100

BA Pekiyi 3.5 85 – 89

BB İyi 3.0 75 – 84

CB Orta 2.5 70 – 74

CC Başarılı 2.0 60 – 69

DC+ Şartlı Başarılı 1.5 50 – 59

DC Başarısız 1.5 50 – 59

FF Başarısız 0.0 0 – 49

YT Yeterli -- --

MU Muaf -- -- D

C+ : Şartlı Başarı

YT : Başarılı, ancak ortalamaya katılmaz.

MU: Daha önce bitirilen önlisans programından içerik olarak uygun bulunan dersler için verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.

Başarma ŞartlarıBölümümüzden lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTS'yi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • İnşaat mühendislerinin çalışma alanları oldukça geniş bir yelpazededir. İnşaat Mühendisi; Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları, Devlet Demir Yolları, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, İller Bankası,İl ve İlçe belediyelikleri gibi kamu kuruluşlarında çalışabilecekleri gibi, müteahhitlik ve proje hizmeti veren özel firmalarda da görev alabilirler.
  • Bazı inşaat mühendisleri de belirli tecrübeleri kazandıktan sonra kendiişlerini kurarak projelendirme, müteahhitlik ve danışmanlık yapabilirler. Ayrıca akademisyenliği seçip üniversitelerde araştırma yapabilir ve ders verebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009704


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Afyon Kocatepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO :08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO :08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İnşaat Mühendisliği Bölümü eğitim ve öğretim programının amacı;İnşaat Mühendisliği ile ilgili problemleri ortaya koyabilen, çözen, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olan, yazılı ve sözlü iletişimi gelişmiş, demokratik görüş ve düşüncelere saygılı, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırmayı öne çıkaran, uluslararası ölçekte de kabul görecek bilgilerle donanmış, sorumluluklarının bilincinde olarak yenilikçi düşüncelere açık, yaşam boyu öğrenme ile üretken, topluma liderlik eden, milli ve manevi değerlere saygılı kuşaklar yetişmesine katkıda bulunacak etkin mühendisler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Ahmet Necdet Sezer kampüsünde yer alan bölümümüzde 2 Profesör, 1 Doçent, 4 Yardımcı Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi tam zamanlı olarak çalışmaktadır. Bölümde laboratuvar uygulamalarıyla öğrencilerin pratiklerinin geliştirilmesi yanında bilim ve teknoloji kaynakları ile kaliteli bir eğitim almaları sağlanmaktadır.

Bölümde;

  • Geoteknik,
  • Hidrolik,
  • Ulaştırma,
  • Yapı,

Anabilim dalları olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olur.
  • İnşaat mühendisliği problemlerini saptamada, tanımlamada, formüle etmede ve çözmede uygun analitik yöntemleri, teknikleri seçer ve uygular.
  • İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlarve bu doğrultuda modern yöntemleri uygular.
  • İnşaat mühendisliği konularında deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
  • İnşaat mühendisliği uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanma becerisi ile özel ihtisas gerektiren bazı paket programları etkin kullanır.
  • Alanında bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda çalışabilir.
  • Alanında Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olur ve gereksinimlere göre kendi öğrenmesini yönlendirir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • İşyeri uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
  • İnsana ve doğaya duyarlı mühendislik çözümleri üretir.
  • Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim kazanma becerisine sahiptirİşyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.

Anahtar Yetkinlikler
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu maçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Afyon Kocatepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 17 uygulanmaktadır. Alınan her ders için dersin öğretim üyesi tarafından aşağıdaki değerlendirme notlarından biri verilir. Tabloda harf notları, katsayıları ve bunların yüzdelik karşılıkları görülmektedir.

Harf Notu Değerlendirme

Katsayı Yüzdelik Değer

AA Mükemmel 4.0 90 – 100

BA Pekiyi 3.5 85 – 89

BB İyi 3.0 75 – 84

CB Orta 2.5 70 – 74

CC Başarılı 2.0 60 – 69

DC+ Şartlı Başarılı 1.5 50 – 59

DC Başarısız 1.5 50 – 59

FF Başarısız 0.0 0 – 49

YT Yeterli -- --

MU Muaf -- -- D

C+ : Şartlı Başarı

YT : Başarılı, ancak ortalamaya katılmaz.

MU: Daha önce bitirilen önlisans programından içerik olarak uygun bulunan dersler için verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.


Başarma Şartları
Bölümümüzden lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTS'yi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • İnşaat mühendislerinin çalışma alanları oldukça geniş bir yelpazededir. İnşaat Mühendisi; Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları, Devlet Demir Yolları, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, İller Bankası,İl ve İlçe belediyelikleri gibi kamu kuruluşlarında çalışabilecekleri gibi, müteahhitlik ve proje hizmeti veren özel firmalarda da görev alabilirler.
  • Bazı inşaat mühendisleri de belirli tecrübeleri kazandıktan sonra kendiişlerini kurarak projelendirme, müteahhitlik ve danışmanlık yapabilirler. Ayrıca akademisyenliği seçip üniversitelerde araştırma yapabilir ve ders verebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009704

Qualification Title
Awarding BodyAfyon Kocatepe University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://aku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009704


Qualification Title

Awarding Body
Afyon Kocatepe University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode