Yeterlilik Kodu | TR0030010755 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | DİJİTALLEŞME Alanıyla ilişkili dijital teknolojileri ve ortamları dijital güvenlik ve etik kurallar çerçevesinde kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. DİSİPLİNLERARASI OLMA Alanının diğer alanlarla ilişkisini kurar ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. TOPLUMA KATKI Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretir ve paylaşır. GİRİŞİMCİLİK Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler (araştırma, sosyal, üretim vb.) geliştirir ve uygular. ULUSLARARASILAŞMA Uluslararası ölçekte alanıyla ilişkili çalışmaları takip ederek katkı sağlama ve işbirliği yapma amacıyla bir yabancı dili kullanma yeterliği kazanır. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümde verilen her bir ders için en az bir en çok iki ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) | |
Giriş Şartı | Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülltesi İşletme Bölümüne lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde gerekli eşit ağırlık türünde puan alan öğrenciler kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | İşletme Bölümünün eğitim öğretim programında almak zorunda oldukları bütün dersleri başarıyla tamamlayan ve AGNO su en az 2.00 olan öğrencilere İşletme Bölümü Lisans diploması verilir. Öğretim programı; teorik dersler ve/veya uygulamalardan oluşur. Öğrencilerin mezuniyet için almaları gereken toplam kredi saati miktarı, ortak zorunlu dersler hariç olmak üzere; İşletme Bölümünde 144 kredi saattir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme bölümü mezunları bankacılıktan turizme, eğitimden imalata kadar çok çeşitli sektörlerde pazarlama ve satış, muhasebe- finansman ve insan kaynakları yönetimi gibi alanlarda çalışabilir. Kamu sektöründe idareci, müfettiş ve idari yargı hakimi olabilirler. Özel sektörde ise serbest muhasebeci mali müşavir ve firmalarda üst düzey yönetici olabilirler. Ayrıca kendi işletmelerini kurarak girişimci olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010755
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.
- İşletme Bölümü mezunları ekonomik sistemlerin işleyişi ve işletmelerin faaliyetleri konusunda kuramsal bilgi birikimine sahiptir ve bunları çevre koşulları gibi çeşitli unsurlarla ilişkilendirip değerlendirebilir.
- İşletme Bölümü mezunları başarılı işletmecilik faaliyetleri için yapılması gereken faaliyetleri belirleyebilir ve değerlendirebilir.
- İşletmelerin sorunlarını ve başarısızlık sebeplerini tespit edip çözüm önerileri geliştirebilir.
- İşletme Bölümü mezunları kendi işini kurarak girişimciliğe yönelebilir.
- Bunun dışında kamuda veya özel sektörde bir işverene bağlı olarak çok çeşitli pozisyonlarda çalışarak sorumluluk alabilir.
- İş hayatında ve işletmelerde gerçekleşen değişim ve dönüşümleri takip edebilir ve bunların doğuracağı sonuçları öngörebilir.
- Kişilerarası becerileri sayesinde etkili iletişim kurabilir, başkalarıyla birlikte çalışabilir, yetki devredebilir, takım çalışması yapabilir, başkalarını motive edebilir, onlara liderlik edebilir ve çatışmaları çözümleyebilir.
- Ekonomik faaliyetleri ve işletmeleri bir sistem olarak görebilir, bu sistemin alt parçaları arasındaki bağlantı kurup değerlendirme yapabilir.
DİJİTALLEŞME
Alanıyla ilişkili dijital teknolojileri ve ortamları dijital güvenlik ve etik kurallar çerçevesinde kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
DİSİPLİNLERARASI OLMA
Alanının diğer alanlarla ilişkisini kurar ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
TOPLUMA KATKI
Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretir ve paylaşır.
GİRİŞİMCİLİK
Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler (araştırma, sosyal, üretim vb.) geliştirir ve uygular.
ULUSLARARASILAŞMA
Uluslararası ölçekte alanıyla ilişkili çalışmaları takip ederek katkı sağlama ve işbirliği yapma amacıyla bir yabancı dili kullanma yeterliği kazanır.
Bölümde verilen her bir ders için en az bir en çok iki ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür.
Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülltesi İşletme Bölümüne lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde gerekli eşit ağırlık türünde puan alan öğrenciler kabul edilmektedir.
İşletme bölümü mezunları bankacılıktan turizme, eğitimden imalata kadar çok çeşitli sektörlerde pazarlama ve satış, muhasebe- finansman ve insan kaynakları yönetimi gibi alanlarda çalışabilir. Kamu sektöründe idareci, müfettiş ve idari yargı hakimi olabilirler. Özel sektörde ise serbest muhasebeci mali müşavir ve firmalarda üst düzey yönetici olabilirler. Ayrıca kendi işletmelerini kurarak girişimci olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010755 | |
Qualification Title | Business | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | One or two mid-term exams, quiz exams, home works and one final exam are required for every class offered at the department. 60% of the final exam and 40% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Atatürk University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration students are with a high school diploma and the Student Selection and Placement Center (SSPC) as a result of examinations required by the YGS and LYS who are accepted type of equal weight. In addition, the Department of Business Administration after class 2, both vertical transition from the classroom (for graduates of associate degree programs) as well as horizontal transfer (management departments of other universities) students are admitted. These transitions are regulated by a directive and students of higher education institutions in different degree programs or diploma programs in higher education institutions of the same, but the number is announced in advance and can switch under the terms of the transition. | |
Conditions for Success | Business Administration Department’s education guideline requires the successfully completion of all the course work, applications and similar studies as well as having a 2.00 minimum GPA score to get the degree. Education program consists of theoretic classes and/or practice. Total credit hours required for graduation is 144 credit hours in Business Administration Department excluding the common obligatory classes. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Department of Business Administration graduates could work at marketing and sales, accounting and finance and human reosurces management areas in various sectors ranging from banking and tourism to education and manufacturing . In the public sector graduates could work as administrators, supervisors, administrative judge of the judicial professions. In the private sector, they could work as senior executive, public accountant, and financial advisory in the firms. They could also start-up their own business. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010755
- Graduates have theoretical knowledge about about the functioning of economic systems and businesses and they could relate and assess them in connection with factors such as environmental conditions.
- Gradutes could find out and evaluate the activities required for the success of businesses.
- They could explore the problems and reasons for failure of businesses and develop resolution methods.
- Graduates could start-up their own businesses and become entrepreneurs.
- Besides that they could take many responsibilities in various positions in the public or private sector.
- Graduates could follow the changes and transformations in business world and could anticipate the potential results of them.
- Thanks to their interpersonal skills, gradutes could communicate effectively, work with others in harmony, delegate authority, work as a team member, motivate and lead others and resolve conflicts.
- Graduates could see economic activities and businesses through a systems perspective and they could make connections between parts of this system.
One or two mid-term exams, quiz exams, home works and one final exam are required for every class offered at the department. 60% of the final exam and 40% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.
Atatürk University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration students are with a high school diploma and the Student Selection and Placement Center (SSPC) as a result of examinations required by the YGS and LYS who are accepted type of equal weight. In addition, the Department of Business Administration after class 2, both vertical transition from the classroom (for graduates of associate degree programs) as well as horizontal transfer (management departments of other universities) students are admitted. These transitions are regulated by a directive and students of higher education institutions in different degree programs or diploma programs in higher education institutions of the same, but the number is announced in advance and can switch under the terms of the transition.
Department of Business Administration graduates could work at marketing and sales, accounting and finance and human reosurces management areas in various sectors ranging from banking and tourism to education and manufacturing . In the public sector graduates could work as administrators, supervisors, administrative judge of the judicial professions. In the private sector, they could work as senior executive, public accountant, and financial advisory in the firms. They could also start-up their own business.