Yeterlilik Kodu | TR0030218786 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Yönetimi ve Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 60 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Programının amacı, yurtdışında mevcut olan ancak ülkemizde duyulan yoğun ihtiyaca karşın henüz yüksek lisans/doktora programları açılmamış olan disiplinler arası nitelikteki İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında ileri düzeyde uzmanlaşma olanağı sunarak, uluslar arası alanda başarılı, analitik, teknik ve yönetimsel becerilere sahip öncü yöneticiler yetiştirmektir | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Tezli yüksek lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 75 ALES puanına sahip olmak, Lisans derecesiyle başvuranlar için en az 3,00/4,00 ya da eşdeğeri lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puana sahip olmak, 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olmak şartıyla tezsiz yüksek lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türünde en az 75 ALES puanına sahip olmak. Doktora programına başvuracak adayların YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavlarından en az 55 puan alması veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından buna denk puan alması zorunludur. Doktora programlarına öğrenci kabulünde, adayların ALES puanının %50'si, mezuniyet not ortalamasının %20’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30’u dikkate alınarak başarı sıralaması yapılır; Mimarlık, iç mimarlık, mühendislik ve hukuk dallarında yüksek lisans derecesi olan öğrenciler kabul edilebilir. | |
Başarma Şartları | Tezsiz yüksek lisans programı toplam 30 kredi saatinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile bir dönem projesi dersinden oluşur. AKTS değerinin toplamı 60’dan az olmamalıdır. Öğrencinin alacağı derslerin en çok üç tanesi lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla tamamlayan ve enstitünün belirlediği belgeleri bir ay içinde enstitüye teslim eden öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler inşaat hukuku ve yapım yönetimi alanlarında uzmanlaşmış akademisyen ve araştırmacı olma imkânına sahip olmanın yanısıra inşaat sektöründe ve hukuk alanında sözleşme yönetimi, yapım yönetimi, inşaat hukuku alanlarında iş bulma imkânına sahip olurlar.İnşaat Yönetimi ve Hukuku Tezsiz Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler için istihdam olanakları, inşaat sektörü ve hukuk alanındaki sözleşme yönetimi pozisyonları, inşaat yönetimi pozisyonları ve inşaat hukuku alanındaki pozisyonları içerir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yetetrlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218786
Programının amacı, yurtdışında mevcut olan ancak ülkemizde duyulan yoğun ihtiyaca karşın henüz yüksek lisans/doktora programları açılmamış olan disiplinler arası nitelikteki İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında ileri düzeyde uzmanlaşma olanağı sunarak, uluslar arası alanda başarılı, analitik, teknik ve yönetimsel becerilere sahip öncü yöneticiler yetiştirmektir
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek.
- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak.
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek.
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek.
- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tezli yüksek lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 75 ALES puanına sahip olmak, Lisans derecesiyle başvuranlar için en az 3,00/4,00 ya da eşdeğeri lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puana sahip olmak, 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olmak şartıyla tezsiz yüksek lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türünde en az 75 ALES puanına sahip olmak. Doktora programına başvuracak adayların YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavlarından en az 55 puan alması veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından buna denk puan alması zorunludur. Doktora programlarına öğrenci kabulünde, adayların ALES puanının %50'si, mezuniyet not ortalamasının %20’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30’u dikkate alınarak başarı sıralaması yapılır; Mimarlık, iç mimarlık, mühendislik ve hukuk dallarında yüksek lisans derecesi olan öğrenciler kabul edilebilir.
Doktora derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler inşaat hukuku ve yapım yönetimi alanlarında uzmanlaşmış akademisyen ve araştırmacı olma imkânına sahip olmanın yanısıra inşaat sektöründe ve hukuk alanında sözleşme yönetimi, yapım yönetimi, inşaat hukuku alanlarında iş bulma imkânına sahip olurlar.İnşaat Yönetimi ve Hukuku Tezsiz Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler için istihdam olanakları, inşaat sektörü ve hukuk alanındaki sözleşme yönetimi pozisyonları, inşaat yönetimi pozisyonları ve inşaat hukuku alanındaki pozisyonları içerir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yetetrlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218786 | |
Qualification Title | Construction Management and Law M.S (without thesis) | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 60 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Success in a course is defined by the course grade. The grade of the course is based on the midterm exam, midterm exam substitutes, such as homework, group studies and similar work, and the final exam. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. ALES (Graduate Admission Test for Turkish Universities) Score may not be required for Non-thesis Master’s Degree programs. If ALES is requested, the base score is determined by the Senate. 2. In the admission of students to non-thesis master's programs where ALES score is not required, 50% of the undergraduate general grade point average and 50% of the full grade obtained in the written scientific evaluation exam and/or interview evaluation constitute the overall success grade. Students holding an undegraduate degree from architecture, interior architecture, engineering and law branches will be accepted to graduate programs. | |
Conditions for Success | The non-thesis master's program consists of at least ten courses and a term project course, with a total of not less than 30 credit hours. The sum of the ECTS value should not be less than 60. Provided that at most three of the courses to be taken by the student were not taken during the undergraduate education, they can be selected from the undergraduate courses. A non-thesis master's diploma is given to the student who successfully completes the credit courses and term project and submits the documents required by the Institute to the Institute within one month. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Employment opportunities for students who have succesfully completed the Non-Thesis Program in Construction Management and Law include contract administration positions, construction management positions, and positions in construction law in the construction sector and in the field of law. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218786
Success in a course is defined by the course grade. The grade of the course is based on the midterm exam, midterm exam substitutes, such as homework, group studies and similar work, and the final exam.
1. ALES (Graduate Admission Test for Turkish Universities) Score may not be required for Non-thesis Master’s Degree programs. If ALES is requested, the base score is determined by the Senate. 2. In the admission of students to non-thesis master's programs where ALES score is not required, 50% of the undergraduate general grade point average and 50% of the full grade obtained in the written scientific evaluation exam and/or interview evaluation constitute the overall success grade. Students holding an undegraduate degree from architecture, interior architecture, engineering and law branches will be accepted to graduate programs.
Employment opportunities for students who have succesfully completed the Non-Thesis Program in Construction Management and Law include contract administration positions, construction management positions, and positions in construction law in the construction sector and in the field of law.