Yeterlilik Kodu | TR0030017715 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İşletme Bölüm amacı, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası işletmelerin ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve eğitim donanımına sahip, "Nitelikli Aranan İnsan Gücü "nü yetiştirmektir. Ayrıca, kaynakların nasıl planlandığını, örgütlendiğini, yönetildiğini ve denetimin nasıl gerçekleştirildiğini, kısaca tüm yönetsel fonksiyonların nasıl yürütüldüğünü kavramış nitelikli girişimciler ve meslek elemanlarını yetiştirmek ve öğrencilere organizasyon, yönetim ve değerlendirme yeteneği kazandırarak geleceğin yöneticilerini yetiştirmektir. Geniş bir ders yelpazesi sayesinde öğrencilere sosyal konulara analitik bakış açısı kazandırılarak kit kaynakların en verimli şekilde kullanılmasının yolları öğretilmekte ve firmaların -dolayısıyla ülke ekonomisinin-etkili yönetilmesine katkı sağlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da ilgili işletmelerde işyerinde staj ve işyerinde mesleki eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre alınan bölüm ve birim kurul karalarına istinaden dönem içerisinde vize ve final sınavları yapılmaktadır. Bazı derslerin kapsamında vize ve final sınavları sunum veya ödevlerle desteklenmekte öğrenci gelişimlerine katkıda bulunulmaya çalışılmaktadır. Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre öğrencilerin başarı durumları mutlak veya bağıl sisteme göre değerlendirilmektedir. Sınav sonuçları akademik takvimde belirtilen tarihlerde OBS üzerinden öğrencilere duyurulmaktadır. Yine öğrencilerin sınav notlarına yaptıkları itirazlar yönetmelik çerçevesinde ilgili öğretim elemanı veya Bölüm başkanlığı tarafından değerlendirilmektedir. MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir. (2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. (3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir. (4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir. (5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır. (6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır. (7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur. (8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir. (9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir. (10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir. (11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır. (12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler. (13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır. (14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır. (15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır. Bütünleme sınavı MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer. Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır. (2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir. Ders başarı durumu ve dersin harf notu MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. (2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir. (3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir. (4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. (6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır. (7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir. (8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür. (9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar. (11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar. (12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Bunlar: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: -YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. -Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. -Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezuniyet koşullarını sağlayıp sağlamadığına ilişkin kararlar Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği çerçevesine uygun bir şekilde gerçekleştirilir. Öğrencinin OBS üzerindeki verilerinden hareketle ÖİDB ile Öğrencinin akademik danışmanının ve Bölüm başkanının incelemeleri sonucu mezuniyeti konusunda mutabakat sağlanır. Öğrencilerin mezuniyet koşulunu sağlamaları için genel not ortalamasının 4,00 tam not üzerinden en az 2,00 ve/veya üstünde olması gerekir ve en az 120 AKTS'ye sahip olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ön Lisans eğitimini basari ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli puanı almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. İşletme Yönetimi Programından mezun olan öğrenciler, sanayi, ticaret ve hizmet işletmelerinde yönetim, muhasebe, finansman, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler pazarlama gibi birimlerde istihdam edilebilirler. Ayrıca kamu ve özel sektör bankalarında, yatırım ve finans kurumlarında, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlik bürolarında is bulma olanağına sahiptirler. Ayrıca donanımlı birer girişimci olarak da kendi işletmelerini kurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu İşyerinde Mesleki Eğitim Ve Staj Uygulama Yönergesi Yönergesi | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030017715
ISCO 08
ISCO 08
İşletme Bölüm amacı, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası işletmelerin ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve eğitim donanımına sahip, "Nitelikli Aranan İnsan Gücü "nü yetiştirmektir. Ayrıca, kaynakların nasıl planlandığını, örgütlendiğini, yönetildiğini ve denetimin nasıl gerçekleştirildiğini, kısaca tüm yönetsel fonksiyonların nasıl yürütüldüğünü kavramış nitelikli girişimciler ve meslek elemanlarını yetiştirmek ve öğrencilere organizasyon, yönetim ve değerlendirme yeteneği kazandırarak geleceğin yöneticilerini yetiştirmektir. Geniş bir ders yelpazesi sayesinde öğrencilere sosyal konulara analitik bakış açısı kazandırılarak kit kaynakların en verimli şekilde kullanılmasının yolları öğretilmekte ve firmaların -dolayısıyla ülke ekonomisinin-etkili yönetilmesine katkı sağlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da ilgili işletmelerde işyerinde staj ve işyerinde mesleki eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme yönetimi alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme becerisine sahip olur.
- İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini takip ederek uygulayabilir
- İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, gerekli mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
- Alanının gerektirdiği düzeyde teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir.
- İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapabilecek, muhasebe kayıtlarını tutabilecek, mali tabloları hazırlayabilecek ve yorumlayabilecek yeterliliğe sahip olabilir.
- İşletme finansmanını yönetmek; işletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirebilir.
- Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair bilgi sahibi olma ve sorunların çözümünde öneri geliştirebilir.
- Alanına ilişkin bilgileri analitik olarak analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm becerisine sahip olur.
- Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilecek iletişim bilincine sahip olur.
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
- Yenilik ve değişime açık, girişimci yasam boyu ögrenme davranışı kazanır.
- Kalite bilincine sahip olur, kaliteli is yapma ve sonuçlandırma yetisine sahip olur.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
- Alana Özgü (Yönetim, Pazarlama, Finans, Muhasebe, İnsan Kaynakları ve Üretim) Süreçlere Yönelik Yetkinlik
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Öğrenme Yetkinliği
Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre alınan bölüm ve birim kurul karalarına istinaden dönem içerisinde vize ve final sınavları yapılmaktadır. Bazı derslerin kapsamında vize ve final sınavları sunum veya ödevlerle desteklenmekte öğrenci gelişimlerine katkıda bulunulmaya çalışılmaktadır. Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre öğrencilerin başarı durumları mutlak veya bağıl sisteme göre değerlendirilmektedir. Sınav sonuçları akademik takvimde belirtilen tarihlerde OBS üzerinden öğrencilere duyurulmaktadır. Yine öğrencilerin sınav notlarına yaptıkları itirazlar yönetmelik çerçevesinde ilgili öğretim elemanı veya Bölüm başkanlığı tarafından değerlendirilmektedir.
MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.
(2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.
(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir.
(5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır.
(6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır.
(7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.
(8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir.
(10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir.
(11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır.
(12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler.
(13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır.
(14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır.
(15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır.
Bütünleme sınavı
MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer.
Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır.
(2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir.
Ders başarı durumu ve dersin harf notu
MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.
(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir.
Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir.
Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.
(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.
(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.
(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.
(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Bunlar:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
-YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
-Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
-Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir.
Ön Lisans eğitimini basari ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli puanı almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler.
Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
İşletme Yönetimi Programından mezun olan öğrenciler, sanayi, ticaret ve hizmet işletmelerinde yönetim, muhasebe, finansman, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler pazarlama gibi birimlerde istihdam edilebilirler. Ayrıca kamu ve özel sektör bankalarında, yatırım ve finans kurumlarında, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlik bürolarında is bulma olanağına sahiptirler. Ayrıca donanımlı birer girişimci olarak da kendi işletmelerini kurabilirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği
Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu İşyerinde Mesleki Eğitim Ve Staj Uygulama Yönergesi Yönergesi
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030017715 | |
Qualification Title | Associate Degree in Business Management | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Department of Business Administration is to train “Qualified Wanted Manpower” with the knowledge, skills and educational equipment needed by local, regional, national and international businesses operating at various scales. In addition, to train qualified entrepreneurs and professionals who understand how resources are planned, organized, managed and controlled, in short, how all managerial functions are carried out, and to train future managers by providing students with the ability to organize, manage and evaluate. Through a wide range of courses, students are given an analytical perspective on social issues, they are taught the most efficient ways of using mass resources and contribute to the effective management of firms - and therefore the national economy | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories within higher education institutions or in related enterprises as internship and vocational training in the workplace. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Midterm and final exams are held during the semester based on the decisions of the department and unit board decisions taken according to Gaziantep University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. Within the scope of some courses, midterm and final exams are supported by presentations or assignments and students are tried to contribute to their development. According to Gaziantep University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations, students' success is evaluated according to absolute or relative system. Exam results are announced to students via OBS on the dates specified in the academic calendar. Again, the objections made by the students to the exam grades are evaluated by the relevant instructor or the head of the department within the framework of the regulation. (1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam. (2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member. (3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course. (4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below. The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary. Score Lecture Notes Coefficient 95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00 (5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt. (8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation. Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course. (10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course. (11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades. (12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office. | |
Quality Assurance | The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”. These are: 1. Creation and Approval of Curriculum: -YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. -The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. -The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Candidates must have a high school or equivalent school diploma and fulfill the requirements determined by ÖSYM in line with the relevant legislation of YÖK. | |
Conditions for Success | Decisions on whether the student meets the graduation requirements are made in accordance with the framework of Gaziantep University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. Based on the student's data on OBS, an agreement is reached on graduation as a result of the examinations of the Registrar's Office, the student's academic advisor and the head of the department. In order for students to meet the graduation requirement, their GPA must be at least 2.00 and/or above on a 4.00 scale and they must have at least 120 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Candidates who have successfully completed their associate degree education can apply to undergraduate programs in related fields provided that they get enough points from the Vertical Transfer exam conducted by the Student Selection and Placement Center. The provisions of the “Regulation on the Principles of Transition, Double Major, Minor and Inter-institutional Credit Transfer between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions” are applied. Students who graduate from the Business Management Program can be employed in units such as management, accounting, finance, human resources, production, public relations, marketing in industrial, commercial and service enterprises. They also have the opportunity to find jobs in public and private sector banks, investment and financial institutions, certified public accountant and certified public accountant offices. They can also establish their own businesses as well-equipped entrepreneurs. | |
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions Framework Regulation on Practical Trainings in Higher Education Gaziantep University Associate and Undergraduate Education Regulations Gaziantep University Vocational School of Social Sciences Vocational Training and Internship Application Directive Directive | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030017715
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Department of Business Administration is to train “Qualified Wanted Manpower” with the knowledge, skills and educational equipment needed by local, regional, national and international businesses operating at various scales. In addition, to train qualified entrepreneurs and professionals who understand how resources are planned, organized, managed and controlled, in short, how all managerial functions are carried out, and to train future managers by providing students with the ability to organize, manage and evaluate. Through a wide range of courses, students are given an analytical perspective on social issues, they are taught the most efficient ways of using mass resources and contribute to the effective management of firms - and therefore the national economy
Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories within higher education institutions or in related enterprises as internship and vocational training in the workplace.
- To have the ability to use the theoretical knowledge in the field of business management in working life.
- To have the ability to use the management functions of the business and to follow and apply new management techniques
- To have the knowledge and equipment to fulfill the legal responsibilities of the business, to follow and apply the necessary legislation.
- To be able to use technologies at the level required by the field; can follow technological changes and adapt new technologies to business systems.
- Have a sense of professional and ethical responsibility.
- To be able to make cost calculations in businesses, to keep accounting records, to prepare and interpret financial statements.
- To manage business financing; to be able to analyze the financial analysis of the business and to be able to propose solutions to financial problems.
- To have knowledge about production, management and marketing issues and to develop suggestions for solving problems.
- Analytically analyze, interpret, evaluate and solve information related to the field.
- Have the communication awareness to follow the current national and international problems.
- Have the ability to act independently, use initiative and creativity.
- Gains entrepreneurial lifelong learning behavior, open to innovation and change.
- Have quality awareness, have the ability to make and finalize quality work.
- Can work in disciplinary and interdisciplinary teamwork.
- Competence for Domain Specific (Management, Marketing, Finance, Accounting, Human Resources and Production) Processes
- Ability to Work Independently and Take Responsibility
- Communication and Social Competence
- Learning Competence
Midterm and final exams are held during the semester based on the decisions of the department and unit board decisions taken according to Gaziantep University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. Within the scope of some courses, midterm and final exams are supported by presentations or assignments and students are tried to contribute to their development. According to Gaziantep University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations, students' success is evaluated according to absolute or relative system. Exam results are announced to students via OBS on the dates specified in the academic calendar. Again, the objections made by the students to the exam grades are evaluated by the relevant instructor or the head of the department within the framework of the regulation.
(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam.
(2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member.
(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course.
(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below.
The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary.
Score Lecture Notes Coefficient
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00
(5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.
b) Unsuccessful (U) is given to students who fail courses for which they do not have credit.
(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirements but have not yet completed the requirements for grade evaluation.
If the student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten business days from the date of announcement of the grades. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with the current grades and a letter grade is given. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar circumstances, upon the application of the student, the recommendation of the department chair and the decision of the unit board of directors. Otherwise, the (I) grade will be converted into (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations for the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given a grade of I is approved by the recommendation of the department head and the decision of the unit board of directors.
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt.
(8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation.
Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course.
(10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course.
(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades.
(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”. These are:
1. Creation and Approval of Curriculum:
-YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
-The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
-The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Candidates must have a high school or equivalent school diploma and fulfill the requirements determined by ÖSYM in line with the relevant legislation of YÖK.
Candidates who have successfully completed their associate degree education can apply to undergraduate programs in related fields provided that they get enough points from the Vertical Transfer exam conducted by the Student Selection and Placement Center.
The provisions of the “Regulation on the Principles of Transition, Double Major, Minor and Inter-institutional Credit Transfer between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions” are applied.
Students who graduate from the Business Management Program can be employed in units such as management, accounting, finance, human resources, production, public relations, marketing in industrial, commercial and service enterprises. They also have the opportunity to find jobs in public and private sector banks, investment and financial institutions, certified public accountant and certified public accountant offices. They can also establish their own businesses as well-equipped entrepreneurs.
Law No. 2547 on Higher Education
Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
Framework Regulation on Practical Trainings in Higher Education
Gaziantep University Associate and Undergraduate Education Regulations
Gaziantep University Vocational School of Social Sciences Vocational Training and Internship Application Directive Directive
The qualification is valid at all times.
