Yeterlilik Kodu | TR0030028618 | |
Yeterlilik Adı | İstatistik (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dokuz Eylül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.deu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İstatistikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İstatistik Bölümü lisans programının amacı öğrencileri analitik ve kritik düşünme yeteneğine sahip kararvericilerin sahip olması gereken teorik ve pratik istatistik bilgiler ve değerlerle ile donatmaktır. Program ayrıca topluma ve işine karşı sorumluluklarını bilen, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile istatistik bilgisini sürekli yenileyen öğrenciler mezun etmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Buna ek olarak kurum bünyesindeki bilgisayar laboratuvarında uygulamalı eğitim yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | • Okuma yazma yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten har erle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir. 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 ve aşağısı 0.00 FF Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan; a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; Akreditasyon kuruluş adı Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih- Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç- Bitiş tarihi; 09.03.2024 - 30.09.2029 | |
Giriş Şartı | Lise diploması, Ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme | |
Başarma Şartları | Eğitim-öğretim bir yılda iki yarıyıl olmak üzere toplam 4 yıldır (1 yıl hazırlık sınıfı hariç). 4'lük not sistemi uygulanmaktadır. Öğrenciler, tüm derslerini başarı ile tamamlamak zorundadır. Dersteki başarının değerlendirilmesi: Bkz. DEU Fen Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları, Madde 25-27. Bu Programın Eğitim Dili %30 İngilizce'dir. Programdan mezun olabilmek için 32 (Otuziki) işgünü süreyle staj yapılması zorunludur. (Bkz. Staj Yönergesi) 3. sınıf öğrencileri 5. yarıyılda 15 AKTS 6. yarıyılda 15 AKTS bölüm seçmeli dersi almak zorundadır. Öğrenciler 5. Yarıyılda en az 4 AKTS Fakülte Seçmeli Ders Havuzundan veya en az 4 AKTS Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan ve 6. Yarıyılında en az 4 AKTS Fakülte Seçmeli Ders Havuzundan veya en az 4 AKTS Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan ders almak ve başarmak zorundadır. 4. sınıf öğrencileri 7. yarıyılda 10 AKTS 8. yarıyılda 15 AKTS Bölüm Seçmeli Dersi almak zorundadır. 4. Sınıf öğrencileri bir yıl süren bitirme projesini başarı ile tamamlamak zorundadır. Öğrenciler minimum 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadır. Minimum mezuniyet notu 2.00 / 4.00. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız Kamu ve Özel sektörde, AR-GE, Planlama, Veri Analizi ve Raporlama, Bilişim, Kalite güvence vb. bölümlerinde, Finans ve Sigorta Şirketlerinde uzman veya yönetici pozisyonlarında çalışabilmekte, yazılım-bilişim departmanlarda istatistik uzmanı, sistem analisti, veri bilimci, süreç analisti, veritabanı yöneticisi, operasyon sorumlusu, pazar araştırmacısı, iş analisti, yazılımcı, vb. birçok düzeyde kariyer fırsatları yakalamaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030028618
ISCO 08
ISCO 08
İstatistik Bölümü lisans programının amacı öğrencileri analitik ve kritik düşünme yeteneğine sahip kararvericilerin sahip olması gereken teorik ve pratik istatistik bilgiler ve değerlerle ile donatmaktır. Program ayrıca topluma ve işine karşı sorumluluklarını bilen, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile istatistik bilgisini sürekli yenileyen öğrenciler mezun etmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Buna ek olarak kurum bünyesindeki bilgisayar laboratuvarında uygulamalı eğitim yapılmaktadır.
- İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde matematik, veri işlem sürecinde kullanılan güncel yazılım bilgisayar programlama bilgisine sahiptir.
- Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak sorunları tanımlar, bir plan çerçevesinde gerekli verileri toplar, analiz edip yorumlar. Kanıtlara ve araştırmalara dayalı alternatif çözüm önerileri geliştirir.
- Bireysel veya disiplinler arası takımlarda yaratıcı ve geniş bakış açısı ile sorumluluk alır, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
- Analitik düşünme yeteneği ile projeleri planlayabilir ve yönetebilir.
- Bilgiye erişebilmek amacı ile kaynak araştırması yapabilir, edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanında kendini sürekli yenileme yetkinliğine sahiptir.
- İstatistik alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama yetkinliğine sahiptir.
- İngilizce yabancı dilini kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.
- Kuramsal ve teknik bilgileri istatistik alanındaki uzman kişilerle detaylı olarak, bu alanda uzman olmayan kişilerle de temel düzeyde paylaşır.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
- Alanında yaptığı çalışmalarda sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Kuramsal ve uygulamalı istatistik, yöneylem araştırması, risk analizi, aktüerya konularında ve istatistiğin uygulandığı (biyoistatistik, finans, optimizasyon, veri madenciliği vb.) alanlarda yeterli altyapıya sahiptir.
• Okuma yazma yetkinliği
• Çoklu dil yetkinliği
• Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Vatandaşlık yetkinliği
• Girişimcilik yetkinliği
Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten har erle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon kuruluş adı Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih- Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç- Bitiş tarihi; 09.03.2024 - 30.09.2029
Lise diploması, Ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme
Mezunlarımız Kamu ve Özel sektörde, AR-GE, Planlama, Veri Analizi ve Raporlama, Bilişim, Kalite güvence vb. bölümlerinde, Finans ve Sigorta Şirketlerinde uzman veya yönetici pozisyonlarında çalışabilmekte, yazılım-bilişim departmanlarda istatistik uzmanı, sistem analisti, veri bilimci, süreç analisti, veritabanı yöneticisi, operasyon sorumlusu, pazar araştırmacısı, iş analisti, yazılımcı, vb. birçok düzeyde kariyer fırsatları yakalamaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030028618 | |
Qualification Title | Statistics Undergraduate Diploma (30% English) | |
Awarding Body | Dokuz Eylül University | |
Awarding Body Contact | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Awarding Body Url | https://www.deu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Statistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the undergraduate program of Department of Statistics is to equip students with theoretical and practical knowledge of statistics and assets that are required by decision makers having analytical and critical thinking skills. The program also aims to graduate students; who are aware of their responsibilities toward to the community and to their work; who can follow the developments on science and technology, and can renew the knowledge of statistics with the consciousness about lifelong learning | |
Learning Environments | The learning process takes place in the form of formal education. In addition, applied training is provided in computer laboratories within the institution. | |
Description |
| |
Key Competencies | • Literacy competence | |
Further Info | According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below. 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 and below 0.00 FF A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades; a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation. b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average. c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; The Association for Evaluaiton and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) 09.03.2024 - 30.09.2029 | |
Access Requirements | High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination. | |
Conditions for Success | Education is total 4 years with 2 semesters every year (excluding 1 year of prep class) Grading is done on a 4 point system. Students have to succeed in all courses. Evaluation of success on class : See: DEU Faulty of Science Education and Examination Application Rules, Items 25-27. In order to graduate from the program, it is obligatory to do an internship for 32 (thirty-two) working days. (See Internship Directive) 3rd grade year students have to take 15 ECTS in the 5th semester and 15 ECTS in the 6th semester of departmental elective courses. Students must take and succeed at least 4 ECTS Faculty Elective Course Pool in the 5th Semester or at least 4 ECTS University Elective Course Pool and at least 4 ECTS Faculty Elective Course Pool in the 6th Semester or at least 4 ECTS University Elective Course Pool. 4th grade students are required to take 10 ECTS in the 7th semester and 15 ECTS in the 8th semester of Departmental Elective Courses. 4th grade students must successfully complete a year-long graduation project. Students must complete a minimum of 240 ECTS credits and have a minimum Cumulative Grade Point Average (C.G.P.A.) of 2.00/4.00 . | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can be employed at Research and Planning departments of Public and Private Organizations, at Finance and Insurance Companies as an expert or manager, also in software-informatics departments, they can get career opportunities at many levels as statistics specialist, system analyst, data scientist, process analyst, database manager, operations manager, market researcher, business analyst, software developer, etc | |
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | Qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030028618
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the undergraduate program of Department of Statistics is to equip students with theoretical and practical knowledge of statistics and assets that are required by decision makers having analytical and critical thinking skills. The program also aims to graduate students; who are aware of their responsibilities toward to the community and to their work; who can follow the developments on science and technology, and can renew the knowledge of statistics with the consciousness about lifelong learning
The learning process takes place in the form of formal education. In addition, applied training is provided in computer laboratories within the institution.
- Has the required level of mathematics and current software computer programming knowledge used in the data processing process within the field of statistics.
- Uses theoretical and practical knowledge in the field to define problems, collects the necessary data within a plan, analyzes and interprets it. Develops alternative solutions based on evidence and research.
- Takes responsibility with a creative and broad perspective, works effectively, and has the ability to use time efficiently, either individually or in interdisciplinary teams.
- Plans and manages projects with analytical thinking ability.
- Conducts resource research to access information, critically evaluates the acquired knowledge, and uses databases and other information sources.
- With the awareness of the necessity of lifelong learning, follows developments in science and technology and has the competence to continuously renew oneself in the field.
- Informs relevant individuals and institutions on issues related to the field of statistics and can communicate their thoughts and solutions to problems both in writing and orally.
- With a sense of social responsibility, has the competence to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live.
- Uses the English language to follow knowledge in their field and communicate with colleagues.
- Uses computer software and information-communication technologies required by the field of statistics.
- Shares theoretical and technical knowledge in detail with experts in the field of statistics and at a basic level with those who are not experts in the field.
- Holds societal, scientific, and ethical values in the stages of data collection, evaluation, interpretation, and dissemination of results related to their field.
- Has sufficient awareness of social justice, quality culture, and the protection of cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety in their work in the field.
- Has sufficient infrastructure in theoretical and applied statistics, operations research, risk analysis, actuarial science, and areas where statistics is applied (biostatistics, finance, optimization, data mining, etc.).
• Literacy competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
• Digital competence
• Personal, social, and learning-to-learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurship competence
According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 and below 0.00 FF
A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades;
a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.
b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average. c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average.
To oversee the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs shall be determined by the relevant Deans.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Association for Evaluaiton and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) 09.03.2024 - 30.09.2029
High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination.
Our graduates can be employed at Research and Planning departments of Public and Private Organizations, at Finance and Insurance Companies as an expert or manager, also in software-informatics departments, they can get career opportunities at many levels as statistics specialist, system analyst, data scientist, process analyst, database manager, operations manager, market researcher, business analyst, software developer, etc
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Education
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is permanently valid.
