Yeterlilik Kodu

TR0030038145

Yeterlilik Adı
İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları

Dersler yüzyüze sınıflarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini 
  • kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

MADDE 13 – (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarından başka, dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Dönem sonu sınavına katılmayanlar ya da ilgili sınava katıldığı halde o dersten başarılı olmak için yeterli notu alamayan öğrenciler için dönem sonu sınavı yerine geçecek bir bütünleme sınavı yapılır. (2) Ders sorumlusu, yarıyıl süresince öğrencilere yaptırdığı proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları ara sınav veya yarıyıl sonu sınavı yerine sayabilir. Ayrıca, dönem içerisinde ara sınav haricinde yapılan kısa sınav ve diğer çalışmalar da değerlendirmeye katılabilir. (3) Sınavlar veya sınav yerine sayılabilecek olan proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalar tüm öğrencilere eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir öğrenciye farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. (4) Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine katılması zorunludur. Öğrencilerin devam durumları ders sorumlusu öğretim üyesi tarafından izlenir. (5) Uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı öğrenciler için devam durumu öğrencilerin sisteme girişi, sanal sınıflara katılımı ve öğretim materyallerine erişimi ölçüt alınarak belirlenir. Belirlenen esaslara uymayan öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremez. (6) Uzaktan öğretim programlarında yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için mazeret kabul edilmez. (7) Öğrencilerin devamsızlık durumları yarıyıl sonu sınavından önce ders sorumlusu tarafından ilan edilir. Devamsızlık sınırını aşan öğrenciler o dersin yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına giremez. Devamsız öğrenciler için yarıyıl sonu sınav notu olarak FF2 verilir. (8) Lisansüstü derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalar, ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavlarının ağırlıklarının başarı puanına katkısı anabilim/anasanat dalı akademik kurullarınca düzenlenir ve her yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. (9) Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.00; doktora/sanatta yeterlik öğrencilerinin ise en az 2.50 başarı puanı almaları gerekir. Yüksek lisans programlarında CC ve yukarısında yer alan notlar, doktora/sanatta yeterlik programında ise CB ve yukarısında yer alan notlar başarılı değerlendirilir. (10) Seminer, uzmanlık alan dersi (tez) ve dönem projesi dersleri için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı şartı aranmaz. Bu dersler Başarılı (BŞ) veya Başarısız (BŞZ) olarak değerlendirilir. BŞ ve BŞZ notları genel akademik başarı not ortalamalarına katılmaz. (11) Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenci için sınav notu olarak FF1 verilir. (12) Derslerin başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Değerlendirme sonucu elde edilen başarı puanları aşağıdaki tabloda belirtilen harf notuna çevrilir: Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1.00 50-59 FD 0.50 00-49 FF 0.00 (13) Diğer harf notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) FF1: Öğrenci sınava girmedi. b) FF2: Öğrenci devamsız. c) FF3: Uygulama sınavından başarısız. ç) S: Tez/dönem projesi çalışmalarını başarılı olarak sürdürmekte olan öğrencilere verilir ve bu not genel başarı notu hesaplarına katılmaz. d) BŞ: Başarılı. e) BŞZ: Başarısız. (14) Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı haricinde, sınavlara katılamayan ve belgelendirilmiş geçerli bir mazereti olan öğrencilere, söz konusu sınavın veya çalışmanın ara sınav ve kısa sınavın veya ödev, proje, sunum gibi çalışmaların yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içinde başvurmaları halinde, ilgili EABDAK/EASDAK’ın görüşü ve EYK’nin kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı için mazeret sınavı hakkı verilmez. (15) Farabi gibi ulusal veya Erasmus ve Mevlana gibi uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı, EABDAK/EASDAK kararı ve EYK onayı ile gerçekleştirilir. Bu notlar öğrencinin not durum belgesine işlenir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans programlarına başvuru kabulünde ALES veya eşdeğer sınav puanı, lisans mezuniyet notu, ve bilim sınavı sonuçları değerlendirmeye katılır. Yüksek lisans programına başvuru için ALES veya eşdeğer bir sınavdan 60 eşit ağırlık puanı alınmış olması gerekmektedir. Adayların lisansüstü programlara kabul edilebilmeleri için belirli düzeyde iktisat bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Bu bilgi adayları mülakata almak ya da yazılı sınav yapmak (bilim sınavı) sureti ile ölçülmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin tüm ders yüklerini başarı ile tamamlamış olmaları (derslerden başarılı olabilmek için yarıyıl sonunda en az CC notunun alınmış olması gereklidir), genel not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, asgari 120 AKTS kredisini sağlamış olmaları ve lisansüstü tezlerini başarılı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı tamamlayan öğrenciler, işletme alanında doktora öğrenimi görebilir veya değişik araştırma kurumlarında, işletmelerde ya da yükseköğretim kurumlarında görev alabilirler. Çeşitli bakanlıklarda, kamu ve özel bankalarda müfettiş, denetçi ve uzman olarak görev alabilir, uluslararası piyasalar ve kurumlarda, araştırma şirketlerinde çalışabilirler. Bölümü bitiren öğrencilerin iyi düzeyde İngilizce bilmeleri ve bilgisayar teknolojilerine hakim olmaları diğer işletmeciler arasında avantajlı bir konuma sahip olmalarını sağlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030038145


Yeterlilik Adı
İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları

Dersler yüzyüze sınıflarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini 
  • kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

MADDE 13 – (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarından başka, dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Dönem sonu sınavına katılmayanlar ya da ilgili sınava katıldığı halde o dersten başarılı olmak için yeterli notu alamayan öğrenciler için dönem sonu sınavı yerine geçecek bir bütünleme sınavı yapılır. (2) Ders sorumlusu, yarıyıl süresince öğrencilere yaptırdığı proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları ara sınav veya yarıyıl sonu sınavı yerine sayabilir. Ayrıca, dönem içerisinde ara sınav haricinde yapılan kısa sınav ve diğer çalışmalar da değerlendirmeye katılabilir. (3) Sınavlar veya sınav yerine sayılabilecek olan proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalar tüm öğrencilere eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir öğrenciye farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. (4) Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine katılması zorunludur. Öğrencilerin devam durumları ders sorumlusu öğretim üyesi tarafından izlenir. (5) Uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı öğrenciler için devam durumu öğrencilerin sisteme girişi, sanal sınıflara katılımı ve öğretim materyallerine erişimi ölçüt alınarak belirlenir. Belirlenen esaslara uymayan öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremez. (6) Uzaktan öğretim programlarında yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için mazeret kabul edilmez. (7) Öğrencilerin devamsızlık durumları yarıyıl sonu sınavından önce ders sorumlusu tarafından ilan edilir. Devamsızlık sınırını aşan öğrenciler o dersin yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına giremez. Devamsız öğrenciler için yarıyıl sonu sınav notu olarak FF2 verilir. (8) Lisansüstü derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalar, ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavlarının ağırlıklarının başarı puanına katkısı anabilim/anasanat dalı akademik kurullarınca düzenlenir ve her yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. (9) Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.00; doktora/sanatta yeterlik öğrencilerinin ise en az 2.50 başarı puanı almaları gerekir. Yüksek lisans programlarında CC ve yukarısında yer alan notlar, doktora/sanatta yeterlik programında ise CB ve yukarısında yer alan notlar başarılı değerlendirilir. (10) Seminer, uzmanlık alan dersi (tez) ve dönem projesi dersleri için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı şartı aranmaz. Bu dersler Başarılı (BŞ) veya Başarısız (BŞZ) olarak değerlendirilir. BŞ ve BŞZ notları genel akademik başarı not ortalamalarına katılmaz. (11) Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenci için sınav notu olarak FF1 verilir. (12) Derslerin başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Değerlendirme sonucu elde edilen başarı puanları aşağıdaki tabloda belirtilen harf notuna çevrilir: Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1.00 50-59 FD 0.50 00-49 FF 0.00 (13) Diğer harf notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) FF1: Öğrenci sınava girmedi. b) FF2: Öğrenci devamsız. c) FF3: Uygulama sınavından başarısız. ç) S: Tez/dönem projesi çalışmalarını başarılı olarak sürdürmekte olan öğrencilere verilir ve bu not genel başarı notu hesaplarına katılmaz. d) BŞ: Başarılı. e) BŞZ: Başarısız. (14) Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı haricinde, sınavlara katılamayan ve belgelendirilmiş geçerli bir mazereti olan öğrencilere, söz konusu sınavın veya çalışmanın ara sınav ve kısa sınavın veya ödev, proje, sunum gibi çalışmaların yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içinde başvurmaları halinde, ilgili EABDAK/EASDAK’ın görüşü ve EYK’nin kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı için mazeret sınavı hakkı verilmez. (15) Farabi gibi ulusal veya Erasmus ve Mevlana gibi uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı, EABDAK/EASDAK kararı ve EYK onayı ile gerçekleştirilir. Bu notlar öğrencinin not durum belgesine işlenir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans programlarına başvuru kabulünde ALES veya eşdeğer sınav puanı, lisans mezuniyet notu, ve bilim sınavı sonuçları değerlendirmeye katılır. Yüksek lisans programına başvuru için ALES veya eşdeğer bir sınavdan 60 eşit ağırlık puanı alınmış olması gerekmektedir. Adayların lisansüstü programlara kabul edilebilmeleri için belirli düzeyde iktisat bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Bu bilgi adayları mülakata almak ya da yazılı sınav yapmak (bilim sınavı) sureti ile ölçülmektedir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin tüm ders yüklerini başarı ile tamamlamış olmaları (derslerden başarılı olabilmek için yarıyıl sonunda en az CC notunun alınmış olması gereklidir), genel not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, asgari 120 AKTS kredisini sağlamış olmaları ve lisansüstü tezlerini başarılı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı tamamlayan öğrenciler, işletme alanında doktora öğrenimi görebilir veya değişik araştırma kurumlarında, işletmelerde ya da yükseköğretim kurumlarında görev alabilirler. Çeşitli bakanlıklarda, kamu ve özel bankalarda müfettiş, denetçi ve uzman olarak görev alabilir, uluslararası piyasalar ve kurumlarda, araştırma şirketlerinde çalışabilirler. Bölümü bitiren öğrencilerin iyi düzeyde İngilizce bilmeleri ve bilgisayar teknolojilerine hakim olmaları diğer işletmeciler arasında avantajlı bir konuma sahip olmalarını sağlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030038145

Qualification Title
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body ContactFatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030038145


Qualification Title

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact
Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address