Yeterlilik Kodu

TR0030009068

Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bunları kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Kimya alanıyla ilgili problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.Kimya alanındaki kavramları, fikirleri, olayları ve verileri bilimsel ve çağdaş yöntemlerle inceleme, değerlendirme, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
  • Kimya alanındaki problemleri belirler, analiz eder, araştırma ve/veya deneye dayalı çözüm önerileri geliştirir ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Kimya alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri günün koşullarına bağlı olarak takip eder, gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve kendi disiplinine uygular.
  • Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılabilen ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde ve bireysel olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışır.
  • Öğretim programlarında kimya alanı dışında ders alır; diğer disiplin alanlarıyla işbirliği içerisinde bulunur ve bu alanlarda karşılaşılacak sorunların çözümü sürecinde rol oynar.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum sergiler, gerekliliğinin bilincine sahip olur, kimya ve teknoloji ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Kimya ile ilgili konularda Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişim kurar; alanıyla ilgili bilgileri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahiptir
  • Sosyal güvenlik hakları, iş sağlığı ve güvenliği, kalite yönetimi, kültürel değerler ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ve bu konulardaki bilgilerini toplum yararına kullanır.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve tarihleri genel akademik takvimde yer almaktadır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Giriş Şartı
  • Lise diploması
  • Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları (YKS) ile Yerleştirme
Başarma ŞartlarıEn az 2.00 / 4.00 genel not ortalaması ve mezuniyet için başarısız not olmamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Aynı veya benzer bilimsel alanlarda ikinci aşama programlara başvurabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009068


Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bunları kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Kimya alanıyla ilgili problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.Kimya alanındaki kavramları, fikirleri, olayları ve verileri bilimsel ve çağdaş yöntemlerle inceleme, değerlendirme, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
  • Kimya alanındaki problemleri belirler, analiz eder, araştırma ve/veya deneye dayalı çözüm önerileri geliştirir ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Kimya alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri günün koşullarına bağlı olarak takip eder, gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve kendi disiplinine uygular.
  • Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılabilen ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde ve bireysel olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışır.
  • Öğretim programlarında kimya alanı dışında ders alır; diğer disiplin alanlarıyla işbirliği içerisinde bulunur ve bu alanlarda karşılaşılacak sorunların çözümü sürecinde rol oynar.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum sergiler, gerekliliğinin bilincine sahip olur, kimya ve teknoloji ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Kimya ile ilgili konularda Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişim kurar; alanıyla ilgili bilgileri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahiptir
  • Sosyal güvenlik hakları, iş sağlığı ve güvenliği, kalite yönetimi, kültürel değerler ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ve bu konulardaki bilgilerini toplum yararına kullanır.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve tarihleri genel akademik takvimde yer almaktadır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)


Giriş Şartı
  • Lise diploması
  • Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları (YKS) ile Yerleştirme

Başarma Şartları
En az 2.00 / 4.00 genel not ortalaması ve mezuniyet için başarısız not olmamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Aynı veya benzer bilimsel alanlarda ikinci aşama programlara başvurabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009068

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge in the field chemitry and is supported by textbooks, course materials and other resources presenting up-to-date information and have ability to use them.
  • Designs and performs experiments to examine problems in the field of chemistry, collects data, analyze the results and interpret.
  • Has the skills to examine, evaluate, interpret and solve concepts, ideas, events, data in the fields of chemistry with modern and scientific methods Defines problems related with the chemistry field, analyze, develop solution offers based on research and/or experiment and for this purpose select appropriate analysis and modelling methods and implement.
  • Depending on the conditions of the day, keep up with theoretical and practical knowledge in the field of chemistry, select, use and develop modern devices required and implement its own discipline.
  • Assumes responsibility individually and as a team member in order to solve unexpected and complex problems encountered in related chemistry applications and work effectively.
  • Takes courses outside the field of chemistry in instructional programs have in cooperation with other discipline areas and play a role in the process of solving problems encountered in these areas.
  • Exhibits positive attitudes related to lifelong learning, becomes conscious of the exigency, constantly improves knowledges and skills related to chemistry and technology.
  • Communicates effectively written or oral on issues related to chemistry in Turkish language.
  • Have enough competency in a foreign language to follow the literature in chemistry, and communicate with their colleagues. Uses computer software and communication and information technologies required in the field of chemistry.
  • Has an awareness of impact and a professional responsibility
  • Has a sufficient awareness on the social security rights, and on the occupational health safety, and on the quality management, and on the cultural values, and on the environmental protection and uses information on these issues to the benefit of society.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS)

Conditions for SuccessA minimum CGPA of 2.00 / 4.00 and no falling grades are required for graduation
Progression Paths (Relationship Type)

This degree enables the holder to exercise the profession.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009068


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge in the field chemitry and is supported by textbooks, course materials and other resources presenting up-to-date information and have ability to use them.
  • Designs and performs experiments to examine problems in the field of chemistry, collects data, analyze the results and interpret.
  • Has the skills to examine, evaluate, interpret and solve concepts, ideas, events, data in the fields of chemistry with modern and scientific methods Defines problems related with the chemistry field, analyze, develop solution offers based on research and/or experiment and for this purpose select appropriate analysis and modelling methods and implement.
  • Depending on the conditions of the day, keep up with theoretical and practical knowledge in the field of chemistry, select, use and develop modern devices required and implement its own discipline.
  • Assumes responsibility individually and as a team member in order to solve unexpected and complex problems encountered in related chemistry applications and work effectively.
  • Takes courses outside the field of chemistry in instructional programs have in cooperation with other discipline areas and play a role in the process of solving problems encountered in these areas.
  • Exhibits positive attitudes related to lifelong learning, becomes conscious of the exigency, constantly improves knowledges and skills related to chemistry and technology.
  • Communicates effectively written or oral on issues related to chemistry in Turkish language.
  • Have enough competency in a foreign language to follow the literature in chemistry, and communicate with their colleagues. Uses computer software and communication and information technologies required in the field of chemistry.
  • Has an awareness of impact and a professional responsibility
  • Has a sufficient awareness on the social security rights, and on the occupational health safety, and on the quality management, and on the cultural values, and on the environmental protection and uses information on these issues to the benefit of society.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS)


Conditions for Success
A minimum CGPA of 2.00 / 4.00 and no falling grades are required for graduation

Progression Paths (Relationship Type)

This degree enables the holder to exercise the profession.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode