Yeterlilik Kodu | TR0030222722 | |
Yeterlilik Adı | Karşılaştırmalı Edebiyat (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Koç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat Programları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır. | |
Başarma Şartları | Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği Mezuniyet: Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Koç Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü öğrencileri dünyaca tanınan bir dereceyle mezun olur ve iş dünyasında başarıyla rekabet ederler. Karşılaştırmalı Edebiyat programını tamamlayan öğrencilerimiz organizasyon, analiz, planlama, iletişim ve sunum becerileri gibi iş dünyasında rağbet gören bir çok farklı beceriyle mezun olurlar. Lisans derecemiz edebiyat alanında yüksek lisans ve doktora imkânları sunduğu kadar, yayıncılık, gazetecilik, kültürel araştırmalar, felsefe, eğitim, uluslararası ilişkiler, film, medya ve görsel sanatlar alanlarında kariyer için temel nitelikteki bir eğitim sağlamaktadır. Koç Üniversitesi Kariyer gelişim merkezi burada bulunduğunuz süre boyunca, ve daha sonrası için, size kariyerinizi planlama imkanı sunar. Daha fazla bilgi için: Kariyer Gelişim Merkezi https://career.ku.edu.tr/ Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222722
ISCO 08
ISCO 08
- Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü toplumlar arası kültürel ilişkileri geliştiren ve farklı disiplinleri bir araya getiren bir edebiyat çalışması sunar. İçinde dünya edebiyatı, eleştirel kuram ve disiplinlerarası dersleri de bulunduran programda öğrenciler seçkin öğretim üyeleriyle Türkiye, Osmanlı, Avrupa, Amerika ve Postkolonyal edebiyat ve kültürel araştırmalar alanlarında çalışma fırsatı bulurlar. Bölümümüz aynı zamanda öğrencilerinin Koç Üniversitesi bünyesinde yer alan zengin ders seçenekleri ve yurtdışı değişim programlarından da yararlanmasını sağlar.
- Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir.
- Edebiyat ve yabancı dilleri disiplinlerarası ve karşılaştırmalı kapsamda, tarihi, coğrafi ve kültürel bağlamda tartışır.
- Metinleri tarihi ve kültürlerarası bir algıda anlar.
- Edebi ve kültürel metinlerdeki önemli fikir, değer ve konuları ve onların dönemlerarası kültürel ve toplumsal etkilerini tanımlar.
- Edebiyatın diğer alanlarla etkileşimini değerlendirir.
- Kritik ve kuramsal yaklaşımları farklı tarzlardaki edebi ve kültürel metinlerin analizi için uygular.
- Araştırma, okuma, yazma ve sözlü iletişimi yetkinliklerini geliştirir.
- Analitik ve eleştirel düşünme yetkinliği kazanır.
- Üç farklı dilde edebiyat çalışmaları yapabilmek için gerekli lisan yetkinliğine sahip olur.
- Farklı yazılı ve elektronik kaynaklardan alınan bilgiyi değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrencilere hem yazılı hem sözlü olarak duyurulur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır:
https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.
Koç Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü öğrencileri dünyaca tanınan bir dereceyle mezun olur ve iş dünyasında başarıyla rekabet ederler. Karşılaştırmalı Edebiyat programını tamamlayan öğrencilerimiz organizasyon, analiz, planlama, iletişim ve sunum becerileri gibi iş dünyasında rağbet gören bir çok farklı beceriyle mezun olurlar. Lisans derecemiz edebiyat alanında yüksek lisans ve doktora imkânları sunduğu kadar, yayıncılık, gazetecilik, kültürel araştırmalar, felsefe, eğitim, uluslararası ilişkiler, film, medya ve görsel sanatlar alanlarında kariyer için temel nitelikteki bir eğitim sağlamaktadır. Koç Üniversitesi Kariyer gelişim merkezi burada bulunduğunuz süre boyunca, ve daha sonrası için, size kariyerinizi planlama imkanı sunar.
Daha fazla bilgi için: Kariyer Gelişim Merkezi https://career.ku.edu.tr/
Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222722 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Comparative Literature | |
Awarding Body | Koç University | |
Awarding Body Contact | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://www.ku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | ||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
| |
Further Info | The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students. | |
Conditions for Success | Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Graduation: Students who successfully complete within the legally allowed period the courses of the program they are registered for and who accumulate a grade point average of a minimum of 2,00 shall earn the right to an undergraduate diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our major leads to the advanced study of literature at the graduate level and provides a strong basis for advanced degrees and/or careers in education, media, publication, advertising. Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/ Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Double major, minor, and specialization programs: ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council. (2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council. (3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030222722
ISCO 08
ISCO 08
- The Department of Comparative Literature offers a study of literature that fosters cultural relations between societies and brings together different disciplines. The program includes courses in world literature, critical theory and interdisciplinary studies, and students have the opportunity to work with distinguished faculty members in the fields of Turkish, Ottoman, European, American and Postcolonial literature and cultural studies. The department also provides its students with the opportunity to take advantage of the rich course offerings and international exchange programs at Koç University.
- Formal education occurs on the Rumeli Feneri campus.
- To be able to discuss literature and foreign languages in an interdisciplinary and comparative, historical, geographical and cultural context
- To be able to understand texts in a historical and cross-cultural perception
- Identify important ideas, values and themes in literary and cultural texts and their cultural and social impact across time periods
- To be able to evaluate the interaction of literature with other fields
- Apply critical and theoretical approaches to the analysis of literary and cultural texts in different genres
- Develop competencies in research, reading, writing and oral communication
- Gaining analytical and critical thinking competence
- To have the necessary linguistic competence to conduct literary studies in three different languages
- To be able to evaluate information from different written and electronic sources
Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students.
Our major leads to the advanced study of literature at the graduate level and provides a strong basis for advanced degrees and/or careers in education, media, publication, advertising.
Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/
Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning
Double major, minor, and specialization programs:
ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council.
(2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council.
(3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous