Yeterlilik Kodu | TR0030032409 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Kimya alanında yeterli bilgiye sahip ve bu bilgileri başkalarına aktarabilen, Kimya laboratuvarlarında yeterli bilgi ve tecrübeye sahip ve ortak çalışma özelliği taşıyan, temel bilgi ve iletişim teknolojilerini mesleğinde başarıyla kullanabilen, sanayinin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek cihazları kullanma donanımına sahip, bilimsel olarak yaratıcı ve yenilikçi, kimyagerler yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Tüm dersliklerde projeksiyon mevcuttur. Kimya Bölümünde, lisans öğrenci deneylerinde kullanılan iki laboratuvar bulunmaktadır. Ayrıca her anabilim dalı için birer araştırma laboratuvarı ve bir adet enstrümantal analiz laboratuvarı bulunmaktadır. Bölümümüzde lisans ve lisansüstü deneysel çalışmalarda kullanılmak üzere temel araştırma araçlarının yanında, bilimsel çalışmaların yürütülmesi için FT-IR ve UV-Vis absorpsiyon spektrofotometresi, fluorimetre, yüksek performans sıvı kromatografisi (HPLC), gaz kromatografisi (GC), atomik absorpsiyon spektrometresi, BET yüzey alanı tayin ve gama radyasyon sayım cihazları bulunmaktadır. Ayrıca fakültenin ortak kullanım alanları; uzaktan eğitim derslerinin takibi için iki bilgisayar sınıfı, kültür merkezi, dört anfi ve kampüsün içerisinde yer alan sosyal ve sportif tesisler öğrencilerin kullanımına açıktır. Bölüm öğrencilerinin ERASMUS ve FARABİ programları ile yurt içinde ve yurt dışındaki üniversitelerde öğrenim görmeleri mümkündür. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavının (LYS) ilgili alanından yeterli puan almak | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 6269 sayılı kanunla kimyager ünvanı alan mezunlarımız gıda, ilaç, cam, sabun, yağ, deterjan, boya, içecek, demir ve çelik üreten özel veya devlet kurumlarının, araştırma, geliştirme ve/veya kalite kontrol bölümlerinde çalışabilirler. Ayrıca, bilimsel araştırma merkezleri ve hastane laboratuvarlarında da çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030032409
ISCO 08
ISCO 08
Kimya alanında yeterli bilgiye sahip ve bu bilgileri başkalarına aktarabilen, Kimya laboratuvarlarında yeterli bilgi ve tecrübeye sahip ve ortak çalışma özelliği taşıyan, temel bilgi ve iletişim teknolojilerini mesleğinde başarıyla kullanabilen, sanayinin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek cihazları kullanma donanımına sahip, bilimsel olarak yaratıcı ve yenilikçi, kimyagerler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Tüm dersliklerde projeksiyon mevcuttur. Kimya Bölümünde, lisans öğrenci deneylerinde kullanılan iki laboratuvar bulunmaktadır. Ayrıca her anabilim dalı için birer araştırma laboratuvarı ve bir adet enstrümantal analiz laboratuvarı bulunmaktadır. Bölümümüzde lisans ve lisansüstü deneysel çalışmalarda kullanılmak üzere temel araştırma araçlarının yanında, bilimsel çalışmaların yürütülmesi için FT-IR ve UV-Vis absorpsiyon spektrofotometresi, fluorimetre, yüksek performans sıvı kromatografisi (HPLC), gaz kromatografisi (GC), atomik absorpsiyon spektrometresi, BET yüzey alanı tayin ve gama radyasyon sayım cihazları bulunmaktadır. Ayrıca fakültenin ortak kullanım alanları; uzaktan eğitim derslerinin takibi için iki bilgisayar sınıfı, kültür merkezi, dört anfi ve kampüsün içerisinde yer alan sosyal ve sportif tesisler öğrencilerin kullanımına açıktır. Bölüm öğrencilerinin ERASMUS ve FARABİ programları ile yurt içinde ve yurt dışındaki üniversitelerde öğrenim görmeleri mümkündür.
- Kimya ile ilgili alanlarda yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
- Kimya ile ilgili konularda problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, yorumlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme
- Kimya ile ilgili bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlayabilme, yorumlayabilme, ilgili sorunları çağdaş yöntemlerle çözebilme.
- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek, alan uygulamaları için gerekli araçları seçebilme ve kullanabilme
- Alanında anadilini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil kullanabilme
- Kimya alanında deney tasarlayabilme ve yapabilme, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, laboratuvarda karşılaştığı problemlere karşı çözüm yolu üretebilme
- Alanıyla ilgili kendini sürekli yenileyebilme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
- Laboratuvarda kullanılan kimyasal maddeler ve düzenekler hakkında yeterli bilgiye sahipolabilme, laboratuvar ve iş güvenliği konusunda bilinçlenebilme.
- Bir sorunun çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
- Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileyebilme.
- Alanındaki bilgileri endüstriye aktarma, evrensel, sosyal, kültürel, toplumsal boyutlarda ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık ve çevre bilinci edinebilme
- Yeterli düzeyde mesleki pratik deneyim, mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavının (LYS) ilgili alanından yeterli puan almak
6269 sayılı kanunla kimyager ünvanı alan mezunlarımız gıda, ilaç, cam, sabun, yağ, deterjan, boya, içecek, demir ve çelik üreten özel veya devlet kurumlarının, araştırma, geliştirme ve/veya kalite kontrol bölümlerinde çalışabilirler. Ayrıca, bilimsel araştırma merkezleri ve hastane laboratuvarlarında da çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030032409 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Chemistry | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The program aims to educate chemists who possess a solid theoretical foundation in chemistry and the ability to effectively communicate their knowledge to others; who have practical experience in chemical laboratories and are capable of working collaboratively. It is also intended that graduates will be proficient in using information and communication technologies relevant to their profession and equipped to operate devices that meet the needs of the industry. Furthermore, the program aspires to cultivate scientifically creative and innovative chemists who can contribute to research and development processes. | |
Learning Environments | All classrooms are equipped with projection systems. The Department of Chemistry has two laboratories designated for undergraduate student experiments. In addition, each division within the department has its own research laboratory, along with a dedicated instrumental analysis laboratory. For both undergraduate and graduate experimental studies, the department is equipped not only with basic research instruments but also with advanced scientific equipment such as an FT-IR spectrometer, UV-Vis absorption spectrophotometer, fluorimeter, high-performance liquid chromatography (HPLC), gas chromatography (GC), atomic absorption spectrometer, BET surface area analyzer, and gamma radiation counter. Common facilities within the faculty include two computer laboratories for following distance education courses, a cultural center, four lecture halls, and various social and sports facilities located within the campus, all of which are accessible to students. Students of the department also have the opportunity to study at domestic and international universities through the ERASMUS and FARABİ exchange programs. | |
Description | Possessing sufficient knowledge in fields related to chemistry and the ability to apply both theoretical and practical knowledge. Identifying, defining, interpreting, formulating, and solving problems related to chemistry; selecting and applying appropriate analytical and modeling methods for this purpose. Understanding, interpreting, and analyzing a chemical process, event, phenomenon, equipment, or product, and solving related problems using contemporary methods. Developing analytical thinking skills and selecting and using the necessary tools for field applications. Using the native language effectively in the field, establishing effective oral and written communication, and having the ability to use at least one foreign language. Designing and conducting experiments in the field of chemistry, performing fieldwork, collecting data, analyzing results, and developing solutions to laboratory problems. Continuously updating oneself in the field and effectively using information technologies. Possessing sufficient knowledge about chemical substances and equipment used in the laboratory, and being aware of laboratory and occupational safety. Participating in intra-disciplinary and interdisciplinary teamwork to solve problems. Acquiring lifelong learning awareness, accessing information, following developments in science and technology, and continuously improving oneself. Transferring knowledge in the field to industry, gaining awareness of universal, social, cultural, societal, and legal consequences, and developing environmental consciousness. Gaining adequate practical professional experience, as well as a strong sense of professional ethics and responsibility. | |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below:
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. • Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. • Letter and/or numerical based grading systems are used in the evaluation of student success. • At least one midterm and final exam are held for each course. In addition to midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor may be held. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the course plan. The success grade is calculated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated out of 100 points. The success grade is converted to a letter grade with relative evaluation. In order to be considered successful in a course, the student must receive at least a CC letter grade. Students with a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 are also considered successful in courses in which they received (DC) and (DD) grades. Students who do not have failed courses but whose CGPA is below 2.00 must first retake the courses with (DC) and (DD) and increase their CGPA above 2.00 in order to graduate | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public. In addition, YÖK annually publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data pertaining to foundation universities. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions, are also made available to the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is carried out in accordance with the “Regulations on the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” which include the following components: 1. Program Design and Approval: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes for each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. 1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK, after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are implemented in line with the education and examination regulations prepared by the higher education institutions, in accordance with YÖK’s fundamental principles. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by their higher education institution. 4. Self-Evaluation and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions are required to enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” regarding external evaluations of higher education institutions with the public. Accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance requirements of the relevant programs have been met. In accordance with YÖKAK regulations, periodic review activities are conducted to ensure the programs’ qualifications are maintained. Association for Evaluation and Accreditation of Programs in Faculties of Science, Letters, Science and Letters, Language and History-Geography (FEDEK) | |
Access Requirements | Having a high school or equivalent diploma and getting a sufficient score from the relevant field of the Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) | |
Conditions for Success | To successfully complete the program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates who received the title of chemist with the law numbered 6269 can work in the research, development and/or quality control departments of private or public institutions that produce food, medicine, glass, soap, oil, detergent, paint, beverage, iron and steel. They can also work in scientific research centers and hospital laboratories. | |
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030032409
ISCO:08
ISCO:08
The program aims to educate chemists who possess a solid theoretical foundation in chemistry and the ability to effectively communicate their knowledge to others; who have practical experience in chemical laboratories and are capable of working collaboratively. It is also intended that graduates will be proficient in using information and communication technologies relevant to their profession and equipped to operate devices that meet the needs of the industry. Furthermore, the program aspires to cultivate scientifically creative and innovative chemists who can contribute to research and development processes.
All classrooms are equipped with projection systems. The Department of Chemistry has two laboratories designated for undergraduate student experiments. In addition, each division within the department has its own research laboratory, along with a dedicated instrumental analysis laboratory. For both undergraduate and graduate experimental studies, the department is equipped not only with basic research instruments but also with advanced scientific equipment such as an FT-IR spectrometer, UV-Vis absorption spectrophotometer, fluorimeter, high-performance liquid chromatography (HPLC), gas chromatography (GC), atomic absorption spectrometer, BET surface area analyzer, and gamma radiation counter.
Common facilities within the faculty include two computer laboratories for following distance education courses, a cultural center, four lecture halls, and various social and sports facilities located within the campus, all of which are accessible to students. Students of the department also have the opportunity to study at domestic and international universities through the ERASMUS and FARABİ exchange programs.
Possessing sufficient knowledge in fields related to chemistry and the ability to apply both theoretical and practical knowledge.
Identifying, defining, interpreting, formulating, and solving problems related to chemistry; selecting and applying appropriate analytical and modeling methods for this purpose.
Understanding, interpreting, and analyzing a chemical process, event, phenomenon, equipment, or product, and solving related problems using contemporary methods.
Developing analytical thinking skills and selecting and using the necessary tools for field applications.
Using the native language effectively in the field, establishing effective oral and written communication, and having the ability to use at least one foreign language.
Designing and conducting experiments in the field of chemistry, performing fieldwork, collecting data, analyzing results, and developing solutions to laboratory problems.
Continuously updating oneself in the field and effectively using information technologies.
Possessing sufficient knowledge about chemical substances and equipment used in the laboratory, and being aware of laboratory and occupational safety.
Participating in intra-disciplinary and interdisciplinary teamwork to solve problems.
Acquiring lifelong learning awareness, accessing information, following developments in science and technology, and continuously improving oneself.
Transferring knowledge in the field to industry, gaining awareness of universal, social, cultural, societal, and legal consequences, and developing environmental consciousness.
Gaining adequate practical professional experience, as well as a strong sense of professional ethics and responsibility.
Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
• Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
• Letter and/or numerical based grading systems are used in the evaluation of student success.
• At least one midterm and final exam are held for each course. In addition to midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor may be held. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the course plan. The success grade is calculated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated out of 100 points. The success grade is converted to a letter grade with relative evaluation. In order to be considered successful in a course, the student must receive at least a CC letter grade. Students with a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 are also considered successful in courses in which they received (DC) and (DD) grades. Students who do not have failed courses but whose CGPA is below 2.00 must first retake the courses with (DC) and (DD) and increase their CGPA above 2.00 in order to graduate
In order to ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Each year, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public.
In addition, YÖK annually publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data pertaining to foundation universities. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions, are also made available to the public.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is carried out in accordance with the “Regulations on the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” which include the following components:
1. Program Design and Approval:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes for each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK, after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Assessment and Evaluation:
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are implemented in line with the education and examination regulations prepared by the higher education institutions, in accordance with YÖK’s fundamental principles.
3. Certification:
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by their higher education institution.
4. Self-Evaluation and External Evaluation:
As part of continuous monitoring, higher education institutions are required to enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” regarding external evaluations of higher education institutions with the public. Accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance requirements of the relevant programs have been met.
In accordance with YÖKAK regulations, periodic review activities are conducted to ensure the programs’ qualifications are maintained.
Association for Evaluation and Accreditation of Programs in Faculties of Science, Letters, Science and Letters, Language and History-Geography (FEDEK)
Having a high school or equivalent diploma and getting a sufficient score from the relevant field of the Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM)
Our graduates who received the title of chemist with the law numbered 6269 can work in the research, development and/or quality control departments of private or public institutions that produce food, medicine, glass, soap, oil, detergent, paint, beverage, iron and steel. They can also work in scientific research centers and hospital laboratories.
- Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is valid at all times.
