Yeterlilik Kodu | TR0030018336 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaçlar Bölümün amacı öğrencileri Kimya ve Kimya ile ilgili alanlarda araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilecek düzeyde yetiştirmek; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak çalışacağı konuyla ilgili bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği ile bağımsız araştırma ve inceleme yapma, olay ve olguları bilimsel bir bakış açısı ile inceleyerek yorumlar geliştirme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Hedefler Kimya Lisans programının hedefi, öğrencileri Kimya alanında hem sanayi hem de akademik olarak en iyi şekilde yetiştirmektir. Kimya bölümüne girmek ve bu alanda çalışmak isteyen bir kimse fen bilimlerine ilgi duymalı, bilimsel çalışmalara meraklı olmalıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslere devam zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk en az %70´dir. Devam zorunluluğunu yerine getirenler, dönem sonu sınavına girebilirler. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama ödevi, vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60, uygulamalı dersler için (laboratuvar) arasınav % 60, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 40 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 14.04.2022 / 30.09.2024 | |
Giriş Şartı | Adayların Kimya Bölümüne kabul edilmesi için,
| |
Başarma Şartları | Kimya alanında lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin lisans programlarında mevcut olan derslerden en az 240 AKTS ders alması, bu derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 100 üzerinden en az 60 not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüzün Lisans mezunları Kimya Bölümü mezunu olarak diploma alırlar. Mezunlar özel sektörde; petrokimya, ilaç, boya, plastik, cam, kozmetik, demir-çelik, otomotiv, gıda, tekstil, seramik, çimento, deri, deterjan-sabun, maden v.b. endüstri kuruluşlarında, Çevre Analiz Laboratuvarları, Biyokimya laboratuvarlarında, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuvarları, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, Kimyager olarak çalışabilirler. Ayrıca enstitü ve fakültelerde ise akademisyen olarak, pedagojik formasyona sahip olanlar ise özel ve kamu sektöründe öğretmen olarak iş olanaklarına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030018336
ISCO 08
ISCO 08
Amaçlar
Bölümün amacı öğrencileri Kimya ve Kimya ile ilgili alanlarda araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilecek düzeyde yetiştirmek; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak çalışacağı konuyla ilgili bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği ile bağımsız araştırma ve inceleme yapma, olay ve olguları bilimsel bir bakış açısı ile inceleyerek yorumlar geliştirme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır.
Hedefler
Kimya Lisans programının hedefi, öğrencileri Kimya alanında hem sanayi hem de akademik olarak en iyi şekilde yetiştirmektir. Kimya bölümüne girmek ve bu alanda çalışmak isteyen bir kimse fen bilimlerine ilgi duymalı, bilimsel çalışmalara meraklı olmalıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Analitik kimya, anorganik kimya, biyokimya, fizikokimya ve organik kimya gibi kimya biliminin ana bilim dallarının temel prensiplerini kullanır ve anabilim dalları arasında ilişki kurar ve günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel olarak sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Kimyasal reaksiyonları yazar, reaksiyon yazma mantığını bilir, yazılan reaksiyonları yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları üç boyutlu olarak düşünür, tartışır.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
- Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
- Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Kimya bilimindeki yeni gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde mesleki ingilizce bilgisine sahip olur.
- Kimya ile ilgili bazı özel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derslere devam zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk en az %70´dir. Devam zorunluluğunu yerine getirenler, dönem sonu sınavına girebilirler. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama ödevi, vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60, uygulamalı dersler için (laboratuvar) arasınav % 60, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 40 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
14.04.2022 / 30.09.2024
Adayların Kimya Bölümüne kabul edilmesi için,
- Lise diplomasına,
- Üniversiteye giriş sınavından (YGS ve LYS) gerekli puana sahip olması gerekir.
Bölümümüzün Lisans mezunları Kimya Bölümü mezunu olarak diploma alırlar. Mezunlar özel sektörde; petrokimya, ilaç, boya, plastik, cam, kozmetik, demir-çelik, otomotiv, gıda, tekstil, seramik, çimento, deri, deterjan-sabun, maden v.b. endüstri kuruluşlarında, Çevre Analiz Laboratuvarları, Biyokimya laboratuvarlarında, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuvarları, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, Kimyager olarak çalışabilirler. Ayrıca enstitü ve fakültelerde ise akademisyen olarak, pedagojik formasyona sahip olanlar ise özel ve kamu sektöründe öğretmen olarak iş olanaklarına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018336 | |
Qualification Title | KİMYA License | |
Awarding Body | Dicle University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | have advanced theoretical and practical knowledge in the field of natural sciences that builds upon their secondary education and is supported by textbooks, course materials and other scientific resources presenting up-to-date information. make use of theoretical and practical knowledge acquired in the field of mathematics and natural science. examine concepts and thoughts in the field of chemistry through scientific methods; to gather, interpret and evaluate data; to define and analyze problems; and to offer solutions to these problems. assume responsibility individually or as a team member in order to solve unexpected and complex problems encountered in related applicationplan and manage activities required for professional development of subordinates during a teamwork critically evaluate the accuracy and relevancy of knowledge and skills acquired; to define and assess learning needs; and to direct learning processeshave effective communicative skills to inform people about chemistry; and to communicate their opinions and solution offers to problems related with the field share their opinions or solution offers to the problems to specialists or non-specialists, supporting these with qualitative and quantitative data. have enough competency in a foreign language to follow the literature in chemistry and communicate with their peers use computer software and communication and information technologies required in the field of chemistry competently and use these to access scientific resources comply with social, scientific and ethical values in the process of collecting, interpreting and using data and reporting the results in the field of chemistry demostrate a full understanding of the universality of social rights with regard to quality management and processes, as well as environmental protection and work and laboratory safety; and have awareness of social justice. have the skills to work in interdisciplinary subjects have the skills to employ techniques and use modern devices required for the practices of chemistry have competency in keeping up with global innovations and developments in chemistry and in related fields. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance to at least 70% of the courses is mandatory. Students are subjected to at least one midterm and one final exam for each course. Mid-term contribution is 40% and final exam contribution is 60% for theoretical courses, while mid-term contribution is 60% and final exam contribution is 40% for practical courses. The marks from homework, practice work, etc. can contribute to the midterm score. All exams are evaluated over 100 points. In order to obtain the BSc in Chemistry degree, students must accumulate minimum of 240 ECTS from all of the theoretical and practical courses, which should be passed with at least 60 point over 100. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must satisfy the following qualifications specified in the D.Ü Bachelors Degree Education requirements:1-High School degree2- YGS and LYS scores | |
Conditions for Success | In order to obtain the BSc in Chemistry degree, students must accumulate minimum of 240 ECTS from all of the theoretical and practical courses, which should be passed with at least 60 point over 100. To be able to have a bachelor’s degree, students are expected to successfully complete the required courses with 240 ECTS. Until the diplomas are prepared, students are given a “Temporary Graduation Certificate” on condition of returning while taking the diploma. This document and diplomas are signed by both Dean and Rector. | |
Progression Paths (Relationship Type) | BSc graduates will take their diplomas as “graduates of Department of Chemistry”. They (BSc) can work in industrial organizations in private sectors such as in petrochemical, pharmaceutical, paint, plastic, glass, cosmetic, iron and steel, automotive, food, textile, ceramic, cement, leather, detergent-soap, mining etc., in environmental analysis laboratories, biochemistry laboratories, hospitals, also, Ministries of Agriculture, Environment and Urbanism and Forest and Water as a researcher. Those with the pedagogical formation can work as teachers, as well as academics working in faculties or institutes. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030018336
have advanced theoretical and practical knowledge in the field of natural sciences that builds upon their secondary education and is supported by textbooks, course materials and other scientific resources presenting up-to-date information. make use of theoretical and practical knowledge acquired in the field of mathematics and natural science. examine concepts and thoughts in the field of chemistry through scientific methods; to gather, interpret and evaluate data; to define and analyze problems; and to offer solutions to these problems. assume responsibility individually or as a team member in order to solve unexpected and complex problems encountered in related applicationplan and manage activities required for professional development of subordinates during a teamwork critically evaluate the accuracy and relevancy of knowledge and skills acquired; to define and assess learning needs; and to direct learning processeshave effective communicative skills to inform people about chemistry; and to communicate their opinions and solution offers to problems related with the field share their opinions or solution offers to the problems to specialists or non-specialists, supporting these with qualitative and quantitative data. have enough competency in a foreign language to follow the literature in chemistry and communicate with their peers use computer software and communication and information technologies required in the field of chemistry competently and use these to access scientific resources comply with social, scientific and ethical values in the process of collecting, interpreting and using data and reporting the results in the field of chemistry demostrate a full understanding of the universality of social rights with regard to quality management and processes, as well as environmental protection and work and laboratory safety; and have awareness of social justice. have the skills to work in interdisciplinary subjects have the skills to employ techniques and use modern devices required for the practices of chemistry have competency in keeping up with global innovations and developments in chemistry and in related fields.
Attendance to at least 70% of the courses is mandatory. Students are subjected to at least one midterm and one final exam for each course. Mid-term contribution is 40% and final exam contribution is 60% for theoretical courses, while mid-term contribution is 60% and final exam contribution is 40% for practical courses. The marks from homework, practice work, etc. can contribute to the midterm score. All exams are evaluated over 100 points. In order to obtain the BSc in Chemistry degree, students must accumulate minimum of 240 ECTS from all of the theoretical and practical courses, which should be passed with at least 60 point over 100.
Candidates must satisfy the following qualifications specified in the D.Ü Bachelors Degree Education requirements:1-High School degree2- YGS and LYS scores
BSc graduates will take their diplomas as “graduates of Department of Chemistry”. They (BSc) can work in industrial organizations in private sectors such as in petrochemical, pharmaceutical, paint, plastic, glass, cosmetic, iron and steel, automotive, food, textile, ceramic, cement, leather, detergent-soap, mining etc., in environmental analysis laboratories, biochemistry laboratories, hospitals, also, Ministries of Agriculture, Environment and Urbanism and Forest and Water as a researcher. Those with the pedagogical formation can work as teachers, as well as academics working in faculties or institutes.
Qualification is continuous