Yeterlilik Kodu | TR0030003100 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kestel Mahallesi Konya Çimento Caddesi No:80 Alanya Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.alanya.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak gerçekleşir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programdan mezun olmak için, 4 dönemden olusan eğitim - öğretimin 1,2,3,4 dönemlerindeki derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını sağlayan ve programda mevcut olan (Toplamda 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler ön lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, iş hayatında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, insan kaynakları alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkanı bulabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003100
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmıştır.
- Kendi dili ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanır.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hakimdir ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
- Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
- Kalite ve standartlar konularında bilgi sahibidir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak gerçekleşir.
- Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak zorundadır.
- Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
Program mezunları, iş hayatında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, insan kaynakları alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkanı bulabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003100 | |
Qualification Title | Business Management Associate Diploma | |
Awarding Body | Alanya Alaaddin Keykubat University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://www.alanya.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | The person with this qualification;
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The examinations, assessments and evaluations take place in accordance with the Alaaddin Keykubat University Associate Degree and Undergraduate Education - Training and Examination Regulations. In order to graduate from the program, the students who have successfully completed all of the courses in the 4 semesters of the education - training period and successfully completed all of the courses in the program (120 ECTS in total) which have a grade average of at least 2.00 over 4.00, they are entitled to receive the grade. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who enroll in the program, the university s academic and complete the legal processes under the legislationspecified by ÖSYM must be managed. Started equivalent departments in Turkey or abroad can apply for transfer to a student | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, the students who have successfully completed all of the courses in the 4 semesters of the education - training period and successfully completed all of the courses in the program (120 ECTS in total) which have a grade average of at least 2.00 over 4.00, they are entitled to receive the grade. In order to be able to be graduated from the program, according to regulations, students need to be successful in the contents of the courses, and must complete these courses with 2.00 general grade. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The program graduates find job opportunities in industry and commercial enterprises in the fields of marketing, finance, accounting, banking, insurance, public relations, human resources in all sectors of the business including private sector or public sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030003100
The person with this qualification;
- To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works Knowledge about their language and history.
- To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data using the basic knowledge and skills acquired in the field, and to be able to develop evidence-based solutions.
- Having enough educational background in Law, Accountancy, Basic Business Administration, Management and in issues related to his/her field, acquiring conceptual and applied knowledge.
- The skill of adopting the theoretical information in practice.
- To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study Information and communication technology tools and other professional tools and techniques ability to use.
- Understanding of the social, cultural, and social responsibility, adoption and implementation, written and verbal communication skills.
- Knowledge in the areas of quality and standards.
- Disciplinary and inter-disciplinary teamwork, ability to make offers.
- Professional and ethical responsibility.
The examinations, assessments and evaluations take place in accordance with the Alaaddin Keykubat University Associate Degree and Undergraduate Education - Training and Examination Regulations. In order to graduate from the program, the students who have successfully completed all of the courses in the 4 semesters of the education - training period and successfully completed all of the courses in the program (120 ECTS in total) which have a grade average of at least 2.00 over 4.00, they are entitled to receive the grade.
Students who enroll in the program, the university s academic and complete the legal processes under the legislationspecified by ÖSYM must be managed. Started equivalent departments in Turkey or abroad can apply for transfer to a student
The program graduates find job opportunities in industry and commercial enterprises in the fields of marketing, finance, accounting, banking, insurance, public relations, human resources in all sectors of the business including private sector or public sector.
Qualification is continuous.