Yeterlilik Kodu | TR0030222753 | |
Yeterlilik Adı | İş Sağlığı ve Güvenliği (İ.Ö.)(Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İş sağlığı ve güvenliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programda edindikleri iş sağlığı ve güvenliği bilgi altyapısını çeşitli sektörlerde insan odaklı olarak kullanan, sahada iş kazası ve meslek hastalıklarının önlenmesiyle ilgili sürdürülebilir çözümler geliştiren, yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak alanındaki bilimsel araştırma faaliyetlerini ve gelişmeleri sürekli takip eden iş sağlığı ve güvenliği profesyonelleri yetiştirir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, sektör ayrımı olmaksızın iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.0 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0 GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 2025 yılında akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programına öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde de öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 4. yarıyılında meslekleri ile ilgili en az 20 iş günü staj veya 60 iş günü işletmede mesleki eğitim yapmaları gerekir. Staj ve işletmede mesleki eğitim, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. İş Sağlığı ve İş Güvenliği Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, üniversite tarafından düzenlenen en az 4 ders dışı etkinliğe katılması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız kamu, özel sektörde yer alan tüm kurum ve kuruluşlarda İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri olarak istihdam edilme imkânına sahiptir. Dileyen mezunlar C sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı’na girerek İş Güvenliği Uzmanı olabilirler. Dikey Geçiş Sınavı ile ilgili lisans bölümlerine devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222753
ISCO 08
ISCO 08
Programda edindikleri iş sağlığı ve güvenliği bilgi altyapısını çeşitli sektörlerde insan odaklı olarak kullanan, sahada iş kazası ve meslek hastalıklarının önlenmesiyle ilgili sürdürülebilir çözümler geliştiren, yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak alanındaki bilimsel araştırma faaliyetlerini ve gelişmeleri sürekli takip eden iş sağlığı ve güvenliği profesyonelleri yetiştirir.
Eğitim ve öğretim örgün uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, sektör ayrımı olmaksızın iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İş Sağlığı ve İş Güvenliği ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- İş Sağlığı ve İş Güvenliği ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- İş Sağlığı ve İş Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.0
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 2025 yılında akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028
İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programına öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde de öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır.
Mezunlarımız kamu, özel sektörde yer alan tüm kurum ve kuruluşlarda İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri olarak istihdam edilme imkânına sahiptir. Dileyen mezunlar C sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı’na girerek İş Güvenliği Uzmanı olabilirler.
Dikey Geçiş Sınavı ile ilgili lisans bölümlerine devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222753 | |
Qualification Title | Occupational Health and Safety Associate Degree (Evening Education) | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Occupational health and safety | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The program aims to train occupational health and safety professionals who utilize their knowledge base in occupational health and safety across various sectors with a human-centered approach, develop sustainable solutions to prevent workplace accidents and occupational diseases, and recognize the importance of lifelong learning by continually following scientific research activities and developments in their field. | |
Learning Environments | Education and training are provided in formal education format. Additionally, applied training is conducted through internships or workplace training regardless of sector. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies
| |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below. Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0 GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. The Associate Degree in Occupational Health and Safety program was accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) in 2025. Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements | Students enrolled in the program must complete a total of 120 ECTS credits within the prescribed curriculum to graduate. In the 4th semester, they must also complete at least 20 workdays of internship or 60 workdays of workplace training related to their profession. Internship and workplace training consist of practical and applied training within the relevant sector. The training, application, and internships at workplaces are carried out in accordance with the principles and procedures determined by the Council of Higher Education. To obtain an associate degree in the Occupational Health and Safety Program, students must:
| |
Conditions for Success | Graduates can be employed as Occupational Health and Safety Technicians in all public and private sector institutions and organizations. Graduates who wish can take the Class C Occupational Safety Specialist Exam to become Occupational Safety Specialists. They may also continue their studies in related undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can be employed as Occupational Health and Safety Technicians in all public and private sector institutions and organizations. Graduates who wish can take the Class C Occupational Safety Specialist Exam to become Occupational Safety Specialists. They may also continue their studies in related undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS). | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification remains valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222753
ISCO 08
ISCO 08
The program aims to train occupational health and safety professionals who utilize their knowledge base in occupational health and safety across various sectors with a human-centered approach, develop sustainable solutions to prevent workplace accidents and occupational diseases, and recognize the importance of lifelong learning by continually following scientific research activities and developments in their field.
Education and training are provided in formal education format. Additionally, applied training is conducted through internships or workplace training regardless of sector.
- Has theoretical and practical knowledge at a fundamental level in occupational health and safety.
- Has the ability to access, evaluate, and apply basic-level knowledge in occupational health and safety.
- Interprets and evaluates data, identifies, analyzes problems, and participates in planning work for solutions using the fundamental knowledge and skills acquired in the field of occupational health and safety.
Has intermediate proficiency in the following key competencies
- Literacy skills
- Multilingual skills
- Mathematical competence and proficiency in science and technology
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression skills
Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below.
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
The Associate Degree in Occupational Health and Safety program was accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) in 2025.
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028
Students enrolled in the program must complete a total of 120 ECTS credits within the prescribed curriculum to graduate. In the 4th semester, they must also complete at least 20 workdays of internship or 60 workdays of workplace training related to their profession. Internship and workplace training consist of practical and applied training within the relevant sector. The training, application, and internships at workplaces are carried out in accordance with the principles and procedures determined by the Council of Higher Education. To obtain an associate degree in the Occupational Health and Safety Program, students must:
- Successfully complete all mandatory and elective courses (totaling 120 ECTS)
- Participate in at least four extracurricular activities organized by the university
- Achieve a minimum cumulative GPA of 2.0 out of 4.00
Graduates can be employed as Occupational Health and Safety Technicians in all public and private sector institutions and organizations. Graduates who wish can take the Class C Occupational Safety Specialist Exam to become Occupational Safety Specialists.
They may also continue their studies in related undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS).
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification remains valid indefinitely.
