Yeterlilik Kodu

TR0030020331

Yeterlilik Adı
İslami İlimler Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Temel dini metinleri anlayan, İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanan, İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapabilen, İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanabilen,  Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapabilen, İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretebilen, Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirerek dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranabilen, Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanarak din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilen ve genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde araştırmalar yapabilen bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program %30 Arapça olarak verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenciler bireysel farklılıklarını tanır.
  • İslami İlimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
  • Araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Dil ve zihinsel becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirir.
  • Yaşadığı çevreyi tanıma, doğayı sevme ve koruma bilincini geliştirir.
  • Alan uygulamalarında farklı ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerini çok yönlü olarak kullanır.
  • Zayıf yönlerini geliştirir, karşılaşılan problemleri çözmek için sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır.
  • Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanır.
  • Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin başarı notu, yarıyıl içi değerlendirmeleri ve yarıyıl sonu sınavından oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmeleri, en az bir ara sınav, ödev, uygulama ve diğer değerlendirmelerden oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %60'tır.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

  2. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı;( İAA) İlahiyat Akreditasyon Ajansı

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:  18.05.2024/18.05.2026

 

Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için, bitirme ödevi dahil programdaki bütün dersleri başarıyla tamamlamak ve Genel Ağırlıklı Not Ortalamasının (GANO) 4 üzerinden en az 2 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İslami İlimler Fakültesinden mezun olan öğrenciler; Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile istihdam edilmektedirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler ayrıca İlahiyat alanında veya diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilirler.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin YönetmelikMeslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020331


Yeterlilik Adı
İslami İlimler Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Temel dini metinleri anlayan, İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanan, İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapabilen, İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanabilen,  Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapabilen, İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretebilen, Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirerek dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranabilen, Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanarak din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilen ve genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde araştırmalar yapabilen bireyler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program %30 Arapça olarak verilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenciler bireysel farklılıklarını tanır.
  • İslami İlimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
  • Araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Dil ve zihinsel becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirir.
  • Yaşadığı çevreyi tanıma, doğayı sevme ve koruma bilincini geliştirir.
  • Alan uygulamalarında farklı ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerini çok yönlü olarak kullanır.
  • Zayıf yönlerini geliştirir, karşılaşılan problemleri çözmek için sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır.
  • Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanır.
  • Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin başarı notu, yarıyıl içi değerlendirmeleri ve yarıyıl sonu sınavından oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmeleri, en az bir ara sınav, ödev, uygulama ve diğer değerlendirmelerden oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %60'tır.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

  2. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı;( İAA) İlahiyat Akreditasyon Ajansı

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:  18.05.2024/18.05.2026

 


Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.


Başarma Şartları
Mezuniyet için, bitirme ödevi dahil programdaki bütün dersleri başarıyla tamamlamak ve Genel Ağırlıklı Not Ortalamasının (GANO) 4 üzerinden en az 2 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İslami İlimler Fakültesinden mezun olan öğrenciler; Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile istihdam edilmektedirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler ayrıca İlahiyat alanında veya diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilirler.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin YönetmelikMeslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020331

Qualification Title
Islamic Sciences License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Understands basic religious texts, uses basic concepts related to Islamic sciences correctly, can analyze the development processes of Islamic sciences, can use the knowledge in the fields of Islamic history, culture, art and literature, can make comparisons about religion, sect and contemporary religious movements, can understand the society in the light of the universal values ​​of the Islamic religion. Able to produce solutions to religious-moral needs, Able to internalize national, religious and moral values ​​and virtues in parallel with social and cultural developments, and act in accordance with the unifying, integrative and conciliatory role of religious values ​​in society, Contemporary education and training in the field of science and technology To train individuals who can work in the fields of religious services, religious education and training by using their tools and equipment in the field of theology, and who can conduct research within the framework of social needs in the field of religion in general and Islamic science and culture in particular.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. This program is given 30% in Arabic.

Description
  •     Students recognize individual differences.
  •     Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of Islamic Sciences with a critical approach.
  •     Uses appropriate methods and techniques for the development of research and problem-solving skills.
  •     Performs activities to improve language and mental skills.
  •     It develops awareness of knowing the environment in which one lives, loving and protecting nature.
  •     Uses different measurement and evaluation methods and techniques in a versatile way in field applications.
  •     He improves his weaknesses and takes responsibility to solve the problems encountered.
  •     Gains lifelong learning awareness and uses knowledge effectively.
  •     Uses Turkish correctly, effectively and beautifully.
  •     Knows his/her duties, rights and responsibilities regarding his/her profession, follows and implements changes.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence

Further Info

It consists of the student's success grade, mid-semester evaluations and the final exam. Mid-term evaluations consist of at least one midterm exam, homework, practice and other evaluations. The contribution of mid-term evaluations to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam to the success grade is 60%.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

 Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name; IAA

Accreditation Start/End Date:

 18.05.2024/18.05.2026

 

Access Requirements

To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). To provide the necessary conditions for horizontal and vertical transfer.

Conditions for SuccessFor graduation, it is necessary to successfully complete all courses in the program, including the final assignment, and have a GPA of at least 2 out of 4.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from the Faculty of Islamic Sciences; They are employed by the Presidency of Religious Affairs and the Ministry of National Education. Students who successfully complete the program can also apply for master's and doctoral degrees in Theology or other branches of science.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1.    Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.    Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020331


Qualification Title
Islamic Sciences License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Understands basic religious texts, uses basic concepts related to Islamic sciences correctly, can analyze the development processes of Islamic sciences, can use the knowledge in the fields of Islamic history, culture, art and literature, can make comparisons about religion, sect and contemporary religious movements, can understand the society in the light of the universal values ​​of the Islamic religion. Able to produce solutions to religious-moral needs, Able to internalize national, religious and moral values ​​and virtues in parallel with social and cultural developments, and act in accordance with the unifying, integrative and conciliatory role of religious values ​​in society, Contemporary education and training in the field of science and technology To train individuals who can work in the fields of religious services, religious education and training by using their tools and equipment in the field of theology, and who can conduct research within the framework of social needs in the field of religion in general and Islamic science and culture in particular.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. This program is given 30% in Arabic.


Description
  •     Students recognize individual differences.
  •     Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of Islamic Sciences with a critical approach.
  •     Uses appropriate methods and techniques for the development of research and problem-solving skills.
  •     Performs activities to improve language and mental skills.
  •     It develops awareness of knowing the environment in which one lives, loving and protecting nature.
  •     Uses different measurement and evaluation methods and techniques in a versatile way in field applications.
  •     He improves his weaknesses and takes responsibility to solve the problems encountered.
  •     Gains lifelong learning awareness and uses knowledge effectively.
  •     Uses Turkish correctly, effectively and beautifully.
  •     Knows his/her duties, rights and responsibilities regarding his/her profession, follows and implements changes.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence


Further Info

It consists of the student's success grade, mid-semester evaluations and the final exam. Mid-term evaluations consist of at least one midterm exam, homework, practice and other evaluations. The contribution of mid-term evaluations to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam to the success grade is 60%.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

 Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name; IAA

Accreditation Start/End Date:

 18.05.2024/18.05.2026

 


Access Requirements

To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). To provide the necessary conditions for horizontal and vertical transfer.


Conditions for Success
For graduation, it is necessary to successfully complete all courses in the program, including the final assignment, and have a GPA of at least 2 out of 4.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from the Faculty of Islamic Sciences; They are employed by the Presidency of Religious Affairs and the Ministry of National Education. Students who successfully complete the program can also apply for master's and doctoral degrees in Theology or other branches of science.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1.    Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.    Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address