Yeterlilik Kodu

TR0030219722

Yeterlilik Adı
İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)İş sağlığı ve güvenliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş Güvenliği alanında karşılaştığı problemleri çözmek için gerekli araştırma yöntemini kullanarak çözüm bulabilme yeteneğine sahip olur.
  • İş güvenliği ile ilgili risk değerlendirme faaliyetlerini yürütebilme becerisini kazanır.
  • Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasındaki bağlantıyı kurar.
  • İş güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
  • İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve etkin kullanabilir.
  • İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur.
  • İş güvenliği alanındaki disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, kendi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
  • İş Güvenliği alanında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşabilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yeteneği kazanır.
  • İş Güvenliği alanı ile ilgili verileri, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerler çerçevesinde denetleyebilme ve öğretebilme yeteneğine sahip olur.
  • İş güvenliği alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları bölüm başkanına verilir ve ilgili öğretim üyesi tarafından onbeş gün içinde ilan edilir. Sınav sonuçlarının ilanından sonra sınav belgeleri ve uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreyle saklanır.
  • Sınavlar o dersi vermekle görevli öğretim üyeleri tarafından yapılır. Öğretim elemanının sınav süresi içinde Üniversitede bulunmaması halinde, sınavların kimler tarafından yapılacağına ve değerlendirileceğine ilgili bölüm yönetim kurulu karar verir. Yazılı sınavlar, bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımıyla yapılır.
  • Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatları türü değerlendirme çalışmaları ile ilgili öğrenci ve idare tarafından bir rapor hazırlanır. Staj ve uygulama sonunda sınav yapmakla yükümlü olan fakülte ve yüksekokullarda staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurullarınca belirlenir.
  • Başarı notu ara sınavın %40'ı, final veya bütünleme sınavının %60'ı şeklindedir ve eğitimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

İş Sağlığı ve Güvenliği yüksek lisans programına öğrenci alınırken, programa kabul edilecek öğrencilerin ÇOMÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Uygulama Esasları ile ÇOMÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esaslarında belirtilen yüksek lisans programına başvuru ve kabul koşullarını sağlaması gerekir. 

  • Buna göre önerilen programa başvuracak adayların aşağıdaki asgari şartları sağlaması gerekmektedir.

Yüksek lisans programına öğrenci başvuru ve değerlendirme koşulları:

(1) Öğrenci kabulüne ilişkin esaslar:

A. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavından (ALES) son üç yıldan en az 55 puan almış olmak,

B. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olup lisans eğitimini yurtdışında tamamlamış adayların Yükseköğretim Kurumundan denklik belgesine sahip olmak.

(2) Adayların değerlendirilmesinde;

A. Toplam Puan Hesaplaması:

  • ALES puanının %60'ı,
  • Lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si,
  • Yazılı bilim sınavının %10'u,
  • Varsa yabancı dil puanının %10'u alınarak hesaplanır.

B. Yabancı Dil Yeterlik Sınavı (YDS) veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavlardan İngilizce yabancı dil sertifikasına sahip olmak gerekmektedir. İngilizce yabancı dil sertifikası olmayan adayların yabancı dil puanı sıfır (0) kabul edilerek hesaplama yapılır.

C. Giriş puanı 50 ve üzeri olan adaylar puan sırasına göre kontenjan dahilinde kabul edilir.

D. Sınav yazılır. Sonuçlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.

E. Sınava girmeyen adaylar “Başarısız” ilan edilir.

F. Giriş puanı eşit olan adaylardan ALES puanı yüksek, ALES puanı eşit ise lisans mezuniyet GNO'su yüksek, lisans mezuniyet GNO'su eşit ise İngilizce dil puanı yüksek olan adaya öncelik verilir.

G. Adaylar Enstitüye kayıt yaptırıncaya kadar öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için lisansüstü programda öğrenim gören öğrencilerin; • Genel Not Ortalaması'nın (Cum.GPA) en az 2.00/4.00 olması, • Programdaki tüm dersleri (120 AKTS kredisi) en az CC/S harf notu ile tamamlamış olmak, • Tezini hazırlar ve tez jürisi önünde başarıyla savunur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Günümüz mevzuatına göre sürekli en az 50 kişi ile 6 aydan uzun süreli işlerde ve sanayi sayılan işlerde iş güvenliği uzmanı çalıştırılması yasal zorunluluktur. Tehlike sınıflandırması mevcuttur. İş güvenliği uzmanlık belgesine sahip olanlar her işletmede çalışamazlar. İşyerleri Az Tehlikeli, Tehlikeli ve Çok Tehlikeli olmak üzere 3 tipe ayrılır. Buna göre iş güvenliği uzmanlığı sertifikaları 3 çeşittir. İş sağlığı ve güvenliği uzmanları sertifikalarına göre A sınıfı uzmanlar, B sınıfı uzmanlar ve C sınıfı uzmanlar olarak sınıflandırılmaktadır. A sınıfı uzmanlar tüm işyerlerinde, B sınıfı uzmanlar ise daha az tehlikeli ve tehlikeli işlerde çalışabilirler. C sınıfı uzmanlar ise sadece daha az tehlikeli işlerde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yetelilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219722


Yeterlilik Adı
İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş Güvenliği alanında karşılaştığı problemleri çözmek için gerekli araştırma yöntemini kullanarak çözüm bulabilme yeteneğine sahip olur.
  • İş güvenliği ile ilgili risk değerlendirme faaliyetlerini yürütebilme becerisini kazanır.
  • Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasındaki bağlantıyı kurar.
  • İş güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
  • İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve etkin kullanabilir.
  • İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur.
  • İş güvenliği alanındaki disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, kendi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
  • İş Güvenliği alanında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşabilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yeteneği kazanır.
  • İş Güvenliği alanı ile ilgili verileri, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerler çerçevesinde denetleyebilme ve öğretebilme yeteneğine sahip olur.
  • İş güvenliği alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları bölüm başkanına verilir ve ilgili öğretim üyesi tarafından onbeş gün içinde ilan edilir. Sınav sonuçlarının ilanından sonra sınav belgeleri ve uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreyle saklanır.
  • Sınavlar o dersi vermekle görevli öğretim üyeleri tarafından yapılır. Öğretim elemanının sınav süresi içinde Üniversitede bulunmaması halinde, sınavların kimler tarafından yapılacağına ve değerlendirileceğine ilgili bölüm yönetim kurulu karar verir. Yazılı sınavlar, bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımıyla yapılır.
  • Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatları türü değerlendirme çalışmaları ile ilgili öğrenci ve idare tarafından bir rapor hazırlanır. Staj ve uygulama sonunda sınav yapmakla yükümlü olan fakülte ve yüksekokullarda staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurullarınca belirlenir.
  • Başarı notu ara sınavın %40'ı, final veya bütünleme sınavının %60'ı şeklindedir ve eğitimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

İş Sağlığı ve Güvenliği yüksek lisans programına öğrenci alınırken, programa kabul edilecek öğrencilerin ÇOMÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Uygulama Esasları ile ÇOMÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esaslarında belirtilen yüksek lisans programına başvuru ve kabul koşullarını sağlaması gerekir. 

  • Buna göre önerilen programa başvuracak adayların aşağıdaki asgari şartları sağlaması gerekmektedir.

Yüksek lisans programına öğrenci başvuru ve değerlendirme koşulları:

(1) Öğrenci kabulüne ilişkin esaslar:

A. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavından (ALES) son üç yıldan en az 55 puan almış olmak,

B. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olup lisans eğitimini yurtdışında tamamlamış adayların Yükseköğretim Kurumundan denklik belgesine sahip olmak.

(2) Adayların değerlendirilmesinde;

A. Toplam Puan Hesaplaması:

  • ALES puanının %60'ı,
  • Lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si,
  • Yazılı bilim sınavının %10'u,
  • Varsa yabancı dil puanının %10'u alınarak hesaplanır.

B. Yabancı Dil Yeterlik Sınavı (YDS) veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavlardan İngilizce yabancı dil sertifikasına sahip olmak gerekmektedir. İngilizce yabancı dil sertifikası olmayan adayların yabancı dil puanı sıfır (0) kabul edilerek hesaplama yapılır.

C. Giriş puanı 50 ve üzeri olan adaylar puan sırasına göre kontenjan dahilinde kabul edilir.

D. Sınav yazılır. Sonuçlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.

E. Sınava girmeyen adaylar “Başarısız” ilan edilir.

F. Giriş puanı eşit olan adaylardan ALES puanı yüksek, ALES puanı eşit ise lisans mezuniyet GNO'su yüksek, lisans mezuniyet GNO'su eşit ise İngilizce dil puanı yüksek olan adaya öncelik verilir.

G. Adaylar Enstitüye kayıt yaptırıncaya kadar öğrencilik haklarından yararlanamazlar.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için lisansüstü programda öğrenim gören öğrencilerin; • Genel Not Ortalaması'nın (Cum.GPA) en az 2.00/4.00 olması, • Programdaki tüm dersleri (120 AKTS kredisi) en az CC/S harf notu ile tamamlamış olmak, • Tezini hazırlar ve tez jürisi önünde başarıyla savunur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Günümüz mevzuatına göre sürekli en az 50 kişi ile 6 aydan uzun süreli işlerde ve sanayi sayılan işlerde iş güvenliği uzmanı çalıştırılması yasal zorunluluktur. Tehlike sınıflandırması mevcuttur. İş güvenliği uzmanlık belgesine sahip olanlar her işletmede çalışamazlar. İşyerleri Az Tehlikeli, Tehlikeli ve Çok Tehlikeli olmak üzere 3 tipe ayrılır. Buna göre iş güvenliği uzmanlığı sertifikaları 3 çeşittir. İş sağlığı ve güvenliği uzmanları sertifikalarına göre A sınıfı uzmanlar, B sınıfı uzmanlar ve C sınıfı uzmanlar olarak sınıflandırılmaktadır. A sınıfı uzmanlar tüm işyerlerinde, B sınıfı uzmanlar ise daha az tehlikeli ve tehlikeli işlerde çalışabilirler. C sınıfı uzmanlar ise sadece daha az tehlikeli işlerde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yetelilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219722

Qualification Title
İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı/İş Sağlığı ve Güvenliği - Lisansüstü - Tezli
Awarding BodyCanakkale Onsekiz Mart University
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasOccupational health and safety
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

İş Güvenliği alanında karşılaştığı problemleri çözmek için gerekli araştırma yöntemini kullanarak çözüm bulabilme yeteneğine sahip olur., İş güvenliği ile ilgili risk değerlendirme faaliyetlerini yürütebilme becerisini kazanır., Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasındaki bağlantıyı kurar., İş güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur., İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve etkin kullanabilir., İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur., Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır., Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur., İş güvenliği alanındaki disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, kendi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur., İş Güvenliği alanında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşabilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yeteneği kazanır., İş Güvenliği alanı ile ilgili verileri, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerler çerçevesinde denetleyebilme ve öğretebilme yeteneğine sahip olur., İş güvenliği alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır., Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir., Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur., Disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.

Key Competencies-
Further Info

Examinations are made in written, oral or practical form. Exam results are given to the department chair and announced by the relevant lecturer within fifteen days. After the announcement of the exam results, the exam documents and the exam records of the applied courses are kept for two years. Examinations are given by the instructors assigned to teach that course. If the instructor is not present at the University during the examination period, the relevant department board decides by whom the examinations will be conducted and evaluated. Written exams are held with the participation of two supervisors to be determined by the head of the department. A report is prepared by the student and the administration regarding the model, painting, handicraft type evaluation studies of the applied courses. At the end of the internship and practice, in faculties and colleges that are obliged to take exams, how the internship and practice exams will be held is determined by the faculty and college boards. The success grade is 40% of the midterm exam, 60% of the final or make-up exam and is reported to the students in the first two weeks of education.
 

Quality Assurance-
Access Requirements

While admitting students to the Occupational Health and Safety master's program, the students to be admitted to the program must meet the application and admission requirements for the Master's program specified in the COMU Graduate Education Regulations Implementation Principles and the ÇOMÜ Graduate Education and Education Regulation Senate Principles.

Accordingly, candidates who will apply to the proposed program must meet the following minimum requirements.

Student application and evaluation conditions for the master's program:

(1) Principles regarding student admission:

a. Having received at least 55 points from the last three years of the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (ALES),

b. To have an equivalence certificate from the Higher Education Institution for the candidates who are citizens of the Republic of Turkey who have completed their undergraduate education abroad.

(2) In the evaluation of the applicants,

a. Total Score Calculation:
60% of ALES score,
20% of the undergraduate graduation grade point average,
10% of the written science exam,
It is calculated by taking 10% of the foreign language score, if any.

b. It is required to have an English foreign language certificate from the Foreign Language Proficiency Exam (YDS) or the exams accepted by the Interuniversity Board. The foreign language score of the candidates who do not have an English foreign language certificate is accepted as zero (0) and the calculation is made.

c. Candidates with an entrance score of 50 or more are accepted within the quota in order of points.

d. The exam is written. Results are evaluated out of 100 full points.

e. Candidates who do not take the exam are declared "Failed".

f. Among the candidates with equal entrance scores, priority is given to the candidate who has a high ALES score, a high undergraduate graduation GPA if ALES scores are equal, and a high English language score if their undergraduate graduation GPA is equal.

g. Candidates cannot benefit from any student rights until they register to the Institute.

Conditions for SuccessTo be eligible for graduation from thesis MSc program, the students studying in the graduate program are required to; • have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00, • have completed all the course work (120 ECTS credit) with at least a letter grade of CC/S in the program, • prepare his/her thesis, and successfully defend it in front of a thesis committee.
Progression Paths (Relationship Type)

According to today's regulations, it is a legal obligation to employ occupational safety specialists in jobs that last more than 6 months continuously for at least 50 people and in jobs considered as industry. Hazard classification is available. Those who have the certificate of occupational safety expertise cannot work in every business. Workplaces are classified in 3 types as Less Dangerous, Dangerous and Very Dangerous. Accordingly, Occupational safety specialist certificates are of 3 types. Occupational health and safety experts are classified as Class A experts, Class B experts and Class C experts according to their certificates. Class A experts can work in all businesses, Class B experts can work in less dangerous and dangerous businesses. Class C experts, on the other hand, can only work in less dangerous businesses.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219722


Qualification Title
İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı/İş Sağlığı ve Güvenliği - Lisansüstü - Tezli

Awarding Body
Canakkale Onsekiz Mart University

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

İş Güvenliği alanında karşılaştığı problemleri çözmek için gerekli araştırma yöntemini kullanarak çözüm bulabilme yeteneğine sahip olur., İş güvenliği ile ilgili risk değerlendirme faaliyetlerini yürütebilme becerisini kazanır., Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasındaki bağlantıyı kurar., İş güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur., İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve etkin kullanabilir., İş güvenliği alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur., Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır., Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur., İş güvenliği alanındaki disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, kendi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur., İş Güvenliği alanında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşabilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yeteneği kazanır., İş Güvenliği alanı ile ilgili verileri, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerler çerçevesinde denetleyebilme ve öğretebilme yeteneğine sahip olur., İş güvenliği alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır., Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir., Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur., Disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.


Key Competencies
-

Further Info

Examinations are made in written, oral or practical form. Exam results are given to the department chair and announced by the relevant lecturer within fifteen days. After the announcement of the exam results, the exam documents and the exam records of the applied courses are kept for two years. Examinations are given by the instructors assigned to teach that course. If the instructor is not present at the University during the examination period, the relevant department board decides by whom the examinations will be conducted and evaluated. Written exams are held with the participation of two supervisors to be determined by the head of the department. A report is prepared by the student and the administration regarding the model, painting, handicraft type evaluation studies of the applied courses. At the end of the internship and practice, in faculties and colleges that are obliged to take exams, how the internship and practice exams will be held is determined by the faculty and college boards. The success grade is 40% of the midterm exam, 60% of the final or make-up exam and is reported to the students in the first two weeks of education.
 


Quality Assurance
-

Access Requirements

While admitting students to the Occupational Health and Safety master's program, the students to be admitted to the program must meet the application and admission requirements for the Master's program specified in the COMU Graduate Education Regulations Implementation Principles and the ÇOMÜ Graduate Education and Education Regulation Senate Principles.

Accordingly, candidates who will apply to the proposed program must meet the following minimum requirements.

Student application and evaluation conditions for the master's program:

(1) Principles regarding student admission:

a. Having received at least 55 points from the last three years of the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (ALES),

b. To have an equivalence certificate from the Higher Education Institution for the candidates who are citizens of the Republic of Turkey who have completed their undergraduate education abroad.

(2) In the evaluation of the applicants,

a. Total Score Calculation:
60% of ALES score,
20% of the undergraduate graduation grade point average,
10% of the written science exam,
It is calculated by taking 10% of the foreign language score, if any.

b. It is required to have an English foreign language certificate from the Foreign Language Proficiency Exam (YDS) or the exams accepted by the Interuniversity Board. The foreign language score of the candidates who do not have an English foreign language certificate is accepted as zero (0) and the calculation is made.

c. Candidates with an entrance score of 50 or more are accepted within the quota in order of points.

d. The exam is written. Results are evaluated out of 100 full points.

e. Candidates who do not take the exam are declared "Failed".

f. Among the candidates with equal entrance scores, priority is given to the candidate who has a high ALES score, a high undergraduate graduation GPA if ALES scores are equal, and a high English language score if their undergraduate graduation GPA is equal.

g. Candidates cannot benefit from any student rights until they register to the Institute.


Conditions for Success
To be eligible for graduation from thesis MSc program, the students studying in the graduate program are required to; • have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00, • have completed all the course work (120 ECTS credit) with at least a letter grade of CC/S in the program, • prepare his/her thesis, and successfully defend it in front of a thesis committee.

Progression Paths (Relationship Type)

According to today's regulations, it is a legal obligation to employ occupational safety specialists in jobs that last more than 6 months continuously for at least 50 people and in jobs considered as industry. Hazard classification is available. Those who have the certificate of occupational safety expertise cannot work in every business. Workplaces are classified in 3 types as Less Dangerous, Dangerous and Very Dangerous. Accordingly, Occupational safety specialist certificates are of 3 types. Occupational health and safety experts are classified as Class A experts, Class B experts and Class C experts according to their certificates. Class A experts can work in all businesses, Class B experts can work in less dangerous and dangerous businesses. Class C experts, on the other hand, can only work in less dangerous businesses.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address