Yeterlilik Kodu | TR0030035423 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İş Sağlığı ve Güvenliği (Ferizli MYO) Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İş sağlığı ve güvenliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 - 3257.05 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nın amacı, dünyadaki ihtiyaçlara ve teknolojik gelişmelere uygun olarak; iş sağlığı ve güvenliği hizmeti alan ve veren kamu ve özel sektörde; İş Güvenliği Uzmanı (Mezunlar, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında eğitimlerini tamamlayarak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı sınavında başarılı olmaları durumunda C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı olabilmektedir.) İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri olarak çeşitli büyüklüklerdeki projelerde görev alabilecek İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyoneli yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | İş Sağlığı ve Güvenliği programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra, iş yerlerinde staj ve işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme süreçleri, üniversitemiz eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği ve yönergeleri doğrultusunda yürütülmektedir. Dönem içi (ara sınav, ödev, performans, kısa sınav vb.) ve dönem sonu (final sınavı) faaliyetlerin değerlendirilmesi ile ölçme ve değerlendirme yapılmaktadır.
Harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir: 1) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 2) Bir dersten FD ve FF harf notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır. 3) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere DZ notu verilir. DZ notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. 4) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. GR notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. 5) M notu, muafiyet sınavı ve 11 inci madde kapsamında muaf olunan derslerin başarı notu olarak verilir. M notu, not ortalamaları hesabına katılmaz. 6) YT ve YZ harf notları, ilgili kurulun kararı ve Senatonun onayıyla not ortalamasına katılması uygun görülmeyen derslerde, başarının gösterilebilmesi için kullanılır. Başarılı öğrenciye YT, başarısız öğrenciye ise YZ harf notu verilir. 7) W notu, öğrencinin akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde dersten çekilmesi durumunda öğrencinin bu durumunu transkriptinde tanımlamak için kullanılan nottur. 8) E notu, staj gibi uygulamalı derslerde değerlendirme süreci tamamlanmamış ve notu girilmemiş olan derslere geçici olarak verilen nottur. Belirlenen süresi içerisinde ilgili dersin koşullarının sağlanması durumunda E notu ilişkili olduğu ders için başarılı nota (YT) dönüştürülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 2025 yılında akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | a.) ÖSYM Tarafından Yapılan Üniversite Giriş Sınavı: Temel Yeterlilik Testi (TYT): Türkiye'de üniversiteye girişin ilk aşaması olan TYT, adayların temel akademik yeterliliklerini değerlendiren kapsamlı bir sınavdır. TYT, Türkçe, Matematik, Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri gibi temel derslerdeki başarıyı ölçer. İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı'na başvurmak isteyen öğrenciler, TYT'den aldıkları puanlarla tercih yapabilmektedir. Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılır. Yerleştirme sonuçlarının açıklanmasının ardından, kayıt işlemleri e-Devlet sistemi üzerinden online olarak veya üniversitenin öğrenci işleri birimi aracılığıyla yüz yüze gerçekleştirilir. Kayıt sürecinde gerekli olan belgeler ve prosedürler, üniversitenin resmi web sitesi ve ilgili duyurular aracılığıyla öğrencilere iletilir. b.) Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı): Türkiye'deki üniversitelerde öğrenim görmek isteyen yabancı uyruklu öğrenciler, YÖS'e (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) katılmak zorundadır. Bu sınav, öğrencilerin matematik ve genel yeteneklerini ölçer ve üniversiteler tarafından belirlenen tarihlerde yapılır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu sınavdan aldıkları puanlarla İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'na başvuruda bulunabilirler. c.) Yatay Geçiş: Türkiye'deki diğer üniversitelerde veya aynı üniversitenin farklı programlarında öğrenim gören öğrenciler, belirli akademik başarı kriterlerini sağladıkları takdirde, İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'na yatay geçiş yapabilirler. Bu geçiş süreci, öğrencinin genel not ortalaması ve program kontenjanlarına göre değerlendirilir. Yatay geçiş, öğrencilere farklı akademik deneyimler kazanma fırsatı sunar. d.) Çift Ana Dal Programı (ÇAP): Aynı üniversitede başarıyla öğrenim gören ve belirli akademik standartları karşılayan öğrenciler, ikinci bir lisans programında da eğitim görme hakkı kazanabilirler. İş Sağlığı ve Güvenliği Programı, çift ana dal programı kapsamında bu tür öğrencilere kapılarını açmaktadır. ÇAP, öğrencilere iki farklı alanda uzmanlaşma ve kariyer olanaklarını genişletme imkanı sunar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyetlerine karar verilirken Üniversitemizin Lisans ve Ön Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esas alınmaktadır. Bu mevzuata göre öğrencilerin dört yarıyılın sonunda en az yüz yirmi (120) AKTS’lik dersi almış olması, aldıkları tüm derslerden başarılı olması, genel not ortalamasının en az 2.00 (4’lük sistemde) olması zorunludur. Programdan mezun olabilecek öğrencilerin belirlenmesinde bölüm/program mezuniyet komisyonu üyeleri görev almaktadır. Birimimizin Mezuniyet Not Kontrol Komisyonu üyeleri öğrenci işleri ile birlikte mezuniyet aşamasındaki öğrencilerin not dökümlerini inceleyerek mezuniyet koşullarını sağlayan öğrencileri belirlemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. Mezunlar, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında gerekli eğitimleri tamamladıktan sonra, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavında başarılı olmaları halinde C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı unvanını almaya hak kazanmaktadır. Ayrıca, 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde, uzmanlık sınıfını B ve A sınıfına yükseltmek isteyenler, mevzuatta öngörülen yasal gereklilikleri yerine getirmelidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030035423
ISCO:08 - 3257.05
ISCO:08 - 3257.05
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nın amacı, dünyadaki ihtiyaçlara ve teknolojik gelişmelere uygun olarak; iş sağlığı ve güvenliği hizmeti alan ve veren kamu ve özel sektörde;
İş Güvenliği Uzmanı (Mezunlar, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında eğitimlerini tamamlayarak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı sınavında başarılı olmaları durumunda C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı olabilmektedir.)
İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri
olarak çeşitli büyüklüklerdeki projelerde görev alabilecek İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyoneli yetiştirmektir.
İş Sağlığı ve Güvenliği programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün şeklinde gerçekleştirilir.
Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra, iş yerlerinde staj ve işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İş sağlığı ve güvenliği mevzuatını açıklar.
- Proaktif ve reaktif faaliyetleri yürütür.
- İş sağlığı ve güvenliği açısından çalışma ortamının risk haritasını çıkarır
- Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütür.
- Okuma yazma yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme süreçleri, üniversitemiz eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği ve yönergeleri doğrultusunda yürütülmektedir. Dönem içi (ara sınav, ödev, performans, kısa sınav vb.) ve dönem sonu (final sınavı) faaliyetlerin değerlendirilmesi ile ölçme ve değerlendirme yapılmaktadır.
Başarı Derecesi |
Başarı Notu |
Harfli Başarı Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
90,00-100,00 |
AA |
4,00 |
Pekiyi |
85,00-89,99 |
BA |
3,50 |
İyi |
80,00-84,99 |
BB |
3,00 |
Orta |
75,00-79,99 |
CB |
2,50 |
Yeterli |
65,00-74,99 |
CC |
2,00 |
Geçer |
58,00-64,99 |
DC |
1,50 |
Geçer |
50,00-57,99 |
DD |
1,00 |
Başarısız |
40,00-49,99 |
FD |
0,50 |
Başarısız |
0,00-39,99 |
FF |
0,00 |
Devamsız |
- |
DZ |
0,00 |
Sınava Girmedi |
- |
GR |
0,00 |
Yeterli |
- |
YT |
- |
Yetersiz |
- |
YZ |
- |
Muaf |
- |
M |
- |
Dersten Çekilme |
- |
W |
- |
Eksik Not |
- |
E |
- |
Harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir:
1) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.
2) Bir dersten FD ve FF harf notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.
3) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere DZ notu verilir. DZ notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür.
4) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. GR notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür.
5) M notu, muafiyet sınavı ve 11 inci madde kapsamında muaf olunan derslerin başarı notu olarak verilir. M notu, not ortalamaları hesabına katılmaz.
6) YT ve YZ harf notları, ilgili kurulun kararı ve Senatonun onayıyla not ortalamasına katılması uygun görülmeyen derslerde, başarının gösterilebilmesi için kullanılır. Başarılı öğrenciye YT, başarısız öğrenciye ise YZ harf notu verilir.
7) W notu, öğrencinin akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde dersten çekilmesi durumunda öğrencinin bu durumunu transkriptinde tanımlamak için kullanılan nottur.
8) E notu, staj gibi uygulamalı derslerde değerlendirme süreci tamamlanmamış ve notu girilmemiş olan derslere geçici olarak verilen nottur. Belirlenen süresi içerisinde ilgili dersin koşullarının sağlanması durumunda E notu ilişkili olduğu ders için başarılı nota (YT) dönüştürülür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 2025 yılında akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028
a.) ÖSYM Tarafından Yapılan Üniversite Giriş Sınavı:
Temel Yeterlilik Testi (TYT): Türkiye'de üniversiteye girişin ilk aşaması olan TYT, adayların temel akademik yeterliliklerini değerlendiren kapsamlı bir sınavdır. TYT, Türkçe, Matematik, Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri gibi temel derslerdeki başarıyı ölçer. İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı'na başvurmak isteyen öğrenciler, TYT'den aldıkları puanlarla tercih yapabilmektedir.
Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılır. Yerleştirme sonuçlarının açıklanmasının ardından, kayıt işlemleri e-Devlet sistemi üzerinden online olarak veya üniversitenin öğrenci işleri birimi aracılığıyla yüz yüze gerçekleştirilir. Kayıt sürecinde gerekli olan belgeler ve prosedürler, üniversitenin resmi web sitesi ve ilgili duyurular aracılığıyla öğrencilere iletilir.
b.) Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı):
Türkiye'deki üniversitelerde öğrenim görmek isteyen yabancı uyruklu öğrenciler, YÖS'e (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) katılmak zorundadır. Bu sınav, öğrencilerin matematik ve genel yeteneklerini ölçer ve üniversiteler tarafından belirlenen tarihlerde yapılır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu sınavdan aldıkları puanlarla İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'na başvuruda bulunabilirler.
c.) Yatay Geçiş:
Türkiye'deki diğer üniversitelerde veya aynı üniversitenin farklı programlarında öğrenim gören öğrenciler, belirli akademik başarı kriterlerini sağladıkları takdirde, İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'na yatay geçiş yapabilirler. Bu geçiş süreci, öğrencinin genel not ortalaması ve program kontenjanlarına göre değerlendirilir. Yatay geçiş, öğrencilere farklı akademik deneyimler kazanma fırsatı sunar.
d.) Çift Ana Dal Programı (ÇAP):
Aynı üniversitede başarıyla öğrenim gören ve belirli akademik standartları karşılayan öğrenciler, ikinci bir lisans programında da eğitim görme hakkı kazanabilirler. İş Sağlığı ve Güvenliği Programı, çift ana dal programı kapsamında bu tür öğrencilere kapılarını açmaktadır. ÇAP, öğrencilere iki farklı alanda uzmanlaşma ve kariyer olanaklarını genişletme imkanı sunar.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
Mezunlar, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında gerekli eğitimleri tamamladıktan sonra, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavında başarılı olmaları halinde C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı unvanını almaya hak kazanmaktadır.
Ayrıca, 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde, uzmanlık sınıfını B ve A sınıfına yükseltmek isteyenler, mevzuatta öngörülen yasal gereklilikleri yerine getirmelidir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030035423 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Sakarya University of Applied Sciences | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Occupational health and safety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 - 3257.05 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of the Occupational Health and Safety Program, in accordance with the needs and technological developments in the world; in the public and private sectors that receive and provide occupational health and safety services; Occupational Safety Specialist (Graduates can become Class C Occupational Safety Specialist if they are successful in the Class C Occupational Safety Specialist exam held by the Measurement, Selection and Placement Center by completing their education in educational institutions authorized by the Ministry of Labor and Social Security). Occupational Health and Safety Technician To train Occupational Health and Safety Professionals who can take part in projects of various sizes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Occupational Health and Safety program education and training is carried out in the form of theoretical and applied formal education. In addition, in addition to the laboratories and application areas within the higher education institution, applied trainings are carried out in workplaces as internship and vocational training in the enterprise. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the education and examination regulations and directives of our university. Measurement and evaluation is carried out by evaluating the activities during the semester (midterm, homework, performance, quiz, etc.) and at the end of the semester (final exam).
The explanation of letter grades is as follows: 1) A student who receives one of the letter grades AA, BA, BB, CB, CC, DC and DD from a course is considered to have succeeded in that course. 2) A student who receives one of the letter grades FD and FF from a course is considered unsuccessful in that course. 3) Students who fail to fulfill their attendance obligations or who fail because they do not meet the conditions for course practices are given a grade of DZ. DZ grade is treated as FF grade in the calculation of grade averages. 4) Students who do not take the final exam are given a grade of GR regardless of their semester work. GR grades are treated as FF grades in grade point averages. 5) M grade is given as the success grade for the exemption exam and the courses exempted within the scope of Article 11. M grades are not included in the grade point averages. 6) YT and YZ letter grades are used to indicate success in courses that are not eligible to be included in the grade point average with the decision of the relevant board and the approval of the Senate. Successful students are given a letter grade of YT and unsuccessful students are given a letter grade of YZ. 7) W is the grade used to identify the student's withdrawal from the course on the transcript if the student withdraws from the course within the periods specified in the academic calendar. 8) E grade is a temporary grade given to courses in which the evaluation process has not been completed and the grade has not been entered in applied courses such as internships. If the conditions of the related course are met within the specified period, the E grade is converted into a successful grade (YT) for the course it is related to. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5- Occupational Health and Safety Associate Degree Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education in 2025. Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | a.) University Entrance Exam conducted by ÖSYM: Basic Proficiency Test (TYT): The first stage of university entrance exam in Turkey, TYT is a comprehensive exam that assesses the basic academic competencies of candidates. TYT measures success in basic courses such as Turkish, Mathematics, Social Sciences and Science. Students who want to apply to the Occupational Health and Safety Associate Degree Program can make preferences with the scores they get from TYT. In line with the preferences of the students, university placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. After the placement results are announced, registration procedures are carried out online through the e-Government system or face-to-face through the university's student affairs unit. The documents and procedures required during the registration process are communicated to students through the university's official website and related announcements. b.) YÖS (Foreign Student Examination) for Foreign Students: Foreign students who wish to study at universities in Turkey must take the YÖS (Foreign National Student Exam). This exam measures students' math and general abilities and is held on the dates determined by the universities. Foreign students can apply to the Occupational Health and Safety Program with the scores they get from this exam. c.) Horizontal Transfer: Students studying in other universities in Turkey or in different programs of the same university can transfer to the Occupational Health and Safety Program if they meet certain academic success criteria. This transfer process is evaluated according to the student's GPA and program quotas. Transfer offers students the opportunity to gain different academic experiences. d.) Double Major Program (DMP): Students who successfully study at the same university and meet certain academic standards may be eligible to study in a second undergraduate program. The Occupational Health and Safety Program opens its doors to such students within the scope of the double major program. The double major program offers students the opportunity to specialize in two different fields and expand their career opportunities. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | While deciding on the graduation of students, the Undergraduate and Associate Degree Education and Examination Regulations of our University are taken as basis. According to this legislation, students must have taken at least one hundred and twenty (120) ECTS courses at the end of four semesters, must be successful in all the courses they take, and must have a GPA of at least 2.00 (in 4 point system). Members of the department / program graduation commission take part in determining the students who can graduate from the program. The members of the Graduation Grade Control Commission of our unit examine the transcripts of the students at the graduation stage together with the student affairs and determine the students who meet the graduation requirements. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas. Graduates are entitled to receive the title of Class C Occupational Safety Specialist if they are successful in the Class C Occupational Safety Specialist Examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center after completing the necessary training in educational institutions authorized by the Ministry of Labor and Social Security. In addition, within the framework of the Occupational Health and Safety Law No. 6331 and related regulations, those who wish to upgrade their specialization class to Class B and Class A must fulfill the legal requirements stipulated in the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030035423
ISCO:08 - 3257.05
ISCO:08 - 3257.05
The aim of the Occupational Health and Safety Program, in accordance with the needs and technological developments in the world; in the public and private sectors that receive and provide occupational health and safety services;
Occupational Safety Specialist (Graduates can become Class C Occupational Safety Specialist if they are successful in the Class C Occupational Safety Specialist exam held by the Measurement, Selection and Placement Center by completing their education in educational institutions authorized by the Ministry of Labor and Social Security).
Occupational Health and Safety Technician
To train Occupational Health and Safety Professionals who can take part in projects of various sizes.
Occupational Health and Safety program education and training is carried out in the form of theoretical and applied formal education.
In addition, in addition to the laboratories and application areas within the higher education institution, applied trainings are carried out in workplaces as internship and vocational training in the enterprise.
- Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.
- Uses information technologies (software, programs, animation, etc.) related to the profession effectively.
- Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to propose solutions.
- To be able to present his/her thoughts at the level of knowledge and skills effectively through written and oral communication and express them clearly.
- To be able to take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
- Has an awareness of career management and lifelong learning.
- Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.
- Follows the information in the field by using a foreign language and communicates with colleagues.
- Explains occupational health and safety legislation.
- Carries out proactive and reactive activities.
- To make a risk map of the working environment in terms of occupational health and safety.
- Carries out recording and reporting activities.
- Literacy competence
- Mathematical competence and competence in science and technology
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the education and examination regulations and directives of our university. Measurement and evaluation is carried out by evaluating the activities during the semester (midterm, homework, performance, quiz, etc.) and at the end of the semester (final exam).
Başarı Derecesi |
Başarı Notu |
Harfli Başarı Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
90,00-100,00 |
AA |
4,00 |
Pekiyi |
85,00-89,99 |
BA |
3,50 |
İyi |
80,00-84,99 |
BB |
3,00 |
Orta |
75,00-79,99 |
CB |
2,50 |
Yeterli |
65,00-74,99 |
CC |
2,00 |
Geçer |
58,00-64,99 |
DC |
1,50 |
Geçer |
50,00-57,99 |
DD |
1,00 |
Başarısız |
40,00-49,99 |
FD |
0,50 |
Başarısız |
0,00-39,99 |
FF |
0,00 |
Devamsız |
- |
DZ |
0,00 |
Sınava Girmedi |
- |
GR |
0,00 |
Yeterli |
- |
YT |
- |
Yetersiz |
- |
YZ |
- |
Muaf |
- |
M |
- |
Dersten Çekilme |
- |
W |
- |
Eksik Not |
- |
E |
- |
The explanation of letter grades is as follows:
1) A student who receives one of the letter grades AA, BA, BB, CB, CC, DC and DD from a course is considered to have succeeded in that course.
2) A student who receives one of the letter grades FD and FF from a course is considered unsuccessful in that course.
3) Students who fail to fulfill their attendance obligations or who fail because they do not meet the conditions for course practices are given a grade of DZ. DZ grade is treated as FF grade in the calculation of grade averages.
4) Students who do not take the final exam are given a grade of GR regardless of their semester work. GR grades are treated as FF grades in grade point averages.
5) M grade is given as the success grade for the exemption exam and the courses exempted within the scope of Article 11. M grades are not included in the grade point averages.
6) YT and YZ letter grades are used to indicate success in courses that are not eligible to be included in the grade point average with the decision of the relevant board and the approval of the Senate. Successful students are given a letter grade of YT and unsuccessful students are given a letter grade of YZ.
7) W is the grade used to identify the student's withdrawal from the course on the transcript if the student withdraws from the course within the periods specified in the academic calendar.
8) E grade is a temporary grade given to courses in which the evaluation process has not been completed and the grade has not been entered in applied courses such as internships. If the conditions of the related course are met within the specified period, the E grade is converted into a successful grade (YT) for the course it is related to.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5- Occupational Health and Safety Associate Degree Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education in 2025.
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028
a.) University Entrance Exam conducted by ÖSYM:
Basic Proficiency Test (TYT): The first stage of university entrance exam in Turkey, TYT is a comprehensive exam that assesses the basic academic competencies of candidates. TYT measures success in basic courses such as Turkish, Mathematics, Social Sciences and Science. Students who want to apply to the Occupational Health and Safety Associate Degree Program can make preferences with the scores they get from TYT.
In line with the preferences of the students, university placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. After the placement results are announced, registration procedures are carried out online through the e-Government system or face-to-face through the university's student affairs unit. The documents and procedures required during the registration process are communicated to students through the university's official website and related announcements.
b.) YÖS (Foreign Student Examination) for Foreign Students:
Foreign students who wish to study at universities in Turkey must take the YÖS (Foreign National Student Exam). This exam measures students' math and general abilities and is held on the dates determined by the universities. Foreign students can apply to the Occupational Health and Safety Program with the scores they get from this exam.
c.) Horizontal Transfer:
Students studying in other universities in Turkey or in different programs of the same university can transfer to the Occupational Health and Safety Program if they meet certain academic success criteria. This transfer process is evaluated according to the student's GPA and program quotas. Transfer offers students the opportunity to gain different academic experiences.
d.) Double Major Program (DMP):
Students who successfully study at the same university and meet certain academic standards may be eligible to study in a second undergraduate program. The Occupational Health and Safety Program opens its doors to such students within the scope of the double major program. The double major program offers students the opportunity to specialize in two different fields and expand their career opportunities.
Students who graduate from this program can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM.
Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas.
Graduates are entitled to receive the title of Class C Occupational Safety Specialist if they are successful in the Class C Occupational Safety Specialist Examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center after completing the necessary training in educational institutions authorized by the Ministry of Labor and Social Security.
In addition, within the framework of the Occupational Health and Safety Law No. 6331 and related regulations, those who wish to upgrade their specialization class to Class B and Class A must fulfill the legal requirements stipulated in the legislation.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
