Yeterlilik Kodu | TR0030013675 | |
Yeterlilik Adı | İslami İlimler Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Giresun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak hazırlanan "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'den yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi ve dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi (Farabi/Erasmus) programlarına başvuru yapabilir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.5 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İslami İlimler Fakültesi, İslami İlimler Lisans Programında eğitim vermektedir. İslami İlimler Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve iş bulma imkânları oldukça geniştir. Esas itibariyle Diyanet İşleri Başkanlığı'nın çeşitli kademelerinde Kur’an Kursu Öğreticiliği, İmam-Hatiplik, Müezzin-Kayyımlık, Eğitim Görevlisi, Diyanet İşleri Uzmanlığı, Vaizlik ve Müftülük gibi görevler alabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra ilköğretim, lise ve dengi okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni, İmam Hatip Liselerinde ise Meslek Dersleri Öğretmeni olabilmektedirler. Ayrıca daha ileri seviyede araştırma yapmak için yüksek lisans ve doktora yapma imkânları da bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013675
- Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
- İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
- Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
- İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
- Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
- Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
- Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
- Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
- İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir.
- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
- Sadece mesleki alanındaki çalışmaları değil, sosyal ve beşeri bilimlere yönelik yenilik ve gelişmeleri takip ederek, bu alanlardaki aktivitelere katılabilme İslam inanç esaslarını ve Kelam problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarla değerlendirir.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
- Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
Her ders için uygulanan ölçme değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak hazırlanan "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'den yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi ve dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi (Farabi/Erasmus) programlarına başvuru yapabilir.
İslami İlimler Fakültesi, İslami İlimler Lisans Programında eğitim vermektedir. İslami İlimler Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve iş bulma imkânları oldukça geniştir. Esas itibariyle Diyanet İşleri Başkanlığı'nın çeşitli kademelerinde Kur’an Kursu Öğreticiliği, İmam-Hatiplik, Müezzin-Kayyımlık, Eğitim Görevlisi, Diyanet İşleri Uzmanlığı, Vaizlik ve Müftülük gibi görevler alabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra ilköğretim, lise ve dengi okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni, İmam Hatip Liselerinde ise Meslek Dersleri Öğretmeni olabilmektedirler. Ayrıca daha ileri seviyede araştırma yapmak için yüksek lisans ve doktora yapma imkânları da bulunmaktadır.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013675 | |
Qualification Title | İslamic Sciences | |
Awarding Body | Giresun University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The type of measurement and assesment for each course is defined in detail in ‘Course-Teaching Plan’ in accordance with the Undergraduate Education and Examination Regulations, Giresun University. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have a high school or an equivalent school diploma and get enough scores/points on the Higher Education Examination (YGS). A Student who begin his education in an equivalent program in Turkey or abroad can appliy to the Student-Transfer or Student-Exchange Program (FARABI/ERASMUS). | |
Conditions for Success | To successfully complete all the courses available in return for 240 ECTS credits in the program /To obtain a CGPA of at least 2.5 points out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Faculty of Islamic Studies offers education on a Islamic Sciences / Theology Undergradute Program. Working areas and employment opportunities of the Faculty of Islamic Studies graduates are quite extensive, with a possibility for graduating students to obtain positions such as Quran Course Instructor, Imam-Preacher, Muezzin, Lecturer, Religious Affairs Expert, Vaiz and Muftu. Or graduates may become a teacher of Religion Culture and Ethics Information in high schools and equal schools, teachers of training classes in the Imam Hatip High Schools. Moreover, they have the opportunity of studying for master and doctoral studies, in order to research at higher levels. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013675
- S/he recognizes the sayings of the Prophet Muhammad and his physical and moral attributes and the historical process of the science of hadith, its methodology, problems, interpretation and its cultural value for the life of a Muslim.
- S/he has an adequate knowledge of the old and new religious and political movements in islamic world in the past and today.
- S/he has a satisfactory knowledge of the history, concepts, institutions, philosophy and main figures of Sufism.
- S/he has knowledge about non-Muslim religions at the level of comparing. S/he has general information about the Turkish-Islamic literature and arts.
- S/he uses the information obtained from Religious education history, religious and modern training methods in the field of religious education.
- S/he can recite the Quran properly and comment within the framework of scientific measurements.
- S/he can recite the Quran properly and comment within the framework of scientific measurements.
- S/he is able to evaluate issues related to the Islamic history, civilization and science with a critical point of view.
- S/he is able to use information and communication technologies at a level required in the field.
- S/he can evaluate main topics of Islamic law (fiqh) which take place in classical and modern sources, comparing the Islamic law with other legal systems within the framework of comparative law.
- By following not only the works in professional area, but also innovations and developments of social and human sciences participating in the activities in these fields.
- Evaluates the principles of Islamic faith and problems of Theology within the framework of reason and authentic sources using scientific methods.
- S/he has knowledge of Arabic language at the level of understanding classical and modern texts in the field of Theology and uses it in expressing himself/herself in oral and written communication.
- S/he acquires a solid knowledge of a Western European Language at least at the level of B 1 of the European Language Portfolio, using it to follow the information in the field of Theology and communicate with colleagues.
- S/he is able to evaluate Religion and religious issues philosophically, sociologically and psychologically.
- S/he takes in consideration scientific, cultural and ethical values in interdisciplinary research and studies in the field of Religious Studies.
The type of measurement and assesment for each course is defined in detail in ‘Course-Teaching Plan’ in accordance with the Undergraduate Education and Examination Regulations, Giresun University.
Candidates must have a high school or an equivalent school diploma and get enough scores/points on the Higher Education Examination (YGS). A Student who begin his education in an equivalent program in Turkey or abroad can appliy to the Student-Transfer or Student-Exchange Program (FARABI/ERASMUS).
Faculty of Islamic Studies offers education on a Islamic Sciences / Theology Undergradute Program. Working areas and employment opportunities of the Faculty of Islamic Studies graduates are quite extensive, with a possibility for graduating students to obtain positions such as Quran Course Instructor, Imam-Preacher, Muezzin, Lecturer, Religious Affairs Expert, Vaiz and Muftu. Or graduates may become a teacher of Religion Culture and Ethics Information in high schools and equal schools, teachers of training classes in the Imam Hatip High Schools. Moreover, they have the opportunity of studying for master and doctoral studies, in order to research at higher levels.
The document is valid continuously.