Yeterlilik Kodu

TR0030026872

Yeterlilik Adı
İşletme (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYıldız Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Yıldız, 34349 Beşiktaş/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yildiz.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 Minor Group - 24 Business and Administration Professionals

ISCO 08 Minor Group - 121 Business Services and Administration Managers

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Öğrencilere, İşletme Bilimi çerçevesinde teorik ve pratik donanım sağlamayı amaçlayan program, ulusal ve uluslararası düzeyde bir vizyon ve rekabet gücü kazandırmayı amaçlamaktadır. Lisans programı eğitimini tamamlayan öğrencilerin, işletme biliminin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış, kuvvetli iletişim yeteneği, analiz ve sentez becerileri olan, çağdaş, girişimci ve liderlik niteliklerine sahip bireyler olarak yetişmeleri için çaba harcanır. Program aracılığıyla, iş yaşamının çağdaş gereklerine uygun işletmecilik, girişimcilik ve yöneticilik bilgi ve becerileriyle donatılmış insan kaynağı hazırlamak ve yetiştirmek amaçlanır. Bu doğrultuda yapılandırılan İşletme Bölümü öğretim planı 4 yıl ve 8 dönemde tamamlanmak üzere hazırlanmıştır. Her dönem alınması gereken zorunlu derslerin yanı sıra, öğrenciler ilgi duydukları alanlarla ilgili seçmeli dersleri alabilirler. Bölüm ders programı, özellikle seçimlik dersler yardımıyla esnek, yeniliklere ve gelişmelere açık bir yapı kazanmıştır. 2010 ve sonrası üniversiteye girmiş öğrenciler derslerinin %30’unu İngilizce olarak almaları gerekmektedir. Böylece öğrencilerin en az bir dili çok iyi derecede anlayabilme, okuyup yazabilme ve uluslar arası işletme yazınını takip edebilme becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğretim için kullanılan alanlar ve donanım ekipmanları, İşletme programının öğretim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına hizmet edecek şekilde tasarlanmış olan ve 2015 2016 eğitim öğretim yılından itibaren kullanılmaya başlanan modern fakülte binasında yer almaktadır. Öğretim için kullanılan alanlar eğitim alanları ve salonlar olarak çeşitlenmekte dir. Fakültede Bölümümüzde toplam 17 sınıf, 2 amfi ve 6 laboratuvar özellikle lisans derecesi için tahsis edilmiş olup eğitim ve öğretim süreçleri gerçekleştirilmektedir. Tüm amfi ve sınıflarda projeksiyon cihazı, beyaz tahta ve bilgisayar mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel işletmecilik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinme ve kullanır.
  • İşletme Fonksiyonlarına ilişkin kapsamlı bilgilere sahip olur.
  • Güncel işletmecilik konularında bilgi sahibi olur.
  • İşletmecilik alanında modern bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Mesleğin toplumsal ve global etkilerinin bilincinde olur.
  • Problem çözebilme, analitik düşünebilme ve karar verir.
  • Yenilikçi ve yaratıcı düşünür.
  • Bilimsel araştırma tekniklerini kullanır.
  • Takım çalışması yapabilme ve etkin iletişim kurar.
  • Yaşam boyu öğrenme ve gelişimin bilincinde olur.
  • Etik sorumluluğa sahip, topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı bir işletmeci olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

 

Başarı Notu

Katsayı

Açıklama

AA

4.00

Mükemmel

BA

3.50

Pekiyi

BB

3.00

İyi

CB

2.50

Orta

CC

2.00

Yeterli

DC

1.50

Koşullu Başarılı

DD

1.00

Başarısız

FD

0.50

Başarısız

FF

0.00

Başarısız

F0

0.00

Devamsız

G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.
4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.
5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.
6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.
c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-DeğerlendirmeHer bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

STAR (Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği) tarafından akredite edilmiştir.

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.09.2023 / 25.09.2027

Giriş Şartı

YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030026872


Yeterlilik Adı
İşletme (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yıldız Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Yıldız, 34349 Beşiktaş/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 Minor Group - 24 Business and Administration Professionals

ISCO 08 Minor Group - 121 Business Services and Administration Managers


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 Minor Group - 24 Business and Administration Professionals

ISCO 08 Minor Group - 121 Business Services and Administration Managers


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Öğrencilere, İşletme Bilimi çerçevesinde teorik ve pratik donanım sağlamayı amaçlayan program, ulusal ve uluslararası düzeyde bir vizyon ve rekabet gücü kazandırmayı amaçlamaktadır. Lisans programı eğitimini tamamlayan öğrencilerin, işletme biliminin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış, kuvvetli iletişim yeteneği, analiz ve sentez becerileri olan, çağdaş, girişimci ve liderlik niteliklerine sahip bireyler olarak yetişmeleri için çaba harcanır. Program aracılığıyla, iş yaşamının çağdaş gereklerine uygun işletmecilik, girişimcilik ve yöneticilik bilgi ve becerileriyle donatılmış insan kaynağı hazırlamak ve yetiştirmek amaçlanır. Bu doğrultuda yapılandırılan İşletme Bölümü öğretim planı 4 yıl ve 8 dönemde tamamlanmak üzere hazırlanmıştır. Her dönem alınması gereken zorunlu derslerin yanı sıra, öğrenciler ilgi duydukları alanlarla ilgili seçmeli dersleri alabilirler. Bölüm ders programı, özellikle seçimlik dersler yardımıyla esnek, yeniliklere ve gelişmelere açık bir yapı kazanmıştır. 2010 ve sonrası üniversiteye girmiş öğrenciler derslerinin %30’unu İngilizce olarak almaları gerekmektedir. Böylece öğrencilerin en az bir dili çok iyi derecede anlayabilme, okuyup yazabilme ve uluslar arası işletme yazınını takip edebilme becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğretim için kullanılan alanlar ve donanım ekipmanları, İşletme programının öğretim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına hizmet edecek şekilde tasarlanmış olan ve 2015 2016 eğitim öğretim yılından itibaren kullanılmaya başlanan modern fakülte binasında yer almaktadır. Öğretim için kullanılan alanlar eğitim alanları ve salonlar olarak çeşitlenmekte dir. Fakültede Bölümümüzde toplam 17 sınıf, 2 amfi ve 6 laboratuvar özellikle lisans derecesi için tahsis edilmiş olup eğitim ve öğretim süreçleri gerçekleştirilmektedir. Tüm amfi ve sınıflarda projeksiyon cihazı, beyaz tahta ve bilgisayar mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel işletmecilik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinme ve kullanır.
  • İşletme Fonksiyonlarına ilişkin kapsamlı bilgilere sahip olur.
  • Güncel işletmecilik konularında bilgi sahibi olur.
  • İşletmecilik alanında modern bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Mesleğin toplumsal ve global etkilerinin bilincinde olur.
  • Problem çözebilme, analitik düşünebilme ve karar verir.
  • Yenilikçi ve yaratıcı düşünür.
  • Bilimsel araştırma tekniklerini kullanır.
  • Takım çalışması yapabilme ve etkin iletişim kurar.
  • Yaşam boyu öğrenme ve gelişimin bilincinde olur.
  • Etik sorumluluğa sahip, topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı bir işletmeci olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

 

Başarı Notu

Katsayı

Açıklama

AA

4.00

Mükemmel

BA

3.50

Pekiyi

BB

3.00

İyi

CB

2.50

Orta

CC

2.00

Yeterli

DC

1.50

Koşullu Başarılı

DD

1.00

Başarısız

FD

0.50

Başarısız

FF

0.00

Başarısız

F0

0.00

Devamsız

G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.
4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.
5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.
6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.
c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-DeğerlendirmeHer bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

STAR (Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği) tarafından akredite edilmiştir.

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.09.2023 / 25.09.2027


Giriş Şartı

YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030026872

Qualification Title
Bachelor Programme in Business Administration (%30 English)
Awarding BodyYildiz Technical University
Awarding Body ContactYildiz Technical University
Awarding Body Urlhttp://www.yildiz.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08 Minor Group - 24 Business and Administration Professionals

ISCO 08 Minor Group - 121 Business Services and Administration Managers

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Business Administration programme aims to equip students with theoretical and practical skills which will make them develop a vision at both national and international level. Graduates of this programme are expected to develop high level skills of communication and negotiation, along with an entrepreneurial and strategic viewpoint. In addition to core courses in business administration, our undergraduate education program provides a wide range of selective courses in different fields. Undergraduate business adminisration curriculum is designed to be completed in 4 years (or 8 semesters). To promote ability to read, write and speak fluently and to follow recent literature 30 per cent of the courses are taught in English.

Learning Environments

The areas and equipment used for teaching are located in the modern faculty building, which has been designed to serve the teaching objectives and learning outcomes of the Business Administration programme and has been in use since the 2015-2016 academic year. The areas used for teaching vary as training areas and halls. In the faculty, a total of 17 classrooms, 2 lecture theatres and 6 laboratories are allocated especially for undergraduate degree and education and training processes are carried out. All lecture theatres and classrooms are equipped with projectors, whiteboards and computers.

Description
  • To be able to acquire and use theoretical and practical knowledge in the field of basic business administration
  • To have comprehensive knowledge of business functions
  • To have knowledge about current business management issues
  • To be able to use modern information technologies in the field of business administration
  • To be aware of the social and global effects of the profession
  • Problem solving, analytical thinking and decision making
  • Innovative and creative thinking
  • To be able to use scientific research techniques
  • Ability to work in a team and communicate effectively
  • Being aware of lifelong learning and development
  • Being a manager who has ethical responsibility and is sensitive to the society, organization and environment
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below:

  1. Literacy competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning-to-learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurship competence
  8. Cultural awareness and expression competence
Further Info

Assessment of Success

a) In assessing a student’s performance in a course, the grade the student has scored during the semester work over a hundred and the grade the student has scored at the end of the semester over a hundred are taken into consideration.

b) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 60% and the weight of the final exam is 40%. 

Achievement Grade 

(1) In determining a grade, relative evaluation system is used. Achievement Grade is designated as follows: 

a) The meanings of the achievement grades are defined as follows: 

Achievement Grade

Coefficient

Achievement Degree

AA

4.00

Excellent

BA

3.50

Very good

BB

3.00

Good

CB

2.50

Average

CC

2.00

Satisfactory

DC

1.50

Provisionally Successful

DD

1.00

Fail

FD

0.50

Fail

FF

0.00

Fail

F0

0.00

NA

G: Pass K: Fail İ: Leave of Absence M: Exemption E: Incomplete 

 2) (DC) indicates that the student has been provisionally successful in a course. For a student to be considered successful in a course, he must have a minimum GPA of 2.0. If a student has courses in which he has been provisionally successful in his instructional plan, he must have a minimum GPA of 2.0 to qualify for graduation. And, this course is included in his GPA. 

 3) G (Pass) indicates that the student has been successful/satisfactory in a course and not included in his GPA. 

4) K (Fail) indicates that the student has been unsuccessful/unsatisfactory in a course and not included in his GPA. 

 5) İ (Leave of Absence) indicates that the student has been unable to complete the requirements of a course because of sickness or some other valid reason pursuant to the relevant provision of this Regulation and is not included in GPA until it is transformed into an achievement grade. If this course is not completed the following semester in which the course is available, İ automatically turns into an FF. 

 6) M (Exemption) indicates that the student have exemption for the previous program courses which are deemed equivalent to the courses offered in their new undergraduate program. Decision for the course exemption is made by the relevant faculty committee. The courses that student is exempt from are processed as a non-credit exemption and they are not included in the student’s GPA. 

Make-up, Resit and Graduation Exams 

 (1) A make-up exam is administered in place of a mid-term exam. In case of multiple make-up exams, the student can only sit in one of these exams. The provisions stipulated by the Senate apply to whether a student can sit in a make-up exam or how to administer a make-up exam. A make-up exam for the exams at the end of the semester won’t be allowed. 

 (2) The provisions regarding resit exams are as follows: 

a) For a student to be able to sit in a resit exam, he must have added the course at the beginning of the semester and must have fulfilled the requirements to be able to take this exam at the end of the semester. Students who have missed a resit exam cannot have a make-up exam for it.

 b) Students who have been unsuccessful or provisionally successful (not F0) can sit in resit exams. The score in a resit exam is considered a final at the end of the semester. An achievement grade is assigned at the end of a resit exam by taking the percentages of visas, assignments and the resit exam into consideration. 

c) A student who have missed a resit exam gets E (Incomplete) and remains as the achievement grade of the course. The resit achievement grades are included in semester grade average points. 

 (3) The provisions regarding graduation exams are as follows: 

a) To be able to sit in a graduation exam, a student must have fulfilled the requirements to take the final exam at the end of the semester. The students who haven’t qualified for a graduation exam can’t sit in a make-up exam for this exam. 

 b) The students who have to pass a maximum of two courses before their graduation are granted a graduation exam for the classes they have failed after the resit exam and within the period stated in the academic calendar. The students who are unable to graduate due to their GPA below 2.00 can take a graduation exam in two courses in which they have been provisionally successful. 

 c) To be considered successful in a graduation exam, a student must get at least a CC. The grade taken in the exam takes the place of the achievement grade of the course. Visas and assignments aren’t included in the assessment.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The documents prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:

1.1 YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The National Core Curricula is adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

  1. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
  3. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accredited by STAR (Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association)

Access Requirements

Those who want to enroll in YTU undergraduate degree programs must get the sufficient score required by YTU from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Directive On Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program. The students who qualify to enroll in undergraduate degree programs whose medium of instruction is 30% English have to take English Proficiency Exam. “Directive on Instruction and Examination, School of Foreign Languages (YDYO)-YTU” and other regulations apply to English Proficiency Exam and Preparatory English Courses, except for the Foreign Languages Department English Language Teaching Program.

Conditions for SuccessThe undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DC, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory internship within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can apply to master programs to enhance their academic skills and career.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030026872


Qualification Title
Bachelor Programme in Business Administration (%30 English)

Awarding Body
Yildiz Technical University

Awarding Body Contact
Yildiz Technical University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08 Minor Group - 24 Business and Administration Professionals

ISCO 08 Minor Group - 121 Business Services and Administration Managers


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08 Minor Group - 24 Business and Administration Professionals

ISCO 08 Minor Group - 121 Business Services and Administration Managers


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Business Administration programme aims to equip students with theoretical and practical skills which will make them develop a vision at both national and international level. Graduates of this programme are expected to develop high level skills of communication and negotiation, along with an entrepreneurial and strategic viewpoint. In addition to core courses in business administration, our undergraduate education program provides a wide range of selective courses in different fields. Undergraduate business adminisration curriculum is designed to be completed in 4 years (or 8 semesters). To promote ability to read, write and speak fluently and to follow recent literature 30 per cent of the courses are taught in English.


Learning Environments

The areas and equipment used for teaching are located in the modern faculty building, which has been designed to serve the teaching objectives and learning outcomes of the Business Administration programme and has been in use since the 2015-2016 academic year. The areas used for teaching vary as training areas and halls. In the faculty, a total of 17 classrooms, 2 lecture theatres and 6 laboratories are allocated especially for undergraduate degree and education and training processes are carried out. All lecture theatres and classrooms are equipped with projectors, whiteboards and computers.


Description
  • To be able to acquire and use theoretical and practical knowledge in the field of basic business administration
  • To have comprehensive knowledge of business functions
  • To have knowledge about current business management issues
  • To be able to use modern information technologies in the field of business administration
  • To be aware of the social and global effects of the profession
  • Problem solving, analytical thinking and decision making
  • Innovative and creative thinking
  • To be able to use scientific research techniques
  • Ability to work in a team and communicate effectively
  • Being aware of lifelong learning and development
  • Being a manager who has ethical responsibility and is sensitive to the society, organization and environment

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below:

  1. Literacy competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning-to-learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurship competence
  8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Assessment of Success

a) In assessing a student’s performance in a course, the grade the student has scored during the semester work over a hundred and the grade the student has scored at the end of the semester over a hundred are taken into consideration.

b) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 60% and the weight of the final exam is 40%. 

Achievement Grade 

(1) In determining a grade, relative evaluation system is used. Achievement Grade is designated as follows: 

a) The meanings of the achievement grades are defined as follows: 

Achievement Grade

Coefficient

Achievement Degree

AA

4.00

Excellent

BA

3.50

Very good

BB

3.00

Good

CB

2.50

Average

CC

2.00

Satisfactory

DC

1.50

Provisionally Successful

DD

1.00

Fail

FD

0.50

Fail

FF

0.00

Fail

F0

0.00

NA

G: Pass K: Fail İ: Leave of Absence M: Exemption E: Incomplete 

 2) (DC) indicates that the student has been provisionally successful in a course. For a student to be considered successful in a course, he must have a minimum GPA of 2.0. If a student has courses in which he has been provisionally successful in his instructional plan, he must have a minimum GPA of 2.0 to qualify for graduation. And, this course is included in his GPA. 

 3) G (Pass) indicates that the student has been successful/satisfactory in a course and not included in his GPA. 

4) K (Fail) indicates that the student has been unsuccessful/unsatisfactory in a course and not included in his GPA. 

 5) İ (Leave of Absence) indicates that the student has been unable to complete the requirements of a course because of sickness or some other valid reason pursuant to the relevant provision of this Regulation and is not included in GPA until it is transformed into an achievement grade. If this course is not completed the following semester in which the course is available, İ automatically turns into an FF. 

 6) M (Exemption) indicates that the student have exemption for the previous program courses which are deemed equivalent to the courses offered in their new undergraduate program. Decision for the course exemption is made by the relevant faculty committee. The courses that student is exempt from are processed as a non-credit exemption and they are not included in the student’s GPA. 

Make-up, Resit and Graduation Exams 

 (1) A make-up exam is administered in place of a mid-term exam. In case of multiple make-up exams, the student can only sit in one of these exams. The provisions stipulated by the Senate apply to whether a student can sit in a make-up exam or how to administer a make-up exam. A make-up exam for the exams at the end of the semester won’t be allowed. 

 (2) The provisions regarding resit exams are as follows: 

a) For a student to be able to sit in a resit exam, he must have added the course at the beginning of the semester and must have fulfilled the requirements to be able to take this exam at the end of the semester. Students who have missed a resit exam cannot have a make-up exam for it.

 b) Students who have been unsuccessful or provisionally successful (not F0) can sit in resit exams. The score in a resit exam is considered a final at the end of the semester. An achievement grade is assigned at the end of a resit exam by taking the percentages of visas, assignments and the resit exam into consideration. 

c) A student who have missed a resit exam gets E (Incomplete) and remains as the achievement grade of the course. The resit achievement grades are included in semester grade average points. 

 (3) The provisions regarding graduation exams are as follows: 

a) To be able to sit in a graduation exam, a student must have fulfilled the requirements to take the final exam at the end of the semester. The students who haven’t qualified for a graduation exam can’t sit in a make-up exam for this exam. 

 b) The students who have to pass a maximum of two courses before their graduation are granted a graduation exam for the classes they have failed after the resit exam and within the period stated in the academic calendar. The students who are unable to graduate due to their GPA below 2.00 can take a graduation exam in two courses in which they have been provisionally successful. 

 c) To be considered successful in a graduation exam, a student must get at least a CC. The grade taken in the exam takes the place of the achievement grade of the course. Visas and assignments aren’t included in the assessment.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The documents prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:

1.1 YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The National Core Curricula is adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

  1. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
  3. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accredited by STAR (Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association)


Access Requirements

Those who want to enroll in YTU undergraduate degree programs must get the sufficient score required by YTU from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Directive On Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program. The students who qualify to enroll in undergraduate degree programs whose medium of instruction is 30% English have to take English Proficiency Exam. “Directive on Instruction and Examination, School of Foreign Languages (YDYO)-YTU” and other regulations apply to English Proficiency Exam and Preparatory English Courses, except for the Foreign Languages Department English Language Teaching Program.


Conditions for Success
The undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DC, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory internship within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can apply to master programs to enhance their academic skills and career.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode