Yeterlilik Kodu | TR0030220902 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu programın temel amacı, çağa uygun, evrensel, etik değerlere bağlı, yüksek düzeyde kaliteli eğitim-öğretim faaliyetleri ile işletmecilik bilgi ve becerileriyle donatılmış nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesidir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür: Puan Dönem Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0 Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sunu yükseltmek için, istemde bulunamaz. Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmakla yükümlüdür. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Tüm alanlardan öğrenci kabul edilmektedir. Adayların, en az 65 ALES (eşit ağırlık) puanına ve minimum 2,4 lisans ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekir. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmakla yükümlüdür. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer, en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme bölümü yüksek lisans ve doktora mezunları, kamudaki ve özel sektördeki yönetim pozisyonları için güçlü adaylardır. Program mezunları; akademisyen, müfettiş, hesap uzmanı, kontrolör, bankacı, denetmen, mali müşavir, finansal danışman, pazarlama sorumlusu, müşteri ilişkileri departmanı sorumlusu, satış temsilcisi, üretim planlamacısı, insan kaynakları uzmanı, yönetici, yönetim danışmanı vb. görevlerde çalışabilme imkanına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220902
ISCO:08
ISCO:08
Bu programın temel amacı, çağa uygun, evrensel, etik değerlere bağlı, yüksek düzeyde kaliteli eğitim-öğretim faaliyetleri ile işletmecilik bilgi ve becerileriyle donatılmış nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesidir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme yönetiminin işlevlerini uzmanlık düzeyinde kavrama
- İşletme işlevlerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları ve muhasebe alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulama
- İşletme yönetiminin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarına hakim olma, analiz etme ve yorumlama
- İşletmeyi örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama
- İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarındaki değişim ve gelişimini izleme ve değerlendirme
- Bu anlamda yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirme
- Bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki gelişmelerini izleme ve aktarma
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım kurma ve çalıştırma
- Yeniliğe, değişime, yaşam boyu öğrenmeye açık olma, girişimci davranışı kazanma, kurumu temsil etme, gerekli iletişimleri kurma
- İş yaşamının hukuki, toplumsal, ahlaki sorumluluklarını ve toplumsal dönüşümü algılama
- Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve yaptırma
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4.0
85-89 BA 3.5
80-84 BB 3.0
75-79 CB 2.5
70-74 CC 2.0
65-69 DC 1.5
60-64 DD 1.0
50-59 FD 0.5
49 ve aşağısı FF 0.0
Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sunu yükseltmek için, istemde bulunamaz. Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmakla yükümlüdür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tüm alanlardan öğrenci kabul edilmektedir. Adayların, en az 65 ALES (eşit ağırlık) puanına ve minimum 2,4 lisans ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekir.
İşletme bölümü yüksek lisans ve doktora mezunları, kamudaki ve özel sektördeki yönetim pozisyonları için güçlü adaylardır. Program mezunları; akademisyen, müfettiş, hesap uzmanı, kontrolör, bankacı, denetmen, mali müşavir, finansal danışman, pazarlama sorumlusu, müşteri ilişkileri departmanı sorumlusu, satış temsilcisi, üretim planlamacısı, insan kaynakları uzmanı, yönetici, yönetim danışmanı vb. görevlerde çalışabilme imkanına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220902 | |
Qualification Title | İşletme (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Understand the functions of business management at an expert level. Perform business functions at a specialist level in at least one of the areas of marketing, manufacturing, finance, human resources and accounting. Know, analyze and interpret the strategic, tactical and operational dimensions of business management. Analyze and designing the business at organizational level. Monitor and evaluate the change and development of business management in local, national, international and global dimensions. In this sense, developing foreign language knowledge and skills. Follow and transfer the developments in modern methods and technologies of business administration, especially in information technologies. Manage disciplinary and interdisciplinary team building and training. Open to innovation, change and lifelong learning, gaining entrepreneurial behavior, representing the institution, establishing necessary communications. Perceive the legal, social, moral responsibilities and social transformation of business life. Have quality awareness, do quality work and get it done. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In addition to getting at least 60 full point in the final exam, the graduate students must have at least 70 points (CC) and 75 points (CB) year-end average (out of 100) in the relevant course for masters and doctorate/proficiency in arts, respectively. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 grade scale are converted into letter grades by the system by taking into account the following values: Point Semester Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 less than 49 FF 0.0 At the end of each semester, the status of the student for Seminar, Term Project and Special Topics courses is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer who opens the course. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis is continuing cannot request to increase his/her GPA within the thesis submission period or after thesis submission. Students are required to attend classes, practices and exams. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students from all fields are accepted. Candidates are required to have at least 65 ALES (equally-weighted) score and a minimum undergraduate grade point average (GPA) of 2.4. | |
Conditions for Success | Students are required to attend classes, practices and exams. Students who are successful at least 7 courses, Scientific Research Methods and Publication Ethics, Seminar, at least two semesters of Special Topics and meet the conditions of 21 credits and 120 ECTS are entitled to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, the following obligation is required as a masters graduation requirement until the masters education is completed: an article produced from the masters thesis must be published in a peer-reviewed journal or as a chapter in a book, or received final acceptance, or at least one national/international paper in full text format (congress, conference, symposium etc.) must be published. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Masters and PhD graduates of business department are strong candidates for management positions in the public and private sector. Graduates of the program have the opportunity to work in positions such as academician, inspector, accountant, controller, banker, auditor, financial advisor, financial consultant, marketing specialist, customer relations department officer, sales representative, production planner, human resources specialist, manager, executive adviser etc. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220902
Understand the functions of business management at an expert level. Perform business functions at a specialist level in at least one of the areas of marketing, manufacturing, finance, human resources and accounting. Know, analyze and interpret the strategic, tactical and operational dimensions of business management. Analyze and designing the business at organizational level. Monitor and evaluate the change and development of business management in local, national, international and global dimensions. In this sense, developing foreign language knowledge and skills. Follow and transfer the developments in modern methods and technologies of business administration, especially in information technologies. Manage disciplinary and interdisciplinary team building and training. Open to innovation, change and lifelong learning, gaining entrepreneurial behavior, representing the institution, establishing necessary communications. Perceive the legal, social, moral responsibilities and social transformation of business life. Have quality awareness, do quality work and get it done.
In addition to getting at least 60 full point in the final exam, the graduate students must have at least 70 points (CC) and 75 points (CB) year-end average (out of 100) in the relevant course for masters and doctorate/proficiency in arts, respectively. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 grade scale are converted into letter grades by the system by taking into account the following values: Point Semester Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 less than 49 FF 0.0 At the end of each semester, the status of the student for Seminar, Term Project and Special Topics courses is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer who opens the course. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis is continuing cannot request to increase his/her GPA within the thesis submission period or after thesis submission. Students are required to attend classes, practices and exams.
Students from all fields are accepted. Candidates are required to have at least 65 ALES (equally-weighted) score and a minimum undergraduate grade point average (GPA) of 2.4.
Masters and PhD graduates of business department are strong candidates for management positions in the public and private sector. Graduates of the program have the opportunity to work in positions such as academician, inspector, accountant, controller, banker, auditor, financial advisor, financial consultant, marketing specialist, customer relations department officer, sales representative, production planner, human resources specialist, manager, executive adviser etc.
Qualification is continuous