Yeterlilik Kodu | TR0030021684 | |
Yeterlilik Adı | Jeoloji Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Orta Doğu Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Üniversiteler Mahallesi, Dumlupınar Bulvarı No:1 06800 Çankaya Ankara/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Profesyonel ve özel jeolojik araştırmalar gerektiren çeşitli mühendislik problemlerinin tanınması, analizi ve çözümü için, jeolojinin bilimsel konseptlerinin ötesinde, jeoloji mühendisliği, bilimsel jeoloji ve mühendislik prensiplerinin ve metodlarının birleştirilmesini gerektirmektedir. Jeoloji mühendisliği, jeolojinin (yer malzemeleri ve yer süreçleri biliminin) profesyonel mühendislik uygulamalarını, mineral kaynaklarınının (metal ve ametal) araştırma ve keşfini, yerüstü ve yeraltı yapı mühendisliği problemlerini, saha araştırması, yapı malzemesi kaynaklarının araştırılması; yeraltısuyu kaynaklarının geliştirilmesi ve yönetimi; çevresel etki değerlendirmesi; ve doğal tehlikelerin değerlendirilmesi ve düzeltilmesini kapsamaktadır. ODTÜ Jeoloji Mühendisliği Bölümünün eğitim misyonu endüstride, özel ve kamu kuruluşlarında karşılaşılan jeoloji mühendisliği problemlerine yenilikçi çözümler sunmaya yeterli ve aynı zamanda ilgili bilimsel ve teknolojik alanlardaki gelişmeleri takip edebilen, kullanabilen ve yayabilen profesyoneller mezun vermektir. Profesyonel jeoloji mühendisleri lisans eğitimi, matematik ve temel bilimler, mühendislik bilimleri, sosyal bilimler ve beşeri bilimler ile bölüm derslerinden oluşan dengeli bir kombinasyona dayanmaktadır. Eğitim programı, aktif laboratuvar çalışmaları, bilgisayar uygulamaları, haftasonlarında saha gezileri, saha jeolojisi eğitimi ve iki yaz stajı (toplam on hafta) içermektedir. Alan jeolojisi eğitimi dönem içinde günlük geziler olarak ya da yarıyıl sonu sınavlarını takiben günlük geziler veya saha kampları olarak yapılmaktadır. Mezun olan öğrencinin kazandığı becerileri jeoloji tasarım projeleri ile test edilir. Yabancı dil ve bilgisayar okuryazarlığı becerisine sahip mezunlara çok çeşitli istihdam olanakları sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ODTÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 24 uygulanır. MADDE 24 – (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir. (2) Bu harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. (4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: a) Harf Notu Katsayı Puan AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 75-79 CC 2,00 70-74 DC 1,50 65-69 DD 1,00 60-64 FD 0,50 50-59 FF 0,00 0-49 NA 0,00 - Harf Notu Statü S Başarılı U Başarısız EX Muaf I Eksik W Dersten Çekilme b) NA notu aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı takdir olunur ve not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür: 1) Ders izlencesinde belirtilen dersin, teorik ve uygulama saatlerine devam yükümlülüklerini yerine getirmemek. 2) Ders izlencesinde belirtilen ders ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavının hiçbirine katılmamak. c) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: 1) S (başarılı) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. 2) U (başarısız) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. 3) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir. 4) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi ve o bölümün bağlı bulunduğu fakülte yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. I notu ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir. 5) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) | |
Giriş Şartı | ODTÜ lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir. Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde ODTÜ'ye doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır. Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir. | |
Başarma Şartları | Lisans programlar için mezuniyet koşulları 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31'de belirtilmiştir. MADDE 31 – (1) Lisans programından mezun olmak için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Müfredatta yer alan tüm dersler en az DD veya S harf notu ile tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının ODTÜ'de alınmış olması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl ODTÜ'de geçirilmelidir. (2) Programlardan mezuniyet tarihi aşağıdaki şekilde belirlenir: a) Lisans programlarında mezuniyet tarihi, akademik takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan tarihidir. Harf notları ilan edildikten sonra, maddi hata düzeltmesi, I notunun tamamlanması ve bütünleme hakkının kullanılması sonucunda mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf notunun kesinleştiği tarihtir. b) Lisans programından mezuniyet hakkı kazanmadan önce ön lisans diploması alarak Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrenciler için mezuniyet tarihi, ön lisans diploması almaya hak kazanılan yarıyılın harf notlarının ilan tarihidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yurt içi ve yurt dışı özel sektörde (inşaat, jeoteknik, madencilik, petrol, çevre) ve yurt içi kamu kuruluşlarında (Devlet Su İşleri Gn. Md., Su Yönetimi Gn. Md.., Kara Yolları Gn. Md., Maden Tetkik Arama Gn. Md., Türkiye Petrolleri A.Ş., İlbank A.Ş., BOTAŞ, Özel Çevre Koruma Gn. Md., v.d) öncelikli olarak tercih edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030021684
ISCO:08
ISCO:08
Profesyonel ve özel jeolojik araştırmalar gerektiren çeşitli mühendislik problemlerinin tanınması, analizi ve çözümü için, jeolojinin bilimsel konseptlerinin ötesinde, jeoloji mühendisliği, bilimsel jeoloji ve mühendislik prensiplerinin ve metodlarının birleştirilmesini gerektirmektedir. Jeoloji mühendisliği, jeolojinin (yer malzemeleri ve yer süreçleri biliminin) profesyonel mühendislik uygulamalarını, mineral kaynaklarınının (metal ve ametal) araştırma ve keşfini, yerüstü ve yeraltı yapı mühendisliği problemlerini, saha araştırması, yapı malzemesi kaynaklarının araştırılması; yeraltısuyu kaynaklarının geliştirilmesi ve yönetimi; çevresel etki değerlendirmesi; ve doğal tehlikelerin değerlendirilmesi ve düzeltilmesini kapsamaktadır.
ODTÜ Jeoloji Mühendisliği Bölümünün eğitim misyonu endüstride, özel ve kamu kuruluşlarında karşılaşılan jeoloji mühendisliği problemlerine yenilikçi çözümler sunmaya yeterli ve aynı zamanda ilgili bilimsel ve teknolojik alanlardaki gelişmeleri takip edebilen, kullanabilen ve yayabilen profesyoneller mezun vermektir. Profesyonel jeoloji mühendisleri lisans eğitimi, matematik ve temel bilimler, mühendislik bilimleri, sosyal bilimler ve beşeri bilimler ile bölüm derslerinden oluşan dengeli bir kombinasyona dayanmaktadır. Eğitim programı, aktif laboratuvar çalışmaları, bilgisayar uygulamaları, haftasonlarında saha gezileri, saha jeolojisi eğitimi ve iki yaz stajı (toplam on hafta) içermektedir. Alan jeolojisi eğitimi dönem içinde günlük geziler olarak ya da yarıyıl sonu sınavlarını takiben günlük geziler veya saha kampları olarak yapılmaktadır. Mezun olan öğrencinin kazandığı becerileri jeoloji tasarım projeleri ile test edilir. Yabancı dil ve bilgisayar okuryazarlığı becerisine sahip mezunlara çok çeşitli istihdam olanakları sunulmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
- Deney tasarlama, veri analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar dahilinde istenilen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci tasarlama becerisi kazanır.
- Çok-disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi kazanır.
- Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
- Küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal sorunlara mühendislik çözümlerinin etkilerini anlamak için kapsamlı ve güncel eğitim alır.
- Yaşam boyu öğrenme becerisi ve gerekliliğini bilme anlayışı ve becerisi kazanır.
- Çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmak.
- Mühendislik uygulamalarında teknikleri, becerileri ve gerekli modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ODTÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.
MADDE 24 – (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir.
(2) Bu harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.
(4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir.
(5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
a)
Harf Notu Katsayı Puan
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
NA 0,00 -
Harf Notu Statü
S Başarılı
U Başarısız
EX Muaf
I Eksik
W Dersten Çekilme
b) NA notu aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı takdir olunur ve not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür:
1) Ders izlencesinde belirtilen dersin, teorik ve uygulama saatlerine devam yükümlülüklerini yerine getirmemek.
2) Ders izlencesinde belirtilen ders ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavının hiçbirine katılmamak.
c) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
1) S (başarılı) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
2) U (başarısız) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
3) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
4) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi ve o bölümün bağlı bulunduğu fakülte yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. I notu ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir.
5) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
ODTÜ lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.
Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde ODTÜ'ye doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.
Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.
Yurt içi ve yurt dışı özel sektörde (inşaat, jeoteknik, madencilik, petrol, çevre) ve yurt içi kamu kuruluşlarında (Devlet Su İşleri Gn. Md., Su Yönetimi Gn. Md.., Kara Yolları Gn. Md., Maden Tetkik Arama Gn. Md., Türkiye Petrolleri A.Ş., İlbank A.Ş., BOTAŞ, Özel Çevre Koruma Gn. Md., v.d) öncelikli olarak tercih edilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030021684 | |
Qualification Title | Geological Engineering Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Middle East Technical University | |
Awarding Body Contact | Middle East Technical University, Universities District, Dumlupınar Boulevard No:1 06800 Çankaya Ankara/Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.metu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Geological Engineering requires integration of geological science and engineering principles and methods for the recognition, analyses and solution of various engineering problems which require professional and specialized geological investigations. Geological Engineering encompasses professional engineering application of geology to mineral resources (both metallic and non-metallic) exploration; identification and evaluation of problems associated with surface and underground construction works, site investigation; exploration of construction material sources; development and management of groundwater resources; groundwater contamination and environmental impact assessment; and identification, assessment and remediation of natural hazards.The educational mission of the Geological Engineering Department of the Faculty of Engineering of Middle East Technical University is to graduate professionals who are capable of providing innovative solutions to geological engineering problems met by private, public, industrial and government entities, as well as being able to follow, utilize and disseminate developments in related areas of science and technology. The undergraduate education of professional geological engineers is based on a balanced combination of mathematics and basic science, engineering science, social sciences and humanities, and departmental courses. The training program includes active laboratory works, computer applications, numerous weekend field trips, field geology training and two periods of summer practice (total of ten weeks). The field geology training is carried out as daily trips within the semester and either as daily trips or as field camps following final exams of the semester. The skill gained by the graduating student is tested through geological engineering design projects. A wide selection of employment opportunities is offered to the graduates having a good command of a foreign language and a computer literacy skill. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | METU accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Middle East Technical University. METU's admission criteria generally include an acceptable score from one of the internationally recognized examinations (such as SAT, GCE, IB etc.), or from university entrance examinations of some countries (Syria, Iran, China etc.). For detailed information about application instructions to undergraduate programs, please visit the following web page: http://oidb.metu.edu.tr/en/application-admission | |
Conditions for Success | The graduation requirements for undergraduate programs are specified in Article 31 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015. ARTICLE 31 – (1) The following requirements must be fulfilled in order to be eligible for graduation from an undergraduate program: a) All the courses included in the curriculum must be completed with at least the letter grades DD or S. b) The Cumulative Grade Point Average must be at least 2,00. c) With the exception of the international joint undergraduate-degree programs conducted with contracted universities abroad, students are required to have obtained at least half of the total credit points of the curriculum from the courses offered at METU. d) With the exception exchange programs and international joint undergraduate-degree programs conducted with the contracted universities abroad, the last two semesters must be spent at METU on registered status. (2) The date of graduation from undergraduate programs is determined as follows: a) In undergraduate programs, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the concerned semester or Summer School as indicated in the academic calendar. For those who graduate after the announcement of grades as a result of the correction of an erroneous grade, the conversion of the grade "I" to a letter grade, or by exercising the right for a make-up, the graduation date is the date on which the letter grade is finalized. b) For students who wish to leave the university by receiving an Associate Degree Diploma before becoming eligible for graduation from an undergraduate program, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the semester in which the student has obtained the right to receive an Associate Degree Diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030021684
- An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
- An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
- An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
- An ability to function on multidisciplinary teams.
- An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
- An understanding of professional and ethical responsibility.
- An ability to communicate effectively.
- The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
- A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
- A knowledge of contemporary issues.
- An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.
Geological Engineering requires integration of geological science and engineering principles and methods for the recognition, analyses and solution of various engineering problems which require professional and specialized geological investigations. Geological Engineering encompasses professional engineering application of geology to mineral resources (both metallic and non-metallic) exploration; identification and evaluation of problems associated with surface and underground construction works, site investigation; exploration of construction material sources; development and management of groundwater resources; groundwater contamination and environmental impact assessment; and identification, assessment and remediation of natural hazards.The educational mission of the Geological Engineering Department of the Faculty of Engineering of Middle East Technical University is to graduate professionals who are capable of providing innovative solutions to geological engineering problems met by private, public, industrial and government entities, as well as being able to follow, utilize and disseminate developments in related areas of science and technology. The undergraduate education of professional geological engineers is based on a balanced combination of mathematics and basic science, engineering science, social sciences and humanities, and departmental courses. The training program includes active laboratory works, computer applications, numerous weekend field trips, field geology training and two periods of summer practice (total of ten weeks). The field geology training is carried out as daily trips within the semester and either as daily trips or as field camps following final exams of the semester. The skill gained by the graduating student is tested through geological engineering design projects. A wide selection of employment opportunities is offered to the graduates having a good command of a foreign language and a computer literacy skill.
METU accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Middle East Technical University. METU's admission criteria generally include an acceptable score from one of the internationally recognized examinations (such as SAT, GCE, IB etc.), or from university entrance examinations of some countries (Syria, Iran, China etc.).
For detailed information about application instructions to undergraduate programs, please visit the following web page: http://oidb.metu.edu.tr/en/application-admission