Yeterlilik Kodu | TR0030018918 | |
Yeterlilik Adı | Kaynak Teknolojisi (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İş becerileri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ulusal ve uluslararası ölçekte bilimsel ve teknolojik gelişmelerine paralel olarak sürekli gelişen kaynak teknolojileri ve ilgili sektörlerin ihtiyaç duyduğu yetkinlikte, kaynak teknolojisi ve kalite kontrol alanında bilgili, bilgi ve deneyimlerini uygulamalara dönüştürebilen, toplumsal ve teknolojik yeniliklere açık, girişimci, üretken, ve insan ilişkilerinde saygılı, nitelikli meslek elemanlarını (Kaynak Kalite Kontrol Teknikerleri) yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Gedik Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya mesleki uygulama (işletmede mesleki eğitim) eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Gedik Üniversitesi senatosu tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0 GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Kaynak Teknolojisi Programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 120 AKTS ders kredisini tamamlamak, derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF harf notları olmaması koşuluyla) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Kaynak Teknolojisi Programı ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ve Nanoteknoloji Mühendisliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK’ün kararı ile belirlenir. 2. Kaynak Teknolojisi Programı, İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulunda Tahribatsız Muayene Programı ile çift anadal programına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030018918
ISCO 08
ISCO 08
Ulusal ve uluslararası ölçekte bilimsel ve teknolojik gelişmelerine paralel olarak sürekli gelişen kaynak teknolojileri ve ilgili sektörlerin ihtiyaç duyduğu yetkinlikte, kaynak teknolojisi ve kalite kontrol alanında bilgili, bilgi ve deneyimlerini uygulamalara dönüştürebilen, toplumsal ve teknolojik yeniliklere açık, girişimci, üretken, ve insan ilişkilerinde saygılı, nitelikli meslek elemanlarını (Kaynak Kalite Kontrol Teknikerleri) yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Gedik Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya mesleki uygulama (işletmede mesleki eğitim) eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Kaynak Teknolojisi ile ilgili terminolojiyi bilme, literatür araştırma yöntemini öğrenme, uygulamalar hakkında bilgi edinme.
- Kaynak Teknolojisi ile ilgili problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
- Kaynakta kalite ve kontrolün önemini bilmek, tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini tanımak kaynak bağlantısına uygun muayene yöntemini seçebilir.
- Öğrendiklerini ve bildiklerini başkalarına aktarabilecek kadar mesleki iletişim bilgi ve becerisine sahip olur.
- İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak, ilk yardım konularında bilgi sahibi olur.
- Kaynak teknolojisi alanındaki endüstriyel problemlerin çözümüne ve endüstri ortamına eğitimi sırasında alışmak, bu amaçla 4. yarıyılda işletmede eğitimini tamamlayarak sektör tecrübesi edinir.
- Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanabilmek, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
- Alanıyla ilgili çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Metalurji ve Malzeme Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
- Bir yabancı dili A2 genel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
- Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Gedik Üniversitesi senatosu tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme
Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Kaynak Teknolojisi Programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
1. Kaynak Teknolojisi Programı ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ve Nanoteknoloji Mühendisliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK’ün kararı ile belirlenir.
2. Kaynak Teknolojisi Programı, İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulunda Tahribatsız Muayene Programı ile çift anadal programına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030018918 | |
Qualification Title | Welding Technology Program, Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Work skills | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and instruction are delivered in a formal educational format. Furthermore, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or on-the-job training in industry and workplaces. | |
Description | • Has intermediate proficiency in the following key competencies. • Acquires knowledge of welding technology terminology, learns literature research methods, and gains insights into applications. • Identifies, defines, formulates, and solves problems related to welding technology. • Selects and uses modern techniques and tools required for applications in the field; effectively utilizes information technologies and at least one computer software. • Interprets and evaluates data using advanced knowledge and skills acquired in the field, identifies problems aligned with current technological developments, analyzes them, and develops evidence-based solutions. • Plans and manages activities aimed at the development of those under their responsibility within the framework of a project. • Understands the importance of quality and control in welding, recognizes destructive and non-destructive testing methods, and selects appropriate inspection techniques for welding joints. • Possesses professional communication knowledge and skills sufficient to convey learned information to others. | |
Key Competencies | Has knowledge and awareness of occupational safety, worker health, environmental protection, and first aid.
| |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below. Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of the institutions in accordance with the basic principles set by CoHE. 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be assessed and evaluated is conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles determined by CoHE. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. The Welding Technology Program is accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate, it is required to complete a minimum of 120 ECTS credits, successfully pass all courses (with no grades of GM, DZ, K, FD, or FF), and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030018918
ISCO 08
ISCO 08
- The mission is to train qualified vocational professionals (Welding Quality Control Technicians) who are knowledgeable in welding technology and quality control, capable of transforming their knowledge and experience into practical applications, and equipped with the competencies required by the ever-evolving welding technologies and related sectors in line with national and international scientific and technological advancements. These professionals are expected to be open to social and technological innovations, entrepreneurial, productive, and respectful in human relations.
- Education and training are conducted through both formal and distance learning methods. Additionally, practical training is carried out as internships or professional practice (on-the-job vocational training) in the laboratories and workshops within Istanbul Gedik University or in industrial settings and workplaces.
Education and instruction are delivered in a formal educational format. Furthermore, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or on-the-job training in industry and workplaces.
• Has intermediate proficiency in the following key competencies.
• Acquires knowledge of welding technology terminology, learns literature research methods, and gains insights into applications.
• Identifies, defines, formulates, and solves problems related to welding technology.
• Selects and uses modern techniques and tools required for applications in the field; effectively utilizes information technologies and at least one computer software.
• Interprets and evaluates data using advanced knowledge and skills acquired in the field, identifies problems aligned with current technological developments, analyzes them, and develops evidence-based solutions.
• Plans and manages activities aimed at the development of those under their responsibility within the framework of a project.
• Understands the importance of quality and control in welding, recognizes destructive and non-destructive testing methods, and selects appropriate inspection techniques for welding joints.
• Possesses professional communication knowledge and skills sufficient to convey learned information to others.
Has knowledge and awareness of occupational safety, worker health, environmental protection, and first aid.
- Adapts to solving industrial problems in welding technology and to the industrial environment during education, gaining industry experience by completing workplace training in the fourth semester.
- Builds upon mathematical competencies acquired during secondary education to use materials related to mathematics, achieving an advanced level of knowledge.
- Is aware of the universal and societal impacts of solutions and applications in the field; understands the importance of entrepreneurship and innovation and has knowledge of contemporary issues.
- Possesses adequate infrastructure in mathematics, physical sciences, and engineering topics related to the field, combining theoretical and applied knowledge for Metallurgy and Materials Engineering solutions.
- Has an awareness of professional and ethical responsibilities.
- Uses a foreign language at the A2 general level to follow field-related information and communicate with peers.
- Establishes technical communication using technical drawings.
- Has knowledge and awareness of occupational safety, worker health, environmental protection, and first aid.
- Adapts to solving industrial problems in welding technology and to the industrial environment during education, gaining industry experience by completing workplace training in the fourth semester.
- Builds upon mathematical competencies acquired during secondary education to use materials related to mathematics, achieving an advanced level of knowledge.
- Is aware of the universal and societal impacts of solutions and applications in the field; understands the importance of entrepreneurship and innovation and has knowledge of contemporary issues.
- Possesses adequate infrastructure in mathematics, physical sciences, and engineering topics related to the field, combining theoretical and applied knowledge for Metallurgy and Materials Engineering solutions.
- Has an awareness of professional and ethical responsibilities.
- Uses a foreign language at the A2 general level to follow field-related information and communicate with peers.
- Establishes technical communication using technical drawings.
Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below.
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of the institutions in accordance with the basic principles set by CoHE.
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be assessed and evaluated is conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles determined by CoHE.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
The Welding Technology Program is accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association).
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028
- To have graduated from secondary education institutions or equivalent foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of associate degree programs in higher education institutions.
- To have been placed in the relevant associate degree program of the higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), as per the procedures and principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- For programs admitting students through special talent exams, as determined by the procedures and principles of YÖK, to have achieved a sufficient score on the centralized exam conducted by ÖSYM and passed the special talent exam.
- Graduates of the Welding Technology Associate Degree Program can transfer vertically to bachelor's degree programs in Metallurgy and Materials Engineering, Materials Engineering, Materials Science and Engineering, and Nanotechnology Engineering based on their performance in the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. The vertical transfer quotas are determined by the Council of Higher Education (YÖK) and are limited to a maximum of 10% of the total quota in the related bachelor's programs.
- The Welding Technology Program at Istanbul Gedik University’s Gedik Vocational School allows students to participate in a double major program with the Non-Destructive Testing Program. Students enrolled in the double major program can take courses from both associate degree programs simultaneously and, upon successful completion, earn two separate associate degree diplomas.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous
