Yeterlilik Kodu

TR0030217280

Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Kimya Lisans programının amacı;

  • İnsana, topluma ve etik ilkelere duyarlı, kendisine ve çevresine saygılı,
  • Mesleğinde yeterlilik kazanmış,
  • Görev aldığı sektörlerde deney tasarlama, modern cihazları kullanma, sonuçları değerlendirme ve yorumlama bilgi ve becerisine sahip,
  • Bilim ve teknolojiyi takip ederek kendini sürekli yenileyen, alanlarında karşılaştığı sorunlara bilimsel çözümler üretebilen, üstün nitelikli ve her platformda rekabete açık,
  • Araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilen ve bunun sonucunda özgün yayın, patent ve teknolojinin gelişmesine katkıda bulunacak yeni yöntemler geliştiren,
  • Ekip çalışmasına yatkın ve kendini açık bir şekilde ifade edip iletişim kurabilen, nitelikli kimyagerler yetişmektedir.

Ayrıca, kimyayı ilgilendiren çeşitli endüstriler ile sağlık, çevre, tarım ve gıda gibi sektörlerin işletme, üretim, araştırma-geliştirme laboratuvarlarında araştırmacı ve yönetici konumunda aranılan bireyler olmalarını ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde yer almalarını sağlamaktır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimyanın teori ve uygulamalarında temel kavramları kazanır, gerekli bağlantıları kurabilir, uygulayabilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntem seçebilir, geliştirebilir, tasarlayabilir.
  • Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini geliştirerek kimya alanında kullanır, farklı disiplin alanlarıyla ilgili sorunlara karar verme sürecinde katkı sağlar.
  • Kimya ile ilgili problemleri saptar, veri toplar, sentez yaparak problem çözümüne yönelik hipotez geliştirir, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak problem çözer, analitik düşünme yeteneği ile zamanı etkin kullanarak sonuca ulaşır, kalite ve standardı dikkate alır.
  • Kimya literatürünü takip eder, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır, öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönlendirir.
  • Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanır, bu süreçte ortaya çıkabilecek öngörülemeyen karmaşık problemlere çözüm üretir ve sorumluluk alabilir, ekip çalışmalarını yönetebilir.
  • Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı davranır, ülke çıkarlarını ve kültürel değerlerini gözetir, araştırır, etik ve mesleki sorumluluk bilinciyle bilgilerini kullanır ve geliştirir, kalite yönetimi ve süreçlere uygun davranır.
  • Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını sağlamak için, ulusal ve uluslararası sorunlara kimya yönünden çözüm arar, sorumluluğu altında çalışanların gelişimine yönelik proje geliştirir.
  • Kimyasal teknolojiyi, eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilir, sosyal hakların evrenselliğine ve sosyal haklara uygun davranır.
  • Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
  • Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır, edindiği bilgileri eğitim-öğretim programlarına uyarlayarak aktarır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimine yönelik çalışma planlar ve yönetir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır, kimya alanındaki bilgileri takip eder, bilgilerini aktarır, meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir, bilgisini başkaları ile paylaşır, öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • a) Katsayılar Notlar 4.,00 AA 3,50 BA 3,00 BB 2,50 CB 2,00 CC 1,50 DC 1,00 DD 0,50 FD 0,00 FF
  • D: Devamsız,  G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlanıç: 10.05.2023 / Bitiş: 30.09.2028

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için, öğrencinin alması gereken dersleri başarı ile tamamlaması ve genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Genel not ortalaması 3,00- 3,50 arasında olan öğrenciler ONUR, 3,51 veya daha yukarı olan öğrenciler YÜKSEK ONUR listesine geçerek mezun olurlar ve bu durum diplomalarında belirtilir. Fakülte tarafından verilecek ön lisans ve lisans diplomaları her düzey için farklı, fakat Gazi Üniversitesi'nin bütün öğretim kurularında müşterek olmak üzere düzenlenir. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade edilmek üzere ''Mezuniyet Geçici Belgesi'' verilir. Diploma bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde diploma yerine geçecek ve kayıptan dolayı verildiğini belirten fotoğraflı bir belge düzenlenir. Bu belge ve diplomalar Rektör ve Dekan tarafından imzalanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzün Lisans mezunları Kimya alanında Lisans derecesi ünvanı ile diploma alırlar, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuvarları, diğer laboratuvarlarda, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda Kimyager olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217280


Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Kimya Lisans programının amacı;

  • İnsana, topluma ve etik ilkelere duyarlı, kendisine ve çevresine saygılı,
  • Mesleğinde yeterlilik kazanmış,
  • Görev aldığı sektörlerde deney tasarlama, modern cihazları kullanma, sonuçları değerlendirme ve yorumlama bilgi ve becerisine sahip,
  • Bilim ve teknolojiyi takip ederek kendini sürekli yenileyen, alanlarında karşılaştığı sorunlara bilimsel çözümler üretebilen, üstün nitelikli ve her platformda rekabete açık,
  • Araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilen ve bunun sonucunda özgün yayın, patent ve teknolojinin gelişmesine katkıda bulunacak yeni yöntemler geliştiren,
  • Ekip çalışmasına yatkın ve kendini açık bir şekilde ifade edip iletişim kurabilen, nitelikli kimyagerler yetişmektedir.

Ayrıca, kimyayı ilgilendiren çeşitli endüstriler ile sağlık, çevre, tarım ve gıda gibi sektörlerin işletme, üretim, araştırma-geliştirme laboratuvarlarında araştırmacı ve yönetici konumunda aranılan bireyler olmalarını ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde yer almalarını sağlamaktır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimyanın teori ve uygulamalarında temel kavramları kazanır, gerekli bağlantıları kurabilir, uygulayabilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntem seçebilir, geliştirebilir, tasarlayabilir.
  • Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini geliştirerek kimya alanında kullanır, farklı disiplin alanlarıyla ilgili sorunlara karar verme sürecinde katkı sağlar.
  • Kimya ile ilgili problemleri saptar, veri toplar, sentez yaparak problem çözümüne yönelik hipotez geliştirir, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak problem çözer, analitik düşünme yeteneği ile zamanı etkin kullanarak sonuca ulaşır, kalite ve standardı dikkate alır.
  • Kimya literatürünü takip eder, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır, öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönlendirir.
  • Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanır, bu süreçte ortaya çıkabilecek öngörülemeyen karmaşık problemlere çözüm üretir ve sorumluluk alabilir, ekip çalışmalarını yönetebilir.
  • Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı davranır, ülke çıkarlarını ve kültürel değerlerini gözetir, araştırır, etik ve mesleki sorumluluk bilinciyle bilgilerini kullanır ve geliştirir, kalite yönetimi ve süreçlere uygun davranır.
  • Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını sağlamak için, ulusal ve uluslararası sorunlara kimya yönünden çözüm arar, sorumluluğu altında çalışanların gelişimine yönelik proje geliştirir.
  • Kimyasal teknolojiyi, eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilir, sosyal hakların evrenselliğine ve sosyal haklara uygun davranır.
  • Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
  • Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır, edindiği bilgileri eğitim-öğretim programlarına uyarlayarak aktarır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimine yönelik çalışma planlar ve yönetir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır, kimya alanındaki bilgileri takip eder, bilgilerini aktarır, meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir, bilgisini başkaları ile paylaşır, öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • a) Katsayılar Notlar 4.,00 AA 3,50 BA 3,00 BB 2,50 CB 2,00 CC 1,50 DC 1,00 DD 0,50 FD 0,00 FF
  • D: Devamsız,  G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlanıç: 10.05.2023 / Bitiş: 30.09.2028


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
 Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için, öğrencinin alması gereken dersleri başarı ile tamamlaması ve genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Genel not ortalaması 3,00- 3,50 arasında olan öğrenciler ONUR, 3,51 veya daha yukarı olan öğrenciler YÜKSEK ONUR listesine geçerek mezun olurlar ve bu durum diplomalarında belirtilir. Fakülte tarafından verilecek ön lisans ve lisans diplomaları her düzey için farklı, fakat Gazi Üniversitesi'nin bütün öğretim kurularında müşterek olmak üzere düzenlenir. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade edilmek üzere ''Mezuniyet Geçici Belgesi'' verilir. Diploma bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde diploma yerine geçecek ve kayıptan dolayı verildiğini belirten fotoğraflı bir belge düzenlenir. Bu belge ve diplomalar Rektör ve Dekan tarafından imzalanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzün Lisans mezunları Kimya alanında Lisans derecesi ünvanı ile diploma alırlar, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuvarları, diğer laboratuvarlarda, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda Kimyager olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217280

Qualification Title
Chemistry
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Main goal of the Undergraduate Chemistry program is to educate students that

  • are sensitive to people, society and ethics, respectful to themselves and their environment,
  • gained proficiency in their profession,
  • have the knowledge and skills to design experiments, use modern instruments, evaluate and interpret results in the sectors they work in,
  • are able to continuously renew themself by following improvements in science and technology, find solutions with scientific approaches the problems encountered in their field, are high quality and ambitious to compete in every platform,
  • can conduct research and development studies and develop new methods that contribute to produce scientific publications, patents and new technology as a result,
  • are prone to teamwork and can communicate effectively by expressing themselves clearly.

In addition, the goal is to integrate our students to the sectors such as management, production, research and development laboratories of various industries related to health, environment, agriculture and food as researchers and managers.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Gains the basic concepts in the theory and practice of chemistry, can establish the necessary connections and apply them, use theoretical and applied knowledge, can select methods, develop and design.
  • It improves the approaches and knowledge of different disciplines in basic and applied fields and uses them in the field of chemistry and contributes to the decision-making process on problems related to different disciplines. Identifying problems related to chemistry, constructing hypotheses for problem solving by synthesizing, and problem solving using various observational and experimental methods Follows the chemistry literature, uses advanced theoretical and applied knowledge, conveys the acquired knowledge verbally or in writing, determines learning needs, directs her learning.
  • Gains the ability to work actively in activities and projects aimed at professional development in both individual and multidisciplinary groups, produces solutions and takes responsibility for unforeseen complex problems that may arise in this process, and can manage teamwork.
  • Behaves sensitive to universal and social values, observes and researches the interests and cultural values of the country, uses and develops knowledge with an awareness of ethical and professional responsibility, acts in accordance with quality management and processes.
  • In order to meet the needs of the individual or society, it seeks solutions to national and international problems in terms of chemistry, and develops projects for the development of employees under her responsibility
  • Apply chemical technology to education, industry, agriculture, health and environmental problems, and act in accordance with the universality of social rights and social rights.
  • Follows the current developments in the field of science and technology, improves her knowledge, can make examinations using scientific methods and techniques, and can independently carry out advanced studies in her field.
  • By gaining lifelong learning skills, uses her knowledge of the field of professional and daily life with the awareness of social responsibility, transfers the acquired knowledge to education and training programs, plans and manages the development of the employees under responsibility.
  • Uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 general level, follows the information in the field of chemistry, conveys their knowledge, and communicates with colleagues.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at the level required by the field. It continuously keeps its knowledge and experience in the field of chemistry alive, always improves its professional knowledge and skills, shares its knowledge with others, and carries its education to an advanced education level.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.
(2) This grade is given by the instructor of the course.
(3) While evaluating the letter grade, a student's success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.
(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.
(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.
(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:
a)
Coefficients Letter Success Grades
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause (a) are:
1) D: Did not Attend the Course
2) G: Did not Attend the Exam
3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF)
4) VZ: Withdrawn
(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2.00 for graduation.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessTo be able to have an associate's or bachelor's degree, students are expected to successfully complete the required courses and hold a GPA of at least 2.00. Upon graduating, Students with a GPA between 3.00 and 3.50 are included in Dean's Honor List whereas students with a GPA of 3.51 or higher are included in Dean's High Honor List and this situation is stated in their diplomas. The certificates of associate's and Bachelor's degree given by faculty are issued differently for every level. However, they are issued to be common in all institutions of Gazi University. Until the certificates are prepared, students are given a "Temporary Graduation Certificate" on condition of returning while taking the diploma. Diploma is given only for once. On losing, a photographed certificate which will replace the diploma is issued and on this certificate the reason for this issue is stated as losing the original copy as well. This document and diplomas are signed by both Dean and the Rector.
Progression Paths (Relationship Type)

B.Sc. graduates assume Chemist title. Graduates can be hired in the state laboratories, hospitals, and private organizations.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217280


Qualification Title
Chemistry

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Main goal of the Undergraduate Chemistry program is to educate students that

  • are sensitive to people, society and ethics, respectful to themselves and their environment,
  • gained proficiency in their profession,
  • have the knowledge and skills to design experiments, use modern instruments, evaluate and interpret results in the sectors they work in,
  • are able to continuously renew themself by following improvements in science and technology, find solutions with scientific approaches the problems encountered in their field, are high quality and ambitious to compete in every platform,
  • can conduct research and development studies and develop new methods that contribute to produce scientific publications, patents and new technology as a result,
  • are prone to teamwork and can communicate effectively by expressing themselves clearly.

In addition, the goal is to integrate our students to the sectors such as management, production, research and development laboratories of various industries related to health, environment, agriculture and food as researchers and managers.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Gains the basic concepts in the theory and practice of chemistry, can establish the necessary connections and apply them, use theoretical and applied knowledge, can select methods, develop and design.
  • It improves the approaches and knowledge of different disciplines in basic and applied fields and uses them in the field of chemistry and contributes to the decision-making process on problems related to different disciplines. Identifying problems related to chemistry, constructing hypotheses for problem solving by synthesizing, and problem solving using various observational and experimental methods Follows the chemistry literature, uses advanced theoretical and applied knowledge, conveys the acquired knowledge verbally or in writing, determines learning needs, directs her learning.
  • Gains the ability to work actively in activities and projects aimed at professional development in both individual and multidisciplinary groups, produces solutions and takes responsibility for unforeseen complex problems that may arise in this process, and can manage teamwork.
  • Behaves sensitive to universal and social values, observes and researches the interests and cultural values of the country, uses and develops knowledge with an awareness of ethical and professional responsibility, acts in accordance with quality management and processes.
  • In order to meet the needs of the individual or society, it seeks solutions to national and international problems in terms of chemistry, and develops projects for the development of employees under her responsibility
  • Apply chemical technology to education, industry, agriculture, health and environmental problems, and act in accordance with the universality of social rights and social rights.
  • Follows the current developments in the field of science and technology, improves her knowledge, can make examinations using scientific methods and techniques, and can independently carry out advanced studies in her field.
  • By gaining lifelong learning skills, uses her knowledge of the field of professional and daily life with the awareness of social responsibility, transfers the acquired knowledge to education and training programs, plans and manages the development of the employees under responsibility.
  • Uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 general level, follows the information in the field of chemistry, conveys their knowledge, and communicates with colleagues.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at the level required by the field. It continuously keeps its knowledge and experience in the field of chemistry alive, always improves its professional knowledge and skills, shares its knowledge with others, and carries its education to an advanced education level.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.
(2) This grade is given by the instructor of the course.
(3) While evaluating the letter grade, a student's success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.
(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.
(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.
(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:
a)
Coefficients Letter Success Grades
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause (a) are:
1) D: Did not Attend the Course
2) G: Did not Attend the Exam
3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF)
4) VZ: Withdrawn
(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2.00 for graduation.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.


Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
To be able to have an associate's or bachelor's degree, students are expected to successfully complete the required courses and hold a GPA of at least 2.00. Upon graduating, Students with a GPA between 3.00 and 3.50 are included in Dean's Honor List whereas students with a GPA of 3.51 or higher are included in Dean's High Honor List and this situation is stated in their diplomas. The certificates of associate's and Bachelor's degree given by faculty are issued differently for every level. However, they are issued to be common in all institutions of Gazi University. Until the certificates are prepared, students are given a "Temporary Graduation Certificate" on condition of returning while taking the diploma. Diploma is given only for once. On losing, a photographed certificate which will replace the diploma is issued and on this certificate the reason for this issue is stated as losing the original copy as well. This document and diplomas are signed by both Dean and the Rector.

Progression Paths (Relationship Type)

B.Sc. graduates assume Chemist title. Graduates can be hired in the state laboratories, hospitals, and private organizations.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode