Yeterlilik Kodu | TR0030032945 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Namık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.nku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümümüz, üstün bilgi ve yeteneklerle donatılmış, analitik düşünebilen, sosyal yönü güçlü, yabancı dil bilgisi yüksek, yeni bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin ve yetkin olarak kullanabilen, özgüvenli “İşletmeciler” mezun etmeyi amaçlar. Lisans eğitim programımız, modern işletmecilik anlayışı içerisinde, ülkemizin içinde bulunduğu rekabet koşulları ve ticaret hayatı dikkate alınarak hazırlanmış olup uluslararası düzeyde rekabet edebilecek yöneticiler yetiştirmeyi öncelik edinir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. İsteğe bağlı staj ilgili kamu ve özel kuruluşlarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde bir dersten başarılı olmak için yarıyıl/yıl sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. Ayrıca eğitim görmekte olan öğrencilerin, Avrupa Birliği ülkelerinde uygulanmakta olan AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredi sistemine geçilmiş olup öğrencilerin her bir ders için ders saati dışında da ilgili konuya ayırdıkları zaman ölçülmeye çalışılmaktadır. Tüm bunların sonunda dönem içi ve dönem sonu değerlendirme sistemleriyle (Vize ve Final sınavları ile kısa sınav, ödev, uygulama, sunum vb.) öğrencilerin başarı durumları sisteme öğretim üyeleri tarafından girilerek bilgisayar ortamında da internet aracılığıyla duyurulmaktadır. Son değerlendirme ise söz konusu dersi alan tüm öğrencilerin başarı düzeyleri bağıl değerlendirme sistemiyle gruplandırılarak aşağıdaki harf notlarına göre transkriptlerine yansımaktadır. Öğrencilerin derslerde almış oldukları notlar sisteme girilirken bağıl değerlendirme üzerinden gruplandırılarak aşağıdaki tabloda belirtilen harf karşılıklarına göre sistem tarafından yayınlanmaktadır. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir: 100 Puan üzerinden değeri Harfli notu Katsayı Başarı Durumu 90-100 AA 4.00 Başarılı 80-89 BA 3.50 Başarılı 70-79 BB 3.00 Başarılı 65-69 CB 2.50 Başarılı 60-64 CC 2.00 Başarılı 50-59 DD 1.50 Başarısız 30-49 FD 1.00 Başarısız 0-29 FF 0.00 Başarısız
Toplamda 4 yıl olan eğitim süresi sonunda, gerekli tüm dersleri başarıyla tamamlayarak toplam kredilerini tamamlamış olan öğrencilere lisans diploması verilmektedir. İşletme Bölümü’ndeki her bir öğrencinin programı tamamlayabilmesi ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması gerekmektedir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. STAR (Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Süresi: 15.01.2025 / 15.01.2028 | |
Giriş Şartı | Ortaöğretimden Mezun Olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavından Kontenjan dahilinde yeterli puan almak. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240'dır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları özel sektör şirketleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, denetim vb. alanlarda uzman, araştırmacı, denetçi ve yönetici olarak görev almaktadır. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları şartıyla Lisansüstü (yüksek lisans) ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla da (Doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Bunlara ek olarak ayrıca kendi işletmelerini kurarak girişimci de olabilirler. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030032945
ISCO 08
ISCO 08
Bölümümüz, üstün bilgi ve yeteneklerle donatılmış, analitik düşünebilen, sosyal yönü güçlü, yabancı dil bilgisi yüksek, yeni bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin ve yetkin olarak kullanabilen, özgüvenli “İşletmeciler” mezun etmeyi amaçlar. Lisans eğitim programımız, modern işletmecilik anlayışı içerisinde, ülkemizin içinde bulunduğu rekabet koşulları ve ticaret hayatı dikkate alınarak hazırlanmış olup uluslararası düzeyde rekabet edebilecek yöneticiler yetiştirmeyi öncelik edinir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. İsteğe bağlı staj ilgili kamu ve özel kuruluşlarda yapılmaktadır.
- İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri ve kuramsal bilgileri kavrayıp uygulayabilir.
- İşletmeyi örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir; yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrar.
- Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme faaliyetlerini gerçekleştirebilir.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarabilir.
- İşletmelerde karşılaşılan temel sorunları ve fırsatları belirleme, analiz etme, rasyonel çözüm önerileri geliştirme ve eylem planları oluşturup uygulayabilme becerisine sahip olur.
- İşletme ile ilgili konularda karar verirken iş ahlakı, etik değerler ve sosyal sorumluluk konularında duyarlıdır, iş sorunlarına sosyal ve toplumsal açıdan sorumlu çözümler geliştirir.
- Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip eder ve kendisini buna göre yetiştirir.
- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eder.
- Yaşam boyu bilimsel sorgulama, öğrenme ve üretmeye eğilimli olur.
- Temel teorik altyapının yanında kendi bilim dalı ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ve bilgisayar bilgisini başarılı ve etkin bir şekilde kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde bir dersten başarılı olmak için yarıyıl/yıl sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Ayrıca eğitim görmekte olan öğrencilerin, Avrupa Birliği ülkelerinde uygulanmakta olan AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredi sistemine geçilmiş olup öğrencilerin her bir ders için ders saati dışında da ilgili konuya ayırdıkları zaman ölçülmeye çalışılmaktadır. Tüm bunların sonunda dönem içi ve dönem sonu değerlendirme sistemleriyle (Vize ve Final sınavları ile kısa sınav, ödev, uygulama, sunum vb.) öğrencilerin başarı durumları sisteme öğretim üyeleri tarafından girilerek bilgisayar ortamında da internet aracılığıyla duyurulmaktadır. Son değerlendirme ise söz konusu dersi alan tüm öğrencilerin başarı düzeyleri bağıl değerlendirme sistemiyle gruplandırılarak aşağıdaki harf notlarına göre transkriptlerine yansımaktadır. Öğrencilerin derslerde almış oldukları notlar sisteme girilirken bağıl değerlendirme üzerinden gruplandırılarak aşağıdaki tabloda belirtilen harf karşılıklarına göre sistem tarafından yayınlanmaktadır.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
100 Puan üzerinden değeri Harfli notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4.00 Başarılı
80-89 BA 3.50 Başarılı
70-79 BB 3.00 Başarılı
65-69 CB 2.50 Başarılı
60-64 CC 2.00 Başarılı
50-59 DD 1.50 Başarısız
30-49 FD 1.00 Başarısız
0-29 FF 0.00 Başarısız
Toplamda 4 yıl olan eğitim süresi sonunda, gerekli tüm dersleri başarıyla tamamlayarak toplam kredilerini tamamlamış olan öğrencilere lisans diploması verilmektedir. İşletme Bölümü’ndeki her bir öğrencinin programı tamamlayabilmesi ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması gerekmektedir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
STAR (Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Süresi: 15.01.2025 / 15.01.2028
Ortaöğretimden Mezun Olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavından Kontenjan dahilinde yeterli puan almak.
