Yeterlilik Kodu | TR0030017084 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | - Alınan derslerin %50'sinin 600 kodlu olması, - Toplamda başarılan kredinin 21 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Doktora Yeterlilik dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması, - Araştırma sonuçlarını SCI’da indekselen dergilerde en az bir makale olarak yayınlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Finansman yöntemleri, Finans piyasalarının yapısı, Portföy analizi ve yönetimi, Finansal varlıklar ve fiyatlama teknikleri,Finansal riskler, Örgüt kuramı, Stratejik yönetim, Örgütsel davranış, İnsan kaynakları yönetimi, Pazarlama stratejileri, Marka yönetimi, Bütünleşik pazarlama iletişimi, Uluslararası pazarlama,Kurumsal kimlik ve kurumsal pazarlama | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017084
- 1. İşletme alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlar oluşturup İşletme alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme bilgisi.
- 2. İşletme alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme, özgün bir konuyu araştırıp kavrayarak alanında yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilme becerisi.
- 3. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
- 4. Alanına yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ürettiği en az birer özgün yapıtı ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme yetkinliği.
- 5. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme yetkinliği.
- 6. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme yetkinliği .
- 7. Ulusal ve uluslararası platformlarda, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve birikimini alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme yetkinliği.
- 8. Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine, İşletme alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtma, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme yetkinliği.
Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00
İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.
Finansman yöntemleri, Finans piyasalarının yapısı, Portföy analizi ve yönetimi, Finansal varlıklar ve fiyatlama teknikleri,Finansal riskler, Örgüt kuramı, Stratejik yönetim, Örgütsel davranış, İnsan kaynakları yönetimi, Pazarlama stratejileri, Marka yönetimi, Bütünleşik pazarlama iletişimi, Uluslararası pazarlama,Kurumsal kimlik ve kurumsal pazarlama
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017084 | |
Qualification Title | Business Administration Doctor of Philosophy | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Corporate Finance, Financial Market Microstructure, Portfolio Analysis and Portfolio Management, Financial Assets and Valuation Techniques, Financial Risks, Organizational Theory, Strategic Management, Organizational Behavior, Human Resources Management, Marketing Strategies, Brand Management, Integrated Marketing Communication, International Marketing,Corporate Identity and Corporate Marketing | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030017084
- 1. To develop expertise by integrating current and advanced level knowledge in the the field of Business Administration with new ideas and/or research; and construct original definitions that would bring innovation into the field; assess the interdisciplinary character of the Business Administration field and find solutions by using this expertise through analyzing, synthesizing and evaluating new and complex knowledge.
- 2. To be able to evaluate new knowledge in the the field of Business Administration through a systematic approach; study an original topic, and to develop an innovative idea, method, design or application or to apply a conventional idea, method, design or application into a different field.
- 3. To gain advanced skills in using research methods necessary for studies in the field.
- 4. To be competent in doing independent research and expanding the frontiers of knowledge in Business Administration by being able to publish at least one journal article in national/international peer reviewed journals.
- 5. To be competent in being a leader in situations where there is a need for finding solutions to interdisciplinary problems.
- 6. To develop field-related innovative ideas and methods by making use of advanced intellectual processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
- 7. To be competent in defending his/her ideas on topics in the field of Business Administration in national and international platforms and being competent in transferring his/her knowledge and experience to others in the field, and to those from other areas, in written, oral and visual forms.
- 8. To contribute to the transformation of his/her society into information society by announcing and promoting the scientific, technological, social and cultural advances in the field of Business Administration and contributing to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems, as well as extending these values, by using strategic decision making processes.
Corporate Finance, Financial Market Microstructure, Portfolio Analysis and Portfolio Management, Financial Assets and Valuation Techniques, Financial Risks, Organizational Theory, Strategic Management, Organizational Behavior, Human Resources Management, Marketing Strategies, Brand Management, Integrated Marketing Communication, International Marketing,Corporate Identity and Corporate Marketing
Qualification is valid indefinetely.