Yeterlilik Kodu | TR0030015717 | |
Yeterlilik Adı | İnsan Kaynakları Yönetimi Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ordu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Lise veya dengi okul diploması, 2. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)’den yeterli puanın alınmış olması. | |
Başarma Şartları | Yönetim ve organizasyon (insan kaynakları) alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; 1. Müfredattaki tüm derslerden en az CC derecesiyle geçmiş olmak, 2. 40 günlük zorunlu staj dönemini tamamlamış olmak ve bu staj için hazırlanan raporlardan geçerli not almak, | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | YÖNETİM VE ORGANİZASYON Programından mezun olan İNSAN KAYNAKLARI Elemanları, kamu ve özel sektörde meslek elemanı ünvanı ile çeşitli işlerde çalışabilirler. Öte yandan İnsan Kaynakları elemanı ya da yöneticisi, İşletmenin çalışan sayısını ve niteliğini belirlemeye, geleceğe yönelik insan gücü planlaması yapılmasına, var olan planların gözden geçirilmesine yardımcı olur, işletmeye başvuranların niteliklerini değerlendirerek, uygun görülenlerin işe alınmasını sağlar, çalışanların emeklilik, izin, hastalık, yer değiştirme, çalışma ortamının düzeni ve kaynaklarının kullanımı gibi işlemlerini yürütür, işe yeni alınanların ve çalışanların işe uyumunu sağlamak için oryantasyon programları ile çalışanların bilgi ve becerilerini artırıcı hizmet içi eğitim programlarını düzenlemeye, eğitim materyallerinin hazırlanmasına, eğitim sonrası eğitim sonuçlarını ölçmeye yardımcı olur, işletmenin insan kaynağı politikasının geliştirilmesi için çalışmalar yapar ve politika çerçevesinde uygulamalarda bulunulmasına çalışır, işletmedeki tüm birim yöneticileri ile iletişim ve bilgi alışverişi yapmada, sendikal ilişkilerde, iş kazalarının bölge çalışma müdürlüğüne bildirilmesinde işveren temsilcisi rolündeki amirine yardımcı olur, toplam kalite yönetiminin işletmeler ve kurumlar içinde öncülüğünü üstlenerek, çalışanların moralini, motivasyonunu ve uyum düzeyini artırmaya çalışır, çalışanlara yönelik dönemsel Performans Değerleme Sistemini düzenler, uygular ve sonuçlarını analiz edip yönetime rapor sunar. Mezunlarımız sanayi kuruluşlarının yanı sıra hizmet sektöründe bankacılık, turizm, danışmanlık kuruluşları, denetim şirketleri, sigorta şirketleri, dış ticaret şirketleri, ulaştırma şirketleri vb özel sektör kuruluşlarında işe girebilirler. Özel söktürün yanı sıra Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Sermaye Piyasası Kurulu, Sanayi ve Ticaret Odaları, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Birimi gibi kamu kuruluşlarında da çalışma olanağı da bulabilirler. Kamuda ve özel sektörde Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili çalışmalar hız kazandığından bu bölüm mezunlarına duyulan ihtiyaç yoğunlaşarak artacaktır. Her sektörde iş bulabilme şansları vardır. Çalıştıkları işyerlerinde başarılı olanlar, İnsan kaynakları Yöneticisi veya Personel Yöneticisi olabilirler. Daha önceki yıllarda mezun olan öğrencilerle kurulan iletişim sonucunda, öğrencilerimizin çoğunlukla bankalarda, özel ve kamu hastahanelerinde, eğitim ve danışmanlık şirketlerinde istihdam olanakları bulabildikleri bilgilerine ulaşılmıştır. Bunun yanında DGS sınavı ile 4 yıllık lisans öğrenimine devam eden öğrencilerimizde mevcuttur. Ör: 2013 yılı itibariyle 14 öğrencinin (2'si 4 yıllık İKY lisans programı olmak üzere) dikey geçiş yaptığı bilgisine ulaşılmıştır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015717
- İnsan kaynakları yönetimi alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir insan kaynakları yönetiminin temel fonsiyonlarına ait teorik ve uygulama bilgilerine sahiptir.
- Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
- İnsan kaynakları yönetimi alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
- İnsan kaynakları yönetimi alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
- Değişime ve yeniliğe açıktır.
- Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Empati kurma yeteneğine sahiptir.
- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
- İnisiyatif alabilir.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Dikey, yatay ve çapraz iletişime açıktır.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Yeniliklerin uygulanmasında öncü rol oynar.
Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
1. Lise veya dengi okul diploması,
2. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)’den yeterli puanın alınmış olması.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON Programından mezun olan İNSAN KAYNAKLARI Elemanları, kamu ve özel sektörde meslek elemanı ünvanı ile çeşitli işlerde çalışabilirler. Öte yandan İnsan Kaynakları elemanı ya da yöneticisi, İşletmenin çalışan sayısını ve niteliğini belirlemeye, geleceğe yönelik insan gücü planlaması yapılmasına, var olan planların gözden geçirilmesine yardımcı olur, işletmeye başvuranların niteliklerini değerlendirerek, uygun görülenlerin işe alınmasını sağlar, çalışanların emeklilik, izin, hastalık, yer değiştirme, çalışma ortamının düzeni ve kaynaklarının kullanımı gibi işlemlerini yürütür, işe yeni alınanların ve çalışanların işe uyumunu sağlamak için oryantasyon programları ile çalışanların bilgi ve becerilerini artırıcı hizmet içi eğitim programlarını düzenlemeye, eğitim materyallerinin hazırlanmasına, eğitim sonrası eğitim sonuçlarını ölçmeye yardımcı olur, işletmenin insan kaynağı politikasının geliştirilmesi için çalışmalar yapar ve politika çerçevesinde uygulamalarda bulunulmasına çalışır, işletmedeki tüm birim yöneticileri ile iletişim ve bilgi alışverişi yapmada, sendikal ilişkilerde, iş kazalarının bölge çalışma müdürlüğüne bildirilmesinde işveren temsilcisi rolündeki amirine yardımcı olur, toplam kalite yönetiminin işletmeler ve kurumlar içinde öncülüğünü üstlenerek, çalışanların moralini, motivasyonunu ve uyum düzeyini artırmaya çalışır, çalışanlara yönelik dönemsel Performans Değerleme Sistemini düzenler, uygular ve sonuçlarını analiz edip yönetime rapor sunar. Mezunlarımız sanayi kuruluşlarının yanı sıra hizmet sektöründe bankacılık, turizm, danışmanlık kuruluşları, denetim şirketleri, sigorta şirketleri, dış ticaret şirketleri, ulaştırma şirketleri vb özel sektör kuruluşlarında işe girebilirler. Özel söktürün yanı sıra Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Sermaye Piyasası Kurulu, Sanayi ve Ticaret Odaları, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Birimi gibi kamu kuruluşlarında da çalışma olanağı da bulabilirler. Kamuda ve özel sektörde Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili çalışmalar hız kazandığından bu bölüm mezunlarına duyulan ihtiyaç yoğunlaşarak artacaktır. Her sektörde iş bulabilme şansları vardır. Çalıştıkları işyerlerinde başarılı olanlar, İnsan kaynakları Yöneticisi veya Personel Yöneticisi olabilirler. Daha önceki yıllarda mezun olan öğrencilerle kurulan iletişim sonucunda, öğrencilerimizin çoğunlukla bankalarda, özel ve kamu hastahanelerinde, eğitim ve danışmanlık şirketlerinde istihdam olanakları bulabildikleri bilgilerine ulaşılmıştır. Bunun yanında DGS sınavı ile 4 yıllık lisans öğrenimine devam eden öğrencilerimizde mevcuttur. Ör: 2013 yılı itibariyle 14 öğrencinin (2'si 4 yıllık İKY lisans programı olmak üzere) dikey geçiş yaptığı bilgisine ulaşılmıştır.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015717 | |
Qualification Title | Human Resources Management Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Ordu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.odu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students have mid-term and final exams for all courses. Mid-term contribution is %40, final exam is %60. All the exam are graded out of 100. Students have to take 50 points from final exams. Marks are expressed in quatrain system. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1-High school diploma (for the transition without examination) 2-YGS enough points to be taken | |
Conditions for Success | Being graduated from secondary school for human research management program profassional school must graduate from programs which are defined by YÖK for transition without examinations. | |
Progression Paths (Relationship Type) | It is the four semesters program whose aim is growing students who can work : payroll work time appraisal performance benefits administration hr management ınformation system recruiting/learning management and training system performance record Employee Self-Service | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030015717
- Has basic knowledge in the field of human resources management has theoretical and practical knowledge of the basic functions of human resources management.
- The decision has the ability to use the knowledge gained in the field of management and management in its practices and behaviors.
- It has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the field of human resources management.
- It fulfills the duties and responsibilities assigned to it.
- Indicates that the learning requirement has a continuity.
- It conveys the opinions and suggestions of the level of knowledge and skills related to the field of human resources management in written and verbally.
- Attend help to colleagues.
- Takes responsibility as a team member for problems encountered or unpredicted in practice.
- Has the ability to empathize.
- The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.
- Critically evaluates the acquired knowledge and skills. vertical, horizontal and cross-communication open.
- The universality of social rights, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety have sufficient consensus.
Students have mid-term and final exams for all courses. Mid-term contribution is %40, final exam is %60. All the exam are graded out of 100. Students have to take 50 points from final exams. Marks are expressed in quatrain system.
1-High school diploma (for the transition without examination) 2-YGS enough points to be taken
It is the four semesters program whose aim is growing students who can work : payroll work time appraisal performance benefits administration hr management ınformation system recruiting/learning management and training system performance record Employee Self-Service
The document is valid continuously.