Yeterlilik Kodu

TR0030014473

Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Kimya mühendisliği, temel olarak kimya bilimi ile matematik, fizik, biyoloji ve ekonomi bilimlerini kullanarak önemli endüstriyel, teknolojik ve çevresel problemleri çözümleyen, malzemelerin kimyasal yapılarının, enerji içeriklerinin veya fiziksel hallerinin değişime uğradığı proseslerin geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgilenen engin ve çok yönlü bir mühendislik dalıdır. Kimya, matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulayarak ham maddelerin kullanılabilir ürünlere çevrilmesini sağlar.
  • Yeni ürünler geliştirilmesi için araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde de rol alır. İlaç, petrokimya, plastikler, boya, kaplama, otomotiv vb. birçok sektörün ekonomik bir şekilde devam ettirilmesi Kimya Mühendisliği bilgi ve tecrübesi gerektirir. Atıkların geri dönüşümü, çevreye zararlı madde salınımının engellenmesi ve atık kirli suların arıtımı kimya mühendisliği uygulama alanlarındandır. Bir üretim için en ekonomik ve güvenli yöntemin endüstriyel ya da laboratuar boyutta tasarımı kimya mühendisi tarafından yapılır. Bir fabrikanın kurulumu, gerekli ekipmanın seçimi ve üretim için en uygun sistemin kurulması kimya mühendisinin görevleri arasındadır.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya temel alan ve kimyagerlik bilgisine sahiptir (Kimya alanında teorik ve uygulamalı temel kavramları bilir).
  • Sahip olduğu teorik ve pratik bilgileri kullanarak tabiatı gözlemler ve yorumlar.
  • Temel fiziksel ve kimyasal dönüşümleri (temel işlemleri ve temel süreçleri) tanımlar.
  • Genel spektroskopik teknikleri bilir ve ilgili cihazları kullanır.
  • Deney düzeneklerini kurar ve tasarlar.
  • Teorik ve pratik bilgi birikimini sunarak öğretir.
  • Ortaya çıkan problemlere bilimsel süreç uygulayarak çözüm önerileri getirir.
  • Bilgiye nasıl ulaşacağını bilir ve tanımlar.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerisine sahiptir ve bağımsız çalışmalar yürütebilir.
  • Klasik ve enstrumantal tekniklerle analizler yapar.
  • Kelime işlem, tablo işlem, veri tabanı ve kimya alanındaki paket programları kullanır.
  • Çevreyi ve tabiatı koruma bilinciyle davranır.
  • Problemleri bilimsel düşünce ve ahlak doğrultusunda çözer.
  • Elde ettiği verileri değerlendirir ve sunar.
  • Gerekli olan araç gereçleri hazırlar ve tasarlar
  • Nasıl öğretileceğini bilir ve en son bilgileri sunar Kimyayı çevre bilinci oluşturarak verir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir yarıyılda en az bir yazılı ara sınav ve bir yazılı yarıyıl sonu sınavı ve bir bütünleme sınavı yapılmaktadır. Bir dersin sınavına ilişkin ham başarı puanı öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinliklerinden aldığı puanların ortalamasının % 40’ının, final sınav puanının % 60’ına ilavesi ile elde edilen puandır. Final notunun da en az 60 olması gerekmektedir. Ortalama alınarak bulunan notun 60 ve üzerinde olması durumunda öğrenci o dersten başarılı sayılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

04.01.2023 / 30.09.2025

Giriş Şartı
  • Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puan almış olması gerekir.
Başarma Şartları Programda mevcut olan ( toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere Kimyagerlik diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız üniversiteler, araştırma enstitüleri veya tarımsal, çevresel, gıda, tıbbi, ilaç ve biyoteknolojik şirketlerde araştırmacı olarak çalışabilir. Ayrıca, hastanelerin laboratuvarlarında bilim adamı ve teknik eleman olarak ta iş bulabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030014473


Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Kimya mühendisliği, temel olarak kimya bilimi ile matematik, fizik, biyoloji ve ekonomi bilimlerini kullanarak önemli endüstriyel, teknolojik ve çevresel problemleri çözümleyen, malzemelerin kimyasal yapılarının, enerji içeriklerinin veya fiziksel hallerinin değişime uğradığı proseslerin geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgilenen engin ve çok yönlü bir mühendislik dalıdır. Kimya, matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulayarak ham maddelerin kullanılabilir ürünlere çevrilmesini sağlar.
  • Yeni ürünler geliştirilmesi için araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde de rol alır. İlaç, petrokimya, plastikler, boya, kaplama, otomotiv vb. birçok sektörün ekonomik bir şekilde devam ettirilmesi Kimya Mühendisliği bilgi ve tecrübesi gerektirir. Atıkların geri dönüşümü, çevreye zararlı madde salınımının engellenmesi ve atık kirli suların arıtımı kimya mühendisliği uygulama alanlarındandır. Bir üretim için en ekonomik ve güvenli yöntemin endüstriyel ya da laboratuar boyutta tasarımı kimya mühendisi tarafından yapılır. Bir fabrikanın kurulumu, gerekli ekipmanın seçimi ve üretim için en uygun sistemin kurulması kimya mühendisinin görevleri arasındadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya temel alan ve kimyagerlik bilgisine sahiptir (Kimya alanında teorik ve uygulamalı temel kavramları bilir).
  • Sahip olduğu teorik ve pratik bilgileri kullanarak tabiatı gözlemler ve yorumlar.
  • Temel fiziksel ve kimyasal dönüşümleri (temel işlemleri ve temel süreçleri) tanımlar.
  • Genel spektroskopik teknikleri bilir ve ilgili cihazları kullanır.
  • Deney düzeneklerini kurar ve tasarlar.
  • Teorik ve pratik bilgi birikimini sunarak öğretir.
  • Ortaya çıkan problemlere bilimsel süreç uygulayarak çözüm önerileri getirir.
  • Bilgiye nasıl ulaşacağını bilir ve tanımlar.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerisine sahiptir ve bağımsız çalışmalar yürütebilir.
  • Klasik ve enstrumantal tekniklerle analizler yapar.
  • Kelime işlem, tablo işlem, veri tabanı ve kimya alanındaki paket programları kullanır.
  • Çevreyi ve tabiatı koruma bilinciyle davranır.
  • Problemleri bilimsel düşünce ve ahlak doğrultusunda çözer.
  • Elde ettiği verileri değerlendirir ve sunar.
  • Gerekli olan araç gereçleri hazırlar ve tasarlar
  • Nasıl öğretileceğini bilir ve en son bilgileri sunar Kimyayı çevre bilinci oluşturarak verir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir yarıyılda en az bir yazılı ara sınav ve bir yazılı yarıyıl sonu sınavı ve bir bütünleme sınavı yapılmaktadır. Bir dersin sınavına ilişkin ham başarı puanı öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinliklerinden aldığı puanların ortalamasının % 40’ının, final sınav puanının % 60’ına ilavesi ile elde edilen puandır. Final notunun da en az 60 olması gerekmektedir. Ortalama alınarak bulunan notun 60 ve üzerinde olması durumunda öğrenci o dersten başarılı sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

04.01.2023 / 30.09.2025


Giriş Şartı
  • Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puan almış olması gerekir.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan ( toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere Kimyagerlik diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız üniversiteler, araştırma enstitüleri veya tarımsal, çevresel, gıda, tıbbi, ilaç ve biyoteknolojik şirketlerde araştırmacı olarak çalışabilir. Ayrıca, hastanelerin laboratuvarlarında bilim adamı ve teknik eleman olarak ta iş bulabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014473

Qualification Title
Kimya Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To describe basic physical and chemical processes.
  • To be able to observe and interpret to nature by using theoritical and practical knowledge.
  • To behave consciously about environment and nature.
  • To know general spectroscopic techniques and to use this instruments.
  • To be able to design and prepare experimental apparatus.
  • To be able to analyze with classical and instrumental techniques.
  • To evaluate the obtained values and submits them.
  • To solve problems in accordance with ethic and mind.
  • To teach someone by submitting theoretical and practical knowledge.
  • To use word processing, schedule processing, database and software interested in chemistry.
  • To offer a solution by appling scientific proceses interested in generated problems.
  • To gain ability of learning and could carry out research independently.
  • To know how to find knowledge and describe.
  • To gain the knowledge of chemist and fundamental chemistry.
  • Knows how to reach knowledge.
  • To be able to design and prepare experimental apparatus.
  • Knows how to teach students and present latest knowledge.
  • Teachs with his thoretical and practical background.
  • Theaches chemistry with environmental importance and effects.
  • Having learning and teaching ability in science.
  • Uses contemporary computer programs in teaching.
  • Uses current scientific computer programs in teaching.
  • Evaluates and presents obtained data.
  • Conducts independent scientific studies.
  • Communicates with scientific people to present data.
  • Knows and teaches contemporary scientific knowledge.
Key Competencies-
Further Info

One written midterm and one written final exam are carried out throughout one semester. Raw success score concerning a course exam, is a score obtained by adding the 40% of the average of midterm and, if any, other educational activities and the 60% of the the final exam. Raw success score must be at least 60. If the student has a raw success score is 60 or higher, then he/she is considered as succesful from that course.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have a high school or equivalent degree and they must have got enough score from University Student Selection Exam.

Conditions for SuccessThe students who have completed all courses successfully (for a total of 240 ECTS),and have a passing score from their internship are awarded with Bachelor Science in Chemistry.
Progression Paths (Relationship Type)

Undergraduates of chemistry might join universities, research institutes or agricultural, environmental, nutritional, medical, pharmaceutical and biotechnological companies as a researcher. There are also job opportunities in the laboratories of hospitals as scientist and technicians.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014473


Qualification Title
Kimya Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To describe basic physical and chemical processes.
  • To be able to observe and interpret to nature by using theoritical and practical knowledge.
  • To behave consciously about environment and nature.
  • To know general spectroscopic techniques and to use this instruments.
  • To be able to design and prepare experimental apparatus.
  • To be able to analyze with classical and instrumental techniques.
  • To evaluate the obtained values and submits them.
  • To solve problems in accordance with ethic and mind.
  • To teach someone by submitting theoretical and practical knowledge.
  • To use word processing, schedule processing, database and software interested in chemistry.
  • To offer a solution by appling scientific proceses interested in generated problems.
  • To gain ability of learning and could carry out research independently.
  • To know how to find knowledge and describe.
  • To gain the knowledge of chemist and fundamental chemistry.
  • Knows how to reach knowledge.
  • To be able to design and prepare experimental apparatus.
  • Knows how to teach students and present latest knowledge.
  • Teachs with his thoretical and practical background.
  • Theaches chemistry with environmental importance and effects.
  • Having learning and teaching ability in science.
  • Uses contemporary computer programs in teaching.
  • Uses current scientific computer programs in teaching.
  • Evaluates and presents obtained data.
  • Conducts independent scientific studies.
  • Communicates with scientific people to present data.
  • Knows and teaches contemporary scientific knowledge.

Key Competencies
-

Further Info

One written midterm and one written final exam are carried out throughout one semester. Raw success score concerning a course exam, is a score obtained by adding the 40% of the average of midterm and, if any, other educational activities and the 60% of the the final exam. Raw success score must be at least 60. If the student has a raw success score is 60 or higher, then he/she is considered as succesful from that course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have a high school or equivalent degree and they must have got enough score from University Student Selection Exam.


Conditions for Success
The students who have completed all courses successfully (for a total of 240 ECTS),and have a passing score from their internship are awarded with Bachelor Science in Chemistry.

Progression Paths (Relationship Type)

Undergraduates of chemistry might join universities, research institutes or agricultural, environmental, nutritional, medical, pharmaceutical and biotechnological companies as a researcher. There are also job opportunities in the laboratories of hospitals as scientist and technicians.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode