Yeterlilik Kodu | TR0030031799 | |
Yeterlilik Adı | İşletme ( İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İbn Haldun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST. | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ihu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı Notları: İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28: “(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir: a) Harf not sistemi Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu AA Başarılı 4,00 BA Başarılı 3,50 BB Başarılı 3,00 CB Başarılı 2,50 CC Başarılı 2,00 DC Şartlı Başarılı 1,50 DD Şartlı Başarılı 1,00 FF Başarısız 0,00 IA Devamsız Başarısız 0,00 b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir: 1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir, 2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz, 3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir, 4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür, 5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir, 6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir, 7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir, 8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”. Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29: “(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir. (2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır. (3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. FIBAA tarafından akredite edilmiştir. Başlangıç tarihi 06.03.2024, bitiş tarihi 05.03.2029’dir. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | İşletme alanında lisans derecesi ile mezun olmak için tüm öğrencilerin 103 kredi ve 240 AKTS puanı gerekliliklerini yerine getirmeleri gerekmektedir. Ayrıca, Çok Dillilik Politikasının bir gereği olarak, öğrencilerin Türkçe, Arapça ve İngilizce dillerinde zorunlu dil derslerini tamamlamaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olmaları gerekmektedir. Program sonunda genel not ortalaması 3.00-3.49 arasında olan öğrenciler "Onur Öğrencisi", 3.50-4.00 arasında olan öğrenciler ise "Yüksek Onur Öğrencisi" olarak değerlendirilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Lisans programından mezun olan, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sorumluluklarının bilincinde, liderlik becerileri ile donatılmış ve tüm sorunlarla baş edebilecek yetkinliğe sahip mezunlarımız özel sektörde ve kamu sektöründe çalışabilirler. Ayrıca mezunlarımız eğitim ve araştırma kurumlarında araştırmacı ve akademisyen olarak da görev yapabilirler. İşletme Lisans Programı mezunları, çeşitli sektörlerdeki giriş seviyesi pozisyonlara uygun geniş bir beceri setine sahip olacaklardır. Deneyim kazandıkça ve becerilerini geliştirdikçe, kuruluşlarda daha üst düzey yönetim pozisyonlarına geçebilir veya çeşitli sektörlerde pazarlama, finans, operasyon veya insan kaynakları gibi alanlarda uzmanlaşmış roller üstlenebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031799
ISCO 08
ISCO 08
- İşletme Bölümü’nün amacı, küresel firmaları ve kurumları, marka yaratarak yönetme konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip, aynı zamanda toplumun problemlerine çözümler üretecek yeteneklerle donatılmış profesyonellerin ve akademisyenlerin yetiştirilmesine yönelik bir eğitim sunmaktır. Mezun öğrencilerimizde olmasını hedeflediğimiz yetenek ve beceriler arasında, toplumun yararını gözetme, sorumluluk sahibi olma, çözüm odaklılık, araştırmaya ve bilgiye değer vermek yer almaktadır.
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde dersliklerde gerçekleştirilir.
-
Modern işletmeciliğe bütüncül bir yaklaşım geliştirmek için temel işletmecilik alanında farklı alt disiplinlere özgü teorik kavramları ve pratik uygulamaları özümser.
-
İşletme ekosistemindeki sorunları takip ve analiz eder ve bunlara stratejik çözümler geliştirebilir.
-
Nitel ve nicel yöntemleri kullanarak işletme alanındaki sorunlara ileriye dönük bir bakış açısı ile uygun stratejiler uygular.
-
Bilgi teknolojileri ve yönetim bilişim sistemlerini işletme faaliyetlerinde uygular.
-
Yönetici sorumluluklarının yerine getirilmesinde etkin liderlik, takım çalışması ve motivasyon becerilerini sergiler.
-
İşletme ekosisteminde farklı kültürlerden insanlarla etkin iletişim kurabilme becerileri geliştirir.
-
Sanat, spor ve diğer sosyal etkinliklerde kişisel becerileri geliştirir.
-
Kendi ana dili dışında farklı dilleri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
-
İşletmecilik faaliyetlerinin yerine getirilmesinde kurumsal, sosyal, çevresel ve etik standartların içselleştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel ve bilimsel yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarı Notları:
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:
“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi
Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu
Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu
AA Başarılı 4,00
BA Başarılı 3,50
BB Başarılı 3,00
CB Başarılı 2,50
CC Başarılı 2,00
DC Şartlı Başarılı 1,50
DD Şartlı Başarılı 1,00
FF Başarısız 0,00
IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:
1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,
2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,
3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,
4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,
5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,
6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,
7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,
8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:
“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.
(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.
(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından
yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
FIBAA tarafından akredite edilmiştir. Başlangıç tarihi 06.03.2024, bitiş tarihi 05.03.2029’dir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
İşletme Lisans programından mezun olan, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sorumluluklarının bilincinde, liderlik becerileri ile donatılmış ve tüm sorunlarla baş edebilecek yetkinliğe sahip mezunlarımız özel sektörde ve kamu sektöründe çalışabilirler. Ayrıca mezunlarımız eğitim ve araştırma kurumlarında araştırmacı ve akademisyen olarak da görev yapabilirler.
İşletme Lisans Programı mezunları, çeşitli sektörlerdeki giriş seviyesi pozisyonlara uygun geniş bir beceri setine sahip olacaklardır. Deneyim kazandıkça ve becerilerini geliştirdikçe, kuruluşlarda daha üst düzey yönetim pozisyonlarına geçebilir veya çeşitli sektörlerde pazarlama, finans, operasyon veya insan kaynakları gibi alanlarda uzmanlaşmış roller üstlenebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031799 | |
Qualification Title | Bachelor Degree in Management (English) | |
Awarding Body | Ibn Haldun University | |
Awarding Body Contact | Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.ihu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | Success Grades: Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28: "(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below: a) Letter grading system Letter Grade Score Equivalents Table Letter Grade Success Status Success Grade AA Success 4.00 BA Success 3.50 vBET Success 3.00 CB Success 2.50 CC Success 2.00 DC Conditional Success 1.50 DD Conditional Success 1.00 FF Fail 0.00 IA Absent Fail 0.00 b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below: 1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester, 2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average, 3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester, 4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U, 5) R: Indicates repeated lessons, 6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average, 7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average, 8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.". Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29: "(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values. (2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used. (3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document". | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, YÖKAK Accreditation decisions issued by authorized or recognized accreditation bodies also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accredited by FIBAA. The start date is 06.03.2024 and the end date is 05.03.2029. | |
Access Requirements | 1. To be graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions to undergraduate programs. 2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education. 3. To have received sufficient points as a result of the central exam held by OSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education, and to have passed the special talent exam. 4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education, to be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates. | |
Conditions for Success | To graduate with a bachelor's degree in business administration, all students are required to fulfill the requirements of 103 credits and 240 ECTS points. In addition, as a requirement of the Multilingualism Policy, students are required to complete compulsory language courses in Turkish, Arabic and English and have a Cumulative Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00. At the end of the program, students with a GPA between 3.00-3.49 are considered as "Honor Students", and students with a GPA between 3.50-4.00 are considered as "High Honor Students". | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates who graduate from the Business Administration Undergraduate Program, who are creative, prone to teamwork, sensitive to the environment, aware of their responsibilities, equipped with leadership skills and have the competence to cope with all problems, can work in the private and public sectors. In addition, our graduates can work as researchers and academicians in educational and research institutions. Graduates of the Bachelor of Business Administration Program will have a broad skill set suitable for entry-level positions in a variety of industries. As they gain experience and develop their skills, they may move into more senior management positions within organizations or take on specialized roles in areas such as marketing, finance, operations, or human resources in a variety of industries. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031799
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of the Department of Business Administration is to provide an education to train professionals and academicians who are equipped with the knowledge and skills to manage global companies and institutions by creating brands, as well as the skills to produce solutions to the problems of society. Among the skills and abilities that we aim to develop in our graduates are to look out for the benefit of society, to be responsible, to be solution-oriented, to value research and knowledge.
- Education and training is carried out in classrooms in the form of formal education.
- Assimilate the theoretical concepts and practical applications specific to different sub-disciplines in basic business to develop a holistic approach to modern business.
- Monitor and analyze issues in the business ecosystem and develop strategic solutions to them.
- Apply appropriate strategies with a forward-looking perspective to business problems using qualitative and quantitative methods.
- Apply information technologies and management information systems in business activities.
- Demonstrate effective leadership, teamwork and motivational skills in the fulfillment of managerial responsibilities.
- Develops effective communication skills with people from different cultures in the business ecosystem.
- Develops personal skills in arts, sports and other social activities.
- Students will be able to communicate orally and in writing in languages other than their mother tongue.
- Internalize corporate, social, environmental and ethical standards in the fulfillment of business activities.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
Success Grades:
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28:
"(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below:
a) Letter grading system
Letter Grade Score Equivalents Table
Letter Grade Success Status Success Grade
AA Success 4.00
BA Success 3.50
vBET Success 3.00
CB Success 2.50
CC Success 2.00
DC Conditional Success 1.50
DD Conditional Success 1.00
FF Fail 0.00
IA Absent Fail 0.00
b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below:
1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester,
2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average,
3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester,
4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U,
5) R: Indicates repeated lessons,
6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average,
7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average,
8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.".
Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29:
"(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values.
(2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used.
(3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document".
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, YÖKAK
Accreditation decisions issued by authorized or recognized accreditation bodies also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accredited by FIBAA. The start date is 06.03.2024 and the end date is 05.03.2029.
1. To be graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions to undergraduate programs.
2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education.
3. To have received sufficient points as a result of the central exam held by OSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education, and to have passed the special talent exam.
4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education, to be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.
Our graduates who graduate from the Business Administration Undergraduate Program, who are creative, prone to teamwork, sensitive to the environment, aware of their responsibilities, equipped with leadership skills and have the competence to cope with all problems, can work in the private and public sectors. In addition, our graduates can work as researchers and academicians in educational and research institutions.
Graduates of the Bachelor of Business Administration Program will have a broad skill set suitable for entry-level positions in a variety of industries. As they gain experience and develop their skills, they may move into more senior management positions within organizations or take on specialized roles in areas such as marketing, finance, operations, or human resources in a variety of industries.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid continuously.
