Yeterlilik Kodu | TR0030013035 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzurum Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzurum Teknik Üniversitesi Ömer Nasuhi Bilmen, Erzurum Havaalanı Yolu Caddesi No:53, 25050 Yakutiye/Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.erzurum.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Minimum 1 ara sınav, 1 yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, quiz, ödev vb faaliyetler öğretim üyesi takdirinde desteklenebilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yapılan LYS sınavı sonucunda üniversitemize yerleşmeye hak kazanan öğrenciler kayıt yaptırabilir. -Kazanan öğrenciler Üniversitemize gelmeden www.turkiye.gov.tr adresinden e-kayıt yapabilirler. -E-kayıt yapan öğrencilerden herhangi bir belge alınmayacaktır. -E-kayıt işlemini tamamladığınızda, e-kayıt yaptığınıza dair çıktıyı alırsanız, ‘kaydım tamamlandı mı ?’ diye bir endişe duymanıza gerek kalmayacaktır. -E-devlet üzerinden kayıt yaparken bazı öğrencilerin mezuniyeti görünmediği için veya yaş itibariyle askerlik işlemlerinden dolayı e-kayıt yapamayan öğrencilerin ise Üniversitemize gelerek kayıtlarını yapmaları gerekmektedir. -Üniversitemize gelerek kayıt yapan öğrencilerin ‘Lise Diplomasının Aslı’ ile başvuru yapmaları gerekmektedir. Kayıt esnasında diploma aslı görüldükten sonra öğrenciye geri verilecektir. -Üniversitemize gelerek kayıt yapacak öğrenciler, harç ücretini ödedikten sonra kayıt için başvurmaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Lise mezunu olmak LYS sınavından TM alanından yeterli puan almak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Isletme bölümü mezunlari, kamu ya da özel sektör ile ulusal ya da uluslararasi isletmelerde ve/veya kurumlarda, Yönetim ve Organizasyon, Üretim Yönetimi, Finansman, Muhasebe, Pazarlama, Insan Kaynaklari, Örgütleme ve Denetim gibi genis bir yelpazede yönetici, müfettis, uzman ya da arastirmaci olarak çalisabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013035
ISCO:08
ISCO:08
- İşletme alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda amaç ve hedefler belirleyebilir, elde ettiği bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde değerlendirip öneriler sunabilir.
- İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve karşılaştığı sorunlara yönelik projeler ve yenilikçi çözümler geliştirebilir.
- İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder, ekibini yenilikler konusunda teşvik eder, paydaşlarla ilişkileri yürütür ve bunların çıktılarını analiz edebilir. İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak edindiği bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir, sürekli kendini yenileyebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir.
- İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlayabilir, nitel ve nicel verileri toplayarak analiz edebilir, projelere katkı sunarak ekip çalışması yapabilir.
- Sosyal hakların evrenselliği, iş ve meslek etiği, toplumsal ahlak, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli farkındalığa sahiptir.
- Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir, sosyal çevresinde gözlemlediği sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilir ve bunları uygulayabilir.
- İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgi birikimine ilaveten güncel gelişmeleri takip ederek, önerilerini.
- Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
- İşletmenin yönetim, üretim, pazarlama ve muhasebe-finans fonksiyonlarının gerektirdiği bilişim teknolojilerini kullanabilir.
Minimum 1 ara sınav, 1 yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, quiz, ödev vb faaliyetler öğretim üyesi takdirinde desteklenebilir.
ÖSYM tarafından yapılan LYS sınavı sonucunda üniversitemize yerleşmeye hak kazanan öğrenciler kayıt yaptırabilir. -Kazanan öğrenciler Üniversitemize gelmeden www.turkiye.gov.tr adresinden e-kayıt yapabilirler. -E-kayıt yapan öğrencilerden herhangi bir belge alınmayacaktır. -E-kayıt işlemini tamamladığınızda, e-kayıt yaptığınıza dair çıktıyı alırsanız, ‘kaydım tamamlandı mı ?’ diye bir endişe duymanıza gerek kalmayacaktır. -E-devlet üzerinden kayıt yaparken bazı öğrencilerin mezuniyeti görünmediği için veya yaş itibariyle askerlik işlemlerinden dolayı e-kayıt yapamayan öğrencilerin ise Üniversitemize gelerek kayıtlarını yapmaları gerekmektedir. -Üniversitemize gelerek kayıt yapan öğrencilerin ‘Lise Diplomasının Aslı’ ile başvuru yapmaları gerekmektedir. Kayıt esnasında diploma aslı görüldükten sonra öğrenciye geri verilecektir. -Üniversitemize gelerek kayıt yapacak öğrenciler, harç ücretini ödedikten sonra kayıt için başvurmaları gerekmektedir.
Isletme bölümü mezunlari, kamu ya da özel sektör ile ulusal ya da uluslararasi isletmelerde ve/veya kurumlarda, Yönetim ve Organizasyon, Üretim Yönetimi, Finansman, Muhasebe, Pazarlama, Insan Kaynaklari, Örgütleme ve Denetim gibi genis bir yelpazede yönetici, müfettis, uzman ya da arastirmaci olarak çalisabilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013035 | |
Qualification Title | Business Administration | |
Awarding Body | ERZURUM TECHNICAL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.erzurum.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment and grading in the Department of Business Administration is carried out according to the university’s Undergraduate Education and Examination Regulation and particularly according to the following articles of the regulation: 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ve 29. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In order to gain admission to the undergraduate programmes in the Erzurum Technical University, students have to take a university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Graduates of Vocational Schools who succeed in the vertical transfer examination can also be admitted to continue their education in order to obtain a bachelor’s degree. Additionally, international students are subject to the university’s Foreign Students Directive regarding the admission requirements | |
Conditions for Success | Students have to obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). Students have to also complete their compulsory internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | It is aimed that graduates from the Department of Business Administration will have the ability to analytically evaluate the problems related to economic affairs and to propose convincing solutions to them. If they graduate with this ability, they can be easily employed as specialists and administrators in the governmental institutions and organizations, in the finance and banking sector, audit companies and international companies. They can also pursue an academic career. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013035
ISCO:08
ISCO:08
- Graduates have the advanced theoretical and practical knowledge provided by the course materials containing the updated information, the research methods and techniques applied in the field studies, and other sources.
- Graduates are able to formulate objectives and offer proposals by analytically evaluate their knowledge and abilities while taking duties and responsibilities in any of the major functions of business management: production, marketing, accounting, or finance.
- Graduates are able to independently carry out duties related to any of the major functions of business management: production, marketing, accounting, or finance, and develop innovative projects/solutions against the problems which they face.
- Graduates are able to follow the latest innovations in their field, to encourage their team/office fellows to follow these innovations, to carry out business relationships with their partner organizations, and analyse the outcomes of these relationships.
- Graduates are able to analytically evaluate their already acquired knowledge and develop an innovative approach to the issue of lifelong learning while taking duties and responsibilities in any of the major functions of business management: production, marketing, accounting, or finance.
- Graduates are able to identify problems, carry out qualitative and quantitative analyses through collecting data on these problems, and work in a teamwork while taking duties and responsibilities in any of the major functions of business management: production, marketing, accounting, or finance. Graduates have awareness about universality of social rights, occupational ethics, moral principles, social justice, quality, the importance of environmental and cultural heritages, and occupational health and safety.
- Graduates have social responsibility, and are able to develop projects against the problems which they observe in their social environment.
- Graduates are able to propose their suggestions verbally or in written (both in Turkish and English) by following current developments in their field while taking duties and responsibilities in any of the major functions of business management: production, marketing, accounting, or finance.
- Graduates are able to use necessary information technologies while taking duties and responsibilities in any of the major functions of business management: production, marketing, accounting, or finance.
Assessment and grading in the Department of Business Administration is carried out according to the university’s Undergraduate Education and Examination Regulation and particularly according to the following articles of the regulation: 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ve 29.
In order to gain admission to the undergraduate programmes in the Erzurum Technical University, students have to take a university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Graduates of Vocational Schools who succeed in the vertical transfer examination can also be admitted to continue their education in order to obtain a bachelor’s degree. Additionally, international students are subject to the university’s Foreign Students Directive regarding the admission requirements
It is aimed that graduates from the Department of Business Administration will have the ability to analytically evaluate the problems related to economic affairs and to propose convincing solutions to them. If they graduate with this ability, they can be easily employed as specialists and administrators in the governmental institutions and organizations, in the finance and banking sector, audit companies and international companies. They can also pursue an academic career.
The document is valid continuously.