Bölüm mezunları özel sektör şirketleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, denetim vb. alanlarda uzman, araştırmacı, denetçi ve yönetici olarak görev almaktadır. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları şartıyla Lisansüstü (yüksek lisans) ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla da (Doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Bunlara ek olarak ayrıca kendi işletmelerini kurarak girişimci de olabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030032945 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Business Administration | |
Awarding Body | Tekirdağ Namık Kemal University | |
Awarding Body Contact | Namık Kemal, Campus Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ | |
Awarding Body Url | http://www.nku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our department aims to graduate self-confident "Business Managers" who are equipped with superior knowledge and skills, can think analytically, have strong social skills, have good foreign language skills, and can use new information and communication technologies effectively and competently. Our undergraduate education program has been prepared within the framework of modern business management, taking into account the competitive conditions and commercial life of our country, and prioritizes training managers who can compete at an international level. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. Optional internships are provided in relevant public and private institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | In order to pass a course at Tekirdağ Namık Kemal University, the end-of-term/end-of-year grade must be at least 60 out of 100. Exams are evaluated out of a full grade of 100. The end-of-term/end-of-year grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams and 70% of the grade received in the midterm/end-of-year exam or make-up exam. However, the end-of-term/end-of-year grade of a course can also be calculated as 30% to 50% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams, 70% to 50% of the grade received in the midterm/end-of-year or make-up exam, with the condition that the relevant faculty/college board decides and announces at the beginning of the semester, and the sum of the ratios will be 100%. As a result of the calculation, if the first number after the decimal point is less than five, it is increased to the next lower integer, and if it is five or greater than five, it is increased to the next higher integer and finalized. In addition, in order to ensure that the students receiving education receive an education in accordance with the ECTS (European Credit Transfer System), which is applied in European Union countries, applications in this direction have been initiated in the department. In this way, the ECTS credit system has been adopted and the time allocated by the students to the relevant subject for each course outside of class time is tried to be measured. At the end of all these, the success status of the students through mid-term and final evaluation systems (mid-term and final exams, quizzes, homework, practice, presentation, etc.) are entered into the system by the faculty members and announced on the computer environment via the internet. In the final evaluation, the success levels of all students taking the course in question are grouped by the relative evaluation system and reflected in their transcripts according to the letter grades below. The grades that the students have received in the courses are grouped according to the relative evaluation while entering the system and published by the system according to the letter equivalents specified in the table below. The grading system used to evaluate students' success is expressed with the following degrees and letters: Value out of 100 points Letter grade Coefficient Başarı Durumu 90-100 AA 4.00 Successful 80-89 BA 3.50 Successful 70-79 BB 3.00 Successful 65-69 CB 2.50 Successful 60-64 CC 2.00 Successful 50-59 DD 1.50 Unsuccessful 30-49 FD 1.00 Unsuccessful 0-29 FF 0.00 Unsuccessful
At the end of the education period, which is 4 years in total, students who have successfully completed all the required courses and completed their total credits are given a bachelor's degree. Each student in the Department of Business Administration must take at least 240 ECTS credits in order to complete the program and meet the necessary conditions for graduation. In order to be considered successful in a course, the success grade must be at least CC. However, students with a general grade point average (GPA) of CB (2.50) and above are also considered successful with a DD success grade and the success grade is recorded on the transcript as DB with a coefficient of 1.50. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accredited by STAR (Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association). Accreditation Period: 15.01.2025 / 15.01.2028 | |
Access Requirements | Graduating from Secondary Education and getting enough points from the University Entrance Examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center Selection and Placement Center within the quota. | |
Conditions for Success | To graduate, students studying on this programme must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the department work as experts, researchers, auditors and managers in private sector companies and public institutions and organizations in the fields of management and organization, marketing, production, human resources, finance, accounting, auditing, etc. Candidates who successfully complete their undergraduate education can study in postgraduate (master's) programs, if they receive a passing score from the ALES exam and have sufficient English language skills (doctorate). In addition to these, they can also become entrepreneurs by establishing their own businesses. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030032945
ISCO 08
ISCO 08
Our department aims to graduate self-confident "Business Managers" who are equipped with superior knowledge and skills, can think analytically, have strong social skills, have good foreign language skills, and can use new information and communication technologies effectively and competently. Our undergraduate education program has been prepared within the framework of modern business management, taking into account the competitive conditions and commercial life of our country, and prioritizes training managers who can compete at an international level.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. Optional internships are provided in relevant public and private institutions.
- Be able to communicate his/her thoughts and suggestions in writing and orally to the relevant people at the level of knowledge and skills acquired in the field.
- Conduct research, development, and implementation activities individually or as a group on issues related to the field.
- Be able to comprehend the interdisciplinary interactions related to the field; to be able to draw original conclusions by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas.
- Knows how to access scientific knowledge, follows the latest developments in science and technology, and keeps informed.
- Understand and apply the basic principles and theories of business administration.
- Be sensitive to business ethics, ethical values and social responsibility in making business decisions, and develop socially and environmentally responsible solutions to business problems.
- To have the ability to identify and analyze key business problems and opportunities, develop rational solutions, and create and implement action plans.
- Defines business in organizational and managerial terms; understands local, national, and global dimensions.
- Follows the legislation related to the profession.
- In addition to the basic theoretical background, he/she successfully and effectively uses a foreign language and computer skills to follow developments and literature related to his/her field of science.
- Engage in lifelong scientific inquiry, learning, and production.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multi language competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In order to pass a course at Tekirdağ Namık Kemal University, the end-of-term/end-of-year grade must be at least 60 out of 100. Exams are evaluated out of a full grade of 100. The end-of-term/end-of-year grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams and 70% of the grade received in the midterm/end-of-year exam or make-up exam. However, the end-of-term/end-of-year grade of a course can also be calculated as 30% to 50% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams, 70% to 50% of the grade received in the midterm/end-of-year or make-up exam, with the condition that the relevant faculty/college board decides and announces at the beginning of the semester, and the sum of the ratios will be 100%. As a result of the calculation, if the first number after the decimal point is less than five, it is increased to the next lower integer, and if it is five or greater than five, it is increased to the next higher integer and finalized.
In addition, in order to ensure that the students receiving education receive an education in accordance with the ECTS (European Credit Transfer System), which is applied in European Union countries, applications in this direction have been initiated in the department. In this way, the ECTS credit system has been adopted and the time allocated by the students to the relevant subject for each course outside of class time is tried to be measured. At the end of all these, the success status of the students through mid-term and final evaluation systems (mid-term and final exams, quizzes, homework, practice, presentation, etc.) are entered into the system by the faculty members and announced on the computer environment via the internet. In the final evaluation, the success levels of all students taking the course in question are grouped by the relative evaluation system and reflected in their transcripts according to the letter grades below. The grades that the students have received in the courses are grouped according to the relative evaluation while entering the system and published by the system according to the letter equivalents specified in the table below.
The grading system used to evaluate students' success is expressed with the following degrees and letters:
Value out of 100 points Letter grade Coefficient Başarı Durumu
90-100 AA 4.00 Successful
80-89 BA 3.50 Successful
70-79 BB 3.00 Successful
65-69 CB 2.50 Successful
60-64 CC 2.00 Successful
50-59 DD 1.50 Unsuccessful
30-49 FD 1.00 Unsuccessful
0-29 FF 0.00 Unsuccessful
At the end of the education period, which is 4 years in total, students who have successfully completed all the required courses and completed their total credits are given a bachelor's degree. Each student in the Department of Business Administration must take at least 240 ECTS credits in order to complete the program and meet the necessary conditions for graduation. In order to be considered successful in a course, the success grade must be at least CC. However, students with a general grade point average (GPA) of CB (2.50) and above are also considered successful with a DD success grade and the success grade is recorded on the transcript as DB with a coefficient of 1.50.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accredited by STAR (Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association). Accreditation Period: 15.01.2025 / 15.01.2028
Graduating from Secondary Education and getting enough points from the University Entrance Examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center Selection and Placement Center within the quota.
Graduates of the department work as experts, researchers, auditors and managers in private sector companies and public institutions and organizations in the fields of management and organization, marketing, production, human resources, finance, accounting, auditing, etc. Candidates who successfully complete their undergraduate education can study in postgraduate (master's) programs, if they receive a passing score from the ALES exam and have sufficient English language skills (doctorate). In addition to these, they can also become entrepreneurs by establishing their own businesses.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
