Yeterlilik Kodu | TR0030044976 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED-F 2013: 041 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan, Türkçe eğitim sağlayan ve İşletme öğrenme alanına yönelik eğitim-öğretim sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim-öğretim örgün olarak yürütülmekte ve zorunlu staj uygulaması bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İşletme programı Kastamonu Üniversitesi bünyesindeki bir lisans eğitim programıdır. Kastamonu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği maddelerine göre ölçme ve değerlendirme ölçütleri programda esas alınmaktadır. Bu kapsamda tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu sınavı (yarıyıl/yılsonu), bütünleme sınavı, mazeret sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Öğrencilerin aldıkları derslerde gösterdikleri başarı notları harf ile gösterilir. Ders başarı notu, dönem içi ve dönem sonu sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı durumunu gösterir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. DD, FD, FF notları öğrencinin dersten başarısız olduğunu belirtir. Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere D notu verilir. D notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. GR notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir: Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı 90,00-100,00 AA 4.00 85,00-89,00 BA 3.50 75,00-84,00 BB 3.00 65,00-74,00 CB 2.50 60,00-64,00 CC 2.00 55,00-59,00 DC 1.50 50,00-54,00 DD 1.00 40,00-49,00 FD 0.50 0-39,00 FF 0.00 Devamsız D 0.00 Sınava Girmedi GR 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Başlangıç/Bitiş Tarihi;11.07.2023 / 11.07.2026 | |
Giriş Şartı | “Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçiş sınavı “Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)” Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. YKS sınavı; yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. İşletme Programına YKS'nin eşit ağırlık (EA) puan türüne göre öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca iki yıllık ön lisans mezunları için de Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre gerçekleştirilen üniversite tercihleri sonrasında İşletme Programına yerleşebilir. İsteyen öğrenciler Kastamonu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yürütülen hazırlık sınıfının İngilizce programına kayıt yaptırabilir. Uluslararası öğrenciler “Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge” çerçevesinde İşletme Programına yerleşebilir. | |
Başarma Şartları | Kastamonu Üniversitesi İşletme bölümü bir lisans eğitim programıdır. Kastamonu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde programdaki tüm dersleri (240 AKTS) başarıyla tamamlayan, genel not ortalamaları 4.00 üzerinden en az 2.00 olan ve zorunlu stajını gerçekleştiren öğrenciler Lisans eğitimimi tamamlayarak mezuniyete hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları özel ve kamu sektöründe çok çeşitli işlerde istihdam edilebilmekte ve yönetim kademelerine yükselebilmektedirler. Kamu sektörüne yönelmek isteyen öğrencilerimiz gerekli sınavlarda başarılı olmak şartıyla müfettiş, uzman ve memur pozisyonlarında görev alabilmektedirler. Özel sektöre yönelmek isteyen öğrencilerimiz birçok departmanda farklı pozisyonlarda görev alabilmektedirler. Tüm sektör ve iş alanlarında bir işletmenin hayatını devam ettirebilmesi gerekli olan tüm temel fonksiyonlarda çalışabilmekte, kendi işlerini kurarak girişimci olabilmekte, ayrıca derslerimizden edindikleri bilgi ve tecrübeler ile akademisyen olmayı hedefleyerek lisansüstü eğitimi tercih edebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030044976
ISCED-F 2013: 041
ISCED-F 2013: 041
Sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan, Türkçe eğitim sağlayan ve İşletme öğrenme alanına yönelik eğitim-öğretim sunulmaktadır.
Eğitim-öğretim örgün olarak yürütülmekte ve zorunlu staj uygulaması bulunmaktadır.
- İşletmenin fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, üretim, pazarlama, finansman, insan kaynakları, muhasebe, AR-GE ve halkla ilişkiler) ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.
- İşletmenin fonksiyonları ile ilgili kazandığı kavramsal bilgiyi bütüncül bakış açısıyla kullanabilir.
- İşletme alanında kazandığı bilgi ve yetkinlik ile olayları analiz ederek çözüm önerileri geliştirir.
- İşletme alanındaki yenilikleri öngörerek stratejiler geliştirir.
- İşletme alanında farklı bilgi kaynaklarından veri toplama, analiz etme ve raporlama yetkinliği kazanır.
- İşletme alanındaki araştırma süreçlerinde kolektif çalışma bilinci ile sorumluluk alır.
- İşletme alanındaki bir çalışmayı bilimsel araştırma aşamalarına uygun olarak bağımsız yürütür.
- İşletme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini öğretim dilinde ve yabancı bir dilde yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- İşletme alanındaki çalışmalarında meslek etiğine uygun davranır.
- İşletme alanındaki çalışmalarını toplumsal, evrensel ve hukuki etkilerini bilerek yürütür
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Problem çözme yetkinliği
- Analitik ve eleştirel düşünebilme yetkinliği
- Disiplinlerarası düşünebilme yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İşletme programı Kastamonu Üniversitesi bünyesindeki bir lisans eğitim programıdır. Kastamonu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği maddelerine göre ölçme ve değerlendirme ölçütleri programda esas alınmaktadır. Bu kapsamda tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu sınavı (yarıyıl/yılsonu), bütünleme sınavı, mazeret sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Öğrencilerin aldıkları derslerde gösterdikleri başarı notları harf ile gösterilir. Ders başarı notu, dönem içi ve dönem sonu sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı durumunu gösterir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. DD, FD, FF notları öğrencinin dersten başarısız olduğunu belirtir. Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere D notu verilir. D notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. GR notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir:
Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
90,00-100,00 AA 4.00
85,00-89,00 BA 3.50
75,00-84,00 BB 3.00
65,00-74,00 CB 2.50
60,00-64,00 CC 2.00
55,00-59,00 DC 1.50
50,00-54,00 DD 1.00
40,00-49,00 FD 0.50
0-39,00 FF 0.00
Devamsız D 0.00
Sınava Girmedi GR 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Başlangıç/Bitiş Tarihi;11.07.2023 / 11.07.2026
“Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçiş sınavı “Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)” Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. YKS sınavı; yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. İşletme Programına YKS'nin eşit ağırlık (EA) puan türüne göre öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca iki yıllık ön lisans mezunları için de Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre gerçekleştirilen üniversite tercihleri sonrasında İşletme Programına yerleşebilir. İsteyen öğrenciler Kastamonu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yürütülen hazırlık sınıfının İngilizce programına kayıt yaptırabilir. Uluslararası öğrenciler “Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge” çerçevesinde İşletme Programına yerleşebilir.
Bölüm mezunları özel ve kamu sektöründe çok çeşitli işlerde istihdam edilebilmekte ve yönetim kademelerine yükselebilmektedirler. Kamu sektörüne yönelmek isteyen öğrencilerimiz gerekli sınavlarda başarılı olmak şartıyla müfettiş, uzman ve memur pozisyonlarında görev alabilmektedirler. Özel sektöre yönelmek isteyen öğrencilerimiz birçok departmanda farklı pozisyonlarda görev alabilmektedirler. Tüm sektör ve iş alanlarında bir işletmenin hayatını devam ettirebilmesi gerekli olan tüm temel fonksiyonlarda çalışabilmekte, kendi işlerini kurarak girişimci olabilmekte, ayrıca derslerimizden edindikleri bilgi ve tecrübeler ile akademisyen olmayı hedefleyerek lisansüstü eğitimi tercih edebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030044976 | |
Qualification Title | License of Business Administration | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCED-F 2013: 041 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Education and training is provided in the field of Business Administration, covering an eight-semester program, providing education in Turkish. | |
Learning Environments | Education and training is carried out formally and there is a compulsory internship practice. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | Business Administration program is an undergraduate education (bachelor’s degree) program within Kastamonu University. Measurement and evaluation criteria are based on the context of Kastamonu University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. In this context, in the measurement and evaluation methods to be used for all courses, the exams are determined as quiz, midterm exam, final exam (semester/end-of-year), resit exam, excuse exam, practice exams, exemption exam, single-course exams and additional exams. The success grades shown by students in the courses they take are indicated with letters. The course success grade is obtained by evaluating the midterm and end-of-term exam scores together and this result shows the academic success status of the student. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, DC from a course is considered to have passed that course. DD, FD, FF grades indicate that the student has failed the course. Students who fail to fulfill their attendance obligations or fail because they do not meet the conditions related to course practices are given a D grade. D grade is treated as an FF grade in the calculation of grade point averages. A student who does not take the final exam is given a GR grade regardless of their work during the term. GR grade is treated as an FF grade in the calculation of grade point averages. Letter grades and coefficients related to success levels are given below: Success Grade Letter Grade Coefficient 90,00-100,00 AA 4.00 85,00-89,00 BA 3.50 75,00-84,00 BB 3.00 65,00-74,00 CB 2.50 60,00-64,00 CC 2.00 55,00-59,00 DC 1.50 50,00-54,00 DD 1.00 40,00-49,00 FD 0.50 0-39,00 FF 0.00 Absent D 0.00 Not Attended GR 0.00 | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes: The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions. Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public. The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK. The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes": 1. Programme creation and approval: 1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions. 1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK. 1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council. 2. Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions. 3. Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree. 4. Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards. Accreditation Body Name; Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Start/End Date: 11.07.2023/11.07.2026 | |
Access Requirements | The registration, admission, examination and evaluation procedures of the students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Higher Education Board issued based on this law. Registration admission procedures of Kastamonu University are carried out by the Student Affairs Department, information about regulations and instructions can be accessed at https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr. The transition exam from secondary education to higher education is conducted by the Student Selection and Placement Center as “Higher Education Institutions Examination (YKS)”. Detailed information about the exams can be found at http://www.osym.gov.tr. “Higher Education Instutions Examination” exam measures the competence for transition to higher education. The Program of Business Administration accepts candidates according to the equal weighted score type. In addition, two-year associate degree graduates can be placed in the Business Administration Program after making university preferences based on the score received in the External Transfer Examination (DGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Students who wish can enroll in the English program of the preparatory class run by the Kastamonu University School of Foreign Languages. International students can be placed in the Business Administration Program within the framework of the "Directive on Acceptance of Students from Abroad to Kastamonu University Associate and Undergraduate Programs". | |
Conditions for Success | Kastamonu University Department of Business Administration is an undergraduate program. Within the framework of Kastamonu University Associate and Undergraduate Education Training and Examination Regulation, students who successfully complete all courses in the program (240 ECTS), have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship are eligible to graduate by completing their undergraduate education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the department can be employed in a wide variety of jobs in the private and public sectors and can rise to management levels. Our students who want to focus on the public sector can work in inspector, expert and officer positions, provided that they are successful in the necessary exams. Our students who want to focus on the private sector can work in different positions in many departments. They can work in all basic functions required for a business to continue its life in all sectors and business areas, they can become entrepreneurs by establishing their own businesses, and they can also choose postgraduate education by aiming to become academics with the knowledge and experience they gain from our courses. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030044976
ISCED-F 2013: 041
ISCED-F 2013: 041
Education and training is provided in the field of Business Administration, covering an eight-semester program, providing education in Turkish.
Education and training is carried out formally and there is a compulsory internship practice.
- Understands theoretical and practical information about the functions of the business (management and organization, production, marketing, finance, human resources, accounting, R&D and public relations).
- Can use the conceptual knowledge gained about the functions of the business from a holistic perspective.
- Analyzes events and develops solution suggestions with the knowledge and competence he/she has gained in the field of business.
- Develops strategies by anticipating innovations in the field of business.
- Gains competence in collecting, analyzing and reporting data from different information sources in the field of business.
- Takes responsibility with collective awareness in research processes in the field of business.
- Transfers theoretical and practical knowledge in the field of business in written and oral form in the language of instruction and in a foreign language.
- Acts in accordance with professional ethics in his/her work in the field of business.
- Carries out his/her work in the field of business with awareness of its social, universal and legal effects.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competence
- Problem solving competence
- Analytical and critical thinking competence
- Interdisciplinary thinking competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Business Administration program is an undergraduate education (bachelor’s degree) program within Kastamonu University. Measurement and evaluation criteria are based on the context of Kastamonu University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. In this context, in the measurement and evaluation methods to be used for all courses, the exams are determined as quiz, midterm exam, final exam (semester/end-of-year), resit exam, excuse exam, practice exams, exemption exam, single-course exams and additional exams. The success grades shown by students in the courses they take are indicated with letters. The course success grade is obtained by evaluating the midterm and end-of-term exam scores together and this result shows the academic success status of the student. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, DC from a course is considered to have passed that course. DD, FD, FF grades indicate that the student has failed the course. Students who fail to fulfill their attendance obligations or fail because they do not meet the conditions related to course practices are given a D grade. D grade is treated as an FF grade in the calculation of grade point averages. A student who does not take the final exam is given a GR grade regardless of their work during the term. GR grade is treated as an FF grade in the calculation of grade point averages. Letter grades and coefficients related to success levels are given below:
Success Grade Letter Grade Coefficient
90,00-100,00 AA 4.00
85,00-89,00 BA 3.50
75,00-84,00 BB 3.00
65,00-74,00 CB 2.50
60,00-64,00 CC 2.00
55,00-59,00 DC 1.50
50,00-54,00 DD 1.00
40,00-49,00 FD 0.50
0-39,00 FF 0.00
Absent D 0.00
Not Attended GR 0.00
To monitor the quality of higher education programmes:
The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.
Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.
The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.
The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":
1. Programme creation and approval:
1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.
1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.
1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.
3. Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.
4. Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.
Accreditation Body Name; Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Start/End Date: 11.07.2023/11.07.2026
The registration, admission, examination and evaluation procedures of the students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Higher Education Board issued based on this law. Registration admission procedures of Kastamonu University are carried out by the Student Affairs Department, information about regulations and instructions can be accessed at https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr. The transition exam from secondary education to higher education is conducted by the Student Selection and Placement Center as “Higher Education Institutions Examination (YKS)”. Detailed information about the exams can be found at http://www.osym.gov.tr. “Higher Education Instutions Examination” exam measures the competence for transition to higher education. The Program of Business Administration accepts candidates according to the equal weighted score type. In addition, two-year associate degree graduates can be placed in the Business Administration Program after making university preferences based on the score received in the External Transfer Examination (DGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Students who wish can enroll in the English program of the preparatory class run by the Kastamonu University School of Foreign Languages. International students can be placed in the Business Administration Program within the framework of the "Directive on Acceptance of Students from Abroad to Kastamonu University Associate and Undergraduate Programs".
Graduates of the department can be employed in a wide variety of jobs in the private and public sectors and can rise to management levels. Our students who want to focus on the public sector can work in inspector, expert and officer positions, provided that they are successful in the necessary exams. Our students who want to focus on the private sector can work in different positions in many departments. They can work in all basic functions required for a business to continue its life in all sectors and business areas, they can become entrepreneurs by establishing their own businesses, and they can also choose postgraduate education by aiming to become academics with the knowledge and experience they gain from our courses.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
The qualification is continuous.
