Yeterlilik Kodu | TR0030016934 | |
Yeterlilik Adı | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Programı mezunları
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) | |
Giriş Şartı | Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir. | |
Başarma Şartları | Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kontrol ve Otomasyon Mühendislerinin günümüz dünyasında hemen her konuda bilgi ve yeteneklerini uygulayabileceği alanlar olması, onlara iş hayatlarında geniş çalışma olanakları sunar. İTÜ kontrol ve otomasyon mühendisliği öğrencileri mezun olur olmaz rahatlıkla iş bulabilmekte, hatta bir kısmı henüz öğrenciyken çalışmaya başlamaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016934
ISCO 08
ISCO 08
Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Programı mezunları
- Bilim ve mühendislik prensiplerini ve güncel araçları kontrol ve otomasyon mühendisliği problemlerinin çözümünde etkin bir şekilde kullanabilir, yüksek kalitede mühendislik sistemleri tasarlayabilir ve ilgili disiplinler arası problemlere uygulanabilir çözüm önerilerinde bulunabilirler.
- Hayat boyu öğrenmenin, bilgi ve becerilerini profesyonel etkinlik ve eğitimler ile sürekli artırmanın, daha yüksek öğrenim derecelerinin ve/veya kişisel profesyonel gelişimin önemini bilirler.
- Başarılı bir kariyer için gerekli özgüven ve kişisel iletişim becerilerine sahip olarak takım çalışmalarına ulusal ve uluslararası çerçevede etkin bir şekilde katılabilirler.
- Profesyonel çalışmalarında etik, toplumsal ve çevresel bilinçlilik içinde yüksek standartları uygularlar.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, temel bilim ve mühendislik kavramlarını ve bilgilerini kontrol ve otomasyon mühendisliği problemlerinin analiz ve çözümünde kullanabilmek.
- Deney tasarlamak, yürütmek ve deney sonuçlarında elde edilen verileri uygun şekilde analiz edip yorumlamak.
- Verilen özelliklerde bir süreci, kontrol sistemini veya bunun bir parçasını ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçek kısıtlar altında tasarlamak.
- Aynı veya çok disiplinli takımlarda görev almak.
- Kontrol ve otomasyon mühendisliği problemlerini belirlemek, formüle etmek ve çözmek.
- Mesleki ve etik sorumluluklarının farkında olmak.
- Etkin bir şekilde iletişimde bulunabilmek.
- Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal kapsamda etkilerini anlamış olmak.
- Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmış olmak ve buna uygun davranmak.
- Güncel konular hakkında bilgi sahibi olmak.
- Kontrol ve otomasyon mühendisliği uygulamalarında kullanılan modern mühendislik araçlarını kullanmak için gerekli teknik bilgi ve yeteneklere sahip olmak.
- Kontrol ve otomasyon mühendisliği uygulamalarında kullanılan karmaşık donanım ve yazılım parçalarının tasarımı için gerekli olan uygulamalı elektrik, elektronik, haberleşme, bilgisayar ve ilgili diğer mühendislik bilgilerine sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Kontrol ve Otomasyon Mühendislerinin günümüz dünyasında hemen her konuda bilgi ve yeteneklerini uygulayabileceği alanlar olması, onlara iş hayatlarında geniş çalışma olanakları sunar. İTÜ kontrol ve otomasyon mühendisliği öğrencileri mezun olur olmaz rahatlıkla iş bulabilmekte, hatta bir kısmı henüz öğrenciyken çalışmaya başlamaktadır.
Mezunlarımız aşağıdaki çalışma konuları ile ilgili olarak pek çok firma ve kuruluşta istihdam edilmektedir.
• Kontrol ve Sistem Teorisi
• Modelleme, Simülasyon ve Sistem Belirleme
• Endüstriyel Otomasyon
• Robotik ve Mekatronik
• Proses Kontrol, Ölçme ve Enstrümantasyon
• Hareket Kontrol Sistemleri
• Sürücü Sistemler
• Akıllı Sistemler
• Enerji sistemlerinin kontrolü
• Bilgisayar Tabanlı Gerçek Zaman Kontrol Sistemleri
Kontrol ve otomasyon mühendisleri, ayrıca kontrol sistemlerini tasarlayan ve üreten, küçük ve orta ölçekli işletmelerde araştırma, tasarım ve üretim mühendisi olarak çalışabilirler. Bu programı bitiren öğrenciler küçük bir sermaye ile otomasyon ve bilişim sektörüne ilişkin kendi işlerini kurma olanağına da sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016934 | |
Qualification Title | Control and Automation Engineering Bachelor of Science | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Electronics and automation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | There is a wide range of job opportunities for Control and Automation Engineers since they can apply their knowlegde and abilities to almost every subject. Control and Automation Engineers can work as research, design and production engineers in the industrial automation sector. They can also work in maintenance, repair and industrial operation services. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016934
- An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering principles to analyze and solve control and automation engineering problems.
- An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret the gathered data to reach an appropriate conclusion.
- An ability to design a control system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
- An ability to function on same and multi-disciplinary teams
- An ability to identify, formulate, and solve control and automation engineering problems
- An understanding of professional and ethical responsibility
- An ability to communicate effectively
- The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economical, environmental and societal context.
- A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
- A knowledge of contemporary issues.
- An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for control and automation engineering practice.
- A knowledge of electrical, electronics & communication, computer and other applied engineering necessary to analyze and design complex systems containing hardware and software components used in control and automation engineering application.
There is a wide range of job opportunities for Control and Automation Engineers since they can apply their knowlegde and abilities to almost every subject. Control and Automation Engineers can work as research, design and production engineers in the industrial automation sector. They can also work in maintenance, repair and industrial operation services.
ITU Control and Automation Engineering students can easily find a job as soon as they graduate. Furthermore, some of the students begin to work before they graduate.
Our graduates are employed by various firms and institutions functioning in areas listed below:
Control and System Theory
Modeling, Simulation and System Identification
Industrial Automation and Robotics
Process Control, Measurement and Instrumentation
Motion Control Systems (Servo Systems, Electrical Transportation Systems etc.)
Driver Systems (Electrical, Electronics, Pneumatic and Hydraulic)
Intelligent Systems (Fuzzy Control, Artificial Neural Networks and Genetic Algorithms etc.)
Industrial Data Communications Systems
Computer-Based Real Time Control Systems (PC,DSP,PLC,mC etc.)
Control and Automation Engineers can also work as research, design and production engineers at small and medium sized enterprises which design and produce control systems. Also, students graduating from this program have the option of starting their own business for the automation and IT sectors with a small capital.
Qualification is valid indefinetely.