Yeterlilik Kodu

TR0030014642

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Nişantaşı Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak Mahalesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742
Sorumlu Kurum URLhttp://www.nisantasi.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsamakta ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim vermektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmekte olup, ayrıca yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilmekte ve ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmaktadır.
  • Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahip olmaktadır.
  • Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz etmekte ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirmektedir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetmekte, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk almakta ve ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirlemektedir.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmekte, öğrenme gereksinimlerini belirlemekte ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahip olmaktadır.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurmakta ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmaktadır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanmaktadır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşmaktadır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranmaktadır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenlemekte ve uygulamaktadır.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk almaktadır.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlara sahip olmakta, ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenlemektedir.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahip olmaktadır.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü öncelemektedir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahip olmaktadır;

  • Teorik bilgi ve pratik becerileri dengeli bir şekilde kullanarak çağdaş iş dünyasının gereksinimlerine uygun çözümler üretilmektedir.
  • Analitik düşünme ve problem çözme becerileri kullanılarak karmaşık iş sorunlarına yenilikçi yaklaşımlar geliştirilmektedir.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde etkili iletişim kurabilmek için yabancı dil ve sunum becerileri etkin şekilde kullanılmaktadır.
  • Sürdürülebilir işletmecilik ilkeleri doğrultusunda ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluklar dengeli bir şekilde yönetilmektedir.
  • Takım çalışması ve liderlik becerileri kullanılarak organizasyonel hedeflere ulaşmak için etkin stratejiler geliştirilmektedir.
  • Girişimcilik ve inovasyon kültürü benimsenerek değer yaratan iş modelleri tasarlanmaktadır.
  • Etik değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile toplumsal fayda gözetilerek iş kararları alınmaktadır.
  • Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişim yaklaşımıyla profesyonel kariyerde sürdürülebilir başarı sağlanmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Öğrencilerin akademik başarısı; ara sınav, final sınavı, ödev, proje, sunum ve uygulamalı çalışmalar gibi çoklu değerlendirme yöntemleriyle ölçülmektedir.

2. İşletme programında edinilen teorik ve pratik bilgilerin değerlendirilmesi için vaka analizleri, grup projeleri ve sektör uygulamaları kullanılmaktadır.

3. Öğrencilerin mesleki yetkinlikleri ve becerilerinin gelişimi, staj değerlendirmeleri ve işyeri uygulama raporları aracılığıyla takip edilmektedir.

4.Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı derslerin ise en az %80'ine devam etmeleri gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulmaktadır. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilmektedir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 olmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

1. Sürekli Değerlendirme Yöntemleri
1.1. Öğrenci başarısı dönem içi sınavlar, ödevler ve projelerle sürekli olarak izlenmektedir.
1.2. Her ders için en az bir ara sınav ve bir final sınavı uygulanmaktadır.
1.3. Derslerde quiz, ödev ve sunumlar gibi farklı değerlendirme araçları kullanılmaktadır.
2. Akademik Performans Değerlendirmesi
2.1. Teorik derslerde yazılı sınavlar ve çoktan seçmeli testler uygulanmaktadır.
2.2. Uygulamalı derslerde proje ve vaka çalışmaları değerlendirilmektedir.
2.3. Grup çalışmaları ve takım projeleri ile öğrencilerin işbirliği becerileri ölçülmektedir.
2.4. Sözlü sunumlar ve raporlar ile iletişim becerileri değerlendirilmektedir.
3. Staj ve İş Yeri Uygulamaları Değerlendirmesi
3.1. Zorunlu staj uygulamaları işyeri yetkililerinin değerlendirmeleriyle ölçülmektedir.
3.2. İş yeri uygulamalarında öğrencilerin performansı düzenli raporlarla takip edilmektedir.
3.3. Sektör projeleri ve vaka çalışmaları ile mesleki yetkinlikler değerlendirilmektedir.
4. Mezuniyet Şartlarının Değerlendirilmesi
4.1. Öğrencilerin tüm derslerden başarılı olma durumu kontrol edilmektedir.
4.2. Staj ve uygulama şartlarının yerine getirilmesi denetlenmektedir.
4.3. Genel not ortalaması mezuniyet için belirlenen minimum şartları sağlamaktadır.
5. Kalite Güvence Değerlendirmesi
5.1. Program çıktılarının gerçekleşme düzeyi düzenli olarak ölçülmektedir.
5.2. Öğrenci geri bildirimleri sistematik olarak değerlendirilmektedir.
5.3. Dış paydaş değerlendirmeleri program geliştirme sürecine dahil edilmektedir.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olunmakta ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartları sağlanmaktadır.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmektedir.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puan alınmakta ve özel yetenek sınavı başarılmaktadır.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans mezunları, akademik kariyerlerine yüksek lisans programlarında devam edebilmekte ve gerekli şartları sağlamaları halinde doktora ve sanatta yeterlik programlarına başvurabilmektedir.

2. Öğrenciler, eğitimleri süresince üniversitenin sunduğu çift anadal programlarına katılarak iki farklı alanda diploma alma imkanına sahip olmaktadır.

3. Mezunlar, ulusal ve uluslararası şirketlerde yönetici pozisyonlarında çalışabilmekte veya kendi işletmelerini kurarak girişimci olabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1.    2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1.    Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2.    Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2.    2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.    Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030014642


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Nişantaşı Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak Mahalesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsamakta ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim vermektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmekte olup, ayrıca yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilmekte ve ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmaktadır.
  • Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahip olmaktadır.
  • Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz etmekte ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirmektedir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetmekte, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk almakta ve ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirlemektedir.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmekte, öğrenme gereksinimlerini belirlemekte ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahip olmaktadır.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurmakta ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmaktadır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanmaktadır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşmaktadır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranmaktadır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenlemekte ve uygulamaktadır.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk almaktadır.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlara sahip olmakta, ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenlemektedir.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahip olmaktadır.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü öncelemektedir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahip olmaktadır;

  • Teorik bilgi ve pratik becerileri dengeli bir şekilde kullanarak çağdaş iş dünyasının gereksinimlerine uygun çözümler üretilmektedir.
  • Analitik düşünme ve problem çözme becerileri kullanılarak karmaşık iş sorunlarına yenilikçi yaklaşımlar geliştirilmektedir.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde etkili iletişim kurabilmek için yabancı dil ve sunum becerileri etkin şekilde kullanılmaktadır.
  • Sürdürülebilir işletmecilik ilkeleri doğrultusunda ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluklar dengeli bir şekilde yönetilmektedir.
  • Takım çalışması ve liderlik becerileri kullanılarak organizasyonel hedeflere ulaşmak için etkin stratejiler geliştirilmektedir.
  • Girişimcilik ve inovasyon kültürü benimsenerek değer yaratan iş modelleri tasarlanmaktadır.
  • Etik değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile toplumsal fayda gözetilerek iş kararları alınmaktadır.
  • Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişim yaklaşımıyla profesyonel kariyerde sürdürülebilir başarı sağlanmaktadır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Öğrencilerin akademik başarısı; ara sınav, final sınavı, ödev, proje, sunum ve uygulamalı çalışmalar gibi çoklu değerlendirme yöntemleriyle ölçülmektedir.

2. İşletme programında edinilen teorik ve pratik bilgilerin değerlendirilmesi için vaka analizleri, grup projeleri ve sektör uygulamaları kullanılmaktadır.

3. Öğrencilerin mesleki yetkinlikleri ve becerilerinin gelişimi, staj değerlendirmeleri ve işyeri uygulama raporları aracılığıyla takip edilmektedir.

4.Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı derslerin ise en az %80'ine devam etmeleri gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulmaktadır. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilmektedir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 olmaktadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

1. Sürekli Değerlendirme Yöntemleri
1.1. Öğrenci başarısı dönem içi sınavlar, ödevler ve projelerle sürekli olarak izlenmektedir.
1.2. Her ders için en az bir ara sınav ve bir final sınavı uygulanmaktadır.
1.3. Derslerde quiz, ödev ve sunumlar gibi farklı değerlendirme araçları kullanılmaktadır.
2. Akademik Performans Değerlendirmesi
2.1. Teorik derslerde yazılı sınavlar ve çoktan seçmeli testler uygulanmaktadır.
2.2. Uygulamalı derslerde proje ve vaka çalışmaları değerlendirilmektedir.
2.3. Grup çalışmaları ve takım projeleri ile öğrencilerin işbirliği becerileri ölçülmektedir.
2.4. Sözlü sunumlar ve raporlar ile iletişim becerileri değerlendirilmektedir.
3. Staj ve İş Yeri Uygulamaları Değerlendirmesi
3.1. Zorunlu staj uygulamaları işyeri yetkililerinin değerlendirmeleriyle ölçülmektedir.
3.2. İş yeri uygulamalarında öğrencilerin performansı düzenli raporlarla takip edilmektedir.
3.3. Sektör projeleri ve vaka çalışmaları ile mesleki yetkinlikler değerlendirilmektedir.
4. Mezuniyet Şartlarının Değerlendirilmesi
4.1. Öğrencilerin tüm derslerden başarılı olma durumu kontrol edilmektedir.
4.2. Staj ve uygulama şartlarının yerine getirilmesi denetlenmektedir.
4.3. Genel not ortalaması mezuniyet için belirlenen minimum şartları sağlamaktadır.
5. Kalite Güvence Değerlendirmesi
5.1. Program çıktılarının gerçekleşme düzeyi düzenli olarak ölçülmektedir.
5.2. Öğrenci geri bildirimleri sistematik olarak değerlendirilmektedir.
5.3. Dış paydaş değerlendirmeleri program geliştirme sürecine dahil edilmektedir.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olunmakta ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartları sağlanmaktadır.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmektedir.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puan alınmakta ve özel yetenek sınavı başarılmaktadır.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans mezunları, akademik kariyerlerine yüksek lisans programlarında devam edebilmekte ve gerekli şartları sağlamaları halinde doktora ve sanatta yeterlik programlarına başvurabilmektedir.

2. Öğrenciler, eğitimleri süresince üniversitenin sunduğu çift anadal programlarına katılarak iki farklı alanda diploma alma imkanına sahip olmaktadır.

3. Mezunlar, ulusal ve uluslararası şirketlerde yönetici pozisyonlarında çalışabilmekte veya kendi işletmelerini kurarak girişimci olabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1.    2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1.    Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2.    Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2.    2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.    Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014642

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Business Administration
Awarding BodyISTANBUL NISANTASI UNIVERSITY RECTORATE
Awarding Body ContactMaslak District, Tasyoncasi Street, No: 1V and No: 1Y Sariyer-ISTANBUL - Building Code: 34481742
Awarding Body Urlhttp://www.nisantasi.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education, and practical training is also provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • He/she can critically question the theories and principles related to a field of work or study and has advanced theoretical and practical knowledge.
  • Have advanced innovative expertise in solving complex, unforeseen problems in a field of work or study.
  • Analyses data on problems in a business or learning area and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex professional and technical studies related to his/her field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice and determines the professional development needs of team members.
  • He/she evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines his/her learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
  • Communicates effectively in written and spoken form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
  • Uses information technologies specific to his/her field at least at the advanced level of the European Computer User License.
  • He shares his thoughts and solution suggestions for problems on issues related to his field, supported by quantitative and qualitative data, in writing or verbally with groups of experts or non-experts in the field.
  • It acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values ​​in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of data related to its field.
  • With the awareness of social responsibility, it organizes and implements projects and events in cooperation with other professional groups for the social environment in which it lives.
  • It takes responsibility for raising public awareness of fundamental human rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues.
  • He/she has the attitudes and behaviors necessary for a healthy life and organizes his/her social relations by adopting the values ​​that his/her country has and the society he/she lives in respects.
  • He/she has advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems by taking into account the strategic priorities of his/her country.
  • In his attitudes and behaviors, he prioritizes the customs and traditions of the society, its unique characteristics and national culture.
Key Competencies

Has the key competencies listed below at an advanced level;

  • By using theoretical knowledge and practical skills in a balanced way, solutions appropriate to the needs of the contemporary business world are produced.
  • Innovative approaches to complex business problems are developed using analytical thinking and problem-solving skills.
  • Foreign language and presentation skills are used effectively to communicate effectively at national and international levels.
  • Economic, social and environmental responsibilities are managed in a balanced manner in line with the principles of sustainable management.
  • Effective strategies are developed to achieve organizational goals by using teamwork and leadership skills.
  • Business models that create value are designed by adopting a culture of entrepreneurship and innovation.
  • Business decisions are made with ethical values ​​and professional responsibility awareness, taking into account social benefit.
  • Sustainable success in professional careers is achieved through lifelong learning and continuous development approach.
Further Info

1. Students' academic success is measured through multiple assessment methods such as midterm exams, final exams, homework, projects, presentations and practical work.

2. Case studies, group projects and industry applications are used to evaluate the theoretical and practical knowledge acquired in the business administration program.

3. The development of students' professional competencies and skills is monitored through internship evaluations and workplace practice reports.

4. Students who registered for the relevant course at the beginning of the term must attend at least 70% of the theoretical courses and 80% of the practical courses in order to take the final exam. Students are subject to a midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into account as the midterm grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback 

Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

1. Continuous Evaluation Methods

1.1. Student success is continuously monitored through mid-term exams, assignments and projects.

1.2. At least one midterm exam and one final exam are administered for each course.

1.3. Different assessment tools such as quizzes, assignments and presentations are used in courses.

2. Academic Performance Evaluation

2.1. Written exams and multiple choice tests are applied in theoretical courses.

2.2. Projects and case studies are evaluated in applied courses.

2.3. Students' cooperation skills are measured through group work and team projects.

2.4. Communication skills are assessed through oral presentations and reports.

3. Evaluation of Internship and Workplace Practices

3.1. Compulsory internship practices are measured by the evaluations of workplace officials.

3.2. Students' performance in workplace practices is monitored with regular reports.

3.3. Professional competencies are evaluated through sector projects and case studies.

4. Evaluation of Graduation Requirements

4.1. Students' success in all courses is checked.

4.2. Fulfillment of internship and practice conditions is monitored.

4.3. The overall grade point average meets the minimum requirements for graduation.

5. Quality Assurance Assessment

5.1. The level of realization of program outputs is measured regularly.

5.2. Student feedback is systematically evaluated.

5.3. External stakeholder evaluations are included in the program development process.

Access Requirements

1. Graduates from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education are graduated and the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions are met.

2. Placement into the relevant undergraduate program of the higher education institution is achieved as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. For the programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, a sufficient score is obtained as a result of the central exam conducted by ÖSYM and the special talent exam is passed.

4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for SuccessAchieving a minimum of 240 ECTS course credits and fulfilling other obligations determined by the relevant higher education institution, if any.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Undergraduate graduates can continue their academic careers in graduate programs and apply to doctoral and arts proficiency programs if they meet the necessary conditions.

2. Students have the opportunity to receive diplomas in two different fields by participating in the double major programs offered by the university during their education.

3. Graduates can work in managerial positions in national and international companies or become entrepreneurs by establishing their own businesses.

Legal Basis

1.    Higher Education Law No. 2547
1.1.    Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2.    Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2.    Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.    Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014642


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Business Administration

Awarding Body
ISTANBUL NISANTASI UNIVERSITY RECTORATE

Awarding Body Contact
Maslak District, Tasyoncasi Street, No: 1V and No: 1Y Sariyer-ISTANBUL - Building Code: 34481742

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.


Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education, and practical training is also provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • He/she can critically question the theories and principles related to a field of work or study and has advanced theoretical and practical knowledge.
  • Have advanced innovative expertise in solving complex, unforeseen problems in a field of work or study.
  • Analyses data on problems in a business or learning area and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex professional and technical studies related to his/her field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice and determines the professional development needs of team members.
  • He/she evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines his/her learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
  • Communicates effectively in written and spoken form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
  • Uses information technologies specific to his/her field at least at the advanced level of the European Computer User License.
  • He shares his thoughts and solution suggestions for problems on issues related to his field, supported by quantitative and qualitative data, in writing or verbally with groups of experts or non-experts in the field.
  • It acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values ​​in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of data related to its field.
  • With the awareness of social responsibility, it organizes and implements projects and events in cooperation with other professional groups for the social environment in which it lives.
  • It takes responsibility for raising public awareness of fundamental human rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues.
  • He/she has the attitudes and behaviors necessary for a healthy life and organizes his/her social relations by adopting the values ​​that his/her country has and the society he/she lives in respects.
  • He/she has advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems by taking into account the strategic priorities of his/her country.
  • In his attitudes and behaviors, he prioritizes the customs and traditions of the society, its unique characteristics and national culture.

Key Competencies

Has the key competencies listed below at an advanced level;

  • By using theoretical knowledge and practical skills in a balanced way, solutions appropriate to the needs of the contemporary business world are produced.
  • Innovative approaches to complex business problems are developed using analytical thinking and problem-solving skills.
  • Foreign language and presentation skills are used effectively to communicate effectively at national and international levels.
  • Economic, social and environmental responsibilities are managed in a balanced manner in line with the principles of sustainable management.
  • Effective strategies are developed to achieve organizational goals by using teamwork and leadership skills.
  • Business models that create value are designed by adopting a culture of entrepreneurship and innovation.
  • Business decisions are made with ethical values ​​and professional responsibility awareness, taking into account social benefit.
  • Sustainable success in professional careers is achieved through lifelong learning and continuous development approach.

Further Info

1. Students' academic success is measured through multiple assessment methods such as midterm exams, final exams, homework, projects, presentations and practical work.

2. Case studies, group projects and industry applications are used to evaluate the theoretical and practical knowledge acquired in the business administration program.

3. The development of students' professional competencies and skills is monitored through internship evaluations and workplace practice reports.

4. Students who registered for the relevant course at the beginning of the term must attend at least 70% of the theoretical courses and 80% of the practical courses in order to take the final exam. Students are subject to a midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into account as the midterm grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback 

Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

1. Continuous Evaluation Methods

1.1. Student success is continuously monitored through mid-term exams, assignments and projects.

1.2. At least one midterm exam and one final exam are administered for each course.

1.3. Different assessment tools such as quizzes, assignments and presentations are used in courses.

2. Academic Performance Evaluation

2.1. Written exams and multiple choice tests are applied in theoretical courses.

2.2. Projects and case studies are evaluated in applied courses.

2.3. Students' cooperation skills are measured through group work and team projects.

2.4. Communication skills are assessed through oral presentations and reports.

3. Evaluation of Internship and Workplace Practices

3.1. Compulsory internship practices are measured by the evaluations of workplace officials.

3.2. Students' performance in workplace practices is monitored with regular reports.

3.3. Professional competencies are evaluated through sector projects and case studies.

4. Evaluation of Graduation Requirements

4.1. Students' success in all courses is checked.

4.2. Fulfillment of internship and practice conditions is monitored.

4.3. The overall grade point average meets the minimum requirements for graduation.

5. Quality Assurance Assessment

5.1. The level of realization of program outputs is measured regularly.

5.2. Student feedback is systematically evaluated.

5.3. External stakeholder evaluations are included in the program development process.


Access Requirements

1. Graduates from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education are graduated and the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions are met.

2. Placement into the relevant undergraduate program of the higher education institution is achieved as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. For the programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, a sufficient score is obtained as a result of the central exam conducted by ÖSYM and the special talent exam is passed.

4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.


Conditions for Success
Achieving a minimum of 240 ECTS course credits and fulfilling other obligations determined by the relevant higher education institution, if any.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Undergraduate graduates can continue their academic careers in graduate programs and apply to doctoral and arts proficiency programs if they meet the necessary conditions.

2. Students have the opportunity to receive diplomas in two different fields by participating in the double major programs offered by the university during their education.

3. Graduates can work in managerial positions in national and international companies or become entrepreneurs by establishing their own businesses.


Legal Basis

1.    Higher Education Law No. 2547
1.1.    Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2.    Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2.    Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.    Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode