Yeterlilik Kodu | TR0030010791 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Atatürk Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümüne, lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) yapılan sınavlarda yeterli sayısal puan alan ve bölümümüzü tercih eden öğrenciler arasından kontenjanlara bağlı olarak merkezî yöntemle yerleştirme yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet için almaları gereken toplam kredi saati miktarı, ortak zorunlu dersler hariç olmak üzere; İnşaat Mühendisliği Bölümünde 143 kredi saattir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnşaat Mühendisliği Bölümü lisans mezunları, elde etmiş olacakları inşaat mühendisi ünvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. İnşaat mühendisi istihdam eden çok sayıda sivil ve askeri kamu kurumunda inşaat mühendisi, müfettiş, müfettiş yardımcısı, uzman, vb. kadrolarda görev alırlar. Bu kurumlara örnek olarak başta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olmak üzere tüm bakanlıklar, Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı askeri birimler ve T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, Üniversitelerin ilgili birimleri gibi Bakanlık birimlerinden bağımsız devlet kurumları gösterilebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010791
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme; bireysel çalışma kabiliyeti.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi.
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Atatürk Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümüne, lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) yapılan sınavlarda yeterli sayısal puan alan ve bölümümüzü tercih eden öğrenciler arasından kontenjanlara bağlı olarak merkezî yöntemle yerleştirme yapılmaktadır.
İnşaat Mühendisliği Bölümü lisans mezunları, elde etmiş olacakları inşaat mühendisi ünvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. İnşaat mühendisi istihdam eden çok sayıda sivil ve askeri kamu kurumunda inşaat mühendisi, müfettiş, müfettiş yardımcısı, uzman, vb. kadrolarda görev alırlar. Bu kurumlara örnek olarak başta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olmak üzere tüm bakanlıklar, Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı askeri birimler ve T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, Üniversitelerin ilgili birimleri gibi Bakanlık birimlerinden bağımsız devlet kurumları gösterilebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010791 | |
Qualification Title | Civil Engineering | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | an ability to apply knowledge of mathematics, science, and applied sciences an ability to identify and solve applied science problemsan ability to formulate or design a system, process, or program to meet desired needsan ability to use the techniques, skills, and modern scientific and technical tools necessary for professional practice.an ability to function on multidisciplinary teamsa recognition of the need for and an ability to engage in life-long learningan ability to communicate effectivelyan ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret dataan understanding of professional and ethical responsibilitythe broad education necessary to understand the impact of solutions in a global and societal context a knowledge of contemporary issues | |
Key Competencies | - | |
Further Info | One or two mid-term exams, quiz exams, home works and one final exam are required for every class offered at the department. 60% of the final exam and 40% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Atatürk University Civil Engineering Department accepts high school graduates who are qualified to submit sufficient quantitative scores of YGS and LYS exam, both are administered by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Also, either Vocational High School graduates or both the other universities X Engineering department and qualified AU departments’ students can transfer to the X Engineering Department after the 3rd semester. All these transfers are coordinated by a guideline, and the students can only transfer in accordance with the announced instructions to define the quota and required qualifications. | |
Conditions for Success | Civil Engineering Department’s education regulation requires the successfully completion of all the course work, applications, internships and similar studies as well as having a 2.00 minimum GPA score to get the degree. Education program consists of theoretic classes and/or practice, seminar, workshop, laboratory, internship study, completion project and other activities (research, homework, project and etc.). Total credit hours required for graduation is 143 credit hours in Civil Engineering Department excluding the common obligatory classes. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates of Civil Engineering Bachelor’s Degree Programme can proseffionally take part either in government or private sector divisions regarding to their civil engineer title and diploma. They are employed in many civil and military government divisions as civil engineer, inspector, assistant inspector, expert, etc. As examples for these institutions all ministries basically Environment and Urban Development Ministry; military divisons under the administration of Turkish Defence Ministry, some ministry-independent institutions such as Turkish Republic Prime Ministry Foundations General Directory and related divisions of universities can be stated. Civil engineers are also employed in miscallenous civil associations, domectic and internationally active construction making private sector firms, insurance companies, etc. Furthermore, civil engineers may also work in private contractorship companies and consulting firms; may act as academicians in the related divisions of universities. There exist numbers of our graduates who are active in the above mentioned working areas. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010791
an ability to apply knowledge of mathematics, science, and applied sciences an ability to identify and solve applied science problemsan ability to formulate or design a system, process, or program to meet desired needsan ability to use the techniques, skills, and modern scientific and technical tools necessary for professional practice.an ability to function on multidisciplinary teamsa recognition of the need for and an ability to engage in life-long learningan ability to communicate effectivelyan ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret dataan understanding of professional and ethical responsibilitythe broad education necessary to understand the impact of solutions in a global and societal context a knowledge of contemporary issues
One or two mid-term exams, quiz exams, home works and one final exam are required for every class offered at the department. 60% of the final exam and 40% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.
Atatürk University Civil Engineering Department accepts high school graduates who are qualified to submit sufficient quantitative scores of YGS and LYS exam, both are administered by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Also, either Vocational High School graduates or both the other universities X Engineering department and qualified AU departments’ students can transfer to the X Engineering Department after the 3rd semester. All these transfers are coordinated by a guideline, and the students can only transfer in accordance with the announced instructions to define the quota and required qualifications.
Our graduates of Civil Engineering Bachelor’s Degree Programme can proseffionally take part either in government or private sector divisions regarding to their civil engineer title and diploma. They are employed in many civil and military government divisions as civil engineer, inspector, assistant inspector, expert, etc. As examples for these institutions all ministries basically Environment and Urban Development Ministry; military divisons under the administration of Turkish Defence Ministry, some ministry-independent institutions such as Turkish Republic Prime Ministry Foundations General Directory and related divisions of universities can be stated. Civil engineers are also employed in miscallenous civil associations, domectic and internationally active construction making private sector firms, insurance companies, etc. Furthermore, civil engineers may also work in private contractorship companies and consulting firms; may act as academicians in the related divisions of universities. There exist numbers of our graduates who are active in the above mentioned working areas.