Yeterlilik Kodu | TR0030045187 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 24, 33 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İşletme Bölümü, ekip çalışması yeteneği olan bireyleri bilimsel ve etik davranışları izleyerek ; sorumluluk almaya hazır, analitik düşünme yeteneği, değişiklikleri adapte etme yeteneği, kamu ya da özel şirketin farklı düzeylerinde çalışmak için bilgi, yetenek ve yeterliliğe sahip olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretimin ilk yedi yarıyılı örgün olarak sınıf ortamında, 8. Yarıyıl ise öğrencilerin okulda kazandıkları bilgi, beceri ve yeterliliklerini gerçek iş ortamında kullanabilmek amacıyla “işletmelerde Mesleki Eğitim” dersi kapsamında işyerlerinde uygulamalı olarak gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, Uşak Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak belirlenmektedir Ölçme ve değerlendirmede ders özellikleri dikkate alınarak; ödev, uygulama, kısa sınav, sunum, ara sınav ve dönem sonu sınavı kullanılmaktadır Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf notuna dayalı not verme sistemi kullanılmaktadır.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 22.04.2024 / 22.04.2028
| |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030045187
ISCO 08 24, 33
ISCO 08 24, 33
İşletme Bölümü, ekip çalışması yeteneği olan bireyleri bilimsel ve etik davranışları izleyerek ; sorumluluk almaya hazır, analitik düşünme yeteneği, değişiklikleri adapte etme yeteneği, kamu ya da özel şirketin farklı düzeylerinde çalışmak için bilgi, yetenek ve yeterliliğe sahip olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretimin ilk yedi yarıyılı örgün olarak sınıf ortamında, 8. Yarıyıl ise öğrencilerin okulda kazandıkları bilgi, beceri ve yeterliliklerini gerçek iş ortamında kullanabilmek amacıyla “işletmelerde Mesleki Eğitim” dersi kapsamında işyerlerinde uygulamalı olarak gerçekleştirilmektedir.
- İşletme alanı ile ilgili kuramsal bilgiye ve iş yaşamında uygulama becerisine sahip olur.
- İş ekosisteminin dinamiklerini eleştirel bakış açısı ile gözlemler, analiz eder, yorumlar ve yenilikçi çözüm önerileri sunar.
- Etkili liderlik, ekip çalışması ve proje yönetimi becerileri ile karşılaştığı sorunları bireysel olarak veya işbirliği içerisinde çözebilir.
- Mesleki gelişim ve paydaşlarla etkileşim için Türkçe ve yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim becerileri gösterir
- Mesleki görevlerini etkili bir şekilde yerine getirebilmek için bilişim teknolojilerini bir araç olarak kullanabilir.
- İş yaşamının hukuki sorumluluklarının ve etik değerlerinin (sosyal haklar, sosyal adalet, çevresel değerler, iş sağlığı ve güvenliği, vb.) farkında olup, karar ve davranışlarını bu sorumluluk bilinci ile gerçekleştirir.
- Analitik düşünme becerisi kazanarak işletme problemlerini yenilikçi yaklaşımlarla çözer.
- İşletme alanında öğrenim süresince edindiği bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır ve projeler aracılığıyla uygular.
- Alanı ilgilendiren problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla sentezleyerek çözümler üretir.
- İş ekosisteminin dinamik yapısı nedeniyle yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır ve edindiği kendi kendine öğrenme becerisi ile bilgi, beceri ve yetkinlikleri güncel tutar.
- Ekipler veya kuruluşlar içerisinde kültürel çeşitlilik ve katılımın dinamikleri, faydaları ve zorluklarını dikkate alarak hareket eder.
- Girişimcilik bağlamında yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bunları uygulama becerisine sahip olur.
- İşletmenin finansal performansının ölçümlenmesi, değerlendirilmesi, raporlanması bilgisine sahip olur ve etkin stratejik karar alma becerisi gösterir.
- Anadilde iletişim
- Teknolojiyi kullanabilme
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme
- İnisiyatif alabilme ve Girişimcilik
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Mesleki etik ilkelere uygun davranabilme
- Grup çalışması yapabilme
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, Uşak Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak belirlenmektedir
Ölçme ve değerlendirmede ders özellikleri dikkate alınarak; ödev, uygulama, kısa sınav, sunum, ara sınav ve dönem sonu sınavı kullanılmaktadır
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf notuna dayalı not verme sistemi kullanılmaktadır.
- AA 4.00 90-100 Mükemmel
- BA 3.50 85-89 Çok İyi
- BB 3.00 80-84 İyi
- CB 2.50 75-79 Orta
- CC 2.0 70-74 Geçer
- DC 1.50 65-69 Sorumlu Geçer
- DD 1.00 60-64 Sorumlu Geçer
- FD 0.50 50-59 Başarısız
- FF 0.00 49 Başarısız
- DZ 0.0 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 22.04.2024 / 22.04.2028
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030045187 | |
Qualification Title | Higher Education Institutions | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 24, 33 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Business Administration aims to train individuals who have teamwork skills, are ready to take responsibility, have analytical thinking skills, adapt to changes, and have the knowledge, skills and competence to work at different levels of a public or private company, by following scientific and ethical behaviors. | |
Learning Environments | The first seven semesters of education and training are carried out formally in a classroom environment, while the 8th semester is carried out practically in workplaces within the scope of the "Vocational Education in Enterprises" course, in order for students to use the knowledge, skills and competencies they have gained at school in a real business environment. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods are determined in accordance with the Uşak University Education-Training and Examination Regulation. In measurement and evaluation, course features are taken into consideration; homework, practice, quizzes, presentations, midterm exams and final exams are used. A letter grade-based grading system is used to evaluate student success. Grade Factor Percentual Grading | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements | 1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and having met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. Having received the required score and passing the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK. associate degree graduates , as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | The student must have passed all courses in the program, obtained a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 2. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 3. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030045187
ISCO 08 24, 33
ISCO 08 24, 33
The Department of Business Administration aims to train individuals who have teamwork skills, are ready to take responsibility, have analytical thinking skills, adapt to changes, and have the knowledge, skills and competence to work at different levels of a public or private company, by following scientific and ethical behaviors.
The first seven semesters of education and training are carried out formally in a classroom environment, while the 8th semester is carried out practically in workplaces within the scope of the "Vocational Education in Enterprises" course, in order for students to use the knowledge, skills and competencies they have gained at school in a real business environment.
- Have theoretical knowledge about the field of business and the ability to apply it in business life.
- Observes, analyzes, interprets the dynamics of the business ecosystem with a critical perspective and offers innovative solution suggestions.
- collaboratively with effective leadership, teamwork and project management skills .
- Demonstrates effective written and verbal communication skills in Turkish and foreign languages for professional development and interaction with stakeholders.
- Can use information technologies as a tool to effectively perform professional duties.
- He/she is aware of the legal responsibilities and ethical values of business life (social rights, social justice, environmental values, occupational health and safety, etc.) and makes his/her decisions and actions with this sense of responsibility.
- Solves business problems with innovative approaches by gaining analytical thinking skills.
- He/she uses the knowledge he/she acquired during his/her education in the field of business administration with a sense of social responsibility and applies it through projects.
- It produces solutions by synthesizing the problems related to the field with an interdisciplinary approach.
- He/she is aware of the importance of lifelong learning due to the dynamic structure of the business ecosystem and keeps his/her knowledge, skills and competencies up to date with the self-learning skills he/she has acquired.
- Acts by considering the dynamics, benefits and challenges of cultural diversity and inclusion within teams or organizations.
- In the context of entrepreneurship, one can generate innovative and creative ideas and have the ability to implement them.
- Have knowledge of measuring, evaluating and reporting the financial performance of the business and demonstrate effective strategic decision-making skills.
- Communication in mother tongue
- Ability to use technology
- Personal, social and learning to learn
- Ability to take initiative and entrepreneurship
- Cultural awareness and expression competence
- Ability to act in accordance with professional ethical principles
- Ability to work in groups
Measurement and evaluation methods are determined in accordance with the Uşak University Education-Training and Examination Regulation.
In measurement and evaluation, course features are taken into consideration; homework, practice, quizzes, presentations, midterm exams and final exams are used.
A letter grade-based grading system is used to evaluate student success.
Grade Factor Percentual Grading
AA 4.00 90-100 Excellent
BA 3.50 85-89 Very good
BB 3.00 80-84 Good
CB 2.50 75-79 Moderate
CC 2.0 70-74 Applicable
DC 1.50 65-69 Conditional Pass
DD 1.00 60-64 Conditional Pass
FD 0.50 50-59 Unsuccessful
FF 0.00 49 and lower Unsuccessful
DZ 0.0 not attended Unsuccessful
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and having met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. Having received the required score and passing the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK. associate degree graduates , as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
1. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
2. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
3. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
