Yeterlilik Kodu | TR0030012714 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yozgat Bozok Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yozgat Bozok Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://bozok.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır. Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır. a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İşletme Anabilim Dalı Bilimsel Hazırlık ve İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans programlarına öğrenci kabul koşulları her yıl güz dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. İşletme Anabilim Dalı Bilimsel Hazırlık ve İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans programlarına aşağıdaki başvuru koşullarını sağlayan adaylar arasından güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınabilir. (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, bir lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenecek ALES standart puanına sahip olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına kabulde, ALES puanına ek olarak değerlendirmeye katılacak kriterler, başvuru için adayların sağlaması gereken diğer belgeler, hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği ve ALES puanının %50'den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı Senato tarafından belirlenir. Lisans derecesini başvurdukları yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olan adaylar ve lisans derecesini başvurdukları yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan adayların eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanır. Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu dersler, işletme anabilim dalı lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçmez. Ancak, bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerine ek olarak işletme anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler alabilir. Bilimsel hazırlık programında, lisans programlarından da ders aldırılabilir. Bilimsel hazırlık programına kabul edilen yüksek lisans öğrencisinin başvurmuş olduğu işletme anabilim dalı yüksek lisans programa başlayabilmesi için bilimsel hazırlık programı derslerinin tümünü en az DD notu ile programı en az 2.00 genel not ortalamasıyla tamamlaması gerekir. Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok bir takvim yılıdır. Bu süre içinde bilimsel hazırlık programını tamamlayamayan öğrenciler, sorumlu oldukları derslerden başarılı olana kadar derslere kayıt yaptırırlar, ancak verilen ek süreler lisansüstü programın azami süresine sayılır. Bilimsel hazırlık programında derslerini başarıyla tamamlayan öğrenciler takip eden yarıyılda lisansüstü öğrenimlerine başlarlar. Bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, belirli bir konuda bilgisini artırmak isteyenler, ilgili işletme anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü müdürünün onayı ile bir dönemde en fazla iki lisansüstü derse özel öğrenci olarak kabul edilebilir. Özel öğrenciler alacakları dersleri lisansüstü öğrencilerin kayıtlı oldukları derslerden seçebilirler. Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz. | |
Başarma Şartları | İşletme Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programı toplam 24 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az dokuz adet ders, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. İşletme Yüksek Lisans alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrenciler tez çalışmasına başlamadan önce programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 60 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak zorundadır. Derslerini tamamlamış olan yüksek lisans öğrencisinin genel not ortalamasının 2.00 (CC) olması gerekir. Akabinde öğrenci danışman öğretim üyesi ile belirledikleri bir konuda araştırma yapıp tez yazmalıdır. Tezin sözlü olarak savunulmasının ardından başarılı kabul edilen öğrenciler mezun olurlar. Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi dört yarıyıldır. Yozgat Bozok Üniversitesi, Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen tüm yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler programı daha kısa sürede tamamlayabilir. Tezli yüksek lisans programını dört yarıyılda tamamlayamayan öğrenciye ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile iki yarıyıl ek süre verilir. Bu süre sonunda programı tamamlayamayan öğrencinin intibakı Yozgat Bozok Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen esaslara göre yeniden yapılır. Tez çalışmasından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız olan öğrenciye Senatoca belirlenen esaslar uygulanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Bölümü'nden mezun olan öğrenciler, başta özel sektör olmak üzere kamu kesimi dahil hemen her alanda iş bulma şansına sahiptirler. Bölüm mezunları gıda, demir-çelik, otomotiv gibi imalat sektörü ile bankacılık, sigortacılık ve turizm gibi hizmet sektöründeki her türlü işletmede muhasebeci, finans uzmanı, pazarlamacı, satış elemanı, araştırmacı, insan kaynakları uzmanı ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca serbest piyasada gerek kendi adına işletme kurma ya da serbest muhasebecilik yapma açısından yeterli bilgilerle donatılmış eleman yetiştirilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012714
- İşletmeciliğin temel kavramları, işletme ve yönetimin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, firmalararası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararlar alır ve uygular.
- İş / işletme kurma sürecinin temel aşamalarını bilir ve uygulayabilir. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
- İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
- Bu bağlamda stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci, stratejik yönetim ile ilgili yaklaşımlar, strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz, stratejik alternatiflerin analizi ve strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
- İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar. Kalite bilincine sahip olur.
- Kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma bilgi ve becerisi kazanır.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır.
- İşletmelerde karşılaşılan sorunları analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler üretebilir.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
- Kalite bilincine sahip olur. Kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma bilgi ve becerisi kazanır.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır. İşletmecilik bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birinde operasyonel ve yöneticilik düzeyinde uygulayabilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim becerisi kazanır.
- İşletmeciliğin temel kavramları, işletme ve yönetimin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, firmalararası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararlar alır ve uygular. İşletmelerde karşılaşılan sorunları analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler üretebilir. İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar.
- İş / işletme kurma sürecinin temel aşamalarını bilir ve uygulayabilir.
- İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar.
- İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
- Bu bağlamda stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci, stratejik yönetim ile ilgili yaklaşımlar, strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz, stratejik alternatiflerin analizi ve strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
- Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır. İşletmelerde karşılaşılan sorunları analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler üretebilir.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
- İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar.
Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir.
Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır. Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.
b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır.
Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.
c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir.
İşletme Anabilim Dalı Bilimsel Hazırlık ve İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans programlarına öğrenci kabul koşulları her yıl güz dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. İşletme Anabilim Dalı Bilimsel Hazırlık ve İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans programlarına aşağıdaki başvuru koşullarını sağlayan adaylar arasından güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınabilir. (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, bir lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenecek ALES standart puanına sahip olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına kabulde, ALES puanına ek olarak değerlendirmeye katılacak kriterler, başvuru için adayların sağlaması gereken diğer belgeler, hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği ve ALES puanının %50'den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı Senato tarafından belirlenir. Lisans derecesini başvurdukları yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olan adaylar ve lisans derecesini başvurdukları yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan adayların eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanır. Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu dersler, işletme anabilim dalı lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçmez. Ancak, bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerine ek olarak işletme anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler alabilir. Bilimsel hazırlık programında, lisans programlarından da ders aldırılabilir. Bilimsel hazırlık programına kabul edilen yüksek lisans öğrencisinin başvurmuş olduğu işletme anabilim dalı yüksek lisans programa başlayabilmesi için bilimsel hazırlık programı derslerinin tümünü en az DD notu ile programı en az 2.00 genel not ortalamasıyla tamamlaması gerekir. Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok bir takvim yılıdır. Bu süre içinde bilimsel hazırlık programını tamamlayamayan öğrenciler, sorumlu oldukları derslerden başarılı olana kadar derslere kayıt yaptırırlar, ancak verilen ek süreler lisansüstü programın azami süresine sayılır. Bilimsel hazırlık programında derslerini başarıyla tamamlayan öğrenciler takip eden yarıyılda lisansüstü öğrenimlerine başlarlar. Bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, belirli bir konuda bilgisini artırmak isteyenler, ilgili işletme anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü müdürünün onayı ile bir dönemde en fazla iki lisansüstü derse özel öğrenci olarak kabul edilebilir. Özel öğrenciler alacakları dersleri lisansüstü öğrencilerin kayıtlı oldukları derslerden seçebilirler. Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz.
İşletme Bölümü'nden mezun olan öğrenciler, başta özel sektör olmak üzere kamu kesimi dahil hemen her alanda iş bulma şansına sahiptirler. Bölüm mezunları gıda, demir-çelik, otomotiv gibi imalat sektörü ile bankacılık, sigortacılık ve turizm gibi hizmet sektöründeki her türlü işletmede muhasebeci, finans uzmanı, pazarlamacı, satış elemanı, araştırmacı, insan kaynakları uzmanı ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca serbest piyasada gerek kendi adına işletme kurma ya da serbest muhasebecilik yapma açısından yeterli bilgilerle donatılmış eleman yetiştirilmektedir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012714 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Yozgat Bozok University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://bozok.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Business Administration Scientific preparation and Master’s program in Business Administration student admission requirements are announced in the website of the university before the fall semester every year. Students with following requirements are admitted to Business Administration Scientific preparation and Master’s program in Business Administration. (1) The applicants willing to enroll in the Master’s programme should have a Bachelor’s degree, a standard score of Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) determined by Senate not less than 55 standard score for the score type required by the program applied. (2) Criteria evaluted in the admission of master’s degree programs in addition to Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) score, other documents the applicants should have, required level of foreign language knowledge and the evaluation of Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) score percentage not less than % 50 are determined by Senate. Scientific preparation program are applied to the applicants who have a Bachelor’s degree of a different deparment from the applied department and the applicants graduated from another higher education institution to compensate their deficiencies. Compulsory lectures in scientific preparation program can’t subsitute for the lectures required to complete Business Administration master’s program. But a student in scientific preparation program can take courses from master’s program with the recommendation of chief of the department and Administrative Committee of the Graduate School. In the scientific preparation program students can take courses of undergraduate program. Graduate student admitted to the scientific preparation program must complete the class with at least 2.00 GPA and DD all the lectures of scientific preparation program to begin the master’s program. Maximum time to be spend in scientific preparation program is one calendar year. In this process, students who couldn’t complete the scientific preparation program, register to the lectures they are responsible until they will be succeed, but the additional time is counted for maximum time of the master’s program. Students who completed their courses successfully, begin master’s education in the following semester. Students or graduates from a higher education institute who want to develop their knowledge in a spesific area can be admitted as a specail student for maximum two master courses in one semester with the suggestion of department’s chief and instiute manager’s approval. Special students can choose the courses they will take from the lectures graduated students are registered. Special students can’t benefit from the student rights. | |
Conditions for Success | Master of Business Administration with thesis program consists of a minimum of nine courses within the graduate programme of the deparment, one lecture on specialized field, one seminar course, and thesis, with a minimum of 24 local credits. The total ECTS credits of the program are 120. To get a master’s degree in Business Administration, the students must complete all the lectures of compulsory and elective (equivalent to total 60 AKTS) successfully before the thesis. The master student’s GPA must be 2.00 (CC) . Then the student should research and write a thesis which they have determined the subject with the supervisor. After thesis defense, successful students are graduated. Completion time of the program is four semesters. Students who has carried out all the responsibilities of Bozok University Graduate Education and Examination Regulations can complete the program in less time. Two semesters additional time is given to the student who couldn’t complete the master’s program in four semesters with the recommendation of chief of the department and Administrative Committee of the Graduate School. Adaptation of the student who couldn’t complete the program at the end of this time, is renewed with the essentials determined by Bozok University Senate. Essentials determined by Bozok University Senate is applied to the student who fails twice or three times at intervals. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Business Administration can be employed firstly in private sector and in almost every area including public sector. Graduates can work as accountant, financial specialist, marketing specialist, salesperson, researcher, human resources expert and manager in any kind of business in service industry like manufacturing, banking, insurance and tourism. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012714
- Students have advanced knowledge on fundamental concepts of business management, basic functions of management, historical progress of business management science and it’s relationships with other sciences, business environment, goals of businesses, feasibility analyses, cooperation between companies, entrepreneurship.
- It makes and performs managerial decisions about these topics.
- Students know and are able to carry out the basic stages of starting a new business.
- It becomes able to comprehend, explain and apply planning, organizing, execution, coordination, control functions of business management.
- Students comprehend local, national, international and global dimensions of business management. In this context, it acquires knowledge on the topics of strategic management basics, strategic management process, approaches related to strategic management, strategy development process and strategic analysis, evaluation of strategic alternatives and choosing a convenient strategy.
- İt becomes able to conduct strategies, strategic control process and choose the appropriate strategies.
- Students improve team work skills, innovative thinking ability, entrepreneurship skills, lifetime learning practices, leadership and efficient communication skills.
- Students understand the importance of pursuing the legislation related to business management.
- Students develop an awareness of quality and acquires a skill of bringing quality in his work life from all aspects.
- Students gain abilities to access information and research resources for this purpose, using databases and other knowledge sources.
- Students gain qualifications on analytical thinking, strategy formulation, problem-solving and making right decisions.
- Students obtain an ability on the analysis of the problems encountered in businesses and bring rational and scientific solutions to these problems.
- Students have competencies and skills on working with disciplinary and interdisciplinary teams; being open to change and innovation, being an entrepreneur, gaining lifelong learning behavior, acquiring of the leadership qualities and communication with managers and experts in other areas. Students have an awareness of quality and acquire a skill of bringing quality into his work life from all aspects.
