Yeterlilik Kodu | TR0030017085 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | - Alınan derslerin %50'sinin Zorunlu dersler %50 sinin Seçmeli dersler olması, - Toplamda başarılan kredinin minimum 30 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Programı azami tamamlama süresinin 3 yarıyıl olması, - Dönem projesi dersinden “Başarılı” olunması. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Finansman yöntemleri, Finans piyasalarının yapısı, Finansal portföy analizi ve yönetimi, Finansal varlıklar ve fiyatlama teknikleri , Finansal risklerin analizi ve yönetimi, Stratejik yönetim , İş Geliştirme, Örgüt geliştirme, İnsan kaynakları yönetimi, Pazarlama stratejileri, Marka yönetimi, Bütünleşik pazarlama iletişimi, Uluslararası pazarlama, Kurumsal kimlik ve kurumsal pazarlama, halkla ilişkiler, Üretim planlama, Sistem analizi ve iyileştirme, Kurumsal kaynak planlama ve yönetim sistemleri. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017085
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak işletme kuramları, araştırma yöntemleri ve uygulamalarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (İTÜ i)
2. İşletme alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme, disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, edindiği becerileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme ve yeni bilgiler üretebilme (İTÜ ii, iv, xvi)
3. İşletmenin herhangi bir uzmanlık alanında karmaşık problemleri belirleme, bunlara ilişkin veriler derleme ve inceleme, alanına özgü kuramsal bilgileri ve araştırma yöntemlerini kullanarak stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve çözümler üretebilme (İTÜ iii, v, vii, x, xv)
4. Takım çalışmalarında görev alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme, bilişim teknolojilerinden yararlanarak elde edilen bulguları yazılı, sözlü ve görsel şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak sunabilme (İTÜ viii, x, xii, xiii)
5. İşletme alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve mevcut bilgi ve uygulamalara katkıda bulunabilecek bağımsız çalışmalar yürütebilme (İTÜ vi, ix)
6. İnsanlar, örgütler ve toplumlar arası ilişkileri ve etkileşimi kavrayabilme, etik değerleri özümseyebilme, bilgi toplumuna giden yolda alanındaki bilimsel, teknolojik ve sosyal gelişmeleri öne çıkararak sürdürülebilirlik kısıtı altında topluma katkıda bulunma (İTÜ xi, xiv)
Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00
İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.
Finansman yöntemleri, Finans piyasalarının yapısı, Finansal portföy analizi ve yönetimi, Finansal varlıklar ve fiyatlama teknikleri , Finansal risklerin analizi ve yönetimi, Stratejik yönetim , İş Geliştirme, Örgüt geliştirme, İnsan kaynakları yönetimi, Pazarlama stratejileri, Marka yönetimi, Bütünleşik pazarlama iletişimi, Uluslararası pazarlama, Kurumsal kimlik ve kurumsal pazarlama, halkla ilişkiler, Üretim planlama, Sistem analizi ve iyileştirme, Kurumsal kaynak planlama ve yönetim sistemleri.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017085 | |
Qualification Title | Business Administration Master of Business Administration Without Thesis | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Financial methods, Fianancial market structure, Fianancial portfolio analysis and management, financial assets and asset pricing, Financial risk analysis and management, Strategic management, Business development, organizational development, Human resources management, Marketing management, brand management, Integrated marketing communications, International marketing, Corporate identity and industrial marketing, Production management, Systems analysis and improvement, Enterprise resource planning and management systems. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030017085
1. Developing and enhancing the knowledge related to management concepts, research methods, and applications, based upon the competency in undergraduate level (ITU i).
2. Interpreting the knowledge gained from management field via combining the knowledge from other disciplines, comprehending the interdisciplinary interactions, conducting interdisciplinary research, and creating new types of knowledge (ITU ii, iv, xvi).
3. Detecting complex problems in certain areas within the field, collecting and analyzing data in order to fix these problems, developing strategic approaches and solutions by using research methods and conceptual knowledge, which are unique to the field (ITU iii, v, vii, x, xv).
4. Participating in team work, and fulfilling the leader role when it is necessary, using information technologies and presenting the findings in Turkish or in English in oral, visual and written forms (ITU viii, x, xii, xiii).
5. Interpreting the specialized knowledge and skills gained from the Management field critically, and conducting independent research that may contribute to the existing knowledge and applications (ITU vi, ix).
6. Understanding the relationships and interactions among people, organizations and societies, internalizing the ethical values, contributing to the society through emphasizing both the technological and social developments in the field, and the sustainability constraint (ITU xi, xiv).
Financial methods, Fianancial market structure, Fianancial portfolio analysis and management, financial assets and asset pricing, Financial risk analysis and management, Strategic management, Business development, organizational development, Human resources management, Marketing management, brand management, Integrated marketing communications, International marketing, Corporate identity and industrial marketing, Production management, Systems analysis and improvement, Enterprise resource planning and management systems.
Qualification is valid indefinetely.