Yeterlilik Kodu

TR0030218965

Yeterlilik Adı
İslami İlimler Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
  • Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
  • Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.İslam inanç esaslarını ve Kelam problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarla değerlendirir.
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
  • İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirir.
  • Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayretlerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
  • Dİn eğitimi tarihi ile ilgili dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
  • Dini bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
  • Dini ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
  • Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım sergiler.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav değerlendirmeleri, Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda yapılmaktadır. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/42801) Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) nin sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler.

Başarma ŞartlarıOrtaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümü başarıyla tamamlamak ve 4 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler mezun olurlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlk Öğretim Okullarında, Özel Eğitim Kurumlarında, Diyanet İşleri Başkanlığında ve KPSS ile memur alan kurumlarda görev alabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218965


Yeterlilik Adı
İslami İlimler Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
  • Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
  • Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.İslam inanç esaslarını ve Kelam problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarla değerlendirir.
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
  • İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirir.
  • Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayretlerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
  • Dİn eğitimi tarihi ile ilgili dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
  • Dini bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
  • Dini ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
  • Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım sergiler.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav değerlendirmeleri, Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda yapılmaktadır. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/42801) Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) nin sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler.


Başarma Şartları
Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümü başarıyla tamamlamak ve 4 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler mezun olurlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlk Öğretim Okullarında, Özel Eğitim Kurumlarında, Diyanet İşleri Başkanlığında ve KPSS ile memur alan kurumlarda görev alabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218965

Qualification Title
İslami İlimler Bachelor
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has knowledge about Prophet Mohameds words, actions, his physical and moral character, tradition and history of the course of the hadith, procedures, problems, its interpretation and cultural values. Has knowledge about classical and contemporary currents, which are embodied by religious and political purposes, in the Islamic world. Has knowledge about history, concepts, institutions, personalities and philosophy of Sufism. Has information about the other religions on the level of comparing. Has general information about Turkish literature and arts. Reads the Quran in a proper context and comments it in scientific dimensions. ses the information, that is obtained about the history of religious education, religious and modern training methods, in religious education. Evaluates the principles of Islamic faith and the scientific method Kalam problems in the framework of tradition and reason. Reads the Quran in a proper context and comments it in scientific dimensions. Evaluates the issues about Islamic history, civilization and science critically. Uses Arabic in a level of understanding classical and modern texts related to the field and expressing himself oral or written and knows a western language to the level of European Language Portfolio B1 to track the information in theology and communicate with colleagues. Evaluates main topics of Islamic law in classical sources and modern research, within the framework of comparative law by comparing with other legal systems with Islamic law. Evaluates Religion and religious issues philosophically, sociologically and psychologically. Has knowledge of classical and contemporary currents that is embodied with religious and political efforts in the Islamic world. Uses the information obtained about religious and modern education methods related to the history of religious education in religious education. Behaves according to scientific, cultural and ethical values in religious sciences in interdisciplinary research and studies. Has sufficient understanding about the issues about the main schools, studies and theories in philosophy and religion sciences. Assimilates basic knowledge, concepts, ideas and historical processes in the field of theology. Exhibits an objective, critical and holistic approach towards contemporary developments and issues. Applies scientific research methods and techniques.

Key Competencies-
Further Info

Evaluations of exam are carried out in accordance with Muş Alparslan University Undergraduate Education and Examination Instructions. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/42801) Secondary School grad students are registered to the department according to their scores that they obtained from Undergraduate Placement Exam and their preference. For foreign students, in addition to the secondary education diploma degree, they are registered according to the scores that they obtained from the Examination for Foreign Students and preference of the students.

Quality Assurance-
Access Requirements

Citizens of Turkish Republic is placed by taking into consideration to the results of Higher Education Institutions Examination (HEI-YKS). Foreign students are admitted to our university according to the Application, Acceptance, and Registration Instructions of Foreign Students.

Conditions for SuccessSecondary School grad students are registered to the department according to their scores that they obtained from Undergraduate Placement Exam and their preference. For foreign students, in addition to the secondary education diploma degree, they are registered according to the scores that they obtained from the Examination for Foreign Students and preference of the students. Students who successfully completed all courses offered in the program (totaling 240 ECTS) and who have grade point average (GPA) of at least 2.0 out of 4 will be graduated.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can take positions in Primary Schools affiliated to the Ministry of National Education, Special Education Institutions, Presidency of Religious Affairs, and the instituations which employ with accordence to Public Personnal Selection Exam.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218965


Qualification Title
İslami İlimler Bachelor

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has knowledge about Prophet Mohameds words, actions, his physical and moral character, tradition and history of the course of the hadith, procedures, problems, its interpretation and cultural values. Has knowledge about classical and contemporary currents, which are embodied by religious and political purposes, in the Islamic world. Has knowledge about history, concepts, institutions, personalities and philosophy of Sufism. Has information about the other religions on the level of comparing. Has general information about Turkish literature and arts. Reads the Quran in a proper context and comments it in scientific dimensions. ses the information, that is obtained about the history of religious education, religious and modern training methods, in religious education. Evaluates the principles of Islamic faith and the scientific method Kalam problems in the framework of tradition and reason. Reads the Quran in a proper context and comments it in scientific dimensions. Evaluates the issues about Islamic history, civilization and science critically. Uses Arabic in a level of understanding classical and modern texts related to the field and expressing himself oral or written and knows a western language to the level of European Language Portfolio B1 to track the information in theology and communicate with colleagues. Evaluates main topics of Islamic law in classical sources and modern research, within the framework of comparative law by comparing with other legal systems with Islamic law. Evaluates Religion and religious issues philosophically, sociologically and psychologically. Has knowledge of classical and contemporary currents that is embodied with religious and political efforts in the Islamic world. Uses the information obtained about religious and modern education methods related to the history of religious education in religious education. Behaves according to scientific, cultural and ethical values in religious sciences in interdisciplinary research and studies. Has sufficient understanding about the issues about the main schools, studies and theories in philosophy and religion sciences. Assimilates basic knowledge, concepts, ideas and historical processes in the field of theology. Exhibits an objective, critical and holistic approach towards contemporary developments and issues. Applies scientific research methods and techniques.


Key Competencies
-

Further Info

Evaluations of exam are carried out in accordance with Muş Alparslan University Undergraduate Education and Examination Instructions. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/42801) Secondary School grad students are registered to the department according to their scores that they obtained from Undergraduate Placement Exam and their preference. For foreign students, in addition to the secondary education diploma degree, they are registered according to the scores that they obtained from the Examination for Foreign Students and preference of the students.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Citizens of Turkish Republic is placed by taking into consideration to the results of Higher Education Institutions Examination (HEI-YKS). Foreign students are admitted to our university according to the Application, Acceptance, and Registration Instructions of Foreign Students.


Conditions for Success
Secondary School grad students are registered to the department according to their scores that they obtained from Undergraduate Placement Exam and their preference. For foreign students, in addition to the secondary education diploma degree, they are registered according to the scores that they obtained from the Examination for Foreign Students and preference of the students. Students who successfully completed all courses offered in the program (totaling 240 ECTS) and who have grade point average (GPA) of at least 2.0 out of 4 will be graduated.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can take positions in Primary Schools affiliated to the Ministry of National Education, Special Education Institutions, Presidency of Religious Affairs, and the instituations which employ with accordence to Public Personnal Selection Exam.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address