Yeterlilik Kodu

TR0030011192

Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması
Sorumlu KurumBalıkesir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.balikesir.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Kimya Bölümü, dört yıllık bir lisans programı sunmaktadır. Program, 174 kredi ve 240 AKTS olmak üzere öğrencilere kimya alanında derinlemesine bilgi, laboratuvar becerileri, genel bilimsel bilgi ve uygulama yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan geniş bir ders yelpazesi sunulmaktadır. Dersler, teorik ve uygulamalı olmak üzere iki ana formatta yürütülmekte, teorik dersler çağdaş eğitim teknolojileriyle desteklenmiş öğrenme ortamlarında işlenmektedir.

Uygulamalı dersler ise Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesindeki modern laboratuvarlar ve üniversitenin sağladığı çeşitli araştırma altyapısı kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Bu derslerde, öğretim elemanlarının rehberliğinde deneysel kimya çalışmaları yapılmakta, öğrencilere araştırma becerileri kazandırılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler staj ve bitirme projeleri kapsamında sanayi ve araştırma kuruluşlarıyla iş birliği yapma fırsatı bulmaktadır. Teorik dersler, analitik kimya, organik kimya, anorganik kimya, fizikokimya ve biyokimya gibi temel alanları kapsayarak öğrencilerin kimya bilgisini hem teorik hem de uygulamalı olarak geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sekiz yarıyıllık bir süreçte, öğrenciler uzmanlaşma ve mesleki yeterlilik kazanma fırsatı bulmaktadır. Kimya lisans programından mezun olan öğrenciler, çeşitli sektörlerde kimyager olarak çalışabilecekleri gibi, yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer yapma imkânına da sahiptir. Program, öğrencilere analitik düşünme, problem çözme, laboratuvar yönetimi ve modern kimya yöntemlerini kullanma becerileri kazandırmayı hedefleyerek, alanında yetkin kimyagerler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim-öğretim faaliyetleri örgün veya uzaktan öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. Programda, teorik dersler teknoloji destekli öğrenme ortamlarında işlenirken, uygulamalı dersler Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü laboratuvarları kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Uygulamalı dersler, öğretim elemanlarının rehberliğinde deneysel çalışmalar ve araştırma projeleriyle desteklenmekte, bu süreç öğrencilerin analitik ve pratik becerilerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır. Ayrıca, öğrencilerin mesleki deneyim kazanmalarını desteklemek amacıyla, kimya sektöründeki çeşitli kurumlarla iş birliği içerisinde staj yapma imkânı sunulmaktadır. Bu stajlar, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dökmesine ve iş dünyasına hazırlanmalarına katkı sağlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel kimya branşlarını (Organik, anorganik, analitik, fizikokimya ve biyokimya ) kavrar ve bu bilgiyi kimya problemlerine uygular.
  • Kimya deneylerinin amacını anlayabilme, yürütebilme, kaydedebilme, deney sonuçlarını yorumlayarak bunlardan makul sonuçlara ulaşır.
  • Kimya alanındaki bir konuyu araştırmak ya da kimyasal bir araştırmayı yürütmek için bilimsel literatürü etkili bir şekilde kullanır.
  • Belli bir kimyasal probleme çözümler tasarlama veya hipotezleri test etmek için deneyler tasarlama yoluyla laboratuvarda bağımsız çalışma yeteneğine sahip olur.
  • Bilimsel fikirlerini ve deneysel sonuçlarını ifade edebilmek için sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirir.
  • Bir kimya laboratuvarında etkin ve güvenli bir şekilde çalışır ve temel laboratuvar cihazlarını kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve bilişim teknolojisi araçlarını ve tekniklerini seçebilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olur.
  • Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki İngilizce bilgisine sahip olur.
  • Kimyanın günlük yaşamdaki uygulamalarını ve diğer disiplinlerle arasındaki ilişkileri kavrama yeteneğine sahip olur.
  • Mesleği ile ilgili olarak eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerini geliştirmenin önemini kavrar.
  • Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve kendilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Profesyonel ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.
Anahtar Yetkinlikler

· Okuma ve yazma yetkinliği: Kimya alanında bilimsel literatürü okuma, anlama ve yazılı olarak etkili bir şekilde ifade edebilme.

· Çoklu dil yetkinliği: Mesleki düzeyde İngilizce kullanarak uluslararası platformlarda iletişim kurabilme.

· Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji, mühendislikte (STEM) yetkinlik: Kimyasal analiz, hesaplama ve modelleme süreçlerinde matematiksel yöntemleri uygulama; bilimsel araştırma ve teknolojik yeniliklere katkı sağlama.

· Dijital yetkinlik: Kimya laboratuvarlarında kullanılan modern cihaz ve yazılımları etkin bir şekilde kullanma; veri analizinde dijital araçlardan yararlanma.

· Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği: Sürekli öğrenme, takım çalışması ve mesleki gelişim için gerekli becerilere sahip olma.

· Vatandaşlık yetkinliği: Çevresel sürdürülebilirlik ve etik değerler doğrultusunda toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma.

· Girişimcilik yetkinliği: Yenilikçi fikirler üretme, projeler geliştirme ve kimya sektöründe iş fırsatları yaratma becerisi.

· Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği: Farklı kültürlere açık olma ve kimya alanında kültürel etkileri anlama, ifade edebilme.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:

    Başarı Notu                  Katsayı                     Harf Not Aralığı

                                                                           (100 üzerinden)

     

              AA                           4,00                     100-90

              BA                           3,50                     85-89

              BB                           3,00                     80-84

              CB                           2,50                     70-79

              CC                           2,00                     60-69

              DC                           1,50                     55-59

              DD                           1,00                     45-54

               FF                           0,00                     44 ve altı

               DZ                           ----

               YZ                           ---

     

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 30.03.2019 - 30.09.2024

(15.04.2025 tarihinde FEDEK tarafından kurum ziyareti gerçekleştirilecektir.)

Giriş Şartı

Balıkesir Üniversitesi Kimya Bölümü lisans programına öğrenci kabulü, T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya Yükseköğretim Kurumu (YÖK) kararlarına göre yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmede adaylar, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) puanı, tercih ettikleri programlar ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde bulundurularak ÖSYM tarafından Kimya Bölümüne yerleştirilir. Kimya Bölümüne öğrenci kabulü, SAY puanı esas alınarak gerçekleştirilir.

ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda, önlisans mezunları için uygun lisans programına yerleştirilmek.

Üniversiteler arasında veya üniversite içindeki bölümler arası yatay geçiş koşullarını sağlamak.

Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS), Yabancı uyruklu öğrenciler için düzenlenen sınavdan yeterli puanı alarak Kimya Bölümüne yerleştirilmek

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin programı başarıyla bitirebilmesi için yükseköğretim kurumları öğretim planında gösterilen öğrenimini izleyip tümünden başarılı olması, iki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlayarak AGNO’sunun en az 2,00 ve aldığı her dersin notunun da en az DD veya YT olması gerekir. Ayrıca kimya bölümü öğrencilerinin mezuniyet için en az 30 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı bitirme çalışması ve bu çalışmasını poster ya da sözlü sunum olarak sunması da (7. veya 8. yarıyılda) istenmektedir. Mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrencilerin durumları her bölümde/programda bölüm başkanının başkanlığında en az üç öğretim elemanından oluşan mezuniyet komisyonlarınca incelenerek on işgünü içinde ilgili yönetim kuruluna sunulur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

· Lisansüstü Eğitim Olanakları: Lisans diplomasına sahip olan mezunlar, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde sunulan kimya alanındaki yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler. Bu programlar, öğrencilere akademik kariyer yapma ve kimya alanında uzmanlaşma fırsatı sunar.

· Çift Anadal Programı: Kimya Bölümü öğrencileri, üniversitenin sunduğu çift anadal programlarına katılarak, eş zamanlı olarak farklı bir alanda ikinci bir lisans diploması alma fırsatına sahiptirler. Bu program, öğrencilerin kimya bilgilerini farklı disiplinlerle birleştirmelerine olanak tanır.

· Kimyager Yetiştirme: Program, öğrencileri kimya endüstrisi, laboratuvarlar, araştırma merkezleri ve eğitim alanında çalışabilecek bilgi, beceri ve deneyime sahip kimyagerler olarak yetiştirmeyi hedefler. Mezunlar, özel ve kamu kuruluşlarında çeşitli pozisyonlarda görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030011192


Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Balıkesir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Kimya Bölümü, dört yıllık bir lisans programı sunmaktadır. Program, 174 kredi ve 240 AKTS olmak üzere öğrencilere kimya alanında derinlemesine bilgi, laboratuvar becerileri, genel bilimsel bilgi ve uygulama yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan geniş bir ders yelpazesi sunulmaktadır. Dersler, teorik ve uygulamalı olmak üzere iki ana formatta yürütülmekte, teorik dersler çağdaş eğitim teknolojileriyle desteklenmiş öğrenme ortamlarında işlenmektedir.

Uygulamalı dersler ise Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesindeki modern laboratuvarlar ve üniversitenin sağladığı çeşitli araştırma altyapısı kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Bu derslerde, öğretim elemanlarının rehberliğinde deneysel kimya çalışmaları yapılmakta, öğrencilere araştırma becerileri kazandırılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler staj ve bitirme projeleri kapsamında sanayi ve araştırma kuruluşlarıyla iş birliği yapma fırsatı bulmaktadır. Teorik dersler, analitik kimya, organik kimya, anorganik kimya, fizikokimya ve biyokimya gibi temel alanları kapsayarak öğrencilerin kimya bilgisini hem teorik hem de uygulamalı olarak geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sekiz yarıyıllık bir süreçte, öğrenciler uzmanlaşma ve mesleki yeterlilik kazanma fırsatı bulmaktadır. Kimya lisans programından mezun olan öğrenciler, çeşitli sektörlerde kimyager olarak çalışabilecekleri gibi, yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer yapma imkânına da sahiptir. Program, öğrencilere analitik düşünme, problem çözme, laboratuvar yönetimi ve modern kimya yöntemlerini kullanma becerileri kazandırmayı hedefleyerek, alanında yetkin kimyagerler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim-öğretim faaliyetleri örgün veya uzaktan öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. Programda, teorik dersler teknoloji destekli öğrenme ortamlarında işlenirken, uygulamalı dersler Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü laboratuvarları kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Uygulamalı dersler, öğretim elemanlarının rehberliğinde deneysel çalışmalar ve araştırma projeleriyle desteklenmekte, bu süreç öğrencilerin analitik ve pratik becerilerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır. Ayrıca, öğrencilerin mesleki deneyim kazanmalarını desteklemek amacıyla, kimya sektöründeki çeşitli kurumlarla iş birliği içerisinde staj yapma imkânı sunulmaktadır. Bu stajlar, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dökmesine ve iş dünyasına hazırlanmalarına katkı sağlamaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel kimya branşlarını (Organik, anorganik, analitik, fizikokimya ve biyokimya ) kavrar ve bu bilgiyi kimya problemlerine uygular.
  • Kimya deneylerinin amacını anlayabilme, yürütebilme, kaydedebilme, deney sonuçlarını yorumlayarak bunlardan makul sonuçlara ulaşır.
  • Kimya alanındaki bir konuyu araştırmak ya da kimyasal bir araştırmayı yürütmek için bilimsel literatürü etkili bir şekilde kullanır.
  • Belli bir kimyasal probleme çözümler tasarlama veya hipotezleri test etmek için deneyler tasarlama yoluyla laboratuvarda bağımsız çalışma yeteneğine sahip olur.
  • Bilimsel fikirlerini ve deneysel sonuçlarını ifade edebilmek için sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirir.
  • Bir kimya laboratuvarında etkin ve güvenli bir şekilde çalışır ve temel laboratuvar cihazlarını kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve bilişim teknolojisi araçlarını ve tekniklerini seçebilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olur.
  • Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki İngilizce bilgisine sahip olur.
  • Kimyanın günlük yaşamdaki uygulamalarını ve diğer disiplinlerle arasındaki ilişkileri kavrama yeteneğine sahip olur.
  • Mesleği ile ilgili olarak eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerini geliştirmenin önemini kavrar.
  • Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve kendilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Profesyonel ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.

Anahtar Yetkinlikler

· Okuma ve yazma yetkinliği: Kimya alanında bilimsel literatürü okuma, anlama ve yazılı olarak etkili bir şekilde ifade edebilme.

· Çoklu dil yetkinliği: Mesleki düzeyde İngilizce kullanarak uluslararası platformlarda iletişim kurabilme.

· Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji, mühendislikte (STEM) yetkinlik: Kimyasal analiz, hesaplama ve modelleme süreçlerinde matematiksel yöntemleri uygulama; bilimsel araştırma ve teknolojik yeniliklere katkı sağlama.

· Dijital yetkinlik: Kimya laboratuvarlarında kullanılan modern cihaz ve yazılımları etkin bir şekilde kullanma; veri analizinde dijital araçlardan yararlanma.

· Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği: Sürekli öğrenme, takım çalışması ve mesleki gelişim için gerekli becerilere sahip olma.

· Vatandaşlık yetkinliği: Çevresel sürdürülebilirlik ve etik değerler doğrultusunda toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma.

· Girişimcilik yetkinliği: Yenilikçi fikirler üretme, projeler geliştirme ve kimya sektöründe iş fırsatları yaratma becerisi.

· Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği: Farklı kültürlere açık olma ve kimya alanında kültürel etkileri anlama, ifade edebilme.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:

    Başarı Notu                  Katsayı                     Harf Not Aralığı

                                                                           (100 üzerinden)

     

              AA                           4,00                     100-90

              BA                           3,50                     85-89

              BB                           3,00                     80-84

              CB                           2,50                     70-79

              CC                           2,00                     60-69

              DC                           1,50                     55-59

              DD                           1,00                     45-54

               FF                           0,00                     44 ve altı

               DZ                           ----

               YZ                           ---

     


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 30.03.2019 - 30.09.2024

(15.04.2025 tarihinde FEDEK tarafından kurum ziyareti gerçekleştirilecektir.)


Giriş Şartı

Balıkesir Üniversitesi Kimya Bölümü lisans programına öğrenci kabulü, T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya Yükseköğretim Kurumu (YÖK) kararlarına göre yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmede adaylar, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) puanı, tercih ettikleri programlar ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde bulundurularak ÖSYM tarafından Kimya Bölümüne yerleştirilir. Kimya Bölümüne öğrenci kabulü, SAY puanı esas alınarak gerçekleştirilir.

ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda, önlisans mezunları için uygun lisans programına yerleştirilmek.

Üniversiteler arasında veya üniversite içindeki bölümler arası yatay geçiş koşullarını sağlamak.

Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS), Yabancı uyruklu öğrenciler için düzenlenen sınavdan yeterli puanı alarak Kimya Bölümüne yerleştirilmek


Başarma Şartları
Bir öğrencinin programı başarıyla bitirebilmesi için yükseköğretim kurumları öğretim planında gösterilen öğrenimini izleyip tümünden başarılı olması, iki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlayarak AGNO’sunun en az 2,00 ve aldığı her dersin notunun da en az DD veya YT olması gerekir. Ayrıca kimya bölümü öğrencilerinin mezuniyet için en az 30 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı bitirme çalışması ve bu çalışmasını poster ya da sözlü sunum olarak sunması da (7. veya 8. yarıyılda) istenmektedir. Mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrencilerin durumları her bölümde/programda bölüm başkanının başkanlığında en az üç öğretim elemanından oluşan mezuniyet komisyonlarınca incelenerek on işgünü içinde ilgili yönetim kuruluna sunulur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

· Lisansüstü Eğitim Olanakları: Lisans diplomasına sahip olan mezunlar, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde sunulan kimya alanındaki yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler. Bu programlar, öğrencilere akademik kariyer yapma ve kimya alanında uzmanlaşma fırsatı sunar.

· Çift Anadal Programı: Kimya Bölümü öğrencileri, üniversitenin sunduğu çift anadal programlarına katılarak, eş zamanlı olarak farklı bir alanda ikinci bir lisans diploması alma fırsatına sahiptirler. Bu program, öğrencilerin kimya bilgilerini farklı disiplinlerle birleştirmelerine olanak tanır.

· Kimyager Yetiştirme: Program, öğrencileri kimya endüstrisi, laboratuvarlar, araştırma merkezleri ve eğitim alanında çalışabilecek bilgi, beceri ve deneyime sahip kimyagerler olarak yetiştirmeyi hedefler. Mezunlar, özel ve kamu kuruluşlarında çeşitli pozisyonlarda görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011192

Qualification Title
Bachelor's Degree in Chemistry
Awarding BodyBalıkesir University
Awarding Body ContactBalıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR
Awarding Body Urlhttp://www.balikesir.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 6
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Chemistry, within the Faculty of Arts and Sciences at Balıkesir University, offers a four-year undergraduate program. The program provides students with in-depth knowledge in chemistry, laboratory skills, general scientific knowledge, and practical competencies, totaling 174 credits and 240 ECTS. A broad range of compulsory and elective courses is offered in this context. Courses are conducted in two main formats: theoretical and practical, with theoretical courses delivered in modern learning environments supported by contemporary educational technologies.

