Yeterlilik Kodu | TR0030011192 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır. Program tam zamanlı olup eğitim dili Türkçe'dir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin genel not ortalaması 2.00/4.00 olmalı ve hiç bir dersten başarısız olmamalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kimya lisans derecesi, grup çalışması, analitik düşünme, problem çözme, iletişim ve matematik becerileri gibi iş verenler tarafından değer verilen pek çok faydalı becerinin gelişmesine olanak sağlar. Dolayısıyla öğrencileri çok geniş bir alanda kariyer sahibi olmaya hazırlar. Mezunlarımız, analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında, hastanelerin araştırma laboratuvarlarında, bilimsel cihaz ve kimyasal şirketlerinin satış ve servis bölümlerinde çalışma olanağı bulabilirler. Gerekli pedagojik formasyona sahip olanlar ise öğretmen olma imkanına sahip olabilir, aynı zamanda üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030011192
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır. Program tam zamanlı olup eğitim dili Türkçe'dir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Temel kimya branşlarını (Organik, anorganik, analitik, fizikokimya ve biyokimya ) kavrar ve bu bilgiyi kimya problemlerine uygular.
- Kimya deneylerinin amacını anlayabilme, yürütebilme, kaydedebilme, deney sonuçlarını yorumlayarak bunlardan makul sonuçlara ulaşır.
- Kimya alanındaki bir konuyu araştırmak ya da kimyasal bir araştırmayı yürütmek için bilimsel literatürü etkili bir şekilde kullanır.
- Belli bir kimyasal probleme çözümler tasarlama veya hipotezleri test etmek için deneyler tasarlama yoluyla laboratuarda bağımsız çalışma yeteneğine sahip olur.
- Bilimsel fikirlerini ve deneysel sonuçlarını ifade edebilmek için sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirir.
- Bir kimya laboratuvarında etkin ve güvenli bir şekilde çalışır ve temel laboratuvar cihazlarını kullanır.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve bilişim teknolojisi araçlarını ve tekniklerini seçebilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olur.
- Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki İngilizce bilgisine sahip olur.
- Kimyanın günlük yaşamdaki uygulamalarını ve diğer disiplinlerle arasındaki ilişkileri kavrama yeteneğine sahip olur.
- Mesleği ile ilgili olarak eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerini geliştirmenin önemini kavrar.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve kendilerini sürekli olarak geliştirir.
- Profesyonel ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Kimya lisans derecesi, grup çalışması, analitik düşünme, problem çözme, iletişim ve matematik becerileri gibi iş verenler tarafından değer verilen pek çok faydalı becerinin gelişmesine olanak sağlar. Dolayısıyla öğrencileri çok geniş bir alanda kariyer sahibi olmaya hazırlar. Mezunlarımız, analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında, hastanelerin araştırma laboratuvarlarında, bilimsel cihaz ve kimyasal şirketlerinin satış ve servis bölümlerinde çalışma olanağı bulabilirler. Gerekli pedagojik formasyona sahip olanlar ise öğretmen olma imkanına sahip olabilir, aynı zamanda üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011192 | |
Qualification Title | Kimya Undergraduate | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Understand the traditional core of chemistry (organic, inorganic, analytical, physical and biochemistry) and demonstrate the ability to apply this knowledge to chemical problems Understand the objective of their chemical experiments, carry out and record the experiments, interpret experimental results, and draw reasonable conclusions from these results Effectively utilize the scientific literature to research a chemistry topic or to conduct chemical research Have the ability to work independently in the laboratory by designing solutions to a specific chemical problem or devising experiments to test hypotheses Develop skills in oral and written communication to articulate scientific ideas and experimental results Work effectively and safely in a chemical laboratory and use basic laboratory equipments Have the ability to select and use computer and information technology tools and techniques at satisfactory level required for her/his area Has enough professional knowledge of English knowledge to be able to follow the developments in her/his area Have the ability to identify the relationships between chemistry and other disciplines, and the applications of chemistry in society Understand the importance of developing critical thinking, problem solving and performance skills as related to the profession Recognize the importance of lifelong learning and improve themselves To be aware of professional and ethical responsibilities | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment rules of examinations are explained in the introduction and application form of the course for each course. Please for more information look at the course details at the course catalog.To obtain 240 ECTS credits that are available in the program and to complete all the courses successfully, a weighted grade point average of at least 2.0 over 4.00 is necessary to have. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Student who are willing to enter the department, must pass the examinations and complete the process which organized and assessed by OSYM (Turkish ETS) with in the framework of academic and legal legislation. Student who had started an education of & nbsp; equivalent programme in or out of the country, he can make an application for undergraduate transfer. The acceptations are investigated and evaluated before the start of semester by considering the condition of each student and degree of application. To learn more information about entering to university is available on the University introduction catalogue. Students from out of the country within the student exchange programme which defined the limitations by a contract and approved from the university, can get the courses which are in English. & nbsp;If student has an enough Turkish grammar he can register any of the courses which defined in the course programme | |
Conditions for Success | To obtain 240 ECTS credits that are available in the program and to complete all the courses successfully, a weighted grade point average of at least 2.0 over 4.00 is necessary to have.A student is required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A chemistry degree can provide you with a whole range of useful skills that are highly valued by employers of all kinds, such team work, analytical, problem solving, communication and numeracy skills. So that a degree in chemistry can prepare students for a wide variety of careers. Our graduate can work at analysis and quality control laboratories, research centers of hospitals, sales and technical service departments of scientific instrument and chemical companies. They also can have academic career in universities or can work as a teacher in case have Pedagogy Certificate. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030011192
Understand the traditional core of chemistry (organic, inorganic, analytical, physical and biochemistry) and demonstrate the ability to apply this knowledge to chemical problems Understand the objective of their chemical experiments, carry out and record the experiments, interpret experimental results, and draw reasonable conclusions from these results Effectively utilize the scientific literature to research a chemistry topic or to conduct chemical research Have the ability to work independently in the laboratory by designing solutions to a specific chemical problem or devising experiments to test hypotheses Develop skills in oral and written communication to articulate scientific ideas and experimental results Work effectively and safely in a chemical laboratory and use basic laboratory equipments Have the ability to select and use computer and information technology tools and techniques at satisfactory level required for her/his area Has enough professional knowledge of English knowledge to be able to follow the developments in her/his area Have the ability to identify the relationships between chemistry and other disciplines, and the applications of chemistry in society Understand the importance of developing critical thinking, problem solving and performance skills as related to the profession Recognize the importance of lifelong learning and improve themselves To be aware of professional and ethical responsibilities
Assessment rules of examinations are explained in the introduction and application form of the course for each course. Please for more information look at the course details at the course catalog.To obtain 240 ECTS credits that are available in the program and to complete all the courses successfully, a weighted grade point average of at least 2.0 over 4.00 is necessary to have.
Student who are willing to enter the department, must pass the examinations and complete the process which organized and assessed by OSYM (Turkish ETS) with in the framework of academic and legal legislation. Student who had started an education of & nbsp; equivalent programme in or out of the country, he can make an application for undergraduate transfer. The acceptations are investigated and evaluated before the start of semester by considering the condition of each student and degree of application. To learn more information about entering to university is available on the University introduction catalogue. Students from out of the country within the student exchange programme which defined the limitations by a contract and approved from the university, can get the courses which are in English. & nbsp;If student has an enough Turkish grammar he can register any of the courses which defined in the course programme
A chemistry degree can provide you with a whole range of useful skills that are highly valued by employers of all kinds, such team work, analytical, problem solving, communication and numeracy skills. So that a degree in chemistry can prepare students for a wide variety of careers. Our graduate can work at analysis and quality control laboratories, research centers of hospitals, sales and technical service departments of scientific instrument and chemical companies. They also can have academic career in universities or can work as a teacher in case have Pedagogy Certificate.
Qualification is continuous