Yeterlilik Kodu | TR0030016386 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Tezli Yüksek lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 150 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program, giriş düzeyinde verilen iktisat ve istatistik derslerinin yanı sıra dört temel alanı kapsamaktadır (muhasebe ve finans, yönetim ve örgütler, pazarlama ve üretim yönetimi). Derslere ek olarak öğrenciler kendi seçimleri doğrultusunda programı tamamlamak üzere tez veya proje hazırlamaktadırlar. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerde başarılı olması, asgari 150 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde çalışabilirler ve işletmelerin ve kar amacı gütmeyen örgütlerin birçok işlevsel bölümlerinde istihdam edilebilirler. Programın mezunlarından en etkin biçimde faydalanabilecek olan işlevsel bölümler muhasebe, iç denetim, finans, insan kaynakları yönetimi, iş geliştirme ve strateji, üretim planlaması, satın alma ve pazarlama bölümleri olacaktır. Mezunlar, aynı zamanda danışmanlık firmaları tarafından istihdam edilebilir ve ilgili alanlarda akademik kariyer yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016386
ISCO:08
ISCO:08
Bu program, giriş düzeyinde verilen iktisat ve istatistik derslerinin yanı sıra dört temel alanı kapsamaktadır (muhasebe ve finans, yönetim ve örgütler, pazarlama ve üretim yönetimi). Derslere ek olarak öğrenciler kendi seçimleri doğrultusunda programı tamamlamak üzere tez veya proje hazırlamaktadırlar.
- Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir.
- Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir.
- Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir.
- Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
- İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir.
- Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir.
- Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir.
- Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir.
- İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir.
- Akıcı şekilde İngilizce yazabilir ve konuşabilir.
- Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir.
- Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir.
- Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir.
- Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder.
- Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir.
- İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir.
Programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde çalışabilirler ve işletmelerin ve kar amacı gütmeyen örgütlerin birçok işlevsel bölümlerinde istihdam edilebilirler. Programın mezunlarından en etkin biçimde faydalanabilecek olan işlevsel bölümler muhasebe, iç denetim, finans, insan kaynakları yönetimi, iş geliştirme ve strateji, üretim planlaması, satın alma ve pazarlama bölümleri olacaktır. Mezunlar, aynı zamanda danışmanlık firmaları tarafından istihdam edilebilir ve ilgili alanlarda akademik kariyer yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016386 | |
Qualification Title | Business Administration Master Program with Thesis Master's Degree (Second Cycle) | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Instructors may use a variety of assessment methods including written examinations, quizzes, projects, and presentations. Success at coursework is measured using the grades below. F and Z indicate that the student was unsuccessful. Letter Grade Numerical Grade A 4 A- 3.7 B+ 3.3 B 3 B- 2.7 C+ 2.3 C 2 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission to the MBA program requires one of the following examination results: ALES (minimum 55 points), GRE (minimum 610 points) or GMAt (minimum 450 points). Candidates of the program must have an appropriate level of foreign language (English). If the candidates can document sufficient points in one of the following examinations, they will be directly invited to the interview. Examination Graduate Program KPDS 60 ÜDS 60 CBT 137 IBT 57 IELTS 6 CPE C FCE(ESOL) C Candidates without the above mentioned foreign language results are obliged to take the English Examination given by Başkent University Department of English Preparation School. Participants must acquire minimum 60 points from this exam to be successful. | |
Conditions for Success | Students are required to complete all coursework successfully with a minimum of 2.50/4.00 cumulative grade point average and 120 ECTS credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Programme can take jobs in both public and private sectors and can be employed in diverse functional departments of business and non-business organizations. The functional departments that are most likely to make effective use of Programme's graduates are accounting, internal auditing, finance, human resources management, business development and strategy, production planning, procurement, and marketing departments. Graduates of the Programme can also be employed in consultancy business and can seek academic careers in the related fields. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016386
ISCO:08
ISCO:08
Instructors may use a variety of assessment methods including written examinations, quizzes, projects, and presentations. Success at coursework is measured using the grades below. F and Z indicate that the student was unsuccessful. Letter Grade Numerical Grade A 4 A- 3.7 B+ 3.3 B 3 B- 2.7 C+ 2.3 C 2
Admission to the MBA program requires one of the following examination results: ALES (minimum 55 points), GRE (minimum 610 points) or GMAt (minimum 450 points). Candidates of the program must have an appropriate level of foreign language (English). If the candidates can document sufficient points in one of the following examinations, they will be directly invited to the interview. Examination Graduate Program KPDS 60 ÜDS 60 CBT 137 IBT 57 IELTS 6 CPE C FCE(ESOL) C Candidates without the above mentioned foreign language results are obliged to take the English Examination given by Başkent University Department of English Preparation School. Participants must acquire minimum 60 points from this exam to be successful.
Graduates of the Programme can take jobs in both public and private sectors and can be employed in diverse functional departments of business and non-business organizations. The functional departments that are most likely to make effective use of Programme's graduates are accounting, internal auditing, finance, human resources management, business development and strategy, production planning, procurement, and marketing departments. Graduates of the Programme can also be employed in consultancy business and can seek academic careers in the related fields.
Qualification is continuous