Yeterlilik Kodu

TR0030031931

Yeterlilik Adı
İş Sağlığı ve Güvenliği (Mustafa Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu ) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKayseri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kayseri.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)İş sağlığı ve güvenliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 - 3257.05

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mezunlarımız meslek hayatında teknolojik, yasal ve sosyal şartları gözeterek kamu ve özel sektörde tekniker olarak görev alırlar.
  • İş güvenliği uzmanlık sınavında başarılı olup aldıkları C sınıfı uzmanlık sertifikası ile kamu ve özel sektörde iş güvenliği uzmanı olarak çalışırlar.
  • İşyerlerinde güvenli bir çalışma ortamının sağlanması amacına yönelik olarak işbirliğine dayalı ve etik ilkeleri göz önünde bulunduran çözüm önerilerinde bulunabilirler.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesini kariyer hedeflerine uygularlar ve kendilerini sürekli geliştirirler.
Öğrenme Ortamları

Derslikler, atölyeler, laboratuvarlar, uygulama alanları, teknik gezi bölgeleri, kamu kurum kuruluşları, özel sektör kuruluşları

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Risk değerlendirme faaliyetlerini yürütür.
  • İş sağlığı ve güvenliği alanındaki tüm risk faktörlerini (fiziksel, kimyasal, biyolojik, ergonomik, psikososyal vb.) içerecek biçimde genel saha kontrollerini yürütür.
  • İş ekipmanlarının iş sağlığı ve güvenliği kontrol işlemlerini yürütür.
  • Acil durum uygulama işlemlerini yürütür.
  • Kaza ve acil durumlarda yaralılara ilk yardım uygulayabilir.
  • Yangın önleme ve uygulama işlemlerini yürütür.
  • Kayıt ve raporlama işlemlerini yürütür.
  • Mesleki anlamda kendini geliştirebilecek becerilere sahiptir.
  • Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • İş güvenliği kültürünün iş hayatında ve toplumda gelişmesine katkıda bulunur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahiptir.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
  • Mesleki etik bilincine sahiptir. Kültürel değerlere saygılıdır ve toplumsal sorumluluklarına uygun davranır.
  • Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyebilir ve etkin kullanabilir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, sunum,…, v.b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması ile Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir.

Başarma Şartlarıİş Sağlığı ve Güvenliği Programının başarıyla tamamlanması için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve detayları yönerge ile belirlenmiş olan staj yükümlülüğünü başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın amacı, endüstri kuruluşlarının ihtiyacı olan ve bir işletmenin tüm iş güvenliği sorumluluğunu üstlenebilecek bilgi, beceri ve yetenekte “İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri” yetiştirmektir.İş Sağlığı ve Güvenliği programından mezun öğrenciler kamu ve özel tüm sektörlerde çalışabilmektedirler. İnşaat, maden, tersaneler, tekstil, metalden eşya sanayi, mobilya, gıda, hayvan çiftlikleri, et kombineleri, içecek imalatı, deri imalatı, kağıt ve kağıt ürünleri imalatı, kimyasal ürünler imalatı, makine ve ekipmanları imalatı, boya ve kimyevi madde imalatı, küçük sanayi işletmeleri, hastaneler, bankalar, oteller, eğitim kurumları, dershaneler, lokantalar, tarım işletmeleri gibi çok geniş bir çalışma alanına sahiptir. Ayrıca iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini vermek üzere Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilen “Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB) bünyesinde işe başlayabilirler. Tüm bu sektörlerde istihdam edilebildikleri gibi kendilerine ait Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB)’ de kurarak serbest çalışma olanağı bulabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030031931


Yeterlilik Adı
İş Sağlığı ve Güvenliği (Mustafa Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu ) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kayseri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 - 3257.05


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 - 3257.05


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mezunlarımız meslek hayatında teknolojik, yasal ve sosyal şartları gözeterek kamu ve özel sektörde tekniker olarak görev alırlar.
  • İş güvenliği uzmanlık sınavında başarılı olup aldıkları C sınıfı uzmanlık sertifikası ile kamu ve özel sektörde iş güvenliği uzmanı olarak çalışırlar.
  • İşyerlerinde güvenli bir çalışma ortamının sağlanması amacına yönelik olarak işbirliğine dayalı ve etik ilkeleri göz önünde bulunduran çözüm önerilerinde bulunabilirler.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesini kariyer hedeflerine uygularlar ve kendilerini sürekli geliştirirler.