- Students gain abilities to access information and research resources for this purpose, using databases and other knowledge sources.
- Students gain qualifications on analytical thinking, strategy formulation, problem-solving and making right decisions.
- Students can apply business management knowledge and skills at an operational and managerial level in at least one of marketing, production, finance, human resources, accounting fields. Students acquire an effective oral and written communication skills in Turkish. Students have advanced knowledge on fundamental concepts of business management, basic functions of management, historical progress of business management science and it’s relationships with other sciences, business environment, goals of businesses, feasibility analyses, cooperation between companies, entrepreneurship. It makes and performs managerial decisions about these topics.
- Students get an ability of analysis of the problems encountered in businesses and bring rational and scientific solutions to these problems. Students comprehend the legal, social and moral responsibilities of business life.
- Students know and are able to carry out the basic stages of starting a new business.
- It becomes able to comprehend, explain and apply planning, organizing, execution, coordination, control functions of business management.
- Students can understand the importance of following the legislation on the business profession.
- Students comprehend local, national, international and global dimensions of business management.
- In this context, they acquires knowledge on the topics of strategic management basics, strategic management process, approaches related to strategic management, strategy development process and strategic analysis, evaluation of strategic alternatives and choosing a convenient strategy and also they become able to conduct strategies, strategic control process and choose the appropriate strategies.
- Students have abilities on the accommodation theoretical knowledge to practice.
- Students get an ability of analysis of the problems encountered in businesses and bring rational and scientific solutions to these problems.
- Students have competencies and skills on working with disciplinary and interdisciplinary teams; being open to change and innovation, being an entrepreneur, gaining lifelong learning behavior, acquiring of the leadership qualities and communication with managers and experts in other areas.
- Students have an awareness of quality and acquire a skill of bringing quality into his work life from all aspects.
- A mid-term and a final exam are used for the lectures in one semester.
- Exams are graded out of 100. Results of mid-term exam and final exam with a score of numerical results are shown.
- The score of the examination student doesn’t take is zero (0).
- Calculating of success score is based on the following principles:
- a) Average of midterm exam score is calculated by dividing the total scores of the midterm exam to the number of exams.
- b) Success score is calculated by adding % 60 of final exam to % 40 of mid-term score average.
- c) Final grades are determined with the relative evaluation method using success scores by the Essentials of Senate
Business Administration Scientific preparation and Master’s program in Business Administration student admission requirements are announced in the website of the university before the fall semester every year. Students with following requirements are admitted to Business Administration Scientific preparation and Master’s program in Business Administration. (1) The applicants willing to enroll in the Master’s programme should have a Bachelor’s degree, a standard score of Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) determined by Senate not less than 55 standard score for the score type required by the program applied. (2) Criteria evaluted in the admission of master’s degree programs in addition to Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) score, other documents the applicants should have, required level of foreign language knowledge and the evaluation of Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) score percentage not less than % 50 are determined by Senate. Scientific preparation program are applied to the applicants who have a Bachelor’s degree of a different deparment from the applied department and the applicants graduated from another higher education institution to compensate their deficiencies. Compulsory lectures in scientific preparation program can’t subsitute for the lectures required to complete Business Administration master’s program. But a student in scientific preparation program can take courses from master’s program with the recommendation of chief of the department and Administrative Committee of the Graduate School. In the scientific preparation program students can take courses of undergraduate program. Graduate student admitted to the scientific preparation program must complete the class with at least 2.00 GPA and DD all the lectures of scientific preparation program to begin the master’s program. Maximum time to be spend in scientific preparation program is one calendar year. In this process, students who couldn’t complete the scientific preparation program, register to the lectures they are responsible until they will be succeed, but the additional time is counted for maximum time of the master’s program. Students who completed their courses successfully, begin master’s education in the following semester. Students or graduates from a higher education institute who want to develop their knowledge in a spesific area can be admitted as a specail student for maximum two master courses in one semester with the suggestion of department’s chief and instiute manager’s approval. Special students can choose the courses they will take from the lectures graduated students are registered. Special students can’t benefit from the student rights.
Graduates of Business Administration can be employed firstly in private sector and in almost every area including public sector. Graduates can work as accountant, financial specialist, marketing specialist, salesperson, researcher, human resources expert and manager in any kind of business in service industry like manufacturing, banking, insurance and tourism.
The document is valid continuously.