Yeterlilik Kodu | TR0030033346 | |
Yeterlilik Adı | Jeofizik Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Fizik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 30.09.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin Jeofizik Mühendisliği Bölümü Lisans Diploması alabilmesi için, zorunlu ve seçmeli dersten başarılı olması ve genel akademik ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Ayrıca kamp ve kurum stajını tamamlamış olması şarttır. Bu şartları sağlayan öğrencilere diploma ve İngilizce olarak hazırlanan “Diploma Eki” verilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033346
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Jeofizik Mühendisliği Bölümümüzde bulunan, eğitim ve bilimsel amaçlarla kullanılan dört adet laboratuarda gerçekleşir. (Doç. Dr. Yılmaz İspir Paleomağnetizma Laboratuvarı; Jeofizik Ölçmeler Laboratuvarı; Sismoloji Laboratuvarı ve Sismik Veri İşlem Laboratuvarı)
- Öğrenciler Bölüm Staj Yönetmeliğine göre bir kamu kurumu veya özel şirketlerde olmak üzere şantiye veya bürolarda veya yurtdışında staj yapabilmektedir.
- Program, katı Yerküre’nin, okyanusların, atmosferin ve güneş sisteminin dinamik süreçlerini ve karmaşık yapısını matematik, fizik, yer bilimleri , kimya, hidroloji ve bilgisayar bilimlerinin bir bütünleşik kullanımı ile keşfetmeyi amaçlar.
- Yeryüzeyinde, sondaj kuyularında, denizlerde, havadan ve uydulardan jeofizik ölçmeler elde etmeyi, takım olarak çalışmayı, arazi çalışması ve karmaşık tasarım yapma becerilerini geliştirler.
- Toplanan jeofizik verileri bilişim teknolojilerinin modern alet ve yazılımları ile analiz etmeyi çok disiplinli jeofizik yaklaşımlarla birlikte yorumlama becerilerini geliştirirler.
- Nüfus artışı ile ihtiyaç haline gelen maden, petrol, doğal gaz ve endüstriyel hammaddeleri gibi doğal kaynakların aranması konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmasının sağlanması.
- Deprem, volkan, heyelan ve tsunami gibi doğal afet risklerinin azaltımas ve mühendislik problemlerindeki tasarım ve çözüm süreçleri konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olurlar.
- Mezunlarımız, kariyerlerinde olağanüstü takım becerilerine sahip etkili sözlü ve yazılı iletişimciler olurlar.
- Jeofizik çalışmalarının ekonomik ve toplumsal etkilerini tanıyacak ve bunu çeşitli paydaşlara (örneğin yönetim, kamu, meslektaşlar) iletme becerisine sahip olacaklardır.
- Toplum ve insan bilimleri kapsamında toplumun sağlığı ve güvenliği için öğrencilerin mesleki ve etik sorumluluklarının geliştirilmesi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme, Mutlak (MDS) veya Bağıl Değerlendirme Sistemine (BDS) göre yapılır. Programda kullanılacak Değerlendirme Sistemi, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Dersin sorumlu öğretim elemanları, öğrencilerinin devam durumu ve notlarının belirlenen süreler içinde üniversite otomasyon sistemine girilmesinden, ilânından ve gerekli düzeltmelerin yapılmasından sorumludur.
- Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (FD) notunu alan öğrenci devamsız sayılır yılsonu ve bütünleme sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 30.09.2025
- Programa öğrenci kabulü T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya YÖK kararlarına göre yapılmaktadır. Kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) tarafından yürütülmekte olup, ilgili kanun, yönetmelik ve yönergelere http://www.istanbulc.edu.tr ana sayfasındaki “Öğrenci” sekmesinin altında bulunan “Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı” linki ile açılan sayfada “Mevzuat” bağlantısından (https://ogrenci.istanbulc.edu.tr/tr/content/mevzuat/kanunlar) ulaşılabilir.
- Kendine ait bir jeofizik şirketi kurar ve işletir.
- Ulusal ve uluslararası alanlarda faaliyet gösteren özel jeofizik şirketlerindençalışır.
- Devlet kurumlarında jeofizik mühendisliği mesleğini icra eder.
- Yurt içi/yurt dışı üniversite veya araştırma enstitülerinde lisansüstü ve akademik kariyer yapar.
- Petrol ve enerji sektöründe çalışabilir.
- Deprem başta olmak üzere doğal afetlerin zararlarının azaltılmasında görev alır.
- Çevre sorunlarının araştırılmasında görev alır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033346 | |
Qualification Title | Geophysical Engineering Bachelor of Science | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Physics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | They possess advanced-level skills in the following key competencies:
| |
Further Info | • Assessment and evaluation are conducted according to either the Absolute (MDS) or Relative Evaluation System (BDS). The Evaluation System to be used in the program is determined by the relevant unit management board decision. The responsible instructors of the course are responsible for entering their students' attendance status and grades into the university automation system within the specified periods, announcing them, and making necessary corrections. • The success status in a course is determined by the grade of success. The meanings of the success grade letters are as follows: a) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course is considered to have passed that course. b) A student who receives one of the grades (DC) or (DD) in a course is considered to have conditionally passed that course. c) A student who receives the grade (FF) in a course is considered to have failed that course. d) A student who receives the grade (FD) in a course is considered absent, cannot take the end-of-year and makeup exams, and is considered to have failed. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Start: 1.05.2023 End: 30/09/2025 | |
Access Requirements | Admission to the program is based on the exam results conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center of the Republic of Turkey (ÖSYM) or decisions made by YÖK (Council of Higher Education). The registration procedures are carried out by the Student Affairs Department Directorate (ÖİDB), and relevant laws, regulations, and directives can be accessed through the "Legislation" link on the page opened by clicking on the "Student Affairs Department Directorate" link under the "Student" tab on the main page of http://www.istanbulc.edu.tr (https://ogrenci.istanbulc.edu.tr/tr/content/mevzuat/kanunlar). | |
Conditions for Success | For a student to obtain a Bachelor's Degree in Geophysical Engineering, it is required that they pass mandatory and elective courses and maintain a minimum overall academic average of 2.00 out of 4.00. Additionally, completing both camp and institutional internships is mandatory. Students who fulfill these requirements are awarded a diploma, along with an English-prepared "Diploma Supplement." | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can pursue various career paths and roles such as:
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033346
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering eight semesters and providing education focused on a specific field of learning or profession.
- Learning takes place in formal, distance, or online education settings. Additionally, practical training occurs in four laboratories utilized for educational and scientific purposes within the Istanbul University-Cerrahpaşa Department of Geophysical Engineering: Associate Professor Dr. Yılmaz İspir Paleomagnetism Laboratory, Geophysical Measurements Laboratory, Seismology Laboratory, and Seismic Data Processing Laboratory.
- According to the Department Internship Regulation, students have the opportunity to intern at construction sites or offices, either in public institutions or private companies, domestically or abroad.
- The program aims to explore the dynamic processes and complex structure of the solid Earth, oceans, atmosphere, and the solar system through the integrated use of mathematics, physics, earth sciences, chemistry, hydrology, and computer sciences.
- It fosters the acquisition of geophysical measurements on the Earth's surface, in boreholes, oceans, from the air, and satellites, as well as teamwork, fieldwork, and complex design skills development.
- Students develop the ability to analyze collected geophysical data using modern computing technologies and interpret them alongside multidisciplinary geophysical approaches.
- It ensures students are knowledgeable about the exploration of natural resources such as minerals, petroleum, natural gas, and industrial raw materials, which have become essential due to population growth.
- Students gain knowledge about reducing natural disaster risks such as earthquakes, volcanoes, landslides, and tsunamis, and become familiar with the design and solution processes in engineering problems related to these phenomena.
- Our graduates become effective communicators with exceptional team skills in their careers, both orally and in writing.
- They will recognize the economic and social impacts of geophysical studies and possess the ability to communicate this to various stakeholders (e.g., management, public, colleagues).
- The development of students' professional and ethical responsibilities for the health and safety of society within the scope of social and human sciences is emphasized.
They possess advanced-level skills in the following key competencies:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
• Assessment and evaluation are conducted according to either the Absolute (MDS) or Relative Evaluation System (BDS). The Evaluation System to be used in the program is determined by the relevant unit management board decision. The responsible instructors of the course are responsible for entering their students' attendance status and grades into the university automation system within the specified periods, announcing them, and making necessary corrections.
• The success status in a course is determined by the grade of success. The meanings of the success grade letters are as follows:
a) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course is considered to have passed that course.
b) A student who receives one of the grades (DC) or (DD) in a course is considered to have conditionally passed that course.
c) A student who receives the grade (FF) in a course is considered to have failed that course.
d) A student who receives the grade (FD) in a course is considered absent, cannot take the end-of-year and makeup exams, and is considered to have failed.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Start: 1.05.2023 End: 30/09/2025
Admission to the program is based on the exam results conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center of the Republic of Turkey (ÖSYM) or decisions made by YÖK (Council of Higher Education). The registration procedures are carried out by the Student Affairs Department Directorate (ÖİDB), and relevant laws, regulations, and directives can be accessed through the "Legislation" link on the page opened by clicking on the "Student Affairs Department Directorate" link under the "Student" tab on the main page of http://www.istanbulc.edu.tr (https://ogrenci.istanbulc.edu.tr/tr/content/mevzuat/kanunlar).
They can pursue various career paths and roles such as:
- Establishing and operating their own geophysical company.
- Working for private geophysical companies operating nationally and internationally.
- Practicing geophysical engineering profession in government institutions.
- Pursuing graduate and academic careers at domestic/international universities or research institutes.
- Working in the petroleum and energy sectors.
- Engaging in disaster risk reduction, especially for earthquakes and other natural disasters.
- Participating in environmental research related to environmental issues.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely.