Öğrenme Ortamları

Derslikler, atölyeler, laboratuvarlar, uygulama alanları, teknik gezi bölgeleri, kamu kurum kuruluşları, özel sektör kuruluşları


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Risk değerlendirme faaliyetlerini yürütür.
  • İş sağlığı ve güvenliği alanındaki tüm risk faktörlerini (fiziksel, kimyasal, biyolojik, ergonomik, psikososyal vb.) içerecek biçimde genel saha kontrollerini yürütür.
  • İş ekipmanlarının iş sağlığı ve güvenliği kontrol işlemlerini yürütür.
  • Acil durum uygulama işlemlerini yürütür.
  • Kaza ve acil durumlarda yaralılara ilk yardım uygulayabilir.
  • Yangın önleme ve uygulama işlemlerini yürütür.
  • Kayıt ve raporlama işlemlerini yürütür.
  • Mesleki anlamda kendini geliştirebilecek becerilere sahiptir.
  • Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • İş güvenliği kültürünün iş hayatında ve toplumda gelişmesine katkıda bulunur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahiptir.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
  • Mesleki etik bilincine sahiptir. Kültürel değerlere saygılıdır ve toplumsal sorumluluklarına uygun davranır.
  • Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyebilir ve etkin kullanabilir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, sunum,…, v.b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026


Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması ile Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir.


Başarma Şartları
İş Sağlığı ve Güvenliği Programının başarıyla tamamlanması için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve detayları yönerge ile belirlenmiş olan staj yükümlülüğünü başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın amacı, endüstri kuruluşlarının ihtiyacı olan ve bir işletmenin tüm iş güvenliği sorumluluğunu üstlenebilecek bilgi, beceri ve yetenekte “İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri” yetiştirmektir.İş Sağlığı ve Güvenliği programından mezun öğrenciler kamu ve özel tüm sektörlerde çalışabilmektedirler. İnşaat, maden, tersaneler, tekstil, metalden eşya sanayi, mobilya, gıda, hayvan çiftlikleri, et kombineleri, içecek imalatı, deri imalatı, kağıt ve kağıt ürünleri imalatı, kimyasal ürünler imalatı, makine ve ekipmanları imalatı, boya ve kimyevi madde imalatı, küçük sanayi işletmeleri, hastaneler, bankalar, oteller, eğitim kurumları, dershaneler, lokantalar, tarım işletmeleri gibi çok geniş bir çalışma alanına sahiptir. Ayrıca iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini vermek üzere Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilen “Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB) bünyesinde işe başlayabilirler. Tüm bu sektörlerde istihdam edilebildikleri gibi kendilerine ait Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB)’ de kurarak serbest çalışma olanağı bulabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031931

Qualification Title
Associate Degree in Occupational Health and Safety
Awarding BodyKayseri University
Awarding Body ContactKayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI
Awarding Body Urlhttps://www.kayseri.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasOccupational health and safety
National Occupation Classification

ISCO:08 - 3257.05

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • Our graduates serve as technicians in the public and private sectors, taking into account technological, legal, and social conditions in their professional lives.
  • They can work as occupational safety experts in the public and private sectors after successfully passing the occupational safety expertise exam and obtaining a Class C expertise certificate.
  • They can propose collaborative and ethically grounded solutions aimed at ensuring a safe working environment in workplaces.
  • They apply the principle of lifelong learning to their career goals and continuously improve themselves.
Learning Environments

Classrooms, workshops, laboratories, practice areas, technical excursion sites, public institutions, and private sector organizations

Description
  • Conducts risk assessment activities.
  • Carries out general site inspections, including all risk factors in occupational health and safety (physical, chemical, biological, ergonomic, psychosocial, etc.).
  • Oversees occupational health and safety control procedures for work equipment.
  • Manages emergency response procedures.
  • Provides first aid to the injured in case of accidents and emergencies.
  • Implements fire prevention and response procedures.
  • Handles record-keeping and reporting processes.
  • Possesses skills to develop professionally.
  • Has sufficient foundational knowledge in mathematics, natural sciences, and related fields.
  • Demonstrates the ability to interpret and evaluate data, identify problems, and develop solutions using fundamental knowledge and skills in the field.
  • Contributes to the development of occupational safety culture in professional life and society.
  • Possesses the ability to resolve unforeseen issues in field-related applications, take responsibility within teams, or work independently.
  • Is proficient in effective communication techniques and has sufficient foreign language skills to follow innovations in the field.
  • Has a lifelong learning mindset and the ability to follow scientific and technological developments while continuously improving oneself.
  • Is aware of professional ethics, respects cultural values, and acts in accordance with social responsibilities.
  • Identifies and effectively uses modern techniques, tools, and information technologies required for field-related applications.
Key Competencies
  • Possessing societal, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, implementation, and dissemination of results in the respective field.
  • Having sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.
Further Info

Each student is required to register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the lectures and 80% of the practical sessions to be eligible to take the final exam. Students are subject to at least one midterm exam and an end-of-semester exam for each course. The contribution of the midterm exam (which may include points from assignments, laboratory exams, presentations, etc., as part of the midterm score) to the final grade is 40%, while the contribution of the end-of-semester exam is 60%. All exams are graded out of 100 points. A minimum score of 50 is required on the end-of-semester exam. Students who receive one of the following letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. DC and DD grades are considered conditionally successful.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

A high school or equivalent diploma and a sufficient score from the Transition to Higher Education Exam are required.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the Cooking Program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, and successfully complete the internship obligation, the details of which are specified in the instructions
Progression Paths (Relationship Type)

The aim of the program is to train "Occupational Health and Safety Technicians" equipped with the knowledge, skills, and competencies required to take full responsibility for workplace safety in industrial organizations. Graduates of the Occupational Health and Safety program can work in both public and private sectors. They have a broad range of employment opportunities, including construction, mining, shipyards, textiles, metal goods manufacturing, furniture, food, animal farms, meat processing plants, beverage production, leather manufacturing, paper and paper product manufacturing, chemical product manufacturing, machinery and equipment production, paint and chemical substance production, small industrial enterprises, hospitals, banks, hotels, educational institutions, private tutoring centers, restaurants, and agricultural enterprises.

Additionally, they can start working within "Joint Health and Safety Units (OSGB)" authorized by the Ministry of Labor and Social Security to provide occupational health and safety services. Along with being employed in these sectors, they also have the opportunity to establish their own Joint Health and Safety Units (OSGB) and work independently.

Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031931


Qualification Title
Associate Degree in Occupational Health and Safety

Awarding Body
Kayseri University

Awarding Body Contact
Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08 - 3257.05


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO:08 - 3257.05


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • Our graduates serve as technicians in the public and private sectors, taking into account technological, legal, and social conditions in their professional lives.
  • They can work as occupational safety experts in the public and private sectors after successfully passing the occupational safety expertise exam and obtaining a Class C expertise certificate.
  • They can propose collaborative and ethically grounded solutions aimed at ensuring a safe working environment in workplaces.
  • They apply the principle of lifelong learning to their career goals and continuously improve themselves.

Learning Environments

Classrooms, workshops, laboratories, practice areas, technical excursion sites, public institutions, and private sector organizations


Description
  • Conducts risk assessment activities.
  • Carries out general site inspections, including all risk factors in occupational health and safety (physical, chemical, biological, ergonomic, psychosocial, etc.).
  • Oversees occupational health and safety control procedures for work equipment.
  • Manages emergency response procedures.
  • Provides first aid to the injured in case of accidents and emergencies.
  • Implements fire prevention and response procedures.
  • Handles record-keeping and reporting processes.
  • Possesses skills to develop professionally.
  • Has sufficient foundational knowledge in mathematics, natural sciences, and related fields.
  • Demonstrates the ability to interpret and evaluate data, identify problems, and develop solutions using fundamental knowledge and skills in the field.
  • Contributes to the development of occupational safety culture in professional life and society.
  • Possesses the ability to resolve unforeseen issues in field-related applications, take responsibility within teams, or work independently.
  • Is proficient in effective communication techniques and has sufficient foreign language skills to follow innovations in the field.
  • Has a lifelong learning mindset and the ability to follow scientific and technological developments while continuously improving oneself.
  • Is aware of professional ethics, respects cultural values, and acts in accordance with social responsibilities.
  • Identifies and effectively uses modern techniques, tools, and information technologies required for field-related applications.

Key Competencies
  • Possessing societal, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, implementation, and dissemination of results in the respective field.
  • Having sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.

Further Info

Each student is required to register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the lectures and 80% of the practical sessions to be eligible to take the final exam. Students are subject to at least one midterm exam and an end-of-semester exam for each course. The contribution of the midterm exam (which may include points from assignments, laboratory exams, presentations, etc., as part of the midterm score) to the final grade is 40%, while the contribution of the end-of-semester exam is 60%. All exams are graded out of 100 points. A minimum score of 50 is required on the end-of-semester exam. Students who receive one of the following letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. DC and DD grades are considered conditionally successful.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

A high school or equivalent diploma and a sufficient score from the Transition to Higher Education Exam are required.


Conditions for Success
In order to successfully complete the Cooking Program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, and successfully complete the internship obligation, the details of which are specified in the instructions

Progression Paths (Relationship Type)

The aim of the program is to train "Occupational Health and Safety Technicians" equipped with the knowledge, skills, and competencies required to take full responsibility for workplace safety in industrial organizations. Graduates of the Occupational Health and Safety program can work in both public and private sectors. They have a broad range of employment opportunities, including construction, mining, shipyards, textiles, metal goods manufacturing, furniture, food, animal farms, meat processing plants, beverage production, leather manufacturing, paper and paper product manufacturing, chemical product manufacturing, machinery and equipment production, paint and chemical substance production, small industrial enterprises, hospitals, banks, hotels, educational institutions, private tutoring centers, restaurants, and agricultural enterprises.

Additionally, they can start working within "Joint Health and Safety Units (OSGB)" authorized by the Ministry of Labor and Social Security to provide occupational health and safety services. Along with being employed in these sectors, they also have the opportunity to establish their own Joint Health and Safety Units (OSGB) and work independently.


Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode