Yeterlilik Kodu | TR0030217296 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
a)
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş: 01.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisans programında öğrenciler hem alan bilgisi derslerini hem de öğretmenlik mesleğine yönelik dersleri Gazi Eğitim Fakültesi bünyesinde almaktadırlar. Dersler yarıyıl esasına göre yürütülmektedir. Konu alanı ve mesleki bilgileri geliştiren ve olgunlaştıran zorunlu alan derslerinin yanı sıra konu alanı, mesleki ve genel kültür kategorilerinde olmak üzere öğrencilerin ilgilerine yönelik seçmeli dersler de bulunmaktadır. Kuramsal dersler laboratuvar uygulamaları ile desteklenmektedir. Öğretmen adayları orta öğretim okullarında staj yaparak öğretmenlik mesleği ile ilgili ilk resmi deneyimlerini gerçekleştirmektedirler. Lisans programını tamamlayan öğretmen adayları kimya öğretmeni olarak mezun olup devlet veya özel okullarda öğretmenlik yapabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030217296
ISCO 08
ISCO 08
- Amacımız, ülkemizin gelişimine katkı sağlayacak, çağdaş, alanında uzman, eğitim ve öğretim alanındaki gelişmeleri yakından takip eden, idealist, sorgulayıcı ve çözümleyici, insani değerlere saygılı kimya öğretmenleri ve akademisyenler yetiştirmek olup kimya eğitimi alanıyla ilgili dünyada olan gelişmeleri takip ederek bu gelişmelere katkı sağlamak, öğrencilerin ve akademisyenlerin profesyonel gelişimine katkıda bulunmak amacıyla ulusal ve uluslararası çeşitli kurum ve kuruluşlarla ortak projeler yürütmek, ülkemiz öğretmenlerine gerekli desteği sağlamaktır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.
- Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.
- Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.
- Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.
- 9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.
- Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.
- Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.
- Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.
- Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.
- Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.
- Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.
- Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.
- Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.
- Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.
- Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
- Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.
- Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.
- Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranır.
- Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
- Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
- Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
- Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
- Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
- Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF
b)
- D: Devamsız,
- G: Girmedi,
- E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
- VZ: Dersten çekilme.
- Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş: 01.05.2026
- Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
- Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında Kimya öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir.
- Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217296 | |
Qualification Title | Teacher Training in Chemistry Undergraduate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | Measurement and Evaluation
a)
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In the undergraduate program, students take both field knowledge courses and courses for the teaching profession within the Gazi Faculty of Education. Lessons are conducted on a semester basis. In addition to the compulsory field courses that develop and mature the subject area and professional knowledge, there are also elective courses for the interests of students in the subject area, professional and general culture categories. Theoretical courses are supported by laboratory applications. Teacher candidates make their first formal experience of the teaching profession by doing internships in secondary schools. Teacher candidates who have completed the undergraduate program can graduate as chemistry teachers and work as teachers in public or private schools. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030217296
ISCO 08
ISCO 08
- Our aim is to contribute to the development of our country, to train chemistry teachers and academicians who are correct, who are experts in their fields, who follow education and training, who are idealistic, questioning and analytical, respectful to human values, and to provide these additions by following the developments in chemistry education, to live in civil society and to carry out projects related to various institutions and organizations, to provide the necessary support to the teachers of our country.
- Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.
- Explains the working principles of the methods or the devices used the analysis or the syntheses of substances.
- Perceives the structure, features, classification and the changes of the matter and explains the related concepts, models, principles, theories and laws used.
- Establishes the link between the philosophy, sociology, psychology and history and the science of chemistry and explains the importance of scientific knowledge.
- Relates between knowledge in chemistry and other disciplines.
- Describes teaching techniques and strategies such as inquiry , concept maps, meaning analyzing tables, argumentation and guess-observe ?explain techniques by the use of relevant examples from chemical science topics to 9-12 year students.
- Perceives the behavioral, descriptive , socio-cognitive and neuropsychological learning concepts and their limitations and explains their reflections to the chemistry teaching and learning process.
- Investigates the contribution of the national and international cultures upon the various branches of science and especially chemistry and explains the viewpoints of these cultures on the current disputable social science subjects.
- Realizes the problems related to the chemistry and chemical education, analyses them and develops solution by the use of scientific research techniques.
- Analyses the pre-knowledge of and the learning difficulties of the students related to chemistry and applies to relevant teaching techniques and methods according to the capacity and the skills of the students.
- Prepares models, games , experimental set ups and visual lecture notes related to chemistry for the contribution of the cognitive, descriptive and psychomotor skills of the students
- Develops and applies alternative and authentic techniques such as open ended, multiple choice , fill the gaps , descriptive, branched tree and constructed grid questions for the evaluation of the learning outcomes of the various subjects of chemistry
- Designs and implements an individual research for the solution of the any problem in teaching any chemistry concepts and carries out mutual projects in close coordination with his/her counterparts to contribute the chemistry and chemistry education
- Defines the metacognitive activities such as self-regulation and self-evaluation to evaluate the knowledge in chemistry and chemistry education
- Adapts the motto of lifelong learning as his/her lifestyle and effectively utilizes the internet systems to follow the new developments related to the chemistry and chemistry education
- Follows and effectively uses the latest developments in the information technology related to the solutions of the problems encountered in chemistry and chemistry education
- Follows and uses the latest developments related to the teaching profession and knows a foreign language enough to correspond with his/her counterparts
- Realizes and uses the basic principles, values and virtues upon which the Turkish Education system is founded
- Uses new knowledge and information in order to improve him/herself and develop his/her institution.
- Acts in accordance with the ethical and cultural values of the democratic and scientific society in all the applications related to chemistry and its education
- Has a sufficient knowledge to protect the health and life of his/her students and staff working in his/her institution and takes necessary precautions in the laboratories.s.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Measurement and Evaluation
- For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.
- This grade is given by the instructor of the course.
- While evaluating the letter grade, a student's success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.
- The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.
- A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.
- Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:
a)
Coefficients Letter Success Grades
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF
b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are:
- D: Did not Attend the Course
- G: Did not Attend the Exam
- E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF)
- VZ: Withdrawn
- A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
- Our graduates have the opportunity to work for the Ministry of National Education and private educational institutions chemistry teachers.
- In addition the related departments of universities can be employed as academicians
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous