Yeterlilik Kodu | TR0030020310 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrenci merkezli bir anlayışla, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren işletmeler ile kamu kurumlarının ihtiyaç duydukları nitelikli insan gücü ihtiyacını karşılayabilmek için; kaliteyi önceleyen bir anlayışla rekabet avantajlarının farkında olan, Ar-Ge ve proje kültürüne sahip, toplumsal faydayı gözeten, girişimcilik konusunda etkin rol alabilen, katılımcı yönetim anlayışına sahip meslek elemanlarını yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda yapılır. Öğrenciler, 2. Yarıyılın sonunda, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda zorunlu yaz dönemi stajlarını yaparak uygulamalı iş yeri eğitimi alırlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Yönetime ilişkin temel kavramları, yönetimin fonksiyonlarını ve yönetimyaklaşımlarını açıklar. 2. Pazarlama, insan kaynakları, muhasebe, finans, yönetim ve üretim süreçleriniaçıklar. 3. Alanı ile ilgili bilgilerini ekonomi, davranış bilimleri, sosyoloji, psikoloji vehukuk disiplinleriyle ilişkilendirir. 4. İşletme işlevleri (yönetim, pazarlama, üretim, insan kaynakları, finansman,muhasebe, halkla ilişkiler, ar-ge) ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileresahip olur. 5. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci, kalite süreçleri ve sürdürülebilirlikhakkında bilgi sahibi olur. 6. İşletme yönetimi biliminin temel kavramlarını, disiplinler arası bakış açısıylagüncel gelişmeleri ve uygulamaları da takip ederek iş alanlarına uygular. 7. Bilişim teknolojileri (yazılım, program) kullanım becerilerini farklı işalanlarında ve süreçlerinde etkin bir şekilde uygular. 8. İşletmelerde ve kamu kuruluşlarında alanları ile ilgili konularda ortaya çıkanproblemleri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip ve çözüm önerilerisunabilme becerisine sahiptir. 9. Çalışma hayatı sürecinde; bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı vesözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir. 10. Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için; iletişim,liderlik, motivasyon, çatışma ve ekip çalışması gibi işletme süreçlerini işhayatının daha etkin ve verimli olmasında kullanır. 11. Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 12. Çalışma hayatında alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması vesonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etikdeğerlere sahiptir. 13. Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanındaki bilgileri takip eder vemeslektaşları ile iletişim kurar. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir. Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır. Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerinplanlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretimkurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yılyayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarınayönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafındankamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari vemali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yılyayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve niteldeğerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ilepaylaşılır.Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İşletme Yönetimi programımız MEDEK Akreditasyonu almaya hak kazanmıştır.Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2028 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile İşletme, Ekonomi, Bankacılık, Muhasebe, Finansal Yönetim Sağlık Yönetimi gibi bölümlere geçiş yaparak lisans eğitimine devam edebilir.İşletme yönetimi programı mezunları elde ettikleri bilgi ve beceri ile kendi işlerini kurabilecekleri gibi kamu veya özel sektörde çok geniş iş imkanlarına sahiptir. Program mezunları özel sektörde muhasebe, finans, insan kaynakları veya halkla ilişkiler bölümlerinde yardımcı eleman olarak çalışabilmektedir. Kamu kurumlarında büro memuru, satın alma memuru, veri hazırlama ve kontrol memuru gibi unvanları ile çalışabilmektedir. Ayrıca mali müşavirlik bürolarında yardımcı muhasebe elemanı olarak görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35 )2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020310
ISCO 08
ISCO 08
Öğrenci merkezli bir anlayışla, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren işletmeler ile kamu kurumlarının ihtiyaç duydukları nitelikli insan gücü ihtiyacını karşılayabilmek için; kaliteyi önceleyen bir anlayışla rekabet avantajlarının farkında olan, Ar-Ge ve proje kültürüne sahip, toplumsal faydayı gözeten, girişimcilik konusunda etkin rol alabilen, katılımcı yönetim anlayışına sahip meslek elemanlarını yetiştirmektir.
Öğrenme, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda yapılır. Öğrenciler, 2. Yarıyılın sonunda, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda zorunlu yaz dönemi stajlarını yaparak uygulamalı iş yeri eğitimi alırlar.
1. Yönetime ilişkin temel kavramları, yönetimin fonksiyonlarını ve yönetimyaklaşımlarını açıklar.
2. Pazarlama, insan kaynakları, muhasebe, finans, yönetim ve üretim süreçleriniaçıklar.
3. Alanı ile ilgili bilgilerini ekonomi, davranış bilimleri, sosyoloji, psikoloji vehukuk disiplinleriyle ilişkilendirir.
4. İşletme işlevleri (yönetim, pazarlama, üretim, insan kaynakları, finansman,muhasebe, halkla ilişkiler, ar-ge) ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileresahip olur.
5. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci, kalite süreçleri ve sürdürülebilirlikhakkında bilgi sahibi olur.
6. İşletme yönetimi biliminin temel kavramlarını, disiplinler arası bakış açısıylagüncel gelişmeleri ve uygulamaları da takip ederek iş alanlarına uygular.
7. Bilişim teknolojileri (yazılım, program) kullanım becerilerini farklı işalanlarında ve süreçlerinde etkin bir şekilde uygular.
8. İşletmelerde ve kamu kuruluşlarında alanları ile ilgili konularda ortaya çıkanproblemleri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip ve çözüm önerilerisunabilme becerisine sahiptir.
9. Çalışma hayatı sürecinde; bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı vesözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir.
10. Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için; iletişim,liderlik, motivasyon, çatışma ve ekip çalışması gibi işletme süreçlerini işhayatının daha etkin ve verimli olmasında kullanır.
11. Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
12. Çalışma hayatında alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması vesonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etikdeğerlere sahiptir.
13. Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanındaki bilgileri takip eder vemeslektaşları ile iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.
Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır. Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerinplanlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretimkurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yılyayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarınayönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafındankamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari vemali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yılyayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve niteldeğerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ilepaylaşılır.Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İşletme Yönetimi programımız MEDEK Akreditasyonu almaya hak kazanmıştır.Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2028
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile İşletme, Ekonomi, Bankacılık, Muhasebe, Finansal Yönetim Sağlık Yönetimi gibi bölümlere geçiş yaparak lisans eğitimine devam edebilir.İşletme yönetimi programı mezunları elde ettikleri bilgi ve beceri ile kendi işlerini kurabilecekleri gibi kamu veya özel sektörde çok geniş iş imkanlarına sahiptir. Program mezunları özel sektörde muhasebe, finans, insan kaynakları veya halkla ilişkiler bölümlerinde yardımcı eleman olarak çalışabilmektedir. Kamu kurumlarında büro memuru, satın alma memuru, veri hazırlama ve kontrol memuru gibi unvanları ile çalışabilmektedir. Ayrıca mali müşavirlik bürolarında yardımcı muhasebe elemanı olarak görev alabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35
)2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030020310 | |
Qualification Title | Business Administration Associate Degree | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The purpose of the Bartın University, Bartın Vocational School, Business Management Program is to train professionals who are aware of their competitive advantages, have an R&D and project culture, care about social benefit, can take an active role in entrepreneurship, and have a participatory management approach, with a student-centered approach, in order to meet the qualified manpower needs of businesses operating at various scales and public institutions. | |
Learning Environments | Learning is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories within higher education institutions. At the end of the second semester, students receive practical workplace training by completing compulsory summer internships in public or private institutions and organizations. | |
Description | 1. Explains the basic concepts of management, the functions of management and management approaches. 2. Explains marketing, human resources, accounting, finance, management and production processes. 3. Relates the knowledge related to the field with the disciplines of economics, behavioral sciences, sociology, psychology and law. 4. Has basic, current and applied knowledge about business functions (management, marketing, production, human resources, finance, accounting, public relations, R&D). 5. Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, quality processes and sustainability. 6. Apply the basic concepts of business management science to business areas by following current developments and applications from an interdisciplinary perspective. 7. Effectively applies information technologies (software, program) usage skills in different business areas and processes. 8. Has the ability to evaluate the problems that arise in businesses and public institutions in their fields with an analytical and critical approach and to offer solution suggestions. 9. During the working life process; can effectively present his/her thoughts in written and verbal communication at the level of knowledge and skills. 10. Uses business processes such as communication, leadership, motivation, conflict and teamwork to solve complex and unforeseen problems in order to make business life more effective and efficient. 11. Has awareness of career management and lifelong learning. 12. Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to his/her field in business life. 13. Follows information in the field of business using a foreign language and communicates with colleagues. | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | Exams are; midterm exams, make-up exams, final exams, exemption exams, and single-course exams. Exams can be written and/or oral/practical. Assessment of Success: (1) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 40% and the weight of the final exam is 60%. (2) The student’s performance in a course is assessed according to the rules specified in the relative assessment system of Bartin University. (3) Achievement Grade is designated as follows: Achievement Grade Coefficient Achievement Degree AA 4,00 Excellent BA 3,50 Very good BB 3,00 Good CB 2,50 Upper Average CC 2,00 Average DC 1,50 Satisfactory DD 1,00 Provisionally Successful FF 0,00 Fail | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Business Administration programme has been granted MEDEK Accreditation. Accreditation Start and End Date: 01.01.2025-31.12.2028
| |
Access Requirements | Those who want to enroll in Bartin University undergraduate degree programs must get the sufficient score required by Bartin University from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in the “Directive on Application and Registration of Foreign Students” are applied to students from abroad who want to enroll in this program. More detailed information about university admission is available in the Institutional Catalogue. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must successfully complete the compulsory courses specified in the curriculum and the minimum number of elective courses by obtaining a grade of at least DD. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students must also complete their compulsory internships within the specified period and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the program can continue their undergraduate education by transferring to departments such as Business Administration, Economics, Banking, Accounting, Financial Management and Health Management with the Vertical Transfer Exam (DGS). Graduates of the business management program can start their own businesses with the knowledge and skills they have acquired, and they have a wide range of job opportunities in the public or private sector. Graduates of the program can work as assistant staff in accounting, finance, human resources or public relations departments in the private sector. They can work in public institutions with titles such as office clerk, purchasing officer, data preparation and control officer. They can also work as assistant accounting staff in financial consultancy offices. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030020310
ISCO 08
ISCO 08
The purpose of the Bartın University, Bartın Vocational School, Business Management Program is to train professionals who are aware of their competitive advantages, have an R&D and project culture, care about social benefit, can take an active role in entrepreneurship, and have a participatory management approach, with a student-centered approach, in order to meet the qualified manpower needs of businesses operating at various scales and public institutions.
Learning is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories within higher education institutions. At the end of the second semester, students receive practical workplace training by completing compulsory summer internships in public or private institutions and organizations.
1. Explains the basic concepts of management, the functions of management and management approaches.
2. Explains marketing, human resources, accounting, finance, management and production processes.
3. Relates the knowledge related to the field with the disciplines of economics, behavioral sciences, sociology, psychology and law.
4. Has basic, current and applied knowledge about business functions (management, marketing, production, human resources, finance, accounting, public relations, R&D).
5. Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, quality processes and sustainability.
6. Apply the basic concepts of business management science to business areas by following current developments and applications from an interdisciplinary perspective.
7. Effectively applies information technologies (software, program) usage skills in different business areas and processes.
8. Has the ability to evaluate the problems that arise in businesses and public institutions in their fields with an analytical and critical approach and to offer solution suggestions.
9. During the working life process; can effectively present his/her thoughts in written and verbal communication at the level of knowledge and skills. 10. Uses business processes such as communication, leadership, motivation, conflict and teamwork to solve complex and unforeseen problems in order to make business life more effective and efficient.
11. Has awareness of career management and lifelong learning.
12. Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to his/her field in business life.
13. Follows information in the field of business using a foreign language and communicates with colleagues.
- Competence to Work Independently and Take Responsibility
- Learning Competence
- Communication and Social Competence
- Field Specific Competence
Exams are; midterm exams, make-up exams, final exams, exemption exams, and single-course exams. Exams can be written and/or oral/practical.
Assessment of Success:
(1) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 40% and the weight of the final exam is 60%.
(2) The student’s performance in a course is assessed according to the rules specified in the relative assessment system of Bartin University.
(3) Achievement Grade is designated as follows:
Achievement Grade Coefficient Achievement Degree
AA 4,00 Excellent
BA 3,50 Very good
BB 3,00 Good
CB 2,50 Upper Average
CC 2,00 Average
DC 1,50 Satisfactory
DD 1,00 Provisionally Successful
FF 0,00 Fail
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the
YÖKAK legislation.
Business Administration programme has been granted MEDEK Accreditation.
Those who want to enroll in Bartin University undergraduate degree programs must get the sufficient score required by Bartin University from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in the “Directive on Application and Registration of Foreign Students” are applied to students from abroad who want to enroll in this program. More detailed information about university admission is available in the Institutional Catalogue.
Students who successfully complete the program can continue their undergraduate education by transferring to departments such as Business Administration, Economics, Banking, Accounting, Financial Management and Health Management with the Vertical Transfer Exam (DGS). Graduates of the business management program can start their own businesses with the knowledge and skills they have acquired, and they have a wide range of job opportunities in the public or private sector. Graduates of the program can work as assistant staff in accounting, finance, human resources or public relations departments in the private sector. They can work in public institutions with titles such as office clerk, purchasing officer, data preparation and control officer. They can also work as assistant accounting staff in financial consultancy offices.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.