Yeterlilik Kodu | TR0030025557 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yalova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yalova.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | İnşaat Mühendisliği Bölümü, ulusal bağları güçlü, uluslararası düzeyde tanınan, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde projeler üreten, geleceğin etkin mühendislerini yetiştiren, kendi içerisinde sinerji yaratan, kendi içinde barışık, çağdaş, yenilikçi, üretici, etkili iletişim ve işbirliği altyapısına sahip, fiziksel imkânlarını etkin şekilde kullanan, bilimsel araştırma yapma kapasitesi yüksek, bölgesel gelişme sürecinde önderlik rolü üstlenen, çalışanlarının ve öğrencilerinin memnuniyetini sağlayan bir vizyona sahiptir. Bu vizyonla medeniyetlerin varlığını ilelebet yaşatan bir bilim dalı olarak ortaya çıkan ve bu nedenle medeniyet mühendisliği olarak kabul edilen İnşaat Mühendisliği, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, elde ettiği teorik bilgilerini kolayca pratiğe dönüştürebilen, teknolojik ve bilimsel yeniliklere açık, yazılımsal ve donanımsal altyapıya sahip, tasarlama-yürütme-yönetme kabiliyeti yüksek, yüksek katma değer yaratma arzusu ve prensiplerine sahip, değişime ve gelişime açık, bireysel ve ekip ruhuyla çalışmaya açık, farklı fiziki ortamlarda çalışmaya açık, mühendislik temel prensiplerine hakim, paylaşım ve gelişime açık mühendislerin yetiştiği bir bilim alanıdır. Yalova Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü bu vizyon ve misyon hedefleri ile inşaat mühendisi yetiştirmeyi amaç edinmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir. Proje, laboratuvar ve uygulamaya dayanan derslerde dersin başarı notuna esas alınan yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları ile yarıyıl içi çalışmalarının ağırlığı dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir. Ağırlıklı not ortalamaları; öğrencinin kaydolduğu ve not ortalaması hesabına giren her bir dersten aldığı başarı notunun katsayısı ile o dersin AKTS kredi değeri çarpımları toplamının, derslerin AKTS kredi değerlerinin toplamına bölünmesiyle bulunur. Bu işlem bir yarıyılda alınan dersler için yapıldığında ağırlıklı yarıyıl not ortalaması, Üniversiteye girişten itibaren alınan tüm dersleri kapsayacak şekilde yapıldığında ise ağırlıklı genel not ortalaması elde edilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için öğrenciler, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadır. Bir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlayarak (toplam 240 AKTS karşılığı) ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnşaat Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmaya hak kazanan değerli öğrencilerimiz; İngilizce'de Civil Engineering yani medeniyet mühendisliği olarak tarif edilen inşaat mühendisliği çatısı altında bina, yüksek bina, karayolu, demiryolu, köprü, gökdelen, stadyum, tünel, altyapı, hava alanı, baraj, liman tasarımı, gölet, sulama kanalı, kanalet, yat limanı, liman, nükleer enerji santralleri, hidro-elektrik santralleri ve daha birçok önemli mühendislik ve medeniyet yapılarının tasarım, analiz, projelendirme, imalat, şantiye yönetimi, proje yönetimi, proje denetimi ve proje kontrolü aşamalarının tamamında yer alabileceklerdir. Bu kapsamda mezunlarımız özel sektörde kendi proje ofisleri ve şirketleri vasıtasıyla bu yapıların tasarımdan imalata kadar bütün aşamalarında bulunabileceği gibi yapı denetim, müşavirlik faaliyetlerinde de yer alabilirler. Başta Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, TCDD Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, belediye ve üniversiteler gibi kamu kurumlarında mühendis ve yönetici pozisyonlarında bulunabilirler. Ayrıca Türkiye'deki 129 devlet üniversitesi ve 73 vakıf üniversitesi içerisinde yer alan 162 inşaat mühendisliği bölümünün herhangi birinde öğretim elemanı (Arş. Gör., Öğr. Gör., Dr. Öğr. Üyesi, Doç. Dr. ve Prof. Dr) olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterelilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025557
ISCO 08
ISCO 08
İnşaat Mühendisliği Bölümü, ulusal bağları güçlü, uluslararası düzeyde tanınan, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde projeler üreten, geleceğin etkin mühendislerini yetiştiren, kendi içerisinde sinerji yaratan, kendi içinde barışık, çağdaş, yenilikçi, üretici, etkili iletişim ve işbirliği altyapısına sahip, fiziksel imkânlarını etkin şekilde kullanan, bilimsel araştırma yapma kapasitesi yüksek, bölgesel gelişme sürecinde önderlik rolü üstlenen, çalışanlarının ve öğrencilerinin memnuniyetini sağlayan bir vizyona sahiptir. Bu vizyonla medeniyetlerin varlığını ilelebet yaşatan bir bilim dalı olarak ortaya çıkan ve bu nedenle medeniyet mühendisliği olarak kabul edilen İnşaat Mühendisliği, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, elde ettiği teorik bilgilerini kolayca pratiğe dönüştürebilen, teknolojik ve bilimsel yeniliklere açık, yazılımsal ve donanımsal altyapıya sahip, tasarlama-yürütme-yönetme kabiliyeti yüksek, yüksek katma değer yaratma arzusu ve prensiplerine sahip, değişime ve gelişime açık, bireysel ve ekip ruhuyla çalışmaya açık, farklı fiziki ortamlarda çalışmaya açık, mühendislik temel prensiplerine hakim, paylaşım ve gelişime açık mühendislerin yetiştiği bir bilim alanıdır. Yalova Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü bu vizyon ve misyon hedefleri ile inşaat mühendisi yetiştirmeyi amaç edinmiştir.
- Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisine sahiptir.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
- Teknik resim kullanarak iletişim kurma becerisine sahiptir.
- Deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve deneysel sonuçlarını iyileştirilmeye yönelik uygulama becerisine sahiptir.
- Alanın gerektirdiği İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
- Teknik resim kullanarak iletişim kurma becerisine sahiptir.
- Alanın gerektirdiği İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalığa sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
- Deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve deneysel sonuçlarını iyileştirilmeye yönelik uygulama becerisine sahiptir.
- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
- Alanın gerektirdiği İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.
- Mesleki ve etik sorumluluk becerisine sahiptir.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalığa sahiptir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
- Alanın gerektirdiği İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalığa sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
- Teknik resim kullanarak iletişim kurma becerisine sahiptir.
- Deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve deneysel sonuçlarını iyileştirilmeye yönelik uygulama becerisine sahiptir.
- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
- Alanın gerektirdiği İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir. Proje, laboratuvar ve uygulamaya dayanan derslerde dersin başarı notuna esas alınan yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları ile yarıyıl içi çalışmalarının ağırlığı dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir. Ağırlıklı not ortalamaları; öğrencinin kaydolduğu ve not ortalaması hesabına giren her bir dersten aldığı başarı notunun katsayısı ile o dersin AKTS kredi değeri çarpımları toplamının, derslerin AKTS kredi değerlerinin toplamına bölünmesiyle bulunur. Bu işlem bir yarıyılda alınan dersler için yapıldığında ağırlıklı yarıyıl not ortalaması, Üniversiteye girişten itibaren alınan tüm dersleri kapsayacak şekilde yapıldığında ise ağırlıklı genel not ortalaması elde edilir.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
İnşaat Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmaya hak kazanan değerli öğrencilerimiz; İngilizce'de Civil Engineering yani medeniyet mühendisliği olarak tarif edilen inşaat mühendisliği çatısı altında bina, yüksek bina, karayolu, demiryolu, köprü, gökdelen, stadyum, tünel, altyapı, hava alanı, baraj, liman tasarımı, gölet, sulama kanalı, kanalet, yat limanı, liman, nükleer enerji santralleri, hidro-elektrik santralleri ve daha birçok önemli mühendislik ve medeniyet yapılarının tasarım, analiz, projelendirme, imalat, şantiye yönetimi, proje yönetimi, proje denetimi ve proje kontrolü aşamalarının tamamında yer alabileceklerdir. Bu kapsamda mezunlarımız özel sektörde kendi proje ofisleri ve şirketleri vasıtasıyla bu yapıların tasarımdan imalata kadar bütün aşamalarında bulunabileceği gibi yapı denetim, müşavirlik faaliyetlerinde de yer alabilirler. Başta Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, TCDD Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, belediye ve üniversiteler gibi kamu kurumlarında mühendis ve yönetici pozisyonlarında bulunabilirler. Ayrıca Türkiye'deki 129 devlet üniversitesi ve 73 vakıf üniversitesi içerisinde yer alan 162 inşaat mühendisliği bölümünün herhangi birinde öğretim elemanı (Arş. Gör., Öğr. Gör., Dr. Öğr. Üyesi, Doç. Dr. ve Prof. Dr) olarak görev alabilirler.
Yeterelilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025557 | |
Qualification Title | İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Yalova University | |
Awarding Body Contact | Yalova University | |
Awarding Body Url | http://www.yalova.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | , | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir. Proje, laboratuvar ve uygulamaya dayanan derslerde dersin başarı notuna esas alınan yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları ile yarıyıl içi çalışmalarının ağırlığı dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir. Ağırlıklı not ortalamaları; öğrencinin kaydolduğu ve not ortalaması hesabına giren her bir dersten aldığı başarı notunun katsayısı ile o dersin AKTS kredi değeri çarpımları toplamının, derslerin AKTS kredi değerlerinin toplamına bölünmesiyle bulunur. Bu işlem bir yarıyılda alınan dersler için yapıldığında ağırlıklı yarıyıl not ortalaması, Üniversiteye girişten itibaren alınan tüm dersleri kapsayacak şekilde yapıldığında ise ağırlıklı genel not ortalaması elde edilir. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. | |
Conditions for Success | Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için öğrenciler, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadır. Bir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlayarak (toplam 240 AKTS karşılığı) ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla lisans diploması verilir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | İnşaat Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmaya hak kazanan değerli öğrencilerimiz; İngilizce'de Civil Engineering yani medeniyet mühendisliği olarak tarif edilen inşaat mühendisliği çatısı altında bina, yüksek bina, karayolu, demiryolu, köprü, gökdelen, stadyum, tünel, altyapı, hava alanı, baraj, liman tasarımı, gölet, sulama kanalı, kanalet, yat limanı, liman, nükleer enerji santralleri, hidro-elektrik santralleri ve daha birçok önemli mühendislik ve medeniyet yapılarının tasarım, analiz, projelendirme, imalat, şantiye yönetimi, proje yönetimi, proje denetimi ve proje kontrolü aşamalarının tamamında yer alabileceklerdir. Bu kapsamda mezunlarımız özel sektörde kendi proje ofisleri ve şirketleri vasıtasıyla bu yapıların tasarımdan imalata kadar bütün aşamalarında bulunabileceği gibi yapı denetim, müşavirlik faaliyetlerinde de yer alabilirler. Başta Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, TCDD Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, belediye ve üniversiteler gibi kamu kurumlarında mühendis ve yönetici pozisyonlarında bulunabilirler. Ayrıca Türkiye'deki 129 devlet üniversitesi ve 73 vakıf üniversitesi içerisinde yer alan 162 inşaat mühendisliği bölümünün herhangi birinde öğretim elemanı (Arş. Gör., Öğr. Gör., Dr. Öğr. Üyesi, Doç. Dr. ve Prof. Dr) olarak görev alabilirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030025557
ISCO 08
ISCO 08
,
Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir. Proje, laboratuvar ve uygulamaya dayanan derslerde dersin başarı notuna esas alınan yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları ile yarıyıl içi çalışmalarının ağırlığı dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir. Ağırlıklı not ortalamaları; öğrencinin kaydolduğu ve not ortalaması hesabına giren her bir dersten aldığı başarı notunun katsayısı ile o dersin AKTS kredi değeri çarpımları toplamının, derslerin AKTS kredi değerlerinin toplamına bölünmesiyle bulunur. Bu işlem bir yarıyılda alınan dersler için yapıldığında ağırlıklı yarıyıl not ortalaması, Üniversiteye girişten itibaren alınan tüm dersleri kapsayacak şekilde yapıldığında ise ağırlıklı genel not ortalaması elde edilir.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
İnşaat Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmaya hak kazanan değerli öğrencilerimiz; İngilizce'de Civil Engineering yani medeniyet mühendisliği olarak tarif edilen inşaat mühendisliği çatısı altında bina, yüksek bina, karayolu, demiryolu, köprü, gökdelen, stadyum, tünel, altyapı, hava alanı, baraj, liman tasarımı, gölet, sulama kanalı, kanalet, yat limanı, liman, nükleer enerji santralleri, hidro-elektrik santralleri ve daha birçok önemli mühendislik ve medeniyet yapılarının tasarım, analiz, projelendirme, imalat, şantiye yönetimi, proje yönetimi, proje denetimi ve proje kontrolü aşamalarının tamamında yer alabileceklerdir. Bu kapsamda mezunlarımız özel sektörde kendi proje ofisleri ve şirketleri vasıtasıyla bu yapıların tasarımdan imalata kadar bütün aşamalarında bulunabileceği gibi yapı denetim, müşavirlik faaliyetlerinde de yer alabilirler. Başta Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, TCDD Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, belediye ve üniversiteler gibi kamu kurumlarında mühendis ve yönetici pozisyonlarında bulunabilirler. Ayrıca Türkiye'deki 129 devlet üniversitesi ve 73 vakıf üniversitesi içerisinde yer alan 162 inşaat mühendisliği bölümünün herhangi birinde öğretim elemanı (Arş. Gör., Öğr. Gör., Dr. Öğr. Üyesi, Doç. Dr. ve Prof. Dr) olarak görev alabilirler.
-