Yeterlilik Kodu | TR0030011230 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Örgün eğitim vermekte olan Kimya Eğitiminin Anabilim Dalı'nın amacı; güncel bilgi ve becerilerle donatılmış, ülkenin eğitim ihtiyaçlarını karşılayan, nitelikli eğitimciler yetiştirmek ve kimya eğitimine katkı sağlamak için bu disiplin ile ilgili önemli bilimsel araştırma ve proje faaliyetlerini sürdürmektir. Bölümümüz, bu amaç doğrultusunda hem öğrencilerine hem de akademik personeline gerekli akademik çalışma ortamını sağlamakta ve yenilikleri takip etmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğretim elemanlarının ofislerinde, Necatibey Eğitim Fakültesine ait dersliklerde ve kimya laboratuvarlarında eğitim verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlar aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğretim süreci boyunca (4 yıl/ 8 yarıyıl) her dönem ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları düzenlenmektedir. Bunun dışında, dersin gerektirmesi halinde, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinden faydalanılmaktadır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür: Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 ve altı DZ ---- YZ --- | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 01.05.2024 - 01.05.2027 | |
Giriş Şartı | Adayların lise veya dengi bir okuldan mezun olmaları ve ÖSYM tarafından yapılan üniversite sınavlarından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Yurt içi veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarının benzer programlarında öğrenim görmekte olan adayların yatay geçiş başvuruları, programımıza tanınan kontenjan dâhilinde ve ilgili yönetmelikler gereğince dikkate alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | Genel not ortalaması 2.00/4.00 olmalı ve hiç bir dersten başarısız olunmamalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu ve özel eğitim kurumlarından olan liselerde öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yine Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan özel dershanelerde çalışabilirler | |
Yasal Dayanağı |
2.1Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011230
ISCO:08
ISCO:08
Örgün eğitim vermekte olan Kimya Eğitiminin Anabilim Dalı'nın amacı; güncel bilgi ve becerilerle donatılmış, ülkenin eğitim ihtiyaçlarını karşılayan, nitelikli eğitimciler yetiştirmek ve kimya eğitimine katkı sağlamak için bu disiplin ile ilgili önemli bilimsel araştırma ve proje faaliyetlerini sürdürmektir. Bölümümüz, bu amaç doğrultusunda hem öğrencilerine hem de akademik personeline gerekli akademik çalışma ortamını sağlamakta ve yenilikleri takip etmektedir.
Öğretim elemanlarının ofislerinde, Necatibey Eğitim Fakültesine ait dersliklerde ve kimya laboratuvarlarında eğitim verilmektedir.
- Kimya bilgilerini kimya öğretmenliğinde kullanma becerisi kazanmaları.
- Kimya Eğitimi bilgilerini kimya öğretmenliğinde kullanma becerisi kazanmaları.
- Kimya dersi planlama ve zaman yönetimi becerisi kazanmaları.
- Kimya dersi işlenişinde farklı eğitim öğretim yöntem ve kuramlarını kullanma becerisi kazanmaları.
- Atatürk İnkılâp ve İlkelerine ve Anayasa'da ifadesini bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; Türk Milleti'nin millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranışlar haline getirmiş yurttaşlar olarak yetişmeleri.
- Kimya dersi laboratuar uygulamaları (deney tasarlama, yapma ve sonuçlarını yorumlama) becerisi kazanmaları.
- Eleştirel düşünme becerisi kazanmaları.
- Öğrencilerin ders içi ve ders dışı durumlarını anlama becerisi kazanmaları.
- Ders çıktılarını yorumlama becerisi kazanmaları.
- Stokiyometrik ve deneysel hesaplamaları yapma becerisi kazanmaları.
- Kimya ile diğer bilimler arasında ilişki kurma becerisi kazanmaları
- Kimya tarihini derslerinde kullanma becerisi kazanmaları.
- Bilimsel verileri bir araya getirme, çözümleme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerisi kazanmaları.
- Yabancı dili öğrenmenin gereğine inanarak, yabancı dili kullanma becerisi kazanmaları
- Derslerinde uygun ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanmaları
- Alanıyla ilgili proje hazırlama yeterliliklerini kazanmaları
- Bilgiyi, fikirleri, sorular ve çözümlerini konu hakkında bilgi sahibi olacak dinleyicilere aktarma becerisi kazanmaları.
- Küresel ve toplumsal çerçeveyi özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularını göz önünde tutarak çalışma yapma becerisi kazanmaları.
- Çevre sorunlarına karşı duyarlı olmaları.
- Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanmaları.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmaları.
- Bağımsız çalışma yapabilme becerisi kazanmaları.
- Laboratuarı güvenli bir şekilde düzenleme becerisi kazanmaları.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olma ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme beceresi kazanmaları.
- Kendi ana dilinde yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanmaları.
- Çeşitli türde grafik çizme ve yorumlama becerisi kazanmaları.
- Fen okur-yazarlığı kazanmaları
- Kimya dersinde farklı eğitim öğretim materyallerini kullanma becerisi kazanmaları.
- Sınıf ve laboratuar ortamlarında öğrencilerle iletişim kurma becerisi kazanmaları.
- Sınıf dışı ortamlarda öğrenciler, öğretmenler ve yöneticilerle iletişim kurma becerisi kazanmaları.
- Argümantasyonun kimya eğitimindeki ve bilim tabanlı öğrenmedeki önemine dair bir anlayış geliştirmeleri
- Öğretmen adaylarının kimya öğretim programlarını analitik bir yaklaşımla değerlendirme becerileri kazanmaları
Mezunlar aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğretim süreci boyunca (4 yıl/ 8 yarıyıl) her dönem ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları düzenlenmektedir. Bunun dışında, dersin gerektirmesi halinde, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinden faydalanılmaktadır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 ve altı
DZ ----
YZ ---
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 01.05.2024 - 01.05.2027
Adayların lise veya dengi bir okuldan mezun olmaları ve ÖSYM tarafından yapılan üniversite sınavlarından yeterli puanı almaları gerekmektedir.
Yurt içi veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarının benzer programlarında öğrenim görmekte olan adayların yatay geçiş başvuruları, programımıza tanınan kontenjan dâhilinde ve ilgili yönetmelikler gereğince dikkate alınmaktadır.
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu ve özel eğitim kurumlarından olan liselerde öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yine Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan özel dershanelerde çalışabilirler
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- 1 Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- 1 Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011230 | |
Qualification Title | Chemistry Teaching Undergraduate | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Department of Chemistry Education, which provides formal education, is to raise qualified educators with modern knowledge and skills to meet the educational needs of the country and to conduct scientific researches and projects essential for the field of chemistry education in order to contribute to this discipline. For this purpose, our department provides academic study environment needed both for the students and the academic staff and follows innovations. | |
Learning Environments | Education is provided in the offices of our teaching staff, in the classrooms of Necatibey Faculty of Education, and in our chemistry laboratories. | |
Description |
| |
Key Competencies | The graduates have advanced levels of the following key competencies:
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate: Success Grade Coefficient SCORES (over 100) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 and below DZ ---- YZ --- | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. YÖK annualy publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum Programs 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start - End Date: 01.05.2024 - 01.05.2029 | |
Access Requirements | Candidates must have graduated from high schools or equivalent educational institutions and have received sufficient scores from university exams conducted by ÖSYM (The Student Evaluation and Placement Center). Undergraduate transfer applications of candidates studying in similar programs of higher educational institutions in Turkey or abroad are taken into consideration within the quota granted to our program and in accordance with the relevant regulations. | |
Conditions for Success | A student is required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates may work as teachers in public and private secondary schools of Ministry of National Education. They may also work at the private courses of Ministry of National Education whose purpose are to prepare students for the highschool and university entrance examinations. | |
Legal Basis |
1.2 Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1 Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011230
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Department of Chemistry Education, which provides formal education, is to raise qualified educators with modern knowledge and skills to meet the educational needs of the country and to conduct scientific researches and projects essential for the field of chemistry education in order to contribute to this discipline. For this purpose, our department provides academic study environment needed both for the students and the academic staff and follows innovations.
Education is provided in the offices of our teaching staff, in the classrooms of Necatibey Faculty of Education, and in our chemistry laboratories.
- Skills to use their chemistry knowledge in teaching chemistry.
- Skills to use their chemical education knowledge in chemistry teaching.
- Chemistry lesson planning and time management skills.
- Skills to use various educational methods and theories in conducting chemistry courses.
- Raise citizens who are devoted to Atatürk’s Revolutions and Principles and to Atatürk’s nationalism found its statement in the Constitution; embrace and improve the Turkish Nation’s national, ethical, humanitarian, spiritual and cultural values; love and try to uphold their families, the country and the nation; are aware of their missions and responsibilities against human rights and the democratic, secular, social and constitutional state of the Republic of Turkey, which is based on the fundamental principles in the constitutional law, and internalize them.
- Develop skills of chemistry laboratory applications (designing and running experiments, concluding their results).
- Develop critical thinking skills.
- Skills to understand students’ in and outside of classroom situations.
- Skills to interpret course outcomes.
- Skills to do stoichiometric and experimental calculations.
- Skills to construct relations among chemistry and other sciences.
- Skills to use history of chemistry in their courses.
- Skills to gather, solve, interpret and make conclusions out of scientific data
- Believe in the necessity of learning foreign languages and develop skills to use foreign languages.
- Use appropriate measurement-evaluation techniques in their courses.
- Competencies to conduct projects related to their subject areas.
- Skills to transfer knowledge, ideas, questions and their solutions to the audience who are interested in the topic.
- Working skills taking into account global and social framework, especially health, safety and environmental issues.
- Being sensitive to environmental problems.
- Skills to adapt to new situations and to solve problems.
- Skills to make disciplinary and interdisciplinary teamwork.
- Skills to make independent work.
- Skills to organize laboratory in a safe way.
- Knowledge about computer hardware and software required by the subject area and skills to use information and communications technologies.
- Skills of written and verbal communication skills in their native language.
- Skills of making graphs in different types and interpreting them.
- Science literacy.
- Skills to use various educational and teaching materials in chemistry courses.
- Skills to communicate with students in classroom and laboratory environments.
- Skills to communicate with students, other teachers and administrators outside the classroom environments.
- Developing an understanding of the importance of argumentation in chemistry education and science-based learning
- Attaining necessary skills to evaluate chemistry curriculums with an analytical approach.
The graduates have advanced levels of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 and below
DZ ----
YZ ---
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
YÖK annualy publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum Programs
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Start - End Date: 01.05.2024 - 01.05.2029
Candidates must have graduated from high schools or equivalent educational institutions and have received sufficient scores from university exams conducted by ÖSYM (The Student Evaluation and Placement Center).
Undergraduate transfer applications of candidates studying in similar programs of higher educational institutions in Turkey or abroad are taken into consideration within the quota granted to our program and in accordance with the relevant regulations.
Graduates may work as teachers in public and private secondary schools of Ministry of National Education. They may also work at the private courses of Ministry of National Education whose purpose are to prepare students for the highschool and university entrance examinations.
- Law No. 2547 on Higher Education
- 1 Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2 Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1 Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