Practical courses are carried out using modern laboratories within the Faculty of Arts and Sciences and various research facilities provided by the university. These courses involve experimental chemistry studies under the guidance of faculty members, equipping students with research skills. Additionally, students have the opportunity to collaborate with industrial and research institutions through internships and capstone projects.

Theoretical courses cover core areas such as analytical chemistry, organic chemistry, inorganic chemistry, physical chemistry, and biochemistry, aiming to enhance students' chemistry knowledge both theoretically and practically. Over eight semesters, students gain the opportunity to specialize and acquire professional qualifications.

Graduates of the Chemistry undergraduate program can work as chemists in various sectors or pursue academic careers by continuing with master's and doctoral programs. The program aims to train competent chemists by equipping students with analytical thinking, problem-solving, laboratory management, and modern chemistry techniques.

Learning Environments

Educational activities are conducted through either face-to-face or distance learning methods. In the program, theoretical courses are delivered in technology-supported learning environments, while practical courses are conducted in the Chemistry Department laboratories within the Faculty of Arts and Sciences. Practical courses are enhanced with experimental studies and research projects under the guidance of faculty members, providing students with opportunities to develop their analytical and practical skills.

Additionally, to support students in gaining professional experience, the program offers internship opportunities in collaboration with various institutions in the chemistry sector. These internships help students apply their theoretical knowledge to real-world scenarios and prepare them for professional careers.

Description

• Understands basic chemistry branches (organic, inorganic, analytical, physical chemistry and biochemistry) and applies this knowledge to chemistry problems.

• Understands the purpose of chemistry experiments, conducts them, records them, interprets the results of the experiments and reaches reasonable conclusions from them.

• Uses scientific literature effectively to research a topic in the field of chemistry or conducts chemical research.

• Has the ability to work independently in the laboratory by designing solutions to a specific chemical problem or designing experiments to test hypotheses.

• Develops verbal and written communication skills to express scientific ideas and experimental results.

• Works effectively and safely in a chemistry laboratory and uses basic laboratory equipment.

• Has the ability to select and use computer and information technology tools and techniques at the level required by his/her field.

• Has professional English knowledge at a level to follow the developments in his/her field.

• Has the ability to understand the applications of chemistry in daily life and the relationships between it and other disciplines.

• Understand the importance of developing critical thinking, problem solving and performance skills related to their profession.

• Understand the importance of lifelong learning and continuously improve themselves.

• Be aware of their professional and ethical responsibilities.

Key Competencies
  • Reading and Writing Proficiency: Ability to read, comprehend, and effectively express scientific literature in the field of chemistry in writing.
  • Multilingual Proficiency: Ability to communicate on international platforms using professional-level English.
  • Mathematical Competency and STEM Competency: Applying mathematical methods in chemical analysis, computation, and modeling processes; contributing to scientific research and technological innovations.
  • Digital Competency: Effectively using modern equipment and software used in chemistry laboratories; utilizing digital tools in data analysis.
  • Personal, Social, and Learning-to-Learn Competency: Possessing the necessary skills for continuous learning, teamwork, and professional development.
  • Citizenship Competency: Having a sense of social responsibility in line with environmental sustainability and ethical values.
  • Entrepreneurship Competency: Ability to generate innovative ideas, develop projects, and create job opportunities in the chemistry sector.
  • Cultural Awareness and Expression Competency: Being open to different cultures and understanding and expressing cultural influences in the field of chemistry.
Further Info

Assessment and Evaluation Methods: The types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used in assessment and evaluation. The evaluation of student performance is based on letter grades or numerical grades. The contribution of mid-term evaluations to the final grade is 40%, while the contribution of final evaluations is 60%. The final grade for a course is converted into one of the letter grades listed in the table below, according to the principles set by the Senate:

Grade

Coefficient

Letter Grade Range (out of 100)

AA

4.00

100-90

BA

3.50

85-89

BB

3.00

80-84

CB

2.50

70-79

CC

2.00

60-69

DC

1.50

55-59

DD

1.00

45-54

FF

0.00

44 and below

DZ

----

----

YZ

----

----

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by it regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

Accreditation Start - End Date: 30.03.2019 - 30.09.2024

(FEDEK will conduct an institution visit on 15.04.2025.)

Access Requirements

Admission to the Chemistry Department of Balıkesir University is based on the exam results conducted by the Turkish Council of Higher Education (YÖK) or the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In central placement, candidates are placed in the Chemistry Department by ÖSYM, considering their Higher Education Institutions Exam (YKS) score, the programs they prefer, and the quotas and requirements of those programs. Admission to the Chemistry Department is carried out based on the SAY (Science-Mathematics) score.

After the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, associate degree graduates are placed into an appropriate undergraduate program.

Meeting the conditions for horizontal transfer between universities or departments within a university.

International students who take the Foreign Student Exam (YÖS) and achieve the required score can be placed in the Chemistry Department.

Conditions for SuccessIn order for a student to successfully complete the program, they must follow the curriculum outlined in the higher education institution’s teaching plan and pass all required courses, complete a total of 240 ECTS credits, have a GPA of at least 2.00, and earn a grade of at least DD or YT in each course. Additionally, chemistry department students are required to complete a successful industry internship of at least 30 working days for graduation. Furthermore, the student must prepare a graduation project at the end of a project work and present it either as a poster or an oral presentation (in the 7th or 8th semester). The status of students who meet the graduation requirements will be reviewed by a graduation committee consisting of at least three faculty members, chaired by the department head, and submitted to the relevant management board within ten working days.
Progression Paths (Relationship Type)

·  Graduate Education Opportunities: Graduates with a bachelor's degree can apply to the master's and doctoral programs in chemistry offered within the Institute of Science at Balıkesir University. These programs provide students with the opportunity to pursue an academic career and specialize in the field of chemistry.

·  Double Major Program: Students in the Chemistry Department have the opportunity to participate in the university's double major programs, allowing them to earn a second bachelor's degree in a different field concurrently. This program enables students to combine their knowledge of chemistry with other disciplines.

·  Training Chemists: The program aims to train chemists who are equipped with the knowledge, skills, and experience to work in the chemical industry, laboratories, research centers, and educational fields. Graduates can take up various positions in both private and public institutions.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011192


Qualification Title
Bachelor's Degree in Chemistry

Awarding Body
Balıkesir University

Awarding Body Contact
Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Chemistry, within the Faculty of Arts and Sciences at Balıkesir University, offers a four-year undergraduate program. The program provides students with in-depth knowledge in chemistry, laboratory skills, general scientific knowledge, and practical competencies, totaling 174 credits and 240 ECTS. A broad range of compulsory and elective courses is offered in this context. Courses are conducted in two main formats: theoretical and practical, with theoretical courses delivered in modern learning environments supported by contemporary educational technologies.

Practical courses are carried out using modern laboratories within the Faculty of Arts and Sciences and various research facilities provided by the university. These courses involve experimental chemistry studies under the guidance of faculty members, equipping students with research skills. Additionally, students have the opportunity to collaborate with industrial and research institutions through internships and capstone projects.

Theoretical courses cover core areas such as analytical chemistry, organic chemistry, inorganic chemistry, physical chemistry, and biochemistry, aiming to enhance students' chemistry knowledge both theoretically and practically. Over eight semesters, students gain the opportunity to specialize and acquire professional qualifications.

Graduates of the Chemistry undergraduate program can work as chemists in various sectors or pursue academic careers by continuing with master's and doctoral programs. The program aims to train competent chemists by equipping students with analytical thinking, problem-solving, laboratory management, and modern chemistry techniques.


Learning Environments

Educational activities are conducted through either face-to-face or distance learning methods. In the program, theoretical courses are delivered in technology-supported learning environments, while practical courses are conducted in the Chemistry Department laboratories within the Faculty of Arts and Sciences. Practical courses are enhanced with experimental studies and research projects under the guidance of faculty members, providing students with opportunities to develop their analytical and practical skills.

Additionally, to support students in gaining professional experience, the program offers internship opportunities in collaboration with various institutions in the chemistry sector. These internships help students apply their theoretical knowledge to real-world scenarios and prepare them for professional careers.


Description

• Understands basic chemistry branches (organic, inorganic, analytical, physical chemistry and biochemistry) and applies this knowledge to chemistry problems.

• Understands the purpose of chemistry experiments, conducts them, records them, interprets the results of the experiments and reaches reasonable conclusions from them.

• Uses scientific literature effectively to research a topic in the field of chemistry or conducts chemical research.

• Has the ability to work independently in the laboratory by designing solutions to a specific chemical problem or designing experiments to test hypotheses.

• Develops verbal and written communication skills to express scientific ideas and experimental results.

• Works effectively and safely in a chemistry laboratory and uses basic laboratory equipment.

• Has the ability to select and use computer and information technology tools and techniques at the level required by his/her field.

• Has professional English knowledge at a level to follow the developments in his/her field.

• Has the ability to understand the applications of chemistry in daily life and the relationships between it and other disciplines.

• Understand the importance of developing critical thinking, problem solving and performance skills related to their profession.

• Understand the importance of lifelong learning and continuously improve themselves.

• Be aware of their professional and ethical responsibilities.


Key Competencies
  • Reading and Writing Proficiency: Ability to read, comprehend, and effectively express scientific literature in the field of chemistry in writing.
  • Multilingual Proficiency: Ability to communicate on international platforms using professional-level English.
  • Mathematical Competency and STEM Competency: Applying mathematical methods in chemical analysis, computation, and modeling processes; contributing to scientific research and technological innovations.
  • Digital Competency: Effectively using modern equipment and software used in chemistry laboratories; utilizing digital tools in data analysis.
  • Personal, Social, and Learning-to-Learn Competency: Possessing the necessary skills for continuous learning, teamwork, and professional development.
  • Citizenship Competency: Having a sense of social responsibility in line with environmental sustainability and ethical values.
  • Entrepreneurship Competency: Ability to generate innovative ideas, develop projects, and create job opportunities in the chemistry sector.
  • Cultural Awareness and Expression Competency: Being open to different cultures and understanding and expressing cultural influences in the field of chemistry.

Further Info

Assessment and Evaluation Methods: The types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used in assessment and evaluation. The evaluation of student performance is based on letter grades or numerical grades. The contribution of mid-term evaluations to the final grade is 40%, while the contribution of final evaluations is 60%. The final grade for a course is converted into one of the letter grades listed in the table below, according to the principles set by the Senate:

Grade

Coefficient

Letter Grade Range (out of 100)

AA

4.00

100-90

BA

3.50

85-89

BB

3.00

80-84

CB

2.50

70-79

CC

2.00

60-69

DC

1.50

55-59

DD

1.00

45-54

FF

0.00

44 and below

DZ

----

----

YZ

----

----


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by it regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

Accreditation Start - End Date: 30.03.2019 - 30.09.2024

(FEDEK will conduct an institution visit on 15.04.2025.)


Access Requirements

Admission to the Chemistry Department of Balıkesir University is based on the exam results conducted by the Turkish Council of Higher Education (YÖK) or the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In central placement, candidates are placed in the Chemistry Department by ÖSYM, considering their Higher Education Institutions Exam (YKS) score, the programs they prefer, and the quotas and requirements of those programs. Admission to the Chemistry Department is carried out based on the SAY (Science-Mathematics) score.

After the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, associate degree graduates are placed into an appropriate undergraduate program.

Meeting the conditions for horizontal transfer between universities or departments within a university.

International students who take the Foreign Student Exam (YÖS) and achieve the required score can be placed in the Chemistry Department.


Conditions for Success
In order for a student to successfully complete the program, they must follow the curriculum outlined in the higher education institution’s teaching plan and pass all required courses, complete a total of 240 ECTS credits, have a GPA of at least 2.00, and earn a grade of at least DD or YT in each course. Additionally, chemistry department students are required to complete a successful industry internship of at least 30 working days for graduation. Furthermore, the student must prepare a graduation project at the end of a project work and present it either as a poster or an oral presentation (in the 7th or 8th semester). The status of students who meet the graduation requirements will be reviewed by a graduation committee consisting of at least three faculty members, chaired by the department head, and submitted to the relevant management board within ten working days.

Progression Paths (Relationship Type)

·  Graduate Education Opportunities: Graduates with a bachelor's degree can apply to the master's and doctoral programs in chemistry offered within the Institute of Science at Balıkesir University. These programs provide students with the opportunity to pursue an academic career and specialize in the field of chemistry.

·  Double Major Program: Students in the Chemistry Department have the opportunity to participate in the university's double major programs, allowing them to earn a second bachelor's degree in a different field concurrently. This program enables students to combine their knowledge of chemistry with other disciplines.

·  Training Chemists: The program aims to train chemists who are equipped with the knowledge, skills, and experience to work in the chemical industry, laboratories, research centers, and educational fields. Graduates can take up various positions in both private and public institutions.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode