Yeterlilik Kodu

TR0030024451

Yeterlilik Adı
İstatistik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)İstatistikler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyindeki yeterliliklere bağlı olarak olasılık ve istatistik bilgisini daha ileri düzeye taşır.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Lisans düzeyindeki bilgilerine dayalı olarak, kuramsal bilgileri geliştirebilir, yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
  • Geniş uygulama alanına sahip olan istatistik biliminde, aldığı seçmeli derslerin ve yaptığı bilimsel araştırmaların etkisi ile özel bir konuda uzmanlaşır.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Tabiatta gözlenen çoğu olayın rasgele olduğunu onların bir olasılıksal yapısının olduğunu benimser.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Yüksek lisans programı kapsamında, stokastik süreçler, güvenilirlik, aktüeryal bilim, zaman serileri ve genelleştirilmiş doğrusal modeller gibi alanlarda teknik becerilerini geliştirir.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Disiplinlerarası bir yaklaşımla, olasılık ve istatistik teorisinin sonuçlarını güncel problemlerin analizinde ve çözümünde uygular ve bu uygulamalar ile kendi potansiyellerini keşfeder.
  • İstatistik bilimi ile ilgili farklı disiplinlerde, sorunları tanımlama ve doğrulama yeteneğine sahiptir.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • İstatistik bilimi ile ilgili gerçek hayat problemlerini teorik bilgisinin yanı sıra istatistiksel paket program yardımı ile uygulamalı olarak çözüme ulaştırır.
  • Veri toplama aşamasından verilerin derlenip analiz edilmesi aşamasına kadar gerekli tüm metodolojiyi kullanarak gerek disiplin içi gerekse disiplinler arası problemin çözümü için iş akışını ortaya koyar.
  • Ulusal / uluslararası sunumlara katılım için bağımsız bilimsel araştırmalar yürütme yeteneğine sahiptir.
  • Veri toplama, model kurma ve modeli sınama aşamalarında gerçek hayatta karşılaşabileceği problemleri kurgulayabilir ve bunlara pratik çözümler getirebilir.
  • Saha uygulamasında teoride karşılaşılmayan fakat teorik bir altyapısının oluşturulması gereken durumlarda bireysel olarak bilgisini tamamı ile kullanıp, çözüme odaklanır.
  • İstatistik biliminin gerek alanı içinde gerekse alanı dışında doğru olarak kullanılmasını bireysel olarak sağlar.
  • Alanı ile karşılaştığı problemlerin çözümünde, nasıl bir yol izleyeceğini, kaynak taramasını nasıl yapacağını gözden geçirerek, kendine özgü bir çalışma düzeni belirler.
  • Grup çalışmalarında, lisans düzeyinde kazandığı bilgi ve becerilerini geliştirerek kendine düşen görevleri yerine getirir.
  • Gerçek hayat problemlerinde kritik biçimde karar verebilmek için gerek teorik gerekse uygulamalı istatistik bilgisini eleştirisel bir yaklaşım ile yeniler ve yeniden değerlendirir.
  • İstatistik alanında karşısına çıkan bir problemi, sebep ve sonuç ilişkisini sorgulayarak, bunların cevabı için gerekli kaynak taramasını yapar, çözüme ulaştırır.
  • Uzmanlaşmaya yöneldiği alanı ile ilgili güncel veya popüler konuları takip ederek, sözlü, görsel veya yazılı bir biçimde sempozyum, kongre veya çalıştayda bağımsız olarak sunabilir.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili ulusal veya uluslararası platformlarda yayımlanan bilimsel çalışmaları derinlemesine inceler, gerektiğinde tartışır ve alternatif çıkarım yollarına gidebilir.
  • Özgün veya popüler alanda yapılan bir akademik çalışmayı uluslararası platformlarda sözel veya yazılı olarak sunabilir.
  • Simülasyon çalışması için veya problemin analitik çözümünde yardımcı olması için Matlab, R ve Sas programlarından en az birisini etkili biçimde kullanabilir, sonuçları yazılı veya görsel olarak sunmak için gerekli programlardan yararlanabilir.
  • Sosyal Bilimler, Tıp, Biyoistatistik, Mühendislik ve Aktüeryal alanlarından gelen istatistiki problemler için gerekli modeli kurmada, analiz etmede ve yorumlamada, istatistik bilimini doğru ve etkin olarak değerlendirebilir.
  • Verilerin toplanması, analize uygun hale getirilmesi ve yorumlanması aşamalarında etik değerlere bağlı kalarak plan ve programı optimal biçimde ortaya koyabilir, gerekiyorsa farklı alanlardan gelen araştırmacılara bu bilgileri aktarabilir.
  • Saha çalışmalarından elde edilen sonuçları, bilim etiğine bağlı kalarak özerk ya da grup olarak ilgili kurum/ kuruluş ya da bireylere aktarabilir.
  • Disiplinler arası çalışmalarda, elde edilen verilerin analizi için bilinen yöntemleri önerebilir veya yeni bir model geliştirebilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Yüksek lisans öğrencileri, bireysel, akademik ve işgücü piyasası ihtiyaçları ve çeşitliliğini karşılamak için istatistiksel düşünme, analiz etme, problem çözme ve karar verme hakkında farklı yönelimlere ve çeşitli profillere sahip olabilir.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin, İstatistik, Aktüerya, Biyoistatistik vb. gibi bölümlerine bilimsel etiğe saygılı akademisyenler yetiştirmektedir. Bunun yanı sıra, bağımsız çalışabilen araştırma ve istatistiki analiz birimlerinde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024451


Yeterlilik Adı
İstatistik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyindeki yeterliliklere bağlı olarak olasılık ve istatistik bilgisini daha ileri düzeye taşır.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Lisans düzeyindeki bilgilerine dayalı olarak, kuramsal bilgileri geliştirebilir, yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
  • Geniş uygulama alanına sahip olan istatistik biliminde, aldığı seçmeli derslerin ve yaptığı bilimsel araştırmaların etkisi ile özel bir konuda uzmanlaşır.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Tabiatta gözlenen çoğu olayın rasgele olduğunu onların bir olasılıksal yapısının olduğunu benimser.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Yüksek lisans programı kapsamında, stokastik süreçler, güvenilirlik, aktüeryal bilim, zaman serileri ve genelleştirilmiş doğrusal modeller gibi alanlarda teknik becerilerini geliştirir.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Disiplinlerarası bir yaklaşımla, olasılık ve istatistik teorisinin sonuçlarını güncel problemlerin analizinde ve çözümünde uygular ve bu uygulamalar ile kendi potansiyellerini keşfeder.
  • İstatistik bilimi ile ilgili farklı disiplinlerde, sorunları tanımlama ve doğrulama yeteneğine sahiptir.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • İstatistik bilimi ile ilgili gerçek hayat problemlerini teorik bilgisinin yanı sıra istatistiksel paket program yardımı ile uygulamalı olarak çözüme ulaştırır.
  • Veri toplama aşamasından verilerin derlenip analiz edilmesi aşamasına kadar gerekli tüm metodolojiyi kullanarak gerek disiplin içi gerekse disiplinler arası problemin çözümü için iş akışını ortaya koyar.
  • Ulusal / uluslararası sunumlara katılım için bağımsız bilimsel araştırmalar yürütme yeteneğine sahiptir.
  • Veri toplama, model kurma ve modeli sınama aşamalarında gerçek hayatta karşılaşabileceği problemleri kurgulayabilir ve bunlara pratik çözümler getirebilir.
  • Saha uygulamasında teoride karşılaşılmayan fakat teorik bir altyapısının oluşturulması gereken durumlarda bireysel olarak bilgisini tamamı ile kullanıp, çözüme odaklanır.
  • İstatistik biliminin gerek alanı içinde gerekse alanı dışında doğru olarak kullanılmasını bireysel olarak sağlar.
  • Alanı ile karşılaştığı problemlerin çözümünde, nasıl bir yol izleyeceğini, kaynak taramasını nasıl yapacağını gözden geçirerek, kendine özgü bir çalışma düzeni belirler.
  • Grup çalışmalarında, lisans düzeyinde kazandığı bilgi ve becerilerini geliştirerek kendine düşen görevleri yerine getirir.
  • Gerçek hayat problemlerinde kritik biçimde karar verebilmek için gerek teorik gerekse uygulamalı istatistik bilgisini eleştirisel bir yaklaşım ile yeniler ve yeniden değerlendirir.
  • İstatistik alanında karşısına çıkan bir problemi, sebep ve sonuç ilişkisini sorgulayarak, bunların cevabı için gerekli kaynak taramasını yapar, çözüme ulaştırır.
  • Uzmanlaşmaya yöneldiği alanı ile ilgili güncel veya popüler konuları takip ederek, sözlü, görsel veya yazılı bir biçimde sempozyum, kongre veya çalıştayda bağımsız olarak sunabilir.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili ulusal veya uluslararası platformlarda yayımlanan bilimsel çalışmaları derinlemesine inceler, gerektiğinde tartışır ve alternatif çıkarım yollarına gidebilir.
  • Özgün veya popüler alanda yapılan bir akademik çalışmayı uluslararası platformlarda sözel veya yazılı olarak sunabilir.
  • Simülasyon çalışması için veya problemin analitik çözümünde yardımcı olması için Matlab, R ve Sas programlarından en az birisini etkili biçimde kullanabilir, sonuçları yazılı veya görsel olarak sunmak için gerekli programlardan yararlanabilir.
  • Sosyal Bilimler, Tıp, Biyoistatistik, Mühendislik ve Aktüeryal alanlarından gelen istatistiki problemler için gerekli modeli kurmada, analiz etmede ve yorumlamada, istatistik bilimini doğru ve etkin olarak değerlendirebilir.
  • Verilerin toplanması, analize uygun hale getirilmesi ve yorumlanması aşamalarında etik değerlere bağlı kalarak plan ve programı optimal biçimde ortaya koyabilir, gerekiyorsa farklı alanlardan gelen araştırmacılara bu bilgileri aktarabilir.
  • Saha çalışmalarından elde edilen sonuçları, bilim etiğine bağlı kalarak özerk ya da grup olarak ilgili kurum/ kuruluş ya da bireylere aktarabilir.
  • Disiplinler arası çalışmalarda, elde edilen verilerin analizi için bilinen yöntemleri önerebilir veya yeni bir model geliştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Yüksek lisans öğrencileri, bireysel, akademik ve işgücü piyasası ihtiyaçları ve çeşitliliğini karşılamak için istatistiksel düşünme, analiz etme, problem çözme ve karar verme hakkında farklı yönelimlere ve çeşitli profillere sahip olabilir.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin, İstatistik, Aktüerya, Biyoistatistik vb. gibi bölümlerine bilimsel etiğe saygılı akademisyenler yetiştirmektedir. Bunun yanı sıra, bağımsız çalışabilen araştırma ve istatistiki analiz birimlerinde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024451

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasStatistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024451


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address