Yeterlilik Kodu | TR0030017716 | |
Yeterlilik Adı | Lojistik (Oğuzeli MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 4321.25 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lojistik sektörünün bugünlerde gittikçe öneminin artması, lojistik sektöründe yer alacak yetişmiş insan gücü ve dolayısıyla lojistik bölümü ihtiyacını arttırmaktadır. Diğer yandan; lojistik sektörüne baktığımızda söz konusu sektörde çalışabilmenin yolunun ileri eğitimden geçtiği görülmektedir. Bu konuda, eğitim öğretiminde yer alan eğitim öğretim elemanlarını deneyimini elde etmiş aynı zamanda akademik çalışmalarını sürdürmekte olan öğretim elemanları olarak öğrencilerimize eğitimi en iyi şekilde verebilecek donanıma sahiptirler. Uygulamaya dayalı eğitim önemli olan bir diğer sektörün şirketle iç içe olmalarıdır. Bu durum ise üniversitemiz yabancılarımız eğitimi şirket firmalarına yapılacak geziler ve en önemlisi de öğrencilerimizin son dönemlerinde oryantasyon programı ile firmalardaki isleyişin yerinde görülmesi ile sağlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Gaziantep Üniversitesi Oğuzeli Meslek Yüksekokulu yerleşkesi içerisinde yer alan sınıf, laboratuvar, kütüphane, sosyal spor alanları, konferans salonu gibi öğrenme ortamları yer almaktadır. Adres: Fatih Mahallesi Orhun Caddesi Selvi Sokak No:1 27900 Oğuzeli / GAZİANTEP | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bilgi toplumunun gerektirdiği, tüm bireylerin sahip olması gereken, kişilerin hayat boyu öğrenme çerçevesinde bireysel gelişimini, topluma etkin ve sorumlu bireyler olarak sosyal katılımlarını, istihdam edilebilmelerini destekleyen temel yetkinliklerdir. Anahtar yetkinlikler şunlardır: | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Gaziantep Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği madde 26’ya göre sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca Yüksek Öğretim Kurumu ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilmektedir. Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir. İş sağlığı ve güvenliği programında dönem içerisinde bir ara sınav bir de yarıyıl sonu sınavı uygulanmaktadır. Ara sınavın ders notuna katkı oranı %40 olup, yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkı oranı ise %60 şeklindedir. İlgili yönetmeliğin 27. Maddesine göre ara sınav ve yarıyıl sonu sınavının etki oranları toplamında geçer not alamayan öğrenciler bütünleme sınavına girmeye hak kazanır. Bütünlemede alınan sınav notu yarıyıl sonu sınav notu yerine sayılarak ara sınav ile etki oranları toplamı yeniden hesaplanır ve öğrencinin ders başarısı tespit edilir. Öğrencilerin sınavlarda almış olduğu notların etki oranlarının toplamı alınarak yönetmeliğin 31. Maddesinde yer alan notlara karşılık gelen harf notu öğrencinin ders başarı notu olarak belirlenir.
MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir. (2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. (3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir. (4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir. (5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır. (6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır. (7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur. (8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir. (9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir. (10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir. (11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır. (12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler. (13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır. (14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır. (15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır. Bütünleme sınavı MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer. Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır. (2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir. Ders başarı durumu ve dersin harf notu MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. (2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir. (3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir. (4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. (6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır. (7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir. (8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür. (9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar. (11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar. (12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Gaziantep Üniversitesi Oğuzeli Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü / Lojistik Programına öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre yerleştirilmektedir. Ayrıca ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavına (YÖS) göre Lojistik Programına öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Gaziantep Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Maddesi kapsamında öğrencilerin ders yükü belirlenmektedir. Madde 26’ya uygun olarak sınav ve değerlendirmeleri yapılarak madde 31’deki gibi sınav notlarına karşılık gelen harf notu belirlenmektedir. Derslerini başarılı bir şekilde tamamlayarak mezun olma koşullarını sağlayan öğrenciler madde 37’ye göre ön lisans diploması almaya hak kazanır. Lojisti programının öğrencilerinin dersten başarılı olabilmesi için program müfredatında yer alan tüm derslerden en az DD ya da S alması gerekir. Lojistik Programı ön lisans mezunu olabilmek için ise GNO’sunun 4.00 tam not üzerinden en az 2.00 ve üzeri olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler, lojistik sektörünün öncü kuruluşları olan nakliye firmalarında, gümrük işletmelerinde ve gümrük acentelerinde, uluslararası firmaların ithalat ve ihracat departmanlarında, diş ticaret aracı kuruluşlarında, lojistik ve kargo firmalarının ilgili departmanlarında, ulusal ve uluslararası işletmelerin satın alma, pazarlama, lojistik ve diş ticaret departmanlarında, liman işletmelerinin ilgili departmanlarında, çeşitli ölçekteki turizm firmalarında ara eleman, yönetici yardımcısı veya orta kademe yönetici olarak çalışma imkân bulmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030017716
ISCO 08
4321.25
ISCO 08
4321.25
Lojistik sektörünün bugünlerde gittikçe öneminin artması, lojistik sektöründe yer alacak yetişmiş insan gücü ve dolayısıyla lojistik bölümü ihtiyacını arttırmaktadır. Diğer yandan; lojistik sektörüne baktığımızda söz konusu sektörde çalışabilmenin yolunun ileri eğitimden geçtiği görülmektedir. Bu konuda, eğitim öğretiminde yer alan eğitim öğretim elemanlarını deneyimini elde etmiş aynı zamanda akademik çalışmalarını sürdürmekte olan öğretim elemanları olarak öğrencilerimize eğitimi en iyi şekilde verebilecek donanıma sahiptirler. Uygulamaya dayalı eğitim önemli olan bir diğer sektörün şirketle iç içe olmalarıdır. Bu durum ise üniversitemiz yabancılarımız eğitimi şirket firmalarına yapılacak geziler ve en önemlisi de öğrencilerimizin son dönemlerinde oryantasyon programı ile firmalardaki isleyişin yerinde görülmesi ile sağlanmaktadır.
Gaziantep Üniversitesi Oğuzeli Meslek Yüksekokulu yerleşkesi içerisinde yer alan sınıf, laboratuvar, kütüphane, sosyal spor alanları, konferans salonu gibi öğrenme ortamları yer almaktadır.
Adres: Fatih Mahallesi Orhun Caddesi Selvi Sokak No:1 27900 Oğuzeli / GAZİANTEP
- Lojistik mesleği ile ilgili temel ve güncel uygulamalı bilgilere sahip olma
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Lojistik alanıyla ilgili edindiği bilgileri ekonomi, pazarlama, sosyoloji, psikoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.
- Lojistik operasyonları, iş gücünü verimli bir şekilde kullanarak planlar ve yürütür.
- Mali işlemleri kayıt altına alır, onları sınıflandırır, özetleyerek mali raporlar sunar.
- Müşteri hizmetleri, taşımacılık yönetimi, envanter yönetimi ve veri hazırlama süreçlerini açıklar ve uygular.
Bilgi toplumunun gerektirdiği, tüm bireylerin sahip olması gereken, kişilerin hayat boyu öğrenme çerçevesinde bireysel gelişimini, topluma etkin ve sorumlu bireyler olarak sosyal katılımlarını, istihdam edilebilmelerini destekleyen temel yetkinliklerdir.
Anahtar yetkinlikler şunlardır:
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Gaziantep Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği madde 26’ya göre sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca Yüksek Öğretim Kurumu ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilmektedir. Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir. İş sağlığı ve güvenliği programında dönem içerisinde bir ara sınav bir de yarıyıl sonu sınavı uygulanmaktadır. Ara sınavın ders notuna katkı oranı %40 olup, yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkı oranı ise %60 şeklindedir. İlgili yönetmeliğin 27. Maddesine göre ara sınav ve yarıyıl sonu sınavının etki oranları toplamında geçer not alamayan öğrenciler bütünleme sınavına girmeye hak kazanır. Bütünlemede alınan sınav notu yarıyıl sonu sınav notu yerine sayılarak ara sınav ile etki oranları toplamı yeniden hesaplanır ve öğrencinin ders başarısı tespit edilir. Öğrencilerin sınavlarda almış olduğu notların etki oranlarının toplamı alınarak yönetmeliğin 31. Maddesinde yer alan notlara karşılık gelen harf notu öğrencinin ders başarı notu olarak belirlenir.
MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.
(2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.
(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir.
(5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır.
(6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır.
(7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.
(8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir.
(10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir.
(11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır.
(12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler.
(13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır.
(14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır.
(15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır.
Bütünleme sınavı
MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer.
Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır.
(2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir.
Ders başarı durumu ve dersin harf notu
MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.
(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir.
Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir.
Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.
(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.
(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.
(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.
(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Gaziantep Üniversitesi Oğuzeli Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü / Lojistik Programına öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre yerleştirilmektedir. Ayrıca ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavına (YÖS) göre Lojistik Programına öğrenci kabul edilmektedir.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler, lojistik sektörünün öncü kuruluşları olan nakliye firmalarında, gümrük işletmelerinde ve gümrük acentelerinde, uluslararası firmaların ithalat ve ihracat departmanlarında, diş ticaret aracı kuruluşlarında, lojistik ve kargo firmalarının ilgili departmanlarında, ulusal ve uluslararası işletmelerin satın alma, pazarlama, lojistik ve diş ticaret departmanlarında, liman işletmelerinin ilgili departmanlarında, çeşitli ölçekteki turizm firmalarında ara eleman, yönetici yardımcısı veya orta kademe yönetici olarak çalışma imkân bulmaktadırlar.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030017716 | |
Qualification Title | Associate Degree in Logistics | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 4321.25 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The increasing importance of the logistics sector nowadays increases the need for trained manpower and therefore the logistics department to take part in the logistics sector. On the other hand; when we look at the logistics sector, it is seen that the way to work in the sector in question is through advanced education. In this regard, the education and training staff who have gained experience in education and training and who continue their academic studies at the same time are equipped to provide the best education to our students. Another important sector for application-based education is their intertwining with the company. This situation is provided by our university, foreign education, company trips and most importantly, the orientation program in the last term of our students and seeing the operations in the companies on site. | |
Learning Environments | There are learning environments such as classrooms, laboratories, libraries, social sports areas, conference halls within the campus of Gaziantep University Oğuzeli Vocational School. Address: Fatih Mahallesi Orhun Caddesi Selvi Sokak No:1 27900 Oğuzeli / GAZİANTEP | |
Description |
| |
Key Competencies | These are the basic competencies that all individuals need to have, which are required by the information society and support their individual development within the framework of lifelong learning, their social participation in society as effective and responsible individuals, and their employability. Key competencies are as follows: 1. Literacy competency 2. Multilingual competency 3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering 4. Digital competency 5. Personal, social and learning to learn competency 6. Citizenship competency 7. Entrepreneurship competency 8. Cultural awareness and expression competency | |
Further Info | According to Article 26 of Gaziantep University Associate and Undergraduate Education-Teaching Regulation, exams consist of midterm exams, final exams, exemption exams, short-term exams, additional exams, make-up exams and make-up exams. These exams can be held in written, practical or oral formats with the decision of the relevant unit boards. In addition, different exam practices determined by the Higher Education Institution and Senate can be applied. The number of midterm exams to be held in each semester, including at least one midterm exam and one final exam, is determined by the relevant unit boards. The contribution of the final exam to the course grade is determined by the relevant unit boards, not to be less than 40% and not to be more than 60%. One midterm exam and one final exam are applied during the term in the occupational health and safety program. The contribution rate of the midterm exam to the course grade is 40%, while the contribution rate of the final exam to the course grade is 60%. According to Article 27 of the relevant regulation, students who cannot receive a passing grade in the total effect rates of the midterm and final exams are entitled to take the make-up exam. The exam grade received in the make-up exam is counted instead of the final exam grade, and the sum of the midterm exam and impact rates is recalculated to determine the student's course success. The sum of the impact rates of the grades received by the students in the exams is taken and the letter grade corresponding to the grades in Article 31 of the regulation is determined as the student's course success grade. (1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam. (2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member. (3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course. (4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below. The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary. Score Lecture Notes Coefficient 95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00 (5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt. (8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation. Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course. (10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course. (11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades. (12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office. | |
Quality Assurance | For the supervision of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education. • According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | Students are placed in the Department of Management and Organization / Logistics Program of Gaziantep University Oğuzeli Vocational School according to the Basic Proficiency Test (TYT) score type organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition, students are accepted to the Logistics Program according to the Foreign Student Exam (YÖS) conducted by ÖSYM. | |
Conditions for Success | The course load of students is determined within the scope of Article 23 of Gaziantep University Associate and Undergraduate Education-Training Regulation. Exams and evaluations are conducted in accordance with Article 26 and the letter grade corresponding to the exam grades is determined as in Article 31. Students who successfully complete their courses and meet the graduation requirements are entitled to receive an associate degree diploma according to Article 37. In order for students of the Logistics program to be successful in the course, they must receive at least DD or S from all courses in the program curriculum. In order to graduate from the Logistics Program associate degree, the GPA must be at least 2.00 and above out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this department have the opportunity to work as intermediate staff, assistant managers or mid-level managers in transportation companies, customs enterprises and customs agencies, which are the leading organizations in the logistics sector, in the import and export departments of international companies, in foreign trade intermediary organizations, in the relevant departments of logistics and cargo companies, in the purchasing, marketing, logistics and foreign trade departments of national and international enterprises, in the relevant departments of port operations and in tourism companies of various sizes. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030017716
ISCO 08
4321.25
ISCO 08
4321.25
The increasing importance of the logistics sector nowadays increases the need for trained manpower and therefore the logistics department to take part in the logistics sector. On the other hand; when we look at the logistics sector, it is seen that the way to work in the sector in question is through advanced education. In this regard, the education and training staff who have gained experience in education and training and who continue their academic studies at the same time are equipped to provide the best education to our students. Another important sector for application-based education is their intertwining with the company. This situation is provided by our university, foreign education, company trips and most importantly, the orientation program in the last term of our students and seeing the operations in the companies on site.
There are learning environments such as classrooms, laboratories, libraries, social sports areas, conference halls within the campus of Gaziantep University Oğuzeli Vocational School.
Address: Fatih Mahallesi Orhun Caddesi Selvi Sokak No:1 27900 Oğuzeli / GAZİANTEP
- To have basic and up-to-date applied knowledge related to the logistics profession
- To follow current developments and applications for his/her profession and use them effectively.
- To follow information in his/her field using a foreign language and communicate with his/her colleagues.
- To use information technologies (software, program, animation etc.) related to his/her profession effectively.
- To follow current developments and applications for his/her profession and use them effectively. To present his/her thoughts effectively in written and verbal communication at the level of knowledge and skills and express them in an understandable manner.
- To take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to his/her field.
- To follow current developments and applications for his/her profession and use them effectively.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to the field.
- Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
- Relates the information acquired in the field of logistics to disciplines such as economics, marketing, sociology, psychology and law.
- Plans and executes logistics operations by using the workforce efficiently.
- Records financial transactions, classifies them, summarizes them and presents financial reports.
- Explains and applies customer service, transportation management, inventory management and data preparation processes.
These are the basic competencies that all individuals need to have, which are required by the information society and support their individual development within the framework of lifelong learning, their social participation in society as effective and responsible individuals, and their employability.
Key competencies are as follows:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social and learning to learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency
According to Article 26 of Gaziantep University Associate and Undergraduate Education-Teaching Regulation, exams consist of midterm exams, final exams, exemption exams, short-term exams, additional exams, make-up exams and make-up exams. These exams can be held in written, practical or oral formats with the decision of the relevant unit boards. In addition, different exam practices determined by the Higher Education Institution and Senate can be applied. The number of midterm exams to be held in each semester, including at least one midterm exam and one final exam, is determined by the relevant unit boards. The contribution of the final exam to the course grade is determined by the relevant unit boards, not to be less than 40% and not to be more than 60%. One midterm exam and one final exam are applied during the term in the occupational health and safety program. The contribution rate of the midterm exam to the course grade is 40%, while the contribution rate of the final exam to the course grade is 60%. According to Article 27 of the relevant regulation, students who cannot receive a passing grade in the total effect rates of the midterm and final exams are entitled to take the make-up exam. The exam grade received in the make-up exam is counted instead of the final exam grade, and the sum of the midterm exam and impact rates is recalculated to determine the student's course success. The sum of the impact rates of the grades received by the students in the exams is taken and the letter grade corresponding to the grades in Article 31 of the regulation is determined as the student's course success grade.
(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam.
(2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member.
(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course.
(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below.
The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary.
Score Lecture Notes Coefficient
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00
(5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.
b) Unsuccessful (U) is given to students who fail courses for which they do not have credit.
(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirements but have not yet completed the requirements for grade evaluation.
If the student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten business days from the date of announcement of the grades. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with the current grades and a letter grade is given. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar circumstances, upon the application of the student, the recommendation of the department chair and the decision of the unit board of directors. Otherwise, the (I) grade will be converted into (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations for the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given a grade of I is approved by the recommendation of the department head and the decision of the unit board of directors.
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt.
(8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation.
Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course.
(10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course.
(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades.
(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office.
For the supervision of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.
• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Students are placed in the Department of Management and Organization / Logistics Program of Gaziantep University Oğuzeli Vocational School according to the Basic Proficiency Test (TYT) score type organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition, students are accepted to the Logistics Program according to the Foreign Student Exam (YÖS) conducted by ÖSYM.
Students who graduate from this department have the opportunity to work as intermediate staff, assistant managers or mid-level managers in transportation companies, customs enterprises and customs agencies, which are the leading organizations in the logistics sector, in the import and export departments of international companies, in foreign trade intermediary organizations, in the relevant departments of logistics and cargo companies, in the purchasing, marketing, logistics and foreign trade departments of national and international enterprises, in the relevant departments of port operations and in tourism companies of various sizes.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
