Yeterlilik Kodu

TR0030015326

Yeterlilik Adı
İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme disiplini ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmek.
  • İşletme politikalarına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.
  • İşletme disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve stratejiler geliştirebilmek.
  • İşletme problemlerine ilişkin uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek ve çözüm üretebilmek.
  • İşletmenin temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, bilgiden bilgi üretebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenme sürecini ileri düzeyde yönlendirebilmek.
  • Uzman ya da uzman olmayan kişileri, İşletme ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşabilmek.
  • İşletmenin kuramsal boyutlarına ilişkin tartışmaları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
  • İşletme disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmek.
  • İşletme politika ve stratejilerinin klasik ve güncel kuramları, aralarındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek, değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
  • İşletme alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve bu değerleri özümsemek.
  • İşletme alanında farklı sorunları algılayabilmek ve fırsat olarak değerlendirebilmek ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.
  • İşletme faaliyetlerine ilişkin dünyadaki değişen yönelimleri ileri düzeyde izleyebilmek, anlayabilmek, yorumlayabilmek ve analiz edebilme.
  • Yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini İşletme alanındaki uygulamalara koyabilmek ve disiplinler arası etkileşim sağlayabilmek.
  • Hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilmek, yaratıcı ve eleştiriye açık olmak ve mesleki yeterliklere ileri düzeyde sahip olmak.
  • Alanındaki bilgileri izleyip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olmak.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
  • Alanının gerektirdiği hukuki bilgiye ileri düzeyde sahip olmak ve kullanabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız kamu ve özel sektör kuruluşlarında çok çeşitli pozisyonlarda görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015326


Yeterlilik Adı
İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme disiplini ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmek.
  • İşletme politikalarına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.
  • İşletme disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve stratejiler geliştirebilmek.
  • İşletme problemlerine ilişkin uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek ve çözüm üretebilmek.
  • İşletmenin temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, bilgiden bilgi üretebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenme sürecini ileri düzeyde yönlendirebilmek.
  • Uzman ya da uzman olmayan kişileri, İşletme ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşabilmek.
  • İşletmenin kuramsal boyutlarına ilişkin tartışmaları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
  • İşletme disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmek.
  • İşletme politika ve stratejilerinin klasik ve güncel kuramları, aralarındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek, değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
  • İşletme alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve bu değerleri özümsemek.
  • İşletme alanında farklı sorunları algılayabilmek ve fırsat olarak değerlendirebilmek ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.
  • İşletme faaliyetlerine ilişkin dünyadaki değişen yönelimleri ileri düzeyde izleyebilmek, anlayabilmek, yorumlayabilmek ve analiz edebilme.
  • Yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini İşletme alanındaki uygulamalara koyabilmek ve disiplinler arası etkileşim sağlayabilmek.
  • Hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilmek, yaratıcı ve eleştiriye açık olmak ve mesleki yeterliklere ileri düzeyde sahip olmak.
  • Alanındaki bilgileri izleyip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olmak.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
  • Alanının gerektirdiği hukuki bilgiye ileri düzeyde sahip olmak ve kullanabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız kamu ve özel sektör kuruluşlarında çok çeşitli pozisyonlarda görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015326

Qualification Title
Business Administration Masters Degree
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to use theoretical and practical knowledge gained in the business administration and its related disciplines in advanced level.
  • To be able to make use of other disciplines that form the basis of business administration.
  • To be able to examine, interpret data, assess the concepts and ideas and develop strategies in the fields of business administration by using scientific methods.
  • To take the responsibility both as an individual and a group member to solve and analyze the unexpected and complex business problems confronted in practice.
  • To assess the knowledge and abilities gained in the fields of business administration critically, produce knowledge from knowledge, determine the learning requirements and guide the learning process in advanced level.
  • To inform experts and non-experts about the subjects of business administration and share ideas, problems and solutions to problems those are supported with qualitative and quantitative data with them.
  • To be able to interpret and evaluate the theoretical dimensions of business administration.
  • To define the regional and global subjects/problems, and to be able to develop solution proposals and strategies based on research and evidence.
  • To be able to define the differences and relationships between classical and contemporary theories of business administration policies and strategies, assess and interpret them.
  • To adopt social, scientific and ethical values in the collection, interpretation, announcement and application phases of data in business administration.
  • To be able to perceive and assess different problems of business administration as an opportunity and use them in the inter-discipline studies.
  • To monitor the changing trends of business administration in the world, to able to understand, interpret and analyze them.
  • To put innovation and innovative working principles into practice in business administration and provide interaction in related fields.
  • To set objectives and to be able to have attempt to attain these objectives, to be creative and open to criticism, and to have professional competence in advanced level.
  • To speak foreign language in order to be able to monitor and use the information in business administration field and to communicate with colleagues in advanced level.
  • To have advanced knowledge of computer software and hardware at the required level for business administration, to be able to use information and communication technologies.
  • To have advanced knowledge of law that is necessary for business administration field and to be able to use this information.
Key Competencies-
Further Info

The measurement and evaluation of a course is made based on mid-term exam, other within semester course educational activities if any, final exam and make-up exam if it exists. The contribution percentage of within semester educational activities and final examination to final grade is determined by the instructor prior to the registration week and announced to the students in the first week of the semester. The contribution percentage of within semester activities is supposed to be between 40%-70 and contribution percentage of final and make-up exams are supposed to be between 60%-30.

Quality Assurance-
Access Requirements

The acceptance procedure is explained in detail in Ege University Regulations for Graduate Education (http://oidb.ege.edu.tr/egeoidbalt.asp?xon=192&alt=207).

Conditions for SuccessThe purpose of Master with thesis program is to provide the student with the competences of reaching information via carrying out scientific research, evaluating and interpreting information. This program is composed of 120 ECTS credits, with 7 courses at least, of which is not less than 21 local credits, seminar course, expertise field course and thesis. Terms for proficiency for graduation comprises of completing all the courses successfully having 2.00 GPA (Grade Point Average) over 4.00 and completing the thesis successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can be employed both in public and private sectors at different positions

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Belge sürekli geçerlidir.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015326


Qualification Title
Business Administration Masters Degree

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to use theoretical and practical knowledge gained in the business administration and its related disciplines in advanced level.
  • To be able to make use of other disciplines that form the basis of business administration.
  • To be able to examine, interpret data, assess the concepts and ideas and develop strategies in the fields of business administration by using scientific methods.
  • To take the responsibility both as an individual and a group member to solve and analyze the unexpected and complex business problems confronted in practice.
  • To assess the knowledge and abilities gained in the fields of business administration critically, produce knowledge from knowledge, determine the learning requirements and guide the learning process in advanced level.
  • To inform experts and non-experts about the subjects of business administration and share ideas, problems and solutions to problems those are supported with qualitative and quantitative data with them.
  • To be able to interpret and evaluate the theoretical dimensions of business administration.
  • To define the regional and global subjects/problems, and to be able to develop solution proposals and strategies based on research and evidence.
  • To be able to define the differences and relationships between classical and contemporary theories of business administration policies and strategies, assess and interpret them.
  • To adopt social, scientific and ethical values in the collection, interpretation, announcement and application phases of data in business administration.
  • To be able to perceive and assess different problems of business administration as an opportunity and use them in the inter-discipline studies.
  • To monitor the changing trends of business administration in the world, to able to understand, interpret and analyze them.
  • To put innovation and innovative working principles into practice in business administration and provide interaction in related fields.
  • To set objectives and to be able to have attempt to attain these objectives, to be creative and open to criticism, and to have professional competence in advanced level.
  • To speak foreign language in order to be able to monitor and use the information in business administration field and to communicate with colleagues in advanced level.
  • To have advanced knowledge of computer software and hardware at the required level for business administration, to be able to use information and communication technologies.
  • To have advanced knowledge of law that is necessary for business administration field and to be able to use this information.

Key Competencies
-

Further Info

The measurement and evaluation of a course is made based on mid-term exam, other within semester course educational activities if any, final exam and make-up exam if it exists. The contribution percentage of within semester educational activities and final examination to final grade is determined by the instructor prior to the registration week and announced to the students in the first week of the semester. The contribution percentage of within semester activities is supposed to be between 40%-70 and contribution percentage of final and make-up exams are supposed to be between 60%-30.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The acceptance procedure is explained in detail in Ege University Regulations for Graduate Education (http://oidb.ege.edu.tr/egeoidbalt.asp?xon=192&alt=207).


Conditions for Success
The purpose of Master with thesis program is to provide the student with the competences of reaching information via carrying out scientific research, evaluating and interpreting information. This program is composed of 120 ECTS credits, with 7 courses at least, of which is not less than 21 local credits, seminar course, expertise field course and thesis. Terms for proficiency for graduation comprises of completing all the courses successfully having 2.00 GPA (Grade Point Average) over 4.00 and completing the thesis successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can be employed both in public and private sectors at different positions


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Belge sürekli geçerlidir.


Url
Open Address