Yeterlilik Kodu

TR0030021496

Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik, sayısal ve uygulamalı bilgileri yapının inşası aşamasında kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yapı projelerinin uygulanması, yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi kazanır.
  • Yapının inşası ile ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandrıma becerisi kazanır.
  • Yapılara ilişkin mimarî ve statik projelerin hazırlanmasında gerekli çizimleri hem el ile hem de paket programlar yardımıyla bilgisayar ortamında çizebilmek.
  • Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi kazanır.
  • Malzeme özelliklerini bilme, malzeme ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçlarını yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • İhtiyacı olan bilgiye ulaşabilme, kaynakları araştırabilme ve kullanabilme becerisi kazanır.
  • Çalışma ekibini kurma, denetimini sağlama, etkin çalışabilme becerisi kazanır.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcı olabilme becerisi kazanır.
  • Etkin iletişim kurabilme, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
  • Mesleki etik, sorumluluk bilinci kazanmak.
  • Çalışanların sağlığı ve hakları, iş güvenliği ve hukuksal konularda bilgi sahibi olma becerisi kazanır.
  • İhtiyacı olan bilgiye erişebilme, kaynakları araştırabilme ve kullanabilme becerisi, yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma, alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi davranabilme becerisi kazanır.
  • Yapı endüstrisindeki diğer mesleki disiplinlerle ilişki kurabilme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanmak.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgi sahibi olur. 
  • Öğrenim alanına ilişkin temel bilgi sahibi olur.
  • Disiplinler arası takımlarla çalışma becerisi kazanır.
  • Bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneği kazanır.
  • Öz farkındalığa sahip olur.
  • Bir problemin çözümü için ortaya atılacak çözüm yollarını bilir.
  • Önerilen çözümü savunabilir.
  • Çözüm yollarını uygulama becerisi kazanır.
  • Ülke ve dünya güncel sorunlarını bilme, çözüme katkıda bulunabilmek.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021496


Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik, sayısal ve uygulamalı bilgileri yapının inşası aşamasında kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yapı projelerinin uygulanması, yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi kazanır.
  • Yapının inşası ile ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandrıma becerisi kazanır.
  • Yapılara ilişkin mimarî ve statik projelerin hazırlanmasında gerekli çizimleri hem el ile hem de paket programlar yardımıyla bilgisayar ortamında çizebilmek.
  • Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi kazanır.
  • Malzeme özelliklerini bilme, malzeme ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçlarını yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • İhtiyacı olan bilgiye ulaşabilme, kaynakları araştırabilme ve kullanabilme becerisi kazanır.
  • Çalışma ekibini kurma, denetimini sağlama, etkin çalışabilme becerisi kazanır.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcı olabilme becerisi kazanır.
  • Etkin iletişim kurabilme, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
  • Mesleki etik, sorumluluk bilinci kazanmak.
  • Çalışanların sağlığı ve hakları, iş güvenliği ve hukuksal konularda bilgi sahibi olma becerisi kazanır.
  • İhtiyacı olan bilgiye erişebilme, kaynakları araştırabilme ve kullanabilme becerisi, yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma, alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi davranabilme becerisi kazanır.
  • Yapı endüstrisindeki diğer mesleki disiplinlerle ilişki kurabilme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanmak.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgi sahibi olur. 
  • Öğrenim alanına ilişkin temel bilgi sahibi olur.
  • Disiplinler arası takımlarla çalışma becerisi kazanır.
  • Bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneği kazanır.
  • Öz farkındalığa sahip olur.
  • Bir problemin çözümü için ortaya atılacak çözüm yollarını bilir.
  • Önerilen çözümü savunabilir.
  • Çözüm yollarını uygulama becerisi kazanır.
  • Ülke ve dünya güncel sorunlarını bilme, çözüme katkıda bulunabilmek.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021496

Qualification Title
Construction Technologies Associate Degree Diploma
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Issues related to construction areas have adequate infrastructure, related to this field of theoretical, numerical and practical knowledge to use in the construction phase of building skills.
  • Implementation of construction projects, identify problems related to the structure, identifying, solving.
  • Business planning related to the construction of the structure, to follow the process, monitoring, ability to process.
  • Necessary for the preparation of architectural drawings and static project structures for both manual as well as draw on the help of computer software packages.
  • To make the land application and use tools and equipment related to the field and uses the ability.
  • Know the properties of materials, conduct experiments on materials and the ability to interpret the results.
  • In need of access to information, and the ability to use the resources to investigate.
  • Setting up work teams, providing audit, the ability to work effectively.
  • Acting independently, initiative and the ability to be creative.
  • Ability to communicate effectively, using verbal and written communication skills with tools.
  • Professional ethics, gaining responsibility.
  • Health and rights of workers, job security and the ability to have information on legal issues.
  • Access to the information they need, to investigate the source and use, ability to acquire lifelong learning behavior, ability to follow technological developments in the field, enterprising, innovative ability to act.
  • Ability to establish relationships with other professional disciplines in the building industry.
  • Gain lifelong learning behavior
  • Basic information regarding the profession.
  • Basic information on the education field.
  • Ability to work in interdisciplinary teams.
  • The ability to use knowledge in practice.
  • Must have self-awareness.
  • One should know the solutions to the problems posed to solve.
  • The proposed solution must be able to defend.
  • The ability to apply solutions.
  • Knowing the current problems of the country and the world, to contribute to the solution.
  • Having knowledge about Ataturk's Principles and History of Revolution.
Key Competencies-
Further Info

Note Review Grades: The scores of the exams will be evaluated over 100 achievement points is determined. One success is determined by the grade in the course. Grade is determined by evaluation with the grade achieved in the course of the work done during the semester to semester exams at the end of the semester with the overall success of the notes provided. Work done during the semester; courses and attendance applications, field work, practice, homework, projects, internships, workshops, seminars, and similar studies are laboratory. In determining the student's semester grade, the study evaluated together with the mid-term to a certain extent in the last week of the semester specified in the academic calendar. The effect of the test can be up to 60% of the overall course grade of at least 40%. And the impact of mid-term grade to grade student ratios and a final exam application form to be considered successful semester of study, announced to the students during the first two weeks of the semester by the course instructors responsible. Relative evaluation system used in the calculation of success grade. In that course, the arithmetic mean of the relative evaluation and statistical distribution of the academic performance of all students considered their score. Application of the principles of relative evaluation system is determined by the Senate. Course notes and success factor is determined as follows: Success Notes (the case) Coefficients A 4.00 B 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1,50 1.00 MM FDA 0.50 FF 0.00 Success of the Notes; a) S: non-credit courses successfully, b): non-credit courses failed, c) P: Annual courses in the successful end of the first semester, d) EX successful in his examination of the university exemption, e) Ni: not of course participate in the weighted average, f) NA: Attendance and / or applications that fulfill the requirement, failed for lack of the right to take a final exam, g) T: Transferred course is defined as a note. A student AA, BA, BB, CB, CC, SE and EX grade students taking one of considered successful in that course. DC or DD grade students from one or more courses in an academic semester course taken as the average of all courses and register by writing to 2.00 over the course registration form that course / courses considered successful. T-notes; The other departments of the university or students who transfer from another university, have already received their faculty upon the recommendation of the department head and equivalence / school board is given to students accepted. Does not participate in the academic grade point average calculation. Academic average The success of the student; academic semester is determined by calculating the average and overall academic average. With a course credit multiplied by the coefficient of grade from the lesson that he gives the course of the weighted points. Semester academic average, course plan that the sum of the weighted scores of the courses to be taken in the semester of the course by dividing total loans. The average academic year courses are included in the spring semester. Overall academic average grade of the student's study time he had to take all the courses that will be calculated on the basis of the total weighted scores, divided by the total credit of the courses taken. Academic average is taken two steps after calculating the comma. The second is an increased number of 5 or greater than the number of the third decimal place next step. Minor, although taking lessons with a double major in education plans S and T grades are ignored in academic courses taken per calculation. If the students repeat courses, the final grades received in courses that are included in the academic average. Students, if they wish, to raise DD academic average, course taken note of the DC and CC can take it again. The last note that these courses are included in the academic average.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a –week summer practice.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021496


Qualification Title
Construction Technologies Associate Degree Diploma

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Issues related to construction areas have adequate infrastructure, related to this field of theoretical, numerical and practical knowledge to use in the construction phase of building skills.
  • Implementation of construction projects, identify problems related to the structure, identifying, solving.
  • Business planning related to the construction of the structure, to follow the process, monitoring, ability to process.
  • Necessary for the preparation of architectural drawings and static project structures for both manual as well as draw on the help of computer software packages.
  • To make the land application and use tools and equipment related to the field and uses the ability.
  • Know the properties of materials, conduct experiments on materials and the ability to interpret the results.
  • In need of access to information, and the ability to use the resources to investigate.
  • Setting up work teams, providing audit, the ability to work effectively.
  • Acting independently, initiative and the ability to be creative.
  • Ability to communicate effectively, using verbal and written communication skills with tools.
  • Professional ethics, gaining responsibility.
  • Health and rights of workers, job security and the ability to have information on legal issues.
  • Access to the information they need, to investigate the source and use, ability to acquire lifelong learning behavior, ability to follow technological developments in the field, enterprising, innovative ability to act.
  • Ability to establish relationships with other professional disciplines in the building industry.
  • Gain lifelong learning behavior
  • Basic information regarding the profession.
  • Basic information on the education field.
  • Ability to work in interdisciplinary teams.
  • The ability to use knowledge in practice.
  • Must have self-awareness.
  • One should know the solutions to the problems posed to solve.
  • The proposed solution must be able to defend.
  • The ability to apply solutions.
  • Knowing the current problems of the country and the world, to contribute to the solution.
  • Having knowledge about Ataturk's Principles and History of Revolution.

Key Competencies
-

Further Info

Note Review Grades: The scores of the exams will be evaluated over 100 achievement points is determined. One success is determined by the grade in the course. Grade is determined by evaluation with the grade achieved in the course of the work done during the semester to semester exams at the end of the semester with the overall success of the notes provided. Work done during the semester; courses and attendance applications, field work, practice, homework, projects, internships, workshops, seminars, and similar studies are laboratory. In determining the student's semester grade, the study evaluated together with the mid-term to a certain extent in the last week of the semester specified in the academic calendar. The effect of the test can be up to 60% of the overall course grade of at least 40%. And the impact of mid-term grade to grade student ratios and a final exam application form to be considered successful semester of study, announced to the students during the first two weeks of the semester by the course instructors responsible. Relative evaluation system used in the calculation of success grade. In that course, the arithmetic mean of the relative evaluation and statistical distribution of the academic performance of all students considered their score. Application of the principles of relative evaluation system is determined by the Senate. Course notes and success factor is determined as follows: Success Notes (the case) Coefficients A 4.00 B 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1,50 1.00 MM FDA 0.50 FF 0.00 Success of the Notes; a) S: non-credit courses successfully, b): non-credit courses failed, c) P: Annual courses in the successful end of the first semester, d) EX successful in his examination of the university exemption, e) Ni: not of course participate in the weighted average, f) NA: Attendance and / or applications that fulfill the requirement, failed for lack of the right to take a final exam, g) T: Transferred course is defined as a note. A student AA, BA, BB, CB, CC, SE and EX grade students taking one of considered successful in that course. DC or DD grade students from one or more courses in an academic semester course taken as the average of all courses and register by writing to 2.00 over the course registration form that course / courses considered successful. T-notes; The other departments of the university or students who transfer from another university, have already received their faculty upon the recommendation of the department head and equivalence / school board is given to students accepted. Does not participate in the academic grade point average calculation. Academic average The success of the student; academic semester is determined by calculating the average and overall academic average. With a course credit multiplied by the coefficient of grade from the lesson that he gives the course of the weighted points. Semester academic average, course plan that the sum of the weighted scores of the courses to be taken in the semester of the course by dividing total loans. The average academic year courses are included in the spring semester. Overall academic average grade of the student's study time he had to take all the courses that will be calculated on the basis of the total weighted scores, divided by the total credit of the courses taken. Academic average is taken two steps after calculating the comma. The second is an increased number of 5 or greater than the number of the third decimal place next step. Minor, although taking lessons with a double major in education plans S and T grades are ignored in academic courses taken per calculation. If the students repeat courses, the final grades received in courses that are included in the academic average. Students, if they wish, to raise DD academic average, course taken note of the DC and CC can take it again. The last note that these courses are included in the academic average.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a –week summer practice.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address