Yeterlilik Kodu | TR0030004644 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İşletme (İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Haliç Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.halic.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvar ve atölyelerde ya da staj olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; STAR Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 19.12.2023 / 19.12.2027 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Lise diploması Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Programda öngörülen diğer tüm çalışmaların tamamlanması gerekmektedir. Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünün tamamlaması gerekmektedir. İlgili Yönetim Kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Bölümü mezunları kariyer tercihi olarak girişimciliği, proje yöneticiliğini, danışmanlığı ve pazarlama, finansman, muhasebe, üretim veya yönetim alanlarında yöneticiliği seçebilirler. Bölümden mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde yer alan tüm sanayi ve ticari şirketler ile bankalar başta olmak üzere finans piyasası kurumlarında ve finans, muhasebe, pazarlama ve satış gibi faaliyet alanlarında yönetici ve yönetici yardımcısı unvanı ile istihdam edilebilirler. Bunlara ek olarak bölüm, yeminli mali müşavirlik ve müfettişlik yapabilme donanımı sağlamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030004644
ISCO 08
ISCO 08
- Kuramsal bilgileri doğrultusunda analiz yapabilen ve bilimsel veriler ortaya koyabilen,
- Yerel ve evrensel değerleri gözeterek disiplinlerarası bir bakış açısıyla eleştirel düşünebilen,
- Mesleki yenilikleri takip edebilen,
- Mesleğe ve iletişime dair güncel gelişmeleri takip edebilen ve bu doğrultuda kendisini sürekli geliştirebilen,
- Mesleki etik ve hukuk kurallarına uygun davranabilen,
- Sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve kamu yararını gözetebilen,
- Mesleki alanda özgün çalışma ve projeler tasarlayabilen,
- Her türlü kurum için iletişim stratejileri geliştirebilen iletişimciler yetiştirmek yer almaktadır.
Öğrenme örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvar ve atölyelerde ya da staj olarak yapılmaktadır.
- Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.
- Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme.
- Bölüm programında edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme.
- Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme.
- Bölüm Programında kazandığı bilgi ve becerileri çalışma alanındaki ilgili birimlere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Uygulamada veya çalışma alanında paydaşları ile gerekli iletişimi kurma alışkanlığı kazanabilme.
- Alanının gerektirdiği bilgi teknolojisini kullanma yeteneğine sahip olabilme.
- Etik değerlere ilişkin sorumluluk duygusuna sahip olabilme.
- Çalışma yaşamında paydaşları ile ilişkilerini gözden geçirebilme ve uyumlu biçimde yürütebilme.
- Alanındaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilme ve destek verebilme becerisine sahip olabilme.
- Çalışma yaşamında eleştirel düşünme alışkanlığı edinebilme.
- Sosyal ve kültürel değerlerle ilgili bilinç sahibi olabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Bölümde geçme notu dönem içi sınav değerlendirmeleri toplamının %40’ı ve final notunun %60’ı hesaplanarak değerlendirilmektedir.
- Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
-
Başarı Notu
Katsayı
Puan
AA
4.00
88-100
BA
3.50
81-87
BB
3.00
74-80
CB
2.50
67-73
CC
2.00
60-66
DC
1.50
55-59
DD
1.00
50-54
FF
0.00
00-49
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; STAR
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
19.12.2023 / 19.12.2027
Lise diploması Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
İşletme Bölümü mezunları kariyer tercihi olarak girişimciliği, proje yöneticiliğini, danışmanlığı ve pazarlama, finansman, muhasebe, üretim veya yönetim alanlarında yöneticiliği seçebilirler. Bölümden mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde yer alan tüm sanayi ve ticari şirketler ile bankalar başta olmak üzere finans piyasası kurumlarında ve finans, muhasebe, pazarlama ve satış gibi faaliyet alanlarında yönetici ve yönetici yardımcısı unvanı ile istihdam edilebilirler. Bunlara ek olarak bölüm, yeminli mali müşavirlik ve müfettişlik yapabilme donanımı sağlamaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030004644 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Business Administration | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Halic University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Haliç University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.halic.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Management and administration | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Among the main objectives of the Department of Public Relations and Publicity:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops or as internships. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | An advanced level of the key competencies listed below.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The program’s passing score is calculated from 40% of the total evaluations within the semester and 60% of the final grade. A student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs,
| ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.Grade point average is at least 2.00 out of 4.00All compulsory courses in the curriculumAll other projected successes in the programTotal of 240 ECTS credits to complete the workloadGraduation must be decided by the relevant Board of Directors. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | The business graduates may choose to pursue an entrepreneurship, project management, consultancy and marketing, finance, accounting, production or management as a career choice.The students who graduated from the department are employed in all industrial and commercial companies and banks and financial market institutions in the public and private sectors; finance, accounting, marketing and sales in the field of activities such as manager and manager assistant can be employed. In addition to these, the departmental program provides sworn financial consultancy and inspecting facilities. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification period is valid. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030004644
ISCO 08
ISCO 08
Among the main objectives of the Department of Public Relations and Publicity:
- Able to analyze and present scientific data in line with their theoretical knowledge,
- Able to think critically from an interdisciplinary perspective by considering local and universal values,
- Able to follow professional innovations,
- Being able to follow the current developments in the profession and communication and constantly improve himself in this direction,
- Able to act in accordance with professional ethics and legal rules,
- Being able to take care of social responsibility, sustainability and public interest,
- Able to design original work and projects in the professional field,
- To train communicators who can develop communication strategies for all kinds of institutions.
Learning takes place in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops or as internships.
- Has advanced knowledge in the field.
- Has the ability to transfer information related to the field to staff and the team.
- Has the ability to interpret and analyse data,define problems and bring solutions using the information obtained from the field in decisions,practices and behaviours.
- Takes responsibility meeting the objectives of the project as a project manager or participant.
- Transfers the acquired knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions written and oral.
- Communicates effectively with the stakeholders in the field.
- Uses communication and information technologies which the field requires.
- Organization / Institution, acts in accordance with work and social ethics.
- Analyzes the organization / institutions relationship with its stakeholders and executes effectively.
- Has the ability to promote innovation.
- Thinks critically about the organization/institution.
- Has enough awareness about the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues.
An advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
The program’s passing score is calculated from 40% of the total evaluations within the semester and 60% of the final grade. A student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.
Grade |
Coefficient |
Range |
AA |
4.00 |
88-100 |
BA |
3.50 |
81-87 |
BB |
3.00 |
74-80 |
CB |
2.50 |
67-73 |
CC |
2.00 |
60-66 |
DC |
1.50 |
55-59 |
DD |
1.00 |
50-54 |
FF |
0.00 |
00-49 |
In order to monitor the quality of higher education programs,
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
-
1. Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.
1.2. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
-
-
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.
The Name of the Accreditation: Star Accreditation
Accreditation starting and ending date:
19.12.2023 / 19.12.2027
High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site
The business graduates may choose to pursue an entrepreneurship, project management, consultancy and marketing, finance, accounting, production or management as a career choice.The students who graduated from the department are employed in all industrial and commercial companies and banks and financial market institutions in the public and private sectors; finance, accounting, marketing and sales in the field of activities such as manager and manager assistant can be employed. In addition to these, the departmental program provides sworn financial consultancy and inspecting facilities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification period is valid.